Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
A trafó háza nincs összekötve a trafó tekercselésével. A primer és szekunder tekercs 1-1 kivezetése össze van kötve. Bővebben: Link
Valószínű, hogy ezzel kevertem...
Nagyon szépen köszönöm a sok választ!
Elsősorban annyit közölnék, hogy ez az autó már nem "megszakítós" gyújtással rendelkezik. Másodsorban pedig, hogy a trafótól jövő megfelelő (zöld-fehér) kábel direktbe van behúzva a műszerfalhoz, és amennyiben csatlakoztatom a műszerfalra elviszi a gyújtószikrát, tehát valamit megkever a trafónál. Amennyiben sikerült felköltöznöm március 15.-én, kiveszem újra a ford. számmérőt és lerajzolom, illetve lefényképezem. Köszönöm a sok ötletet és hasznos információt! További szép hosszú hétvégét Nektek!
Ha a feljövő szál oda van kötve, ahová a rajzodon mutatja a felirat, akkor meg is van a gond. Azt nem oda kell kötni. Azt ott a fentebb lévő csavaros rögzítésre kell kötni.
Sziasztok!
Nincs esetleg valamelyőtöknek a konfort indexmodul kapcsolási rajza? Köszönöm szèpen előre is!
Szia.
Azt nehéz lesz találnod,de ha van egy működő rajz az engem is érdekelne. Nagyon sokat keresgéltem én is és találtam is,de az 555-el van megoldva és engem Pic-es vagy AVR-es érdekelne.Pic-es kapcsolást is találtam már,de ott nincs meg a hozzá tartozó Hex fájl.
Itt nem sok használható van,működő kapcsolás nincs.
Ez például működik.
Rendben,próba szerencse, hátha jó lesz.
Nekem sajnos nem hozta az elvártat és megépítve nagy is. Ha valaki Pic-el tudna az viszont nagyon érdekelne engem is.
Pedig valóban működik csak az én tempomatos indexkarom valószínűleg átlendül.
Eddig 10 db működik belőle, annyi változtatással, hogy a bemeneten levő ellenállásokat le kellett cserélni 1 kOhm-ra (1 MOhm helyett).A 8x4x2 cm-es doboz valóban nagy egy kicsit, de szerencsére a VW-kben van elég hely a kormányburkolat alatt
Sziasztok!
Kérlek segítsetek az alábbi problémával! 1987-es Opel Ascona C gépjárműről van szó. Felújíttattam a generátort, pontosabban kaptam helyette egy felújítottat. Két hétig jó volt de most ugyanazokat a hibajelenségeket produkálja mint amikor elvittem felújíttatni. Három lehetőség: Minden okés, világít a töltésvisszajelző indítás előtt, utána kialszik, fordulatszámmérő működik. Semmikor sem ég a töltésvisszajelző, és nem is megy a fordulatszámmérő. Ez menet közben van amikor helyrejön, ekkor vagy az 1. pont vagy 3. pontnak megfelelő. Halványan világít a töltésjelző, a fordulatszámmérő ugrál. A "vicces" az hogyha behúzom a kéziféket akkor erősebben világít a töltésvisszajelző, és alacsonyabb fordulatszám körül ugrál a fordulatszámmérő. Mit gondoltok mi lehet a gond, merre érdemes keresgélnem? Köszönöm segítségeteket!
Sziasztok! Nem tudom jó helyre írok-e, van egy motorom amin műszerfalat cseréltem, és az új fordulatszám mérőnek gyenge a jel amit a motor küld neki. Lehetne erre valami egyszerű erősítőt tenni, hogy felerősítse a jelét a motornak? Köszi.
Próbáld meg ITT feltenni,lehet hamarabb kapsz választ.
Szia, Valahogy próbáld meg értelmesebben megfogalmazni a kérdésedet, mert nekem nagyon homályos.... Milyen motorod van? Robogó, vagy kamion? A fordulatszám mérő jele a trafóról, vagy az elektronikából jön, ami a 6V/12V/24V ?? Ez sem derül ki szaggatja a megszakító, vagy az elektronika tirisztor, triac, stb... Ezt, hova lehetne már erősíteni? Legfeljebb az illesztés nem megfelelő az új műszerhez. "Értelmes választ, csak értelmes kérdésre lehet kapni!"
Üdv! A jel a vezérlő elektronikából jön, 12 V rendszer. 4 hengeres, hengerenkénti trafóval. Ha trafóra kötöm akkor működik, viszont nem a jó értéket mutatja.
Megmérted azt a jelet, hogy mennyi jön ki? Impulzusok, elméletileg, tehét a fordulatszám növekedésével, a mért feszültségnek is nüvekednie kell. 1 db tranzisztor is már egy erősítő, csak ki kell számolni hozzá az ellenállásokat. Ugyanolyan műszerfalat tettél bele? Mert ha igen, akkor a hiba a műszerben keresendő, ha előtte jól működött. Miért kellet műszerfalat cserélni???
Sziasztok! Adott egy VW Golf 4 2003 1.9TDI 66kw, és az volna a kérdésem, hogy lehetne-e bele szerelni tempomat kart, ha eredetileg nem olyan van neki? Kábelezésen kívűl kelleni fog piszkálni az ECU-t is?
Én úgy tudom,hogy a tempomathoz nagyon sok jelet kell figyelnie egyszerre.
A tiedbe elméletileg már elektromos vezérlésű az adagoló,és a gázpedálon egy pótméter van. A gyári tempomat nem tudom,hogy lehet bekötve,de biztos,hogy kap jelet a féklámpa kapcsolótól,a kuplung pedáltól,a fordulatszámról,esetleg az ABS-ről veszi le a fordulatszám jelét.Ezeket mind figyelnie kell biztonsági okokból is,hogy ha bármelyik érzékelő beavatkozik akkor bontania kell a kapcsolatot a tempomattal. Ha fékezel ki kell kapcsolni,ha kuplungolsz megint csak,ha esetleg tempomat közben megcsúszna a kuplungod és a fordulat megemelkedik akkor is bontania kell a kapcsolatot. Én ennyit tudtam segíteni,de majd biztos kapsz még más választ is. De szerintem nem olyan egyszerű bekötni utólagosan egy ilyet a rendszerbe,hacsak nincs gyárilag kialakítva a helye.
Üdv!
Octavia 1 problémám lenne... 2003. 1.6 BFQ A tank levegőztető az aktívszén szűrő tetején folyamatosan "kattog". Valakinek ötlete a megoldásra vagy aki találkozott ilyen hibával?
Szia! Miből gondolod, hogy ez hiba? Ennek ez a rendeltetésszerű működése .... Van egy ilyen topik ...
Oké, de másodpercenként kb. kettőt és járó motornál az utastérben hallatszik... ? :-?
Köszönöm a linket A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2016
Szia, Autómata váltós? mert az visszakapcsol, és emelkedőn is tartja a beállított értéket. A gázpedálon is van érzékelő, ha gázt adsz, kikapcsolja.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2016
Gázpedálon nem minden esetben van,lsd scenic.
Ott ha gázt adsz akkor marad a beállított érték és csak figyelmeztet (villog a beállított érték),hogy túl lépted,és gáz elvételnél vissza áll arra az értékre amit beállítottál.
Manuális a váltója. Egy fix ugyanilyen kocsiba láttam már beszerelve tempomatot, a tulaj elmondása szerint úgy vette az előző tulajtól.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2016
Szia, Nekem, az Amcsi Fordban olyan volt. Persze, ha manuális váltós, autópályán lenne csak jelentősége, vagy ha már szenved a motor emelkedőn, manuálisan kell visszakapcsolni. Nem tudom, hogy létezik-e gyári hozzá, de Arduino-val egyszerűen meg lehet oldani szerintem. Főleg, ha már elektromos adagolós. Kell egy set, meg egy reset gomb, kuplung / a Mazda-ban van pld/ , fék /gyárilag megvan/, és egy gázpedál 0 pozíció, ez is a legtöbb autóban gyári kialakítás. Valamint egy sebesség jel amit ha a set-el rögzítesz, a program automatikusan szabályozza a gázadást. Eddig nem gond, a probléma ott kezdődik, mikor az autó lejtőn gázelvételkor is kezd gyorsulni. Ilyenkor vagy figyelmeztet, vagy pneumatikán keresztül /ez a bonyolultabb/ elkezd fékezni. Bármely pedál, vagy a reset gomb megnyomásakor átvált manuális módba.
Ahhoz már sajnos nem tudok hozzászólni,hogy mivel tudná ezt megoldani,de sok autóban nem kapcsol le a Tempomat gázadásra, pl nem csak a scenic ilyen,tudok még példákat mondani,Accord is ilyen. Nem tudom,hogy oldják meg gyárilag,de egyik sem gyorsult lejtőn lefelé,gondolom olyankor visszaveszi a gáz és a motorfékkel korrigál valahogy.
Hülyeségeket nem akarok írni,ezek csak tapasztalatok.
Motorvezérlő tud mindent, lehet be is van kábelezve, csak a tempomatos kar kell bele. A vezérlőben meg lehet csak be kell kapcsolni a funkciót, ha még nincs aktiválva és kész.
Akkor semmi gond!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |