Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Helló!
Aldi vagy lidl-ben szokott lenni pici duál (kinti-benti) hőmérő órával, pár ezresért! Ennél olcsóbban nem kapsz! Aztán lehet építeni is, de az, az előzőhöz képest nagyon drága lesz! (idő+ alkatrész) Harmadik verzió ha van olyan felszereltségű Almera ami ezt tudja, akkor meg kell nézni, mi kell hozzá hogy tied is tudja! Ez sem lesz olcsó, meg egyszerű, cserébe legalább gyári!
Szia!
Miért nem nézed meg a bal tükörben? szokásos hely típustól függetlenül.Nem hinném hogy ne lenne benne, a modernebb, injektoros motorok hidegindításánál is használja a fedélzeti komputer.
Köszönöm, van is itthon 5 amperes diódám, beépítem.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy pótkocsi vagy utánfutó esetében, melyik szabvány az útmutató? Pótkocsin szeretném a világítási rendszert újrakábelezni. A szabványos keresztmetszetek, kötéspontok és kábel elvezetések érdekelnének főként. Első nekifutásra egy központi kötődobozt tennék ki, ahova a lámpákról kábelekkel mennék bele. YSLY-re gondoltam mert az rendkívül ellenálló (kezelhetőbb mint a szilikon). A kötődobozon belül din sínes sorkapocs. Innen ki a csatlakozóra egyetlen n x 2,5 -es kábellel mennék. A bekötés adott mind a két végén, csak a köztes hálózatfelépítésnek a szabványos kialakítására lennék kíváncsi. Köszönöm a segítséget!
Pótkocsin a bal jobb helyzetjelző be van kötve mind két lámpába és az oldalvilágítások többnyire onnan mennek előre. De nem szentírás, ahány pótkocsi annyiféleképp csinálják. A kötődoboz jó megoldás, a legtöbb pótkocsin gyárilag van is. Vagy elöl a csatlakozóknál, vagy hátul alul, vagy mindkét helyen. Feleslegesen vastag a 2,5-es kábel, 0,8-1,5mm2 is elég, nem folynak nagy áramok.
A jobb és bal helyzetjelzőt külön kell vezetni, és a testet is ajánlatos minden lámpához vezetéken oda vinni. Amúgy nem tudom, hogy lenne valamilyen szabvány rá, mert elég eltérő a pótkocsik vezetékezése. A csatlakozó dugó és dug alj bekötése szabványos csak.
Szia én ezt követném, mert KPM vizsgán is így kérik! Nézz szét villanyszerelő boltban, mert vezetéket is kapsz a szabvány színekkel javascript:void(0);l ami egy futóra kb 2000-ből kijön.
Még egy. Az egyik oldalon elvinném a kábelt a vonóhorogtól az egyik lámpáig vágás nélkül. és abban kötnék, aztán vinném a másikba. a vízmentes kötést a lámpában könnyebb kialakítani a dugó csak egy vezeték fogadására alkalmas. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2020
Van szabvány rá a vezeték színeinek is. A gugli mindkettőt hozza is. Én ha csinálnám, az szerint csinálnám.könnyebb is.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2020
Ennél szerintem jobb a számozott vezeték, azt nehezebb eltéveszteni A színes vezeték szeret megfakulni, meg a csatlakozóban is préselt számok vannak, nem színek, kevésbé valószínű, hogy elkeveri az ember.
Én a mixvillnél vettem YSLY-JZ keresztnévre hallgatót, tökéletesen bevált: Bővebben: Link
Természetesen az is jó. Viszont új kábelnél mi fakult még meg? Majd eldöntik.
Nyilván az újnál még nem kellene fakónak lennie (kérdés, hogy mikori a bolti készlet és hogyan volt tárolva, stb.), viszont a későbbiekben, mikor majd megint hozzá kell nyúlnia (mert az tuti, hogy kelleni fog), akkor nem mindegy.
Az biztos, hogy ez nem egy agysebészet, nekem egy fél délutánom bánta tavaly, mire szétbontottam a régit és behúztam az újat.
A színes előny. az YSLYhez képest, hogy olaj és lépésálló. (Autóipar) Persze ha 7x0,5 YSLY van kéznél, azt se téveszti el az ember, ha szám szerint köti.
Sziasztok.
E46 taviranyitoja nyit es a csomagteret is nyitja. 3gomb van rajta abbol ez a ketto mindig mukodik. A lezaras nem,Viszont bezart autonal ha ranyomok a bezaras gombra a belter vilagitas bekapcsol 10 -bol 7szer.. Kerdesem az lenne,hogy valamivel nem lehet kimerni,hogy adja-e a jelet? Nincs valamilyen haztartasi eszkoz amit esetleg bezavarna ha nyomkodom a gombot? A mikrokapcsolo jo,kimertem.
Egy AM vételre állított rádió jó lesz. Keress egy olyan sávot, ahol nincs semmi adó, csak zaj. A távirányítót a rádió mellett (jó közel) nyomkodva hallani fogod, ha sugároz valamit.
Harom radion probaltam ,koztuk egy autoradion is de semmi erdemleges.
A nyitas gombot nyomogattam mert arra reagal az auto de semmi,csak a nagy ricsaj.. Azert koszonom!
Ha van egy SDR-ed, akkor láthatod is a gombnyomásokat, s nem fülre kell levenned... Vagy ha ellátogatsz hozzám, akkor beindítjuk a tizenéves kis netbookom az SDR vevővel, s segítek megnézni sugároz-e bármit is.
Koszonom a segitokeszsegedet de Dunakeszi Miskolctol nem egy par perc
Az SDR-rol nem hallottam meg.
Jelentem a tav mukodik.Minden gomb hallhato.
Fm sav tetejere allitva a radiot: https://youtu.be/9Jorj4XhND4 A kovetkezo lepes a Grundmodulban Levo nyitas/zarasert felelos relek csereje lesz. Sajnos tipushiba a faceliftes e46-nal. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2020
SDR-ről pár szösszenet: Bővebben: Link
Ja mar ertem,eleg szeleskoru a felhasznalasa.
Üdv!
Ismerősöm egy elektromos autó töltőt szeretne bekötni. Hálózati oldalról be is kötötte, de kimeneti feszültség nincs neki. Esetleg kötött be ilyet valaki? Köszönöm előre is.
Ha ez az elektromos kocsitőltő fej, akkor nem is lesz kimenet amíg a kocsi nem kommunikál a töltöállomással. A kocsi csatlakoztatása után lesz kimenet.
Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2020
A Ladámhoz van egy tartalék gyújtótrafóm. Most fedeztem fel, hogy valami folyadék lötyög benne. Normális ez? Van a borításán rozsda, de csak a csomagtartóban töltött el pár évtizedet. Folyadékba merítve tudtommal nem lett.
Szia
Azt hiszem, az a "lötyögés" az a szigetelés. Olaj van benne e kis távolság. és a nagy fesz miatt szigetelőnek. Az a baj ha már lötyög, ha kevés van benne.
Nem gondoltam volna, hogy ezekbe a kis trafókba is raknak olajat, de azon még jobban meglepődtem volna, ha vizet szívott volna magába.
Sziasztok.E46 tavval valo zaras megoldodott.
Kicsereltem a modulban a releket bar akkor sem mukodott. Ezzel parhuzamosan rendeltem a tavba gyari akksit,eddig cr 2032-es elemrol ment,es lam mukodik. Nyit es zar is ahogy kell. Bar a rele csere is rafert,mert szrra voltak egve a pogacsak a releben.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni központizár motor vezérlésével kapcsolatban. Vettem egy univerzális motort barkács célra, amivel majd egy ajtóreteszt szeretnék tologatni. Csak a behúzó funkcióra van szükségem. Egy rém egyszerű "vezérlést" kapott: egy relé behúzásakor kap 12V-ot a motor behúzóiránynak megfelelő polaritással, amit a behúzott állapotot érzékelő végálláskapcsoló szakít meg. Asztalon tesztelésre összerakott állapotban a motor hatalmasat "visszarúg", hiába szakad meg a táp behúzott végállásnál, nagy erővel pattan visszairányba a kar, annyira kipattan, hogy a végálláskapcsoló ki is nyit és elkezd "oszcillálni", oda-vissza pattogni a kar, mint egy gépfegyver, egészen addig, amíg a relé zárva van. Vajon ez teljesen normális működés, hogy a végállásban a táp megszakításakor közel félállásba visszapattan a kar? Vagy esetleg hibás a motor amit vettem? Ha ez normális, akkor gyári vezérlés esetén, gépjárművekben hogyan oldják meg, hogy ne pattanjon vissza, hanem megmaradjon behúzott végállásban? A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |