Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
De nyilván fele annyi menetet tartalmaz a 12V-os, dupla vastagságú huzallal és ezért tud több áramot leadni. De a feszültsége kevesebb lesz a kívántnál még teljesen felgerjesztett állapotban is.
Menetszámot nemlehet valahogy megállapítani??
Illetve nem tudsz egy helyet ahol neten megtudom rendelni ha nemsikerül megjavítani?
Kellene tudni a típust a rendeléshez. Vagy ahogyan már tanácsolták, végy egy másik hasonló felfogatásút és bekötésűt.
Bosch 24voltos 35A ennyi nem elég?
Hogy lenne elég! A Bosch számtalan generátortípust gyártott hasonló elektromos paraméterekkel, különféle alakban, felfogatással.
Cikkszámát is megtaláltam
Próbálj meg kifűzni egy menetet a törött végnél, és úgy talán menthető, nem elég, ha a végeket összeforrasztod, legalább egy centi átfedéssel kellene forrasztani, aztán jó leszigetelni pl. zsugorcsővel.
Végső esetben meg lehet tekercseltetni, bármelyik villanymotortekercselő képes lehet rá, ugyanolyan vastagságú huzalból, csak nem nagyon szeretik, mert kézzel kell tekergetni. A 12 voltosé természetesen nem jó helyette.
Igen NET-en csak úgy, de telefonon kérheted kiszállítással.
És ha találok egy belevaló 24voltos állórészt aminek viszont nagyobb az amperszáma azt belelehet tenni? Valahol olvastam hogy igen mert így nagyobb lesz a terhelhetősége
Azt beleteheted.
Valószínűleg nem fog belemenni, mert nagyobb az egész.
A feszültséget majd a feszültség szabályzónak kell tudni értéken tartani és a gerjesztés ennek megfelelően fog alakulni a forgórész tekercsen. A teljesítmény az, ami igazából figyelemre méltó ebben az esetben, az pedig a tekercshuzal átmérőjén látszik, hogy mekkora áramokat képes elviselni.
Ezzel arra akartál kitérni hogy jó a 12 voltos is mert a feszültség szabályozónak kell értéken tartani?
Bocs ha hülyeséget írtam...
A 12V 55A és a 24V 35A vasmagja, háza, mechanikus alkatrészei simán lehetnek azonosak, és épp csak az álló és a forgórésztekercs plusz a szabályzó az, amiben eltérnek. Adott vasmag adott fluxust tud létrehozni, afölé hiába gerjeszted, betelítődik a vasmag. Így ha a fluxus felső korlátja adott, akkor csak a menetszám az, amivel tudsz variálni, ha több menetet tekersz fel, akkor nagyobb feszültséget kapsz, cserébe csak vékonyabb drót fér el, tehát kisebb áramot vehetsz ki. Ugyanez fordítva, ha kisebb feszültség elegendő, akkor elfér vastagabb drót, nagyobb áramot vehetsz ki.
Fordítva működne a dolog; ha a 24V-os tekercset betennéd a 12V-os generátorba, akkor a szabályzó megoldaná, hogy 12V jőjjön ki belőle, csak épp nem tudna 35A-nél többet leadni. Üresjáratban mondjuk a 12V-os tekercsből is valószínűleg ki tudna jönni 24V, csak már minimális terhelés hatására is lekonyulna a feszültség, ez meg gondolom neked nem felel meg. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
Értem nagyonjó akkor vagy új vagy tekercseltetni...új az meg gondolom egy vagyon a boltba rendelt tekercseltetett is. Gondolom az egyetlen költséghatékony ha én magam keresek valaki aki megtudja csinálni.Ebben tudtok nekem segíteni a tekercselésben? Forrasztás kilőve mert bevan öntve vmi gyantával amit csak a többi vezeték megsértésével lehet kibontani talán...
Esetleg bontott generátorból kiszedni a tekercset, de mivel 24V-os, kicsi az esély a találatra
Sikerült kibontanom azt a szálat hát a körülötte pár szálon azért megsérült a lakkozás. Ezekkel mt tudok csinálni hogy pl olyan helyeken ahol esetlegesen nem látszik de mégis megsérült és átütés van??
lakkba mártani vagy ráfolyatni az jó vagy akkor se jut mindenhova és ugyan úgy lesz átütés???
Lakkozd be forrasztás után a környező vezetékeket és próbáld ki. Rosszabb már úgy sem lesz.
És hogyan tudom ellenőrizni anélkül h bekelljen szerelgetni az autóba???
Valami egyébbel is fogathatod. Például fúrógép.
A tekercseknek ha nincs átütés mekkora ellenállást kell mutatniuk ha multiméterrel rámérek mindig a három kivezetésből kettőre? ¡
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2014
Rövidzárat kell mutatni, mert nagyon kicsi a tekercsek ellenállása. A vastest felé viszont szakadást.
Akkor multiméterrel csak az ellenőrizhető, hogy vastest felé van-e kontakt mert tekercsnek ha van átütése akkor is kicsi az ellenállása és akkor is rövidzárat fog mutatni
Így van. Ezért csak próbapadon, vagy a gépben derül ki, hogy jól dolgoztál-e. Egyébként ha egy menet zárlatba kerül, még nem biztos, hogy okoz észrevehető hibát. Csináld meg, hogy szemre jónak tűnjön rakd össze aztán próba. Ha működik örülsz ha nem akkor kell másik alkatrész.
Segítséget kérnék megint a generátorral kapcsolatban a diódahidat nem én forrasztottam le róla még és emiatt nem tudom hogy a három vezeték közül melyiket hova kell forrasztani? Vagy mindegy ??
Elvileg tökmindegy, gyakorlatilag meg nem nagyon tudod másképp, mert csak egyféleképpen ér el.
A diódahidat hogyan tudom ellenőrizni hogy működik-e???
Az állórészről leválasztva akár egy multiméterrel, akár egy próbalámpa+áramforrással. Összesen 9 darabot kell találnod, mindegyiknek egyik irányba vezetnie kell, polaritáscserével meg nem szabad neki.
Csak az a baj hogy ez egy összeszegecselt valami és nemlátszanak a diódák...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |