Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   211 / 338
(#) Ricsi89 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
A trafó háza nincs összekötve a trafó tekercselésével. A primer és szekunder tekercs 1-1 kivezetése össze van kötve. Bővebben: Link
(#) Chipmunk1960 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Valószínű, hogy ezzel kevertem...
(#) siroilles hozzászólása Márc 14, 2016 /
 
Nagyon szépen köszönöm a sok választ!
Elsősorban annyit közölnék, hogy ez az autó már nem "megszakítós" gyújtással rendelkezik.
Másodsorban pedig, hogy a trafótól jövő megfelelő (zöld-fehér) kábel direktbe van behúzva a műszerfalhoz, és amennyiben csatlakoztatom a műszerfalra elviszi a gyújtószikrát, tehát valamit megkever a trafónál.
Amennyiben sikerült felköltöznöm március 15.-én, kiveszem újra a ford. számmérőt és lerajzolom, illetve lefényképezem.
Köszönöm a sok ötletet és hasznos információt!
További szép hosszú hétvégét Nektek!
(#) Ricsi89 válasza siroilles hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Ha a feljövő szál oda van kötve, ahová a rajzodon mutatja a felirat, akkor meg is van a gond. Azt nem oda kell kötni. Azt ott a fentebb lévő csavaros rögzítésre kell kötni.
(#) djface hozzászólása Márc 21, 2016 /
 
Sziasztok!
Nincs esetleg valamelyőtöknek a konfort indexmodul kapcsolási rajza?
Köszönöm szèpen előre is!
(#) attika válasza djface hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Szia.
Azt nehéz lesz találnod,de ha van egy működő rajz az engem is érdekelne.
Nagyon sokat keresgéltem én is és találtam is,de az 555-el van megoldva és engem Pic-es vagy AVR-es érdekelne.Pic-es kapcsolást is találtam már,de ott nincs meg a hozzá tartozó Hex fájl.
(#) sunside válasza djface hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Esetleg ITT
(#) attika válasza sunside hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Itt nem sok használható van,működő kapcsolás nincs.
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Ez például működik.
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Rendben,próba szerencse, hátha jó lesz.
Nekem sajnos nem hozta az elvártat és megépítve nagy is.
Ha valaki Pic-el tudna az viszont nagyon érdekelne engem is.
(#) levaitamas válasza attika hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Pedig valóban működik csak az én tempomatos indexkarom valószínűleg átlendül.
(#) turbolader válasza attika hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Eddig 10 db működik belőle, annyi változtatással, hogy a bemeneten levő ellenállásokat le kellett cserélni 1 kOhm-ra (1 MOhm helyett).A 8x4x2 cm-es doboz valóban nagy egy kicsit, de szerencsére a VW-kben van elég hely a kormányburkolat alatt
(#) occsebogyo hozzászólása Ápr 1, 2016 /
 
Sziasztok!

Kérlek segítsetek az alábbi problémával!
1987-es Opel Ascona C gépjárműről van szó.

Felújíttattam a generátort, pontosabban kaptam helyette egy felújítottat.
Két hétig jó volt de most ugyanazokat a hibajelenségeket produkálja mint amikor elvittem felújíttatni.
Három lehetőség:
Minden okés, világít a töltésvisszajelző indítás előtt, utána kialszik, fordulatszámmérő működik.
Semmikor sem ég a töltésvisszajelző, és nem is megy a fordulatszámmérő. Ez menet közben van amikor helyrejön, ekkor vagy az 1. pont vagy 3. pontnak megfelelő.
Halványan világít a töltésjelző, a fordulatszámmérő ugrál. A "vicces" az hogyha behúzom a kéziféket akkor erősebben világít a töltésvisszajelző, és alacsonyabb fordulatszám körül ugrál a fordulatszámmérő.

Mit gondoltok mi lehet a gond, merre érdemes keresgélnem?


Köszönöm segítségeteket!
(#) Bödör Balázs hozzászólása Ápr 1, 2016 /
 
Sziasztok! Nem tudom jó helyre írok-e, van egy motorom amin műszerfalat cseréltem, és az új fordulatszám mérőnek gyenge a jel amit a motor küld neki. Lehetne erre valami egyszerű erősítőt tenni, hogy felerősítse a jelét a motornak? Köszi.
(#) attika válasza Bödör Balázs hozzászólására (») Ápr 1, 2016 /
 
Próbáld meg ITT feltenni,lehet hamarabb kapsz választ.
(#) Chipmunk1960 válasza Bödör Balázs hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Szia, Valahogy próbáld meg értelmesebben megfogalmazni a kérdésedet, mert nekem nagyon homályos.... Milyen motorod van? Robogó, vagy kamion? A fordulatszám mérő jele a trafóról, vagy az elektronikából jön, ami a 6V/12V/24V ?? Ez sem derül ki szaggatja a megszakító, vagy az elektronika tirisztor, triac, stb... Ezt, hova lehetne már erősíteni? Legfeljebb az illesztés nem megfelelő az új műszerhez. "Értelmes választ, csak értelmes kérdésre lehet kapni!"
(#) Bödör Balázs válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 3, 2016 /
 
Üdv! A jel a vezérlő elektronikából jön, 12 V rendszer. 4 hengeres, hengerenkénti trafóval. Ha trafóra kötöm akkor működik, viszont nem a jó értéket mutatja.
(#) Chipmunk1960 válasza Bödör Balázs hozzászólására (») Ápr 4, 2016 /
 
Megmérted azt a jelet, hogy mennyi jön ki? Impulzusok, elméletileg, tehét a fordulatszám növekedésével, a mért feszültségnek is nüvekednie kell. 1 db tranzisztor is már egy erősítő, csak ki kell számolni hozzá az ellenállásokat. Ugyanolyan műszerfalat tettél bele? Mert ha igen, akkor a hiba a műszerben keresendő, ha előtte jól működött. Miért kellet műszerfalat cserélni???
(#) Szabi1 hozzászólása Ápr 5, 2016 /
 
Sziasztok! Adott egy VW Golf 4 2003 1.9TDI 66kw, és az volna a kérdésem, hogy lehetne-e bele szerelni tempomat kart, ha eredetileg nem olyan van neki? Kábelezésen kívűl kelleni fog piszkálni az ECU-t is?
(#) attika válasza Szabi1 hozzászólására (») Ápr 5, 2016 /
 
Én úgy tudom,hogy a tempomathoz nagyon sok jelet kell figyelnie egyszerre.
A tiedbe elméletileg már elektromos vezérlésű az adagoló,és a gázpedálon egy pótméter van.
A gyári tempomat nem tudom,hogy lehet bekötve,de biztos,hogy kap jelet a féklámpa kapcsolótól,a kuplung pedáltól,a fordulatszámról,esetleg az ABS-ről veszi le a fordulatszám jelét.Ezeket mind figyelnie kell biztonsági okokból is,hogy ha bármelyik érzékelő beavatkozik akkor bontania kell a kapcsolatot a tempomattal.
Ha fékezel ki kell kapcsolni,ha kuplungolsz megint csak,ha esetleg tempomat közben megcsúszna a kuplungod és a fordulat megemelkedik akkor is bontania kell a kapcsolatot.
Én ennyit tudtam segíteni,de majd biztos kapsz még más választ is.
De szerintem nem olyan egyszerű bekötni utólagosan egy ilyet a rendszerbe,hacsak nincs gyárilag kialakítva a helye.
(#) garfield88 hozzászólása Ápr 5, 2016 /
 
Üdv!
Octavia 1 problémám lenne... 2003. 1.6 BFQ
A tank levegőztető az aktívszén szűrő tetején folyamatosan "kattog".
Valakinek ötlete a megoldásra vagy aki találkozott ilyen hibával?
(#) VIM válasza garfield88 hozzászólására (») Ápr 5, 2016 /
 
Szia! Miből gondolod, hogy ez hiba? Ennek ez a rendeltetésszerű működése .... Van egy ilyen topik ...
(#) garfield88 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 5, 2016 /
 
Oké, de másodpercenként kb. kettőt és járó motornál az utastérben hallatszik... ? :-?
Köszönöm a linket
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2016
(#) Chipmunk1960 válasza Szabi1 hozzászólására (») Ápr 7, 2016 /
 
Szia, Autómata váltós? mert az visszakapcsol, és emelkedőn is tartja a beállított értéket. A gázpedálon is van érzékelő, ha gázt adsz, kikapcsolja.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2016
(#) attika válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 7, 2016 /
 
Gázpedálon nem minden esetben van,lsd scenic.
Ott ha gázt adsz akkor marad a beállított érték és csak figyelmeztet (villog a beállított érték),hogy túl lépted,és gáz elvételnél vissza áll arra az értékre amit beállítottál.
(#) Szabi1 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 7, 2016 /
 
Manuális a váltója. Egy fix ugyanilyen kocsiba láttam már beszerelve tempomatot, a tulaj elmondása szerint úgy vette az előző tulajtól.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2016
(#) Chipmunk1960 válasza attika hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Szia, Nekem, az Amcsi Fordban olyan volt. Persze, ha manuális váltós, autópályán lenne csak jelentősége, vagy ha már szenved a motor emelkedőn, manuálisan kell visszakapcsolni. Nem tudom, hogy létezik-e gyári hozzá, de Arduino-val egyszerűen meg lehet oldani szerintem. Főleg, ha már elektromos adagolós. Kell egy set, meg egy reset gomb, kuplung / a Mazda-ban van pld/ , fék /gyárilag megvan/, és egy gázpedál 0 pozíció, ez is a legtöbb autóban gyári kialakítás. Valamint egy sebesség jel amit ha a set-el rögzítesz, a program automatikusan szabályozza a gázadást. Eddig nem gond, a probléma ott kezdődik, mikor az autó lejtőn gázelvételkor is kezd gyorsulni. Ilyenkor vagy figyelmeztet, vagy pneumatikán keresztül /ez a bonyolultabb/ elkezd fékezni. Bármely pedál, vagy a reset gomb megnyomásakor átvált manuális módba.
(#) attika válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Ahhoz már sajnos nem tudok hozzászólni,hogy mivel tudná ezt megoldani,de sok autóban nem kapcsol le a Tempomat gázadásra, pl nem csak a scenic ilyen,tudok még példákat mondani,Accord is ilyen. Nem tudom,hogy oldják meg gyárilag,de egyik sem gyorsult lejtőn lefelé,gondolom olyankor visszaveszi a gáz és a motorfékkel korrigál valahogy.
Hülyeségeket nem akarok írni,ezek csak tapasztalatok.
(#) Ricsi89 válasza Szabi1 hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Motorvezérlő tud mindent, lehet be is van kábelezve, csak a tempomatos kar kell bele. A vezérlőben meg lehet csak be kell kapcsolni a funkciót, ha még nincs aktiválva és kész.
(#) Chipmunk1960 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Akkor semmi gond!
Következő: »»   211 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem