Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Üdv!
A táp megy , mind a 12 Fettel kb 1-1,1A terheletlenül , az az végfok nélkül, de a táp fesz közel 90V , a 80V szűrésen. Viszont a kialakítása érdekes , mivel a két trafóról állítja elő a stabok részére , 1 utas egyenirányítással a12V-t és abból a stabilizátorok az 5V. Még ez is megvan mind. Viszont a küldött rajz és a panel között van eltérés , amit nem értek. Járatni nem merem a magas feszültség miatt. Végfokkal vezérlő jel nélkül 60-70 V körül volt mérhető , de ott már 2A felett volt az áram felvétel. A alkatrészek vagy nem voltak a készülékben vagy átforrasztottak, vagy leköszörűltek,( tehát bizonytalan a mivoltuk). Illetve ilyen az állapot már amit kitudtam hozni eddig belőle.
D osztály.
Vezérlő jeleket ellenőrizd szkóppal! A végfoknál is. Lehet hogy a fet meghajtás is kimúlt egymásra tudnak nyitni a fetek! Megosztanád a kapcsrajzot?
sziasztok valaki megtudja mondani nekem hogy az erösitöm mért recseg mer nem látok rajta semmit meg nincs kisülve se amúgy 300w os autós erösitö köszönöm ha valaki tudja mi lehet vele akkor irjon
Üdv mindenkinek!Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok amiröl már volt itt szó de megoldás nem,vagy is én nem találtam.Van az egyik ismerösömnek egy sal xb-10/A active mélynyomója és az a gond vele,hogy az erösitöbe menö vezetékek kiszakadtak a helyükröl.Csak kettö maradt "épen" de ez nem elég ahoz hogy a többit is a helyére tudja forrasztani.Van közületek valakinek ilyen mélyládája és tudna küldeni egy fényképet a bekötéssel kapcsolatban?
Nagyon megköszönném a haver nevében is!
Hi,
Van egy laikus ötletem/véleményem, mint ex Komax Alpha kábelgyártó robotkezelő, -gépbeállító. Mivel a szerelősoron nem zsenik dolgoznak, ezért is, hogy össze ne keverjék, az ilyen szallagkábeleket nem szokták megvariálni (Asuséknál, MSIéknél sem). A tekeredés nélküli jobbszélső a jobbszélső lyukba, a többi pedig szépen sorba ![]() De mint említettem, ez laikus vélemény. A képek törölt hozzászóláshoz kapcsolódnak. (Lola T-163 ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2017
Szia!
Sajnos kapcsolási rajzot nem találtam, hozzá a neten, így marad a visszarajzolás vagy egy kissé kockázatos út amit "newdesigner" fentebb írt. Reménykedj hátha valaki megszán, akinek van ilyen és felteszi a fényképet róla. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2017
Sziasztok , hoztak egy erösítöt javítani (D osztályú), ami elsö indításoknál ki-bekapcsolgatott, majd megunta, és bekapcsolva marad, ellenőriztem a feszültségeket azok rendben vannak, ezután kötöttem rá hangszórót, adtam neki bemenö jelet (zenét) és úgy tünik rendben van.
Ekkor fogtam a hökamerámat , amin az látszott, hogy a kimeneti résznél az egyik pár FET jobban melegszik, majd pár perc után a vezérlö résznél is észrevettem, hogy 2 kisebb tranyó is eléggé melegszik, a kimeneten lévö tekercs is melegszik-az normális? fotók
Tekercs melegedhet, ott működik jól.
A melegedő fetek vezérlését meg kell nézni szkóppal, ott biztos van valami gond! Mivel csináltad ezeket a felvételeket?
Szia!
A vízjel alapján egy FLIR hőkamerával, ami nagyszerű dolog, viszont cserébe egyelőre nem éppen olcsó mulatság ![]()
Szkópom sajnon nincs , a fotók mobiltelefonnal készültek (Cat s60) , megpróbálom átmérni / kicserélni a vezérlö résznél a 2 melegedö tranzisztort, a kimeneti 4 fetet kicseréltem újakra, de akkor bisztos hogy a vezérlö résznél lesz gond, az elsö képen a 80fok az az egyik tranyó a vezérlö résznél.
Üdv!
Általában nem az a hibás ami melegszik, hanem a rajta áthaladó túláramtól melegszik . A túláram okát kell megkeresni.
Jó dolog lehet egy hőkamera, de egy D osztály javításához nagyon kell egy szkóp!
Anélkül vezérlés nézni, ellenőrizni esélytelen, szerintem! Az alkatrész cserélgetős javítást, meg hagyjuk meg az Autószerelőknek hívott, valójában csak Autóalkatrész Cserélőknek!
Ez így igaz, az autó szerelők zöme csak szerelik az autót, ha közben megjavul, az kész szerencse.
Impulzus technikai áramkörökkel foglalkozni szkóp nélkül, az olyan, mint autót vezetni vakon. Kuni0169 Amelyik vezetőben áram folyik, az melegszik is. Csak az a kérdés, hogy mennyire. A szerencsétlen vas, meg hova tegye a vasveszteséget? Elfűti.
Sziasztok!
Bocs a láma kérdésért, de ilyet még sosem követtem el. Lehet ilyet hosszabb távon? Szóval autós erősítőn adott 4 vonal szintű bemenet, más bemenet nincs. Fejegységen viszont csak két vonal szintű kimenet van, szóval ezt a két kimenetet nem csak az 1-2 bemenetre kötném, hanem párhuzamosan a 3-4-re is rákötném, hogy mind a 4 csatorna kapjon előerősített jelet az erősítőn. A 3-4 bemenetre vonatkozóan van az erősítőn külön stereo-mono átkapcsoló, ezt az L-R párost nyomnám át mono-ra, hogy a mély mindkét oldal mélytartományát leadja. Tehát lényegében 3 csatornásként használnám. Persze adná magát, hogy hidalni a 3-4-et, de azt azért nem szeretném, mert hosszabb távon nálam mindig kimegy valami, ha hídban van. Úgy értem vagy a teljesítmény tranyó vagy a tápkapcsoló fet, de idővel mindig megpurcan a hídban valami, pedig a leírása szerint egyébként hidalható, megy is, de kb. 2-3 hónapig. Filléres bele a tranyó (D998) csak munkás kiszerelni egy autóból az ilyesmit cserélni, visszaszerelni, szóval valami tartósabb konfiguráció kéne. Ezért kérdezem, hogy a bemenetek közösítéséből lehet e hosszabb távon gondom? Eddig egy régebbi magnóval ment az erősítő, amin volt 4db RCA out, szóval ez a kérdés nem merült fel. Viszont csereérett lett az a magnó, mert már ugrik CD-ről, USB meg még nincs rajta, akkoriban még nem volt... és most, hogy vettem egy öreg autót azzal együtt kaptam ezt a már USB-s fejegységet, amin csak két vonal kimenet van és most ezen vakarózom, hogy ez így vajon meddig lesz jó… A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2017
Üdv!
Szeretnék segítséget kérni,jó pár éve van ez az erősítőm Blaupunkt GTA 2100 eddig gond nélkül tette a dolgát. De mostanra megadta magát és ki be kapcsol 2 másodpercenkén. Esetleg tudja valaki,hogy mi lehet a baja? Előre is köszönöm a segítséget!!
Hello!
Veszel egy hasonlót (Bővebben: Link), aztán ha elszálla tranyó, valami jobbra cseréled. Nincs jobb ötletem. A gainnal pedig óvatosan ![]()
Sziasztok!
Előre is elnézést ha volt már ilyen jellegű kérdés! Adott egy Jackson 800w autó monoblock. Mostanában azt csinálja, hogy bekapcsolást követő 1 percen belül elnémul a mélyhang, majd egy kis idő után újra szól... kis idő után újra kezdődik a körforgás viszont folyamatosan csökkenő időközökkel! Majd egy fél óra alatt beáll, aztán addig szól míg ki nem kapcsolom a rádiót... Aztán kezdődik előtöl xD Addig míg ez a fél órás folyamat lezajlik egy nagyon magas sípoló hangot ad ki magából halkan majd megszűnik. Rámértem, és minden állapotban megkapja a kellő 12v-ot. Hozzáteszem továbbá hogy teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam se én sem a műszer. Valakinek van valami ötlete hogy hol kezdjem el keresni a hibát? Előre is köszönöm!
Üdv!
Nagy a valószínűsége hogy törött , repedt az RCA csatlakozója , vagy a forrasztása a panelen. Hőtágulás( melegedés hatására) megszűnik. Csinálhat hasonlót a végfok is , de ott nem jellemző a fütyülés. Hangszóróból , vagy az erősítőből jön a sípoló hang? A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
Az erősítőből...
megnéztem a jack aljzatot, valóban mintha ici-picit kotyogna... De gondolom ha ott lenne valami gubanc akkor mozgatásra reagálna valamit. Nem? ![]() De hiába mozgatom, a sub nem recseg... De helyesbítem a hibát... amikor bekapcsolom úgy egy óra inaktív állapot után akkor hallható az idegesítő halk magas sípolás ami kb 10 perc után megszűnik... Most egy hosszabb úton voltam és kb 10 percig szólt a mély, 20percig meg se nyikkant... aztán gondolt egyet és megint ment egy darabig...
Üdv! Kicsit off, de vannak még képek? Nekem sal xb-12 van, kiváncsi lennék az xb-10 belsejére!
![]()
Van valami ötleted ha esetleg az rca input zsákutca lenne?
Szia!
Nálam volt már Jackson 800-as "D" Monoblock (tán ennek a végén dolgozik 6db irf640) és hasonló hibája volt! Mechanikai eredetű! Kösd be, vedd le az alját, ha sípolni kezd, kézzel mozgasd jobbra-balra a táptrafó tekercselését, ha abba hagyja, akkor neked is a "drótok" zenélnek! Megoldás: minden egyéb letakarása, tekercs kilakkozása!
Ha a forrasztásokat átnézte( át forrasztotta a gyanúsakat), akkor a segéd táp illetve a vég a következő lépés.
Ez az elhallgatásra értendő. Minden esetben mérni kell , hogy mi áll meg. Majd melegítés és hűtés üzem közben, közben mérni. A próbálkozás csak vak szerencse és az erősítő szétbarmolása , vagy kivégzése. A sípolást EcoPityu szépen leírta. Üdv:Öreg T. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2017
Nah... a Mosfet-et kicseréltem, 1db volt átütve... meg is szűnt a sípolás
![]() Köszönöm a tanácsot! ![]() viszont a jelenség továbbra is fenn áll... 1x szól 1x nem... van esély arra hogy valamelyik kondi száradt volna csak ki?
Üdv!
Mikor elhallgat , a táp megmarad? Az -az tovább világít a zöld led , és a vég tápja : 25-30-40-50V változatlan? Bemeneti jel , továbbra is megvan? Segédtáp, megvan: Nem ismerem az erősítőt(+15V és -15V ) , megmarad? Van hanggenerátor és oszcilloszkóp?
Sziasztok!
Tudnátok tippeket adni, milyen apró trükkökkel lehetne egy mélynyomón javítani, hogy legalább 5-6 db-el többet nyomjon? Jelenleg 137 db, de a cél olyan 142-145 körüli lenne. Szóval ez szerintem nem olyan sok, hogy erősítőt, vagy hangszórót kelljen cserélnem, inkább valahol optimalizálni. Például hozhat-e javulást a jobb minőségű kábelezés (rca, táp, hang kábel)? Az erősítőm egyébként egy 400W-os MNC Hurricane v800 A mélynyomó pedig egy Infinity 1230w Plusz egy 1 farados kondi mindehhez Tehát aki otthon van autó hifi témában, annak a tippjeit szívesen venném! ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2017
Nézz egy kicsit jobban utána a dolognak...
Idézet: ...ez cseppet sem egyszerű trükkökkel megoldható. Van még manapság dB Drag verseny valahol? „apró trükkökkel...legalább 5-6 dB-el többet...ez szerintem nem olyan sok” A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2017
Nagyjából 4× nagyobb teljesítményt kéne belepumpálni a mélynyomódba. Lehet, ki sem bírná. Ez nem igazán kábelezés kérdése.
Doboz vâltoztatás, vagy teljesítmény növelés amíg a mechanikai határait el nem éred a nyomónak. De ez dB drag mem "otohofi".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |