Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   31 / 338
(#) Mormoghy válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Ezt ismertem már régen, de ez csak ellenőrzésre, beállításra jó. Csak méri a szonda feszültségét. Már ha erre gondoltál: http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100
(#) potyo válasza Mormoghy hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Egy szonda nem olyan veszett drága, lyukat meg lehet fúrni a leömlőre. De milyen leömlő az, hogy nincs a szondának hely csinálva? Meg egyébként is "sport" leömlőre tellik, de szondára nem?
(#) Mormoghy válasza potyo hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Ja. Az előző tulaj mókolta össze. Csak a fiam szólt, hogy szerinte sokat fogyaszt. Akkor kezdtem el nézegetni, és megtaláltam eldugva a csatlakozót. Tudni kell ebből a tipusból van lambdás és lambda nélküli is. A kábelköteg meg egyforma állítólag. csak az ECU más. Ezért gondoltam elsőre, hogy megpróbálok valami jelet adni neki. Ha változik a dolog akkor jön a szonda beépítés. Mert az úgy jó.
(#) potyo válasza Mormoghy hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Szerintem ne kisérletezz mindenfélével, ha kell neki a lambdajel, akkor meg kell neki adni. Lambda nélküli injektoros motor az eléggé meredek dolognak tűnik, azért lett elvileg az injektor bevezetve, hogy stabilabban lehessen tartani a keverékképzést, azt pedig a lambdajel alapján lehet megoldani...
(#) Mormoghy válasza potyo hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Hát már pedig ebből van kétféle. Van lambdás és van CO állító potméteres. A folytószelep potméterrel van párhuzamosan a CO poti, aminek a kivezetése megy az ECU-ra. Ugyan oda ahova a lambda jel. Az AutoData szerint. Csak a poti értéke nincs benne sajna.
(#) akos70 válasza rszegedi hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Ma jelentkezett nálam valaki ugyanilyen tipus ugyanilyen hibájával.
Érdekelne, nálatok meglett-e, mi okozta a hibát.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Opelfórumon rendszeresen előjövő hiba ez. Nem emlékszem, hogy valaki valaha írta volna, hogy mitől történik a dolog, csak arról volt szó mindig, hogy a motor áramhatárolással van lekapcsolva, tehát elvileg a szerkezet a motor nyomatékát el kellene, hogy tudja viselni. Ez szerintem egy olyan alkatrész, ami alul van méretezve, és Opel szokás szerint még 2-3 év múlva, amikor már a hibára fény derült, akkor is ugyanazt az alulméretezettet építik be, még véletlenül sem javítják ki a hibát...
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Igen, az lesz az az elektronika a kapcsolotáblán.
Majd ha meg tudnak állni az autoval, belenézek, csak kiváncsi voltam, hátha van kész megoldás.
Bár az illetö a motor kiiktatásával is kiegyezik.
Köszi!
(#) ocsotdi hozzászólása Nov 28, 2009 /
 
Üdv mindenkinek! Nem vagyok elektronikában jártas ezért fordulok hozzátok
Autóba szeretnék 1 elektronikát ami 1 töltőnyomás érzékelő (MAP szenzor) segítségével vezérel 1 elektromos motort
A MAP szenzor 11 - 254 kPa, 250 - 4750 mV tartományban működik
Ezzel kéne vezérelnem 1 12voltos motort és 1potméter segítségével tudnám szabályozni a motor fordularszámát 1 adott nyomáshoz képest

Természetesen a motor +óvása érdekében kb a max fordulat 30%-ától indulna fölfelé
Még valahogy azt is meg kéne oldani hogy állítható legyen az hogy 1 adott nyomásról induljon a motor.

Hát nem egyszerű dolog tudom de remélem találok 1 vállalkozó kedvű egyént a megoldásra (Persze meghonorálnám a fáradozást)

Aki esetleg tudna segíteni írjon ide a fórumra vagy
****

A válaszokat előrre is köszönöm.

E-mail cím közvetlen beírását, illetve a "+oldás", "1szerű" stb. jellegű kifejezéseket ezen a Fórumon kérjük mellőzni.
Mások munkával történő megbízására pedig ott az Apróhirdetés "Keres" rovata.
-- kobold
(#) opeldiagnosztika válasza Lauffer hozzászólására (») Dec 1, 2009 /
 
Lauffer !

HHO generátort szereltél be hogy 60-70% benzint megspórolsz ?
Én is most kisérletezem majd egy ilyennel, aztán ha jól láttam tök közel lakunk egymáshoz, valamikor összefuthatnánk egy közös eszmecserére

üdv,
Zoli
(#) draco31 hozzászólása Dec 2, 2009 /
 
Hello!

Történt az, hogy az 1500 ladában lévő óra a műszerfal közepén egyszer csak feladta a harcot. Lövésem sincs, hogy hogyan lehetne szétszedni stb. Valakinek ötlete??
(#) akos70 válasza draco31 hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Az üvegnél körbe szét kell peremezni.
Látsz más lehetöséget a szétszedésére?
(#) draco31 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Én is arra tippeltem, de biztos ami biztos. Meg is találtam, hogy mi volt a balhé, kiesett a helyéről az egyik kerék, de továbbra sem megy
(#) akos70 válasza draco31 hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Nyugi, azok az orák már 20 éve se müködtek 10-böl 9 ezerötösben. Inkább probálj szerezni abban a méretben valami megbizhatobbat, az nem éri meg a ráforditott energiát.
(#) rszegedi válasza akos70 hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Hello!

Sajna még nem oldódott meg a probléma mert még mindig csak a motor van nálam. Annyi változás van hogy nem G astráról (Sajna rosszul emlékeztem ), hanem H astráról van szó és digit klímás. Olvasgattam az Opel fórumot is de nem találtam semmit erről a hibáról. Ha esetleg te is találsz valamit akkor arra én is kiváncsi lennék. Esetleg meglehetne oldani egy áramkolrátozó kapcolással amikor a motor túllépi a megengedett áramot akkor egy relével lekapcsoltatni. Mértem a motor áramfelvételét és kb 30mA az üresjárási áram. Az áttételnek köszönhetően elég nagy erő van ebben a pici motorban. Ahogy mértem olyan 60-70mA-re saccolnám hogy le kéne kapcsolnia a motort.
(#) akos70 válasza rszegedi hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Az én páciensem holnap jön, az G-s. Ugyanaz a tünet, mint amit korábban irtál.
(#) rszegedi válasza akos70 hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Itt találtam valami a G astrához:Bővebben: Link Bár itt az elektronikáról nem ír semit csak a törött lapát javításáról. Bár lehet hogy alúl lett méretezve ez a tengely. :S (a 7885-ös hozzászólásban íirja le)
(#) akos70 válasza rszegedi hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Igen, potyo hsz-a is erre utalt. Az elektronika kikapcsol, mikor valamelyik végállásban megakad a motor. De mivel a törés miatt nincs végállás, az áramellátás sem szünik meg.

Nagyon köszi, a képfeltöltéses linkek ugyan nem müködnek nálam, de a leirás alapján egyszerübb lesz a dolog.
Ha megoldhato a javitás, megcsinálom, ha tul bonyolult, lefixálom ugy, hogy kintrol szivjon.
(#) draco31 hozzászólása Dec 4, 2009 /
 
Szintén 1500-ös lada. Egyszer csak elkezd világítani a töltést jelző lámpa. Akkumulátor jó, generátort nemrég szerelték. Ötlet, vagy esetleg egy felhasználói kézikönyv is megtenné.
(#) akos70 válasza draco31 hozzászólására (») Dec 4, 2009 /
 
Kocka vagy a régi?
Ha kocka, akkor biztos, hogy a generátor rossz.
Ha külsö szabályzos, akkor csak 90%, lehet a töltésvisszajelzö reléje is hibás.
(#) draco31 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 5, 2009 /
 
Ez a 4 lámpás 1500-ös.
(#) akos70 válasza draco31 hozzászólására (») Dec 5, 2009 /
 
Meg kell mérni a töltést, ha jo, megnézni a jobb oldali doblemezen lévö relét, és a generátortol odavezetö vezetéket.
(#) sufni-tunning válasza akos70 hozzászólására (») Dec 5, 2009 /
 
Ha meg kocka, akkor ki kell vezetni a feszszabályzót.
Az enyémben is ki kellett, mert a benne lévő elektronikus "melegedett" és állandóan túltöltött.
Be lett rakva egy hagyományos kefe meg 2 db vezeték, és ki lett víve a bal doblemezhez. Még a helyét is meghagyták, vagyis, csak másik sárvédőt terveztek rá, az alap maradt.
(#) draco31 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 5, 2009 /
 
Ma végleg elhalt és utólag kiderült, hogy a generátor unta meg az életét. Az új már tökéletesen működik.
(#) VIM válasza draco31 hozzászólására (») Dec 5, 2009 /
 
Szia!
Nem tudom, hogy ere gondoltál-e?
VIM
(#) akos70 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Dec 5, 2009 /
 
Igen, az egyik fajtánál ez egyszerüen kivitelezhetö,a Samara-generátorosnál, amit az utolso években szereltek a kockákba, már bonyolultabb.
(#) sg1oneill hozzászólása Dec 6, 2009 /
 
A következő kapcsolás megtervezéséhez és megépítéséhez valamint teszteléséhez keresek vállalkozó szellemű barkács mestert

Adott egy Audi ami kisebb mértékben átalakult. Sajnos bizonyos dolgokon az Audi kényszeres okoskodásból változtatott. Nem sok mindenen csak épp annyin, hogy ne lehessen barkácsolni.
Be is jött neki. Egy tök egyszerű dologgal elintézték, hogy a 98-nál régebbi A8-ba ne lehessen bele rakni 99 től gyártott sokkal szebb sokkal jobb középkonzolt ill. a klíma vezérlő egységet. Azaz a középkonzolt simán, a vezérlőt is fizikailag, csak elektronikailag oda vágtak neki. A rohadt RPM szignált már simán analóg módon (mint a régi) kapja az új egység hanem az új műszerfalból ráadásul átalakítva CAN busz rendszerre. Plusz a két külső hőmérséklet szenzor közül csak az egyiket hagyták meg a másikat ismét a műszerfalba vezették és valszeg ez is a CAN-re van ráültetve. Mivel a régit teszteltük és egészen biztosan a két szenzor jeléből számol átlagot ezért egyel nem működik. Azon kívül még ott a fordulatszám átalakításának kérdése. Van ugyan egy ilyen átalakítóm, de ki tudja hogy működik e... Próbáltam de feleslegesen, hiszen tudtam, hogy a hőmérsékletet úgy sem tudom összehozni.
Mielőtt valaki fel tenné a kérdést, nem nem lehet műszerfalat cserélni. Azon még több minden más és sok minden CAN buszos.
Szóval két lehetőség van.
1, veszek egy új műszerfalat, darabokra szedem és a panelre bekötöm a tápokat és a bejövő jeleket majd a összekötöm a CAN-buszokat a klíma egységemmel. Ez egyrészt jó lehet mert minden gyárin fog működni másrészt kockázatos mert mi van ha mégsem tudom működésre bírni?
Ja igen, nem is mondtam mi a fő gond Igaz a klíma egység működik most is, vezérel minden szelepet meg stb. csak két dolog nem megy. Nem kapcsolja be a klíma kompresszort és a fűthető szélvédőt. (ez utóbbi most került bele extrának) A klíma kompresszor még nem is lenne gond, majd kapcsolóval én adom neki a vezérlő jelet a relének és már megy is nyáron. (bár erre van ötletem, folyt. Köv.) És el is érkeztünk a második lehetőséghez.
2, Valaki megtervez, legyárt az általam megadott paraméterek által egy vezérlő elektronikát!
Nem bonyolult nem kell megijedni...
Tehát a következő lenne.
Az első szélvédő vezérlő modul adott. Van egy csekély leírásom a működésével kapcsolatosan. Beillesztettem egy másik fórumba angolul (http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/15323.phtml) ha valakit érdekel. De ami lényeg azt úgy is leírom.
Ennek a modulnak egyszer szeretnék kb 4V-ot adni bekapcsolásnak és egy másik fokozathoz kb 7V-ot. Azonban a külső hőmérséklettől függően. Van egy szenzorom a kocsiban ami feleslegessé vált. Ennek az ellenállás adatai meg vannak. Ez alapján be lehet állítani a készülő áramkört, hogy kizárólag 10 fok alatt kapcsoljon be és 4V feszültséggel indítsa a fűthető szélvédő vezérlőjét max 5 percig. Aztán ha a hőmérséklet 0 vagy kevesebb akkor 7V-al kapcsolja be de max 2-3 percig majd az 5 percből fennmaradó 2-3 percet 4V-al folytassa.
Még annyi, hogy az egész ne legyen ilyen „automatikus” a klíma egységemet szétszedve, a szélvédő páramentesítő kapcsolóban lévő LED-ről lelopott jellel kapcsolja az egész áramkört „online”-ba. Tehát mikor eleve páramentesítek akkor legyen a vezérlő csak bekapcsolva. És ha a hideg is adott akkor működjön. Egy két színű LED nem ártana visszajelzőnek. (kikapcsolt állapot jelzésére, bekapcsolt állapot jelzésére ha zöld akkor alacsony fokozat ha piros akkor magas fokozatban van.)
Ja és amit fent említettem a klíma kompresszor manuális bekapcsolásáról, azt is kicsit lehetne azért automatizálni. Egy olyan áramkör aminek most már saját szenzora lenne, vagy esetleg használnánk ugyan azt a szenzort, 18 fok felett automatán kiadna egy -12V-ot. Persze az egész áramkőr csak akkor lenne on-line ha a motor járna. Ehez a jelet gondolom el lehet csípni az analóg fordulatszám jelről, vagy az olajnyomás gombáról, vagy a töltés visszajelzőről.
Szóval várom a jelentkezéseket a munkára, árajánlattal ha lehet, hogy tudjam meg éri e egyáltalán az egész. Vagy adjak egy kapcsolóval meg egy 5V fesz. Stab IC-vel manuálisan kapcsoló áramot a fűthető szélvédő modulnak!
Köszönöm mindenkinek aki olvasta.
(#) Amarton válasza sg1oneill hozzászólására (») Dec 6, 2009 /
 
Azt azért érdemes tudni, hogy egyes Audi műszerfalakban CAN gateway van. A sebesség különbség miatt nem mindegy, hogy mit melyik CAN-re kötsz.
(#) sg1oneill válasza Amarton hozzászólására (») Dec 6, 2009 /
 
Meg van pontosan a műszerfal kiosztása és hogy melyik LOW and HIGH bus kábel megy a klimára. Van azt hiszem 3-4x 2 ér különbőző egységekhez. Azt nem lehet elrontani talán hogy melyik kettő megy a klíma vezérlőre.
De mint írtam is tényleg nem tudom eldönteni jelenleg melyik megoldás lenne a célra vezetöbb. Talán a maszek elektronika... Bár van szolár tető is benne mostmár és az sem fog működni szerintem ha a klíma vezérlő nem kapja meg a szükséges hőmérséklet jelet. Hiszen azt is a klima vezérlő vezérli. Ráadásul teljesen automatikus, ha a fény és hő viszonyok olyanok akkor a klíma egység átkapcsolja a relét és a szolár tető által megtermelt áramot közvetlen a szellőztető motorra kapcsolja ill a klima átállítja az esetlegesen zárt levegő-pillangó szelepeket. (ez útóbbit csak gondolom, mondjuk a kájha is mikor bekapcsol és a klimát vezérli akkor is átálnak a szelepek...)
(#) SzervízMacska válasza sg1oneill hozzászólására (») Dec 6, 2009 /
 
Szia! A stab ic-t nem javaslom, ekkora áramra nehezen fogsz találni. Akkor inkább előtét ellenállás, mint a fűtőmotornál. De ezt csak hasra mondtam. Legegyszerűbb megmérni a fűtőszál ellenállását, ebből Te is ki tudod számolni, mennyi áram fog folyni rajta.

Üdv.: SzervízMacska
Következő: »»   31 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem