Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   60 / 341
(#) akos70 válasza Baxi hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
c20ne-nél nincs külön gyújtómodul.
főtengelyjeladó -> motorvezérlő -> trafó
(#) technyx hozzászólása Okt 27, 2010 /
 
hy mindenki!

Golf 3 Vr6 Bosch vezérlöt lehet helyetesíteni egy egyszerü Laptopal?
(#) akos70 válasza technyx hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Persze, min. Pentium 2-es legyen.

Mit tolsz? Kell nekem is belőle.
(#) technyx válasza akos70 hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
oxigesik vagy mi.morfium van benne aszem .
Hp nc 8000 gépem van erre a célra fordítanám.ha kész lesz a verdám akkor szeretnék ilyesmit meg buliztattni.
(#) akos70 válasza technyx hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Ütős cucc lehet. :idiota: :gumicsirke:
(#) VRubenX válasza VRubenX hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Köszönöm a segítségeket sikerült megoldani a problémát a jeladó volt rossz illetve rövidebb mint kellett volna a másik meg hosszabb de azt már könnyebb volt megoldani.
(#) akos70 válasza VRubenX hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Úgy érted, hogy nem ért be rendesen a helyére? Hát, az baj. :yes:
(#) VRubenX válasza akos70 hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Igen ugyan is ezek nem egyforma méretűek.
(#) technyx válasza akos70 hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Abba bízál! te ismersz vallakit aki ilyet már csinált?
(#) CsemanAttila válasza technyx hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Ez jó!
(#) kumpl hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Sziasztok! A kocsimban mindig kiégnek az első tompított H4-es izzók. Álltalában, ha az egyik kiég, akkor pár napra, hétre a másik oldali is. Cseréltem őket egyszerre is, akkor is maradt a hiba. Próbáltam drága, és olcsó izzókat is. Az egyik weboldalon találtam egy megoldást. Egy izzóvédő elektronikáról szól. Csak én drágának találom. Helyette kellene nekem valami egyszerű megoldás. Bekössek egy ellenállást, hogy kisebb legyen az izzón a feszültség?
Vagy egy diódát (ezt olvastam valahol, de nem igazán tudom a dióda mit is csinál sorbakötve az izzóval. Régen taultam, és nem is figyeltem oda )
Az oldalt belinkeltem, ahol találtam a kütyüt.
Bővebben: Link
(#) Stewe válasza kumpl hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
A diódán esik egy 0,6-0,8 voltos feszültség ami akár jelentős élettartam növekedés (és fényerő csökkenést) eredményez.
(#) akos70 válasza kumpl hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Valami oka csak van, hogy túl hamar kimennek az izzók. Én inkább az okát keresném meg. (Pl. érdemes lenne töltési feszültséget mérni.)
(#) kumpl válasza akos70 hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Azt megmértem. 14.38V. Ha pörgetem a motort, akkor sem megy feljebb. Állítólag elég som Megannak gyakran kiég, úgyhogy ezek szerint az enyém is közéjük tartozik. Csak mivel nagyon macerás cserélni az izzót, meg hát nem olcsó mulatság, kellene valami megoldás.
(#) hant hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Hűtőventillátorral kapcsolatban szeretnék érdeklődni. A réginek leégett a motorja (az erdőben beragadtam a sárba, másnap felforrt a vízem, akkor vettem észre, hogy a lapát le van ragadva, de ekkor már késő volt, a motor megadta magát). Vettem egy használtat, beszereltem (előtte persze kipróbáltam: működőképes). Most ha beindítom az autót rögtön bekapcsol a ventillátor és hiába állítom le a motort, veszem le a gyújtást, a ventillátor nem áll le. Próbáltam kiiktatni a hőkapcsolót (vagy mit), akkor is ugyanez a helyzet. A ventillátor csak akkor áll le, ha megpiszkálom egy kicsit a hőkapcsolónál a csatlakozót. Utána abban a helyzetben hagyom, ahol látszólag jól működik, de ha újra beindítom az autót: kezdődik előlről. Ha csak a gyújtást adom rá, akkor nem történik semmi. Közben a motor (és persze a víz) teljesen hideg.
Ha valaki tud, kérem segítsen. Köszönettel: Attila
Az autó Renault Thalia (2003)
(#) Stewe válasza hant hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
A jelek szerint nem csak a motort viselte meg a túláram, hanem a "gomba" kapcsolóérintkezőit is...

A csere látszik csak megbízható megoldásnak.
(#) hant hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
Csak azt nem tudom, hogy amikor úgy indítom be az autót, hogy a gombáról le van húzva a csatlakozó, akkor miért indul el rögtön a ventillátor? Nem inkább valami relé lehet az áramkörben, amely be van ragadva?
(#) potyo válasza hant hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Szerintem azért, mert ha nem érzékel jelet a gombáról, akkor inkább folyamatosan forgatja, nehogy épp akkor ne forogjon, amikor kellene.
(#) Stewe válasza potyo hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Ha pedig nem a gomba kapcsol, akkor a relé kapcsolóérintkezője/rugója melegedett ki, mert az kapta meg a túláramot.
(#) tdi75 hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
Sziasztok! Tegnap felvetődött egy kérdés. Ha egy gépkocsi generátora 65 ampert tud akkor a benne lévő diódák mekkora áramúak. Valószínű hogy elhalálozott az egyik a diódasoromból, és ha tudom akkor cserélni szeretném, mert a bontott generátor az ugye egyrészt zsákbamacska, másrészt még az is drága. minimum 10 és 20 ezer között mozog az áruk.
(#) potyo válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
A diódák darabonként mondjuk 40 amperesek. De ezeket darabonként nemnagyon tudod cserélni, mert bele vannak préselve a hűtőbordába a jó hőátadás miatt (ha 65A-t kergetsz át egy diódán, akkor több mint 1V esik rajta, ami legalább 65W disszipációt jelent, azt meg ugye el is kell vezetni). Esetleg ha kivezetékeled az állórészt és csinálsz Schottky diódákból hidat, akkor megoldható, de többet ér ha veszel egy új hidat (ezt lehet külön venni, nem kell egész generátort) vagy egy bontottat, amit csak akkor hozol el, ha kimérted és jó.
(#) tdi75 hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
Még valami. Hogyan tudom kiszűrni hogy a fesz szab. jó e vagy sem. Mondjuk nincs beépítve, hanem a kezemben tartom. Mit kéne mérjek rajta pl. nyitófeszültségek, ellenállások stb.
(#) gyumil válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Hát ahoz már kéne egy állíitható oszcillátor, meg egy szkóp is!
A mai stabok már a kitöltési tényezőt változtatják( a gerjesztőfeszültségnél), a csillagponti feszültség (váltóáram) és frekvencia függvényében (a freki arányos a fordulatszámmal).
Alacsony fordulaton növeli a gerjesztőáramot, magasnál csökkenti.
Elvileg ha a bemenő frekit, és feszültséget egyszerre változtatod, úgy a kimenő fesznek, illetve áramnak ellentétesen kell változnia.
A hagyományos szabályzóknál is ez a helyzet, csak ott a freki nem játszik szerepet, és csak a kimenő feszültséget szaggatják.
Olyat csinálhatsz még, hogy 10 és 16 volt között tekered a bemenőfeszt és kimenetre rátéve a forgórészt, vele sorosan méred az áramot, meg a feszt.
De ez nem ad pontos eredményt, ja meg a GT felvehet akár 30 A-is!
Legegyszerűbb egyébbként üzem közben.
(#) Stewe válasza gyumil hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Idézet:
„A hagyományos szabályzóknál is ez a helyzet, csak ott a freki nem játszik szerepet, és csak a kimenő feszültséget szaggatják.”


Kérlek egyetlen ilyen típust említs meg! Én még csak elektromechanikus, és áteresztő tranzisztoros gerjesztésszabályzóról hallottam, gépkocsinál soha nem volt kimeneti PWM szabályozás.
(#) Stewe válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Kívülről nem lehet eldönteni, hogy milyen áramköri elemek vannak a kivezetéseken, csak beépítve, vagy próbapadon lehet ellenőrizni. A fesszabályzó és a generátor ugyanis nagyon szoros kapcsolatban van, együtt kell őket vizsgálni (tehát azonos típusú generátorral mint amihez tervezték) szabályozott feszültség, terhelési karakterisztika, és fordulatszámfüggés tekintetében.
(#) potyo válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Ha megtudod, hogy melyik kivezetés micsoda a szabályzón, akkor állítható feszültségű tápról kell neki adni feszültséget oda, ahová az akkuról és/vagy a segéddiódahídról érkezik a feszültség, kefékre menő kivezetések közé pedig kapcsolni egy 10-20W-os izzót, és 14V alatt az izzónak világítania kell, 14V felett meg el kell aludnia.
(#) Stewe válasza potyo hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
De ehhez tudnia kell, hogy milyen ellenállású tekercse van a generátornak (hogy az áteresztő elem kinyit-e megfelelően), felső, avagy alsó szabályozású, kapcsoló, arányos,vagy két töréspontú...
(#) potyo válasza Stewe hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Tekercs ellenállását nem nagy valami lemérni, aztán abból már megvan a szükséges izzó, de első körben a 10-20W megfelelő. Az izzó meg mindenképpen a két kefe közé megy függetlenül a felső vagy alsó szabályzástól.

Kapcsoló, arányos, két töréspontú alatt miket értesz?
(#) akos70 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Idézet:
„azonos típusú generátorral mint amihez tervezték”

Ennek ellenére sok esetben ugyanazt a szabályzót adják egy 45 amperes generátorhoz, mint a 90-eshez. (egy gyártón belül persze, tehát rögzitésben/is kompatibilisek egymással).
De létezik olyan pici méretű, univerzális szabályzó is, amit előszeretettel használunk drága, vagy nehezen beszerezhető szabályzók helyett, akár generátoron belül, akár kívül.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Vagy közvetlenül a tekercsre kötni, közben mérni.
De a kizárásos módszer mindig bejön.
Következő: »»   60 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem