Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia!
Sajnos, igen mert a zár mechanikája aretál.
Üdv,
Bizony,a zárszerkezet hivatott elnyelni a visszalökődést. Ha abban a környezetben ahol használod nincs jelentős víz(és/vagy por)akkor kicsit segít a dolgon ha a porvedő gumi harmonikát leveszed. Vezerlést tekintve jobb lenne időzíteni a motorra kerülő feszültséget, ahogy ez megszokott. A benne levő mikrokapcsolót sem a motor áramára méretezték. Üdv UV
Szia! A benne lévő mikrókapcsoló a zár pozíciót hivatott elküldeni az elektronikának. Elileg a ráírt adatok alapján bírnia kellene egy akkora motort. Szintem a váltása se középen van
Szia. A motor jól működik. Gyárilag a vezérlőben két relé van, nyitásnak és zárásnak egy-egy (6 vezetékes központizár vezérlés). Nyugalmi helyzetben a motor ket pólusa rövidre van zárva, így le van fékezve. Nem kell a mikrokapcsolót használnod, nem arra való amire szeretnéd. Simán elegendő ha az adott irányba megvezérled pl 1s-ig.
A vízvédelem sajnos fontos, inkább nem szedném le a gumi harmonikát.
A mikrokapcsolóval egy másik relét kapcsolok csak, ami DC 30A-t visel el, mivel úgyis invertálni kellett végálláskapcsolót, hogy végállásba nyissa az áramkört. Szóval a kapcsolón nem folyik nagy áram.
Erre a megoldásra én is gondoltam, nagyon egyszerűen meg tudnám oldani, hogy csak 1s hosszú nyitó impulzust kapjon a motor a végállások figyelése nélkül.
De aztán elvetettem ezt a megoldást, mert úgy gondoltam, hogy káros lehet a motorra. Gondolom a gyári elektronika sem véletlenül figyeli a végállásokat. Ahogy méregettem, működés közben kb. 6 A-t vesz fel a motor 12 V-ról. Ez azt jelenti, hogy amikor már megállt a motor a végállásban, kb. 70 W villamos energiát disszipál el a tekercsén, mert mozgási energiát már ugye nem tud leadni. Szerinted ez még nem gond, nem okozhat meghibásodást hosszabb távon? Amúgy naponta csak egy alkalommal lenne működtetve a szerkezet.
Üdv,
Idézet: „Csak a behúzó funkcióra van szükségem. ” Akkor tulajdonképp egy monostabil motorra lenne szükséged,ami vezérlésre mozdul majd stabilan visszaáll nyugalmi állapotába? Mert akkor keress ilyet:húzó Itt már nem kapható da jó a kép és érthető a leírás Itt pedig az Aliról néhány találat:Bővebben: Link Persze ezeknek is 0,5-1s vezérlés szükséges. Üdv UV
A gyári megoldás nem a végállást figyeli, hanem azt hogy a zárat manuálisan működteted a kulccsal, vagy belülről a gombbal.
Köszönöm a tippet, de már megvan a központizár motor, ezzel szeretném megvalósítani.
Ha még nem lenne motorom, akkor tényleg érdemes lett volna monostabilt venni.
Ezt nem is tudtam!
Akkor a gyári vezérlés is fix időre húzatja meg a motort? Szerinted az 1 s hosszú impulzus akkor nem lenne sok neki?
Hébe-hóba egy másodperc szerintem nem tudja leégetni a motor tekercsét. Csak van ott akkora tömeg és hőtehetetlenség, hogy ennyi ne árthasson neki. Ha úgy csinálod meg, hogy a zárás gomb folyamatos nyomása esetén is csak 1 másodpercre járhasson a motor, akkor bolondbiztossá teszed.
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2020
Köszönöm a választ, akkor megpróbálom úgy átalakítani, hogy fix 1 másodpercre kapjon tápot.
Az autóelektronikában ezt két A stabil multivibrátorral oldják meg. (Nyitás, zárás.) Egy tranzisztor, + egy a relének.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2020
Igen. Ha pl be van zárva az autó, és még egyszer rázársz, ugyanúgy egy fix ideig megvezérli a motorokat. Nem lesz semmi bajuk.
Sziasztok!
Talán tud valaki segíteni. Van egy 2-es megane amiben nem jó a klíma. Pontosabban a kompresszor kuplung nem kapcsol. A vezérlő elvileg kiadja a jelet (legalábbis a diagnosztika nem mutat hibát, minden kijelzés üzemszerű). Addig eljutottunk, hogy a motortéri biztosíték táblában nem húz meg a kuplung reléje. Ezt meg a klíma vezérlő vezérli CAN-rendszeren. Szvsz ha ez a rendszer lenne rossz akkor más sem működne és valami hibát dobna a kocsi. Viszont ezt csak úgy tudnám kiszűrni ha vennék egy bontottat, de pont ilyen számút sehol sem látok. Illetve ilyen számú van csak a végén a betü más. Kinézetre egyforma az összes. Egészen pontosan nekünk 8200455424-E gyári számú kellene, de -E-st a világon nem találok, csak -F, -G, -H, -M stb. Létezik más számú is amik kinézetre szintén ilyenek, de azokat kihagyom. Tudja valaki, mi a különbség amit a betük jelölnek? Ha beteszek egy másikat mi lesz? Köszi. megj.:a képeket a netről loptam szemléltetés miatt tettem be
Újabb megoldandó autós (inkább motoros) feladat tornyosult elém:
Van egy nagyrobogóm, tekintélyes mérettel és súllyal (Piaggio X10). Az a gondom, hogy a neki szánt garázsba ha beállok, akkor kiálláskor hosszan kell "tolatni" vele, vagyis tolni hátra vagy ráülve lábbal lökni magad hátra. A talaj sem egyenletes, a gép nehéz, vagyis körülményes előhozni a garázsából. Arra gondoltam, hogy jó lenne, ha volna benne rükverc, vagyis hátramenet, mert más helyzetekben is ciki, ha tologatom magamat. Természetesen tudom, hogy gyárilag ilyen nincs. De ha lenne egy gombom, azzal egy villanymotort kapcsolnék, ami nagy áttétellel lassan forgatná valamelyik kereket hátra, akkor tudnék "tolatni". Vagyis valahová beépítenék egy erős, áttételes 12V-os motort (Ebay-en Kínából olcsón lenne). Szerintetek megvalósítható lenne ez az "extra"? Van valakinek ötlete ehhez? Például egy dörzskerék szorulna a hátsó kerékre, amelyet egy áttételes motor hajtana lassan? Ha meg nem kell, egy rugó elhúzná a keréktől. Az egészet el lehetne rejteni a robogó burkolata alá. Várom a meglátásokat
Nem elég a nagy villanymotor, nagy akku is kellene hozzá.
Hogy működjön jól és sokáig, több hétnyi tervezés / kísérlet kellene. Egyszerűbb lenne a garázs végébe egy motorforgatót építeni, amit rátolsz majd 180°-al elfordítod és már orral előre áll.
De ha mindenképpen akarsz kísérletezni, egy akkus fórúban viszonylag nagy a nyomaték.
Sajnos motorgarázsa van, ami keskeny, vagyis nem forgatható benne a gép. Még járatom az agyam a megoldáson.
A motor saját akkuját fogom használni és csak úgy mehet a trükk, ha alapjáraton pöfög a motor, hogy legyen áram elég. De szerintem azt a 5-10 másodperces tolatást minden akksi kibirja. A fő gond inkább a mechanikai elhelyezés lesz, a kapcsolás nem gond.
Ne a motort alakítsd át. Építs egy alacsony hasmagasságú kocsit amire feltolod a motort, és azt hajtsd meg elektromos motorral.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2020
Idézet: A betonozással csak a gondok vannak, meg ezzel a gyári "tolató gördeszkával". ... nem is értem, hogy miért érdemes más irányba gondolkodni. Ha sima lenne a garázs alja akkor egy vezető sínes, görgős trepnire felállva ki-be lehetne mozgatni a motort a helyére anélkül, hogy az eldőlne vagy kormányozni kellene. „A talaj sem egyenletes, a gép nehéz, vagyis körülményes előhozni a garázsából.”
Sziasztok! VW sharanba kulcsos központi zár mellé beszerelhető utólagos távirányítós központi zár vezérlő?
Nem a garázspadló a probléma forrása, hanem az odavezető füves, nem egyenletes, keskeny utacska. Meg az egyéb olyan szituációk, amikor lábbal kell magadat hátratolni pl. egy nyilvásos parkolóhelyen egy áruház előtt. Persze értem én, hogy enélkül is van élet (told magad hátra b*szd meg!), de izgat a feladat és hogy nekem lenne az egyetlen olyan gépem, ami tudja ezt a fícsört. Emellett a motor kb 220 kg és hátratolás közben elég egy rossz mozdulat, s dőlök is fel fele. Mennyire elegáns egy gombnyomás, diszkrét zúgás és ...
De természetesen maradok a józan ész határain beül, vagyis ha irreális költséggel vagy szereléssel jár (bontani kell a fél motort) akkor ugrik a terv. Összegyűjtök sok infót, aztán majd döntök. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2020
Hello! Eddig ebben nem sok az elektronika, viszont mechanikusan elég kihívás szaga van.
Mert a dörzskeréknek csak akkor szabad a kerékhez érni, mikor forog a villanymotor, a motor pedig áll. Tehát a dörzskereket is mozgatni kell. Még véletlenül sem szabad a kerékhez érnie menet közben semmiképp. Aztán az lassító áttétel megoldása, a kellő forgatónyomaték kialakítása, és az aksi. Mert gondolom nem egy 100Ah aksi van a motorban. Végül az egésznek leszerelhetőnek kell lenni, mert nem gondolom, hogy az átalakítást műszaki vizsgára fogod vinni. És a közlekedésbiztonságnak is meg kellene felelnie. És ezzel el itt, is értünk a józan ész határára..
Sajnos szerintem is. Akkor majd kitalálok mást, csak azért is!!! Nem hagyom magam!!!
Építesz egy keretet/platnit, ami kerekeken gurul. Ezt ki/be tudod húzni a motorgarázsodból. Ebbe állsz be amikor hazaérsz, még kint. Felhajtó mindkét végén. Lenne benne egy forgózsámoly, átfordítod, úgy tolod be seggel a helyére. Amikor indulsz, csak kigurulsz...amikor hazaérsz, újra ugyanez.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |