Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia!
Mint írta, a subwoofer kimenetről szeretné hajtani mind a négy csatornát, ebből úgy ítélem, hogy vagy sztereó kimenete nincs a fejen, vagy nincs hangváltó a ládában, vagy egyik sincs. Nyilván egy műveleti erősítős megoldás lenne a legjobb, de feltételezem hogy az átkapcsolós megoldás is csak párhuzamosítja a bemeneteket. Megvallom az autó hifihez nincs sok közöm, de van tapasztalatom a hangtechnikával. Elhiszem, hogy romlik a minőség, de szerintem egy laikus számára észrevehetetlen szinten (gondolom nem audiofil rendszert tervez az autójába).
MNC hurrican erősítő.A fejegységen van 2 pár rca, de nincs saját végfok benne. Ezért 2 "kis" erősítő van a hátsó ováloknak, és az első szettnek. És csak 1 mono sub kimenet maradt. A sub hangszórók duplatekercsesek, az erősítő 4 csatornás.
Ja, és azért fontos a subwoofer kimenetet használnom, mert fejegységről állítható minden paramétere, kikapcsolható, ha mondjuk hátul ülnek.
Egy kicsit pontosíthatnál a típuson, mert ebben a családban több négycsatornás változatot is találtam. Továbbá kérdés, hogy hány Ohm-osak a hangszóróid (tekercsenként) és mekkora teljesítményűek, mert lehet hogy hídkapcsolásban nagyobb kivehető teljesítményt érhetsz el. Esetleg néhány képet is készíthetnél a csatlakozókról és a kezelőszervekről (kapcsolók, hangerőpotik).
Üdv mindenki!
Van egy erősítőm, egy Hertz EP2X... Hibásan került hozzám, 0,4-0,5A-t vett fel kikapcsolt állapotban. 8fetböl 4 meg volt pattanva, elmelegedhettek, ezek vették fel az áramot. De már cserélt fetek voltak, valaki már beleturkált rendesen, mert a táp ic (494) foglalatban van és pár alkatrész volt már cseszegetve. Kicseréltem a feteket, IRFZ44N-ek vannak benne. Bekapcsolom az erősítőt, elindul, működik is, de az 5A-es tápomat egyből teljesen leterheli és kettő fet elkezd felforrni. Dupla tápegységes, és mind a két oldalában melegszik a fetpár. Kicseréltem az ic-t, az utána lévő tranzisztorokat, a diódákat, mindent végigrágtam, de a hiba még mindig fent áll. Különválasztottam a két tápegységet, kivettem a gyorsdiódákat, de semmi változás. Ha az ic E2 lábát kihuzom, akkor megszűnik, de nem így ugye nem is működik a táp. Ha csak az E1 lábat veszem fel, akkor viszont ugyan úgy fent áll a hiba. Tippeket szeretnék kérni, hogy, hogyan tovább. És esetleg, ha valakinek lenne egy kapcsolási rajza, megköszönném. Üdv.: endru
Akkor nézd meg, hogy a TL494 kimenetein meg van-e a 12V-os jel. Azán ezt kövesd végig a fetekig. Szokott az ellenállás is megszakadni, vagy szénné égni. Szokott zárlatos lenni az ic és a fetek közti kisebb tranyó.
Ha csak egy egy fet melegszik, akkor valószínű, hogy az a fet nincs rendesen vezérelve. Ha hűtőborda nélkül próbáltad, akkor természetes, hogy az egyik jobban melegszik, mint a másik. Amelyik előbb nyit, az viszi át a teljesítményt. Nézd meg, hogy a táp feteken is meg van-e a 10-12V-os jel amplitúdó. A szekunder oldalt ki kell először is kapcsolni. A végfok ne zavarjon be. Lehet ott is tönkre ment valami. Ha a táppal minden ok, akkor 0.15-0-6A között fog fogyasztani a 12V-os tápról. Ezután foglalkozhatsz a végfokkal.
Üdv Mindenkinek!
Kérdésem az lenne, hogy: Van egy Mac audio mp 4000-res erősítőm, eddig minden rendbe volt vele de hirtelen megadta magát és piros protect led világít, közben pedig a sima zöld power led is. Esetleg javítható? tudna valaki tanácsot adni? Köszönöm előrre is a válaszokat!
Biztos a végfok égett le. Szerintem azt nézd át először. Végtranyó ki, és próba. Ha jól emlékszek, MJE3055 van benne.
Helló!
Van nekem egy RTO SX7000-es autós erösítőm amit szobában akarok használni. Vettem hozzá egy toroid trafót de az egyenirányítás után 19.8 V-ot ad le üresjárásban. Hajthatom ekkora feszültségről az erősítőt? Előre is köszi a választ! ![]()
Azzal megölnéd.
Cseréld el a trafódat. 16V fölé nem szabad menni. Ha át hekkelsz egy számítóép tápot, az is jó lehet. Abból nekem sikerült kiszedni 23A-t a 12Vos résznél. Arról már évek óta el ketyeg egy 4 csatornás erősítő vígan.
Most vettem nem kevés pénzért ezt a trafót ugyhogy valahogyan megkell oldanom vele. Biztos hogy lelehet valahogyan szabályozni. Valami ötletet adjatok légyszives.
Letekersz belőle pl, ennél csak bonyolultabb dolgot tudok még.
Szia! Én ezt a Bővebben: tápot használom, egyszerű és jó!
Szerk. Nálam 8darab tranyó van benne 45A jön le róla!
Akitől vettem ő aztmondta hogy autóhifi falból lett kiszerelve, 6 db tápcsatlakozó is van rajt és 12 V van a trafóra irva. Megpróbálom hátha jólesz vele.
Ez lesz a nekem való! Köszi szépen
![]()
Akkor egyeniranyitod, es 14V os feszultsseg lesz belole.
ha még berakok 2 tranzisztort akkor nemm kell valamit módositani?
Nálam nincs semmi módosítva a plusz két tranyán kívül!
okés köszi a segitséget
![]()
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy régebbről van egy egyszerű TDA 2030 -as ic-s végerősítőm és ezt szeretném betenni a kocsimba a mélylnyomómhoz, csak hogy nem működik, a rádiót letiltja és ha áram alá helyezem akkor pattog a hangszóró. Mitől lehet?
Szia!
Idézet: „autóhifi falból lett kiszerelve” Bizonyára ott az egyszerre működő több tíz fejegység, esetleg egy két erősítő alap áramfelvétele több tíz ampernyi volt, és ejtett annyit a trafón, hogy nem ment 15V fölé, de esetedben nem ez van... A trafód üresjárati feszültsége bizonyára több mint a ráírt 12V, már 13V-ból is több mint 18V lesz egyenben... Azért én az egyenirányításodra rámérnék egy másik multiméterrel is, és egy kisebb előterhelést is tennék rá! Puffernek mit használtál, a mérés idejére? Mert ugye volt rajta, legalább 10-100E µF-nyi kondi? Mielőtt nekiállnál villanykályhát építeni hozzá (áteresztőtranzisztoros feszültségstabilizátor), csak járd végig a lehetőségeket! Pityu
Szia!
Milyen kapcsolást szeretnél alkalmazni 2030-al autóban? Mert ha a TDA-s alapkapcsolást, akkor elkeserítelek, hogy 12V-ról az az egy szál 2030, az kemény 3-5W-ot tud, ami szerintem egy autóban nagyon kevésnek számít! (főleg amellett, hogy a modern autós fejegységek már 4x20W-okat tudnak) Ez k.b. olyan mint ha disco-t szeretnél csinálni Walkmanról... (Tudja itt még valaki, mi az a walkman?) Bár, ha ez az elképzelés, akkor írd le, rajzold le, fényképezd le, mit hova kötöttél, és segítünk! Pityu
Szia! Az erősítőm bemenetét a hátsó hangszóró bemenetére kötöttem. És az a baj hogy a rádió hangszórói már nem szólnak ettől, pedig még az erősítő meg se kapta a 12 voltot. Köszönöm
Szia, szerintem hídkapcsolású végfokozatok vannak rádiódban, és sikerült rövid zárral tönkretenned a hátsó hangszórók végfokait. A kimenet egyik ágát sem szabad letestelni az autóban. Remélem jól tudom...
szia! Ha le kötöm akkor jó.
Hogy kössem rá másképp?
"(Tudja itt még valaki, mi az a walkman?)" Hát persze
![]()
Szia, szerintem kell valami galvanikus leválasztó.
Pontosan milyen megoldások vannak, annak utána kell, hogy nézzek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |