Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia!
Első körben húzd ki a fejegységből az RCA kábelt, és nézd meg (hallgasd meg), hogy úgy is "zúg"-e. Ha nem, akkor a fejegységből jön a zizz. Ezt pedig okozhatja az, hogy a fej RCA kimenetének testje megszakadt. Ez lehet attól, hogyha az erősítőd bármikor üzem közben a nagyáramú testről leszakadt, mert akkor az RCA-n keresztül a fej-től kapta a testelést, ami persze nem bírta az erősítőn átfolyó áramot. Ha van műszered, akkor dióda teszterben szakadásvizsgálóval nézd meg a házához képest, a fej RCA kimenetét, hogy érintkeznek-e...
Ma egész nap ezzel játszottam, a fej hangszóró kimenetén nincs generator zaj, de ha a hátsó rca kimenetre ráteszem a kétcsatornásat bróbaként már meg is jelenik, de csak a hátsókon. Kipróbáltam ma a szomszédom fejegységét is az én autómban és ugyanaz a jelenség van, de ha a négycsatornásra tettem minden hangszórót ( afejegység hangszóró kábeleit kihúztam), akkor is meg jelent, de a négyből csak két csatornán, itt a két kimenetet elosztottam négy fele.
Helló!
Nekem egy olyan problémám lenne, hogy vettem egy Spider sp-400-2 típusú erősítőt kocsiba, be is szereltem működik is rendesen, viszont nagyobb hagerőnél egy idő után kiüti a kondit, ami most volt benne azon sajnos nincs rajta hogy hány amperes. Tudna valaki segíteni? Ha kisebb kondit rakok a kelleténél akkor az kiüti, ha nagyobbat akkor pedig a rendszer lehet oda. Mit tegyek? Hanyas való bele? Köszönöm
Mégis mi az, hogy kiüti a kondit?
Üdv Inhouse
Látszik, hogy a kondiban a két szál megszakadt, nem égett meg a műanyag v vmi hasonló, csak nem érintkezik és emiatt nem is indul el . Nem igazán értek hozzá elmagyarázni sem tudom vmi jól, de remélem érthető volt.
Melyik kettő a vastag, vagy a vékony?
A kondi közepén összefut a két vastag szál, ott egy vékony szál van, nah az mindig elpattan. Azt mondta egy ismerősöm hogy meg kellene keresnem hogy hány Amperos megy bele, szerintetek próbáljam ki egyre nagyobb számúval, vagy hogyan csináljam?
Köszi. Üdv.
Te most a biztosítóbetétről beszélsz?
Mondtam hogy nem igazán értek hozzá. Mindvégig hülyeséget írtam, nem kondi hanem biztosíték... Ez megy el állandóan..., Bocsánat a figyelmetlenségemért...
Ez egy 7,5A-es késes biztosíték. Nekem nem rémlik, hogy régebben kondiban láttam volna ilyet...
Nem értem, autós kondiba (0,5-1-2F), 7,5A-es biztosíték? Raknál fel képet a kondidról? BAKKKER! Most esett le, hogy semmilyen kondi nincs, te a biztosítékot hívod kondinak! Áááááááá.... Meg kellene nézni, milyen színű volt benne előtte, egyébként ha kis számokkal is, de rajta kellett legyen! Több, mint valószínű, hogy nem 7,5A-es volt benne, hanem 15-20A, vagy 25A-es. Már ha a 400-2, egy 400W-osnak hazudott 2 csatornás erősítőt takar. Ha nem hazudnak, akkor egy bizti foglalat kevés, vagyis mégis hazudnak! Üdv Inhouse
Sziasztok!
Az nem lehet a baj generátorzajnál, hogy a fejegység rca testje készüléken belül megegyezik a tápja testjével, a végerősítő rca testje viszont nincs kapcsolatban a tápjának a GND-el?
Egy narancssárga biztosíték olt benne de sajnos a tetején nem írja hogy hány amper. Az erősítőn pedig egy bizto foglalat van. Úgy tudom hogy a narancssárga bizti az 30, vagy 40 A csak nem akarok túl nagyot sem tenni nehogy baj legyen belőle.
Üdv
Elvileg a 7.5A-est sem lett volna szabad kinyomnia az erősítőnek, ha kis hangerőn hallgatod. Ha egyből bekapcsoláskor zene nélkül kinyomja, akkor lehet, hogy valami gond van, zárlat, stb.
Mivel azt írta, hogy
"működik is rendesen, viszont nagyobb hangerőnél egy idő után kiüti a ....." Valószínűbb, hogy kicsi a 7,5A-es BIZTOSÍTÉK. Sajnos Google nem adott érdemleges találatot erre a "spiderre", így nem tudom mekkora lehet az ajánlott biztosíték mérete. Én fokozatosan közelíteném meg a kérdést, 10, majd 15A-essel lehet próbálkozni....szerintem....
Szia!
Megpróbáltam amit ajánlottál, ha kihúzom az rca kábelt tiszta csend, nem gerjed, megnéztem a fej rca testjét, a házzal kapcsolatban van (erre gondoltál nem? ), de a tápjának a testjével is kapcsolatban van, ez nem gond?
Szia!
Nem gond, ha a fejegységen mindenki érintkezik mindenki testjével, viszont az erősítőn ha az RCA-k testjei nem érintkeznek egymással, esetleg néhány száz ohm sincs az erősítő táp testjéhez képest, az már gond, mert akkor az erősítőben hiccent el az RCA test, avagy szétment a csatid. Próbáld meg egy vezetékkel az erősítő testjét érinteni a bemenetének testjéhez, ha elmúlik a zaj, ott volt a gebasz...
Most csak multival tudtam rámérni (épp főzök ), 1kohm van a négycsatornás táp testje és rca testje között, az már sok nem??
Sikerült annyira lecsökkenteni, hogy csak akkor hallani valamit ha pár centire oda teszi az ember a fülét a magashoz, de már nem generator hang. Áttettem a vonal kábelt a túloldalára a kocsinak, a fejet pedig átkábeleztem, kivittem az aksira a fix 12V-ot és a testet, úgy , hogy összefontam a két kábelt, a csomagtérben is elszeparáltam a táp kábelt a vonaltól csak egyszer keresztezik egymást 90 fokban. Köszi az ötleteket!
Idézet: „de sajnos a tetején nem írja hogy hány amper” Akkor az oldalán... Narancssárga nem nagyon van, piros=10A, citromsárga=20A. Üdv Inhouse
Parancsoljatok: szabvány 40A-es késes biztosíték - és narancssárga.
Köszönöm szépen a segítséget! Mindenkinek. Már működik stabilan! Köszi
Közben szétnéztem a polcon a cégnél, ahol dolgozom. A narancssárga=5A, lila=3A...nem láttam még késesben ebben a méretben 40A-est...de életszerűbb az erősítőbe, mint az 5A-es.
Narancssárga 40A, közben rákerestem Rózsaszínű cukika 4A! itt a 40A bordónak van írva, nem narancs az biztos ez a világítós érdekes állat, de ebből mind sárga Üdv Inhouse
IMI!
Robinál is van 40-es síma késes, és több erősítőben is láttam már. Ami neki van, az bordó, ami a FAIRLESS ONE-ban volt 3db párhuzamban, azok meg hajlottak a narancsba... Amit linkeltél világítós biztit, mekkora ötlet, ha kiég,nem csk jelzi a megszakadást, hanem még helyzetjelzőnek be lehet rakni... Nemsokára visszaviszem a kamerát, még egy kazi van, kezdek kiakadni a tuneremre, mert már AVI-ban is elcsúszik hang...
Akkor van gond, ha nem egyformán csúszik. Ha végig egy adott idővel, akkor könnyű újrakonvertálás nélkül is visszaigazítani.
Üdv Inhouse
Üdv! Találtam még a ládámban az általad bordónak mondott verzióból is pár darabot. Mellette a szintén általad említett 4 és 3A-es darabok. Ez utóbbi létezik halvány rózsaszínben is. A kép tetején meg a tegnapi narancssárga, lengő biztiházban és anélkül is. Csak a méret miatt rakosgattam őket így össze a képen, tényleg nem becsapás.A világítós linkeden is oda van írva, hogy narancs színű. Lusták mindet egyesével lefotózni, ezért a sárga képet linkelik minden mérethez. Ez általánosan bevett szokás az elektronikai mütyűröket forgalmazó web-boltoknál...
Üdv.: Macsek
Van nálunk egy készlet, amiben van egy narancssárga 35A-es... Én egyébként eddig szentül meg voltam győződve, hogy 30A a vége a normál késesnek.
Nagyobb késesből szintén narancs a 40A-es. Üdv Inhouse
Sziasztok.
van egy crunch gtx4800- as (1600W) erölködőm rákötöttem egy sal 80W-os sub csövet, mikor bekapcsolom elindul, de kb 20 sec után letilt, vagyis világítani kezd a protect led. A tápot, és a testet közvetlenül az akksiról adtam rá a kapcsolt szál a motoros antenna kábeléről kapja. A vezetékek kb 8 mm2 vastagok. Nem vezéreltem túl, minden le volt hajtva min-re. Ennyi infó talán elég lesz. Mi lehet a gond? Köszi előre.
sziasztok vasaroltam egy carpower power 1000d-t valaki hallott már szolni ilyent ha valaki igen irjon hogy mijen volt mert nem tudom jol meghajtani jelenleg és kiváncsi vagyok par kép
"nem tudom jol meghajtani "
Ez mit foglal magaban ? - mi az ami nem megfelolo a "jo meghajtashoz" ?
Nézd meg, hogy amikor bekapcsolod, de a bementére nem teszel jelet, mekkora áram folyik rajta keresztül. Az is fontos, hogy idővel nem kezd-e följebb menni az áram.
Én valami gerjedésre gondolok. Szkópod van? Vagy a tápod meghajtása félig megdöglött, és túl kicsik a tápfetjeid gate-jén a jelek. Vagy esetleg DCoffset problémád van. Az a kimeneten mérhető egyenfeszültség. Akkor a végfok a hibás. Így elsőre ezekre tudok gondolni. Ja, és még valami. Az akksid nem merült le? A lekapcsolás előtt (protekt) mennyi volt a feszültséged? Az akksid is be punnyadhatott. |
Bejelentkezés
Hirdetés |