Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
a kérdésem a következö lenne szeretném az automban megcsinálni ugy a ködlámpákat hogy ha be kapcsolom az indexet akkor kapcsolodjon fel és ha ki kapcsol az index akkor a ködlámpa még világitson pár mp-ig. mint a mostani autokban van. a segitségeteket elöre is köszönöm. ui:nagyon kezdö vagyok
A probléma nagyon egyszerűen megoldható, egy késleltetett elengedésű relé rajzot akár a gugli is ad, de előbb gondolkodj el rajta, hogy milyen hatása lenne ennek a forgalombiztonságra. Így felszerelt járművel közlekedni a közúti forgalom szándékos veszélyeztetése, ami azt hiszem vétség, (tehát súlyosan büntetik) és még a rendszámot is levehetik. A világító és jelzőberendezések működése ugyanis nagyon szigorúan meg van határozva, ez alól a forgalomba helyezett típusok mentesülhetnek, a házi barkácsmegoldások elfogadhatósága kétséges.
Egyébként a te témád itt van:Ködfényszóró kanyarkövető funkcióval
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy DRL modullal hogy tudnék ködlámpát vezérelni? Előszőt is tudom, hogy a dolog nem teljesen legális. A kérdésem arra terjedne ki, hogy van az autómban egy OSRAM Drl (LEDDrl301) modul ami az adatlap szerint 12,5 W (gondolom oldalanként tud ennyit). Szeretnék tenni az autómra egy (szelektív sárga, vagy kadmium sárga) ködlámpát, ami igazából csak esztétikai célt szolgálna, mégpedig akkor világítana ha a tompított fényszóró nincs felkapcsolva. A gond csak az hogy ezekbe H3-as izzó megy ami halogén esetén 55W, led esetén kn 40W. Hogy tudom megoldani, hogy a DRL modul kapcsolja ezeket az izzókat? Szedjem szét, hátha lehet bele nagyobb teljesítményű relét rakni, vagy a DRL modullal csak egy relét kapcsoljak ami kapcsolja a ködlámpákat?
Azzal ugye tisztában vagy, hogy ez a megoldás szabálysértő? Ha ködlámpát akarsz bekapcsolni, az kizárólag a tompított fénnyel együtt világíthat, önmagában nem.
Idézet: „Előszőt is tudom, hogy a dolog nem teljesen legális.” Igen tisztában vagyok vele ![]() Idézet: „a dolog nem teljesen legális” Egyáltalán nem legális, tudatosan jogszabályt sértő megoldáshoz kérsz segítséget. Remélem a fórumtársak nem segítenek ebben. A közúti közlekedés szabályait nem kellene tetszés szerint értelmezni.
Közúton nem legális azt tegyük hozzá. Pályán/kiállításon, lezárt területen miért lenne illegális??
Pl.a Skoda gyárilag is használja a ködlámpa testet DRL-ként,igaz hogy ott ha jól tudom két izzó van benne,és más szögben van a fényvisszaverő lencse mögötte.
Emlékeim szerint a DRL azért jött létre,hogy kevésbé terhelje a generátort, így csökkenti a fogyasztást-károsanyag kibocsátást.Ha ugyanúgy 2×55 Wattal terheljük (egy ködlámpával), a divaton kívül mi értelme?
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni a következő problémámmal kapcsolatban. Van egy Toyota Corollám amiben egy nyomógombos vezérlése van a hátsó ködlámpának. Sajnos ez a minap tönkre ment. A hibajelenség az, hogy a ködlámpa folyamatosan világít, hiába nyomom a gombját, nem lehet kikapcsolni. A webet böngészve az alábbi doksikat találtam róla. Amit eddig próbáltam: -az összes forrasztást újra forrasztottam, -a vezetősávokat végig néztem, nincs sehol szakadás, -az ellenállásokat kimértem, azok mind értéken vannak, -a relét kicseréltem. Sajnos már kifogytam az ötletekből. Van valakinek valamilyen javaslata, hogy merre keresgéljek? Melyik alkatrész hibája okozhatja azt, hogy a nyomógombos vezérlés nem működik? A relé pedig folyamatosan meghúzott állapotban van? Köszönöm előre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |