Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Manapság rengeteg helyen megtalálható a CDI, mint gyújtásvezérlő elektronika. Nekem konkrétan a Kymco Agility 50 ccm-e 4T moci CDI-jével (ua. mint a honda robogóké) lenne egy kis teendőm. Az alábbi fordulatszám/sebesség limitert szeretném megcsinálni rá: LINK A lényeg, hogy hogyan működik a CDI fordulatszámlimit elméletben és gyakorlatban, a fenti cucc extráit meg tudom oldani, de ezt nem.. Tehát mit kell "mondanom" azon a bizonyos jelvezetéken a CDI-nek, hogy Ő ne pörgesse tovább a mocit, de ne is álljon meg?
Nekem van egy crossmotorom, ott a tiltás úgy van megoldva, hogy a CDI egyszerűen elveszi a gyújtást.
Robógón is így van megoldva? Mert ha igen, akkor szerintem nem kommunikációs üzenetet kell küldeni a CDI-nek, hanem a fordulatszámot figyelve tiltani a gyújtást. Szkóppal meg kellene nézni a leírásban szereplő vezetéken milyen jel van. Úgy gondolom, hogy a tiltásnál négyszögjel. Ha eléri az adott fordulatot, akkor betilt, a fordulat azonnal visszaugrik, ilyenkor újra ráadja a gyújtást. Robógokkall nincs tapasztalatom. Írd le, hátha ki tudjuk találni.
Igen igy van megoldva, ha a fordulat meghaladja a beállitottat, akkor vagy a jeladót, vagy a gerjesztőtekercset testeli. Mindenesetre némi hiszterézis nem árt, különben nagyon dadog a hatátfordulat elérésekor. Bár maga hajtáslánc is visz bele, talán elég annyi is. Egyszerű monostabillal kondenzátort töltve, komparátorral figyelve a feszültségszintet megvalósitható a dolog. Le lehetne tiltani a jeladót is,vagy a gerjesztést is el lehet venni, de nem ártana ismerni az elektronika kapcsolását.
Bár szinte biztosan a gerjesztőfeszültséget testeli, igy el lehet kerülni a gyújtókondi túltöltését.
Én is így gondolkodtam, csak azt hittem kicsit durva csak úgy megszakítani a gyújtást, ha túlpörögne. De ezek szerint ez lehet a megoldás.
A kapcsolási rajz ITT található, de csatoltam képet is, biztonság kedvéért. Ez alapján szerintem a Fekete-Sárga vezetékbe kellene beiktatni egy eszközt, ami így a fordulatszámot is innen olvashatja, és a megszakítást is elvégezheti. Jelenleg nem tudok méréseket végezni a mocin, főleg tiltás környékén, mert az új henger még bejáratós. De amint van valami szólok, addig is várom a konstruktív ötleteket.
Esetleg a Barna-Piros vezeték is hasonlóan jó választás lehet.
Nincs valakinek ilyen fordulatszámolós mikrovezértlős (esetleg egyszerűbb) kapcsolása talomban?
A Te cdi gyújtásod jeladóvezetéke milyen szinekkel van csikozva? Csak azért kérdezem,mert nem tudom minek a megfelelője a L/Y.
Közben rájöttem, ez a zöld sárga. Lime/Yellow
Sziasztok
Nekem hasonló témában kéne a segítségetek. Van egy Simsonom amin Babetta gyújtás van. Arra esetleg lehetne valamilyen fordulatszámlimitert építeni?
Semmi szükség rá. Főleg, hogy gyárilag van benne. Egyszerűen sz*r konstrukció, igy "magasabb" fordulatszámon gyengül a szikra. Ennyi. Ha hang miatt kell akkor végképp elvetendő az ötlet. Kétüteműnek tiltáskor iszonyat hangja van mivel nem sor4 4ütem
![]()
Persze hogy lehet milyen fordulatszámig engednéd?
Miért nem építesz egy pl. 20 ledes fordulatszámmérőt?
Ott a 20 led 10 000/min-t jelez ki és tetszés szerüen kapcsolgathatnád a lm3914 kimenetein tarnyóval és relével a gyújtást.
Sziasztok!
Kymco Cobra vagy Top-Boy 50 ccm 2T robogóhoz keresek villamos bekötési rajzot. Valamint kérdésem lenne, hogy az eredeti CDI (30410-KEB7-E100-M1) helyett milyennel lehet helyettesíteni? Gondolok itt utángyártottra, esetleg Honda CDI-re, stb. Használtan, működésképtelenül kaptam, a CDI nem az eredeti kínai univ. van benne, a generátor termel feszt s egészen a CDI-ig elmegy onnan sehova tovább, szerintem ezért nem indul a moci. Én nem vagyok villamossági szakember, s eddig tartott a tudományom. Legyetek szívesek, aki tud segítsen ebben. Köszönöm! Üdv:Endre
Szia! Honda Dio AF18 CDI, 4e ft körül már tudsz szerezni.De helyedben megnézném hogy jól van-e vezetékelve a kinai.Ha esetleg rajz kell,irj!
Üdv, mindenkinek.
Én nekem egy tiltás áramkörre lenne szükségem a motorkámba 4T 125-ös moci. Esetleg valami ötletek? CDI-s a gyújtása. A segitséget előre is köszi mindenkinek.
Üdv!
Nekem is kellene egy kapcsolás tiltáshoz simsonra. Babetta gyújtás van rajta, áttekert tekercsel és épített elektronikával. Próbálkoztunk a jeladóval párhuzamosan kötni egy kondit és egy ellenállást a földre kapcsolva. Nem sikerült eltalálni a megfelelő értékeket, így vagy túl hamar tiltott vagy nem is tiltott. A robogókban hogy van megoldva?
üdv tudna nekem valaki segiteni 4 ütemü robogóm van és nem tudom mien szinü kábelek menek rá a CDI-re és mék micsoda pl ( föld . meg áram ) aki érti az tudja miről beszélek válaszokat köszönöm esetleg rajzot ha tudna valaki linkelni vagy küldeni
|
Bejelentkezés
Hirdetés |