Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI fordulatszám limiter (Kymco/honda)
Lapozás: OK   1 / 1
(#) nemo hozzászólása Márc 28, 2009 /
 
Hali!

Manapság rengeteg helyen megtalálható a CDI, mint gyújtásvezérlő elektronika. Nekem konkrétan a Kymco Agility 50 ccm-e 4T moci CDI-jével (ua. mint a honda robogóké) lenne egy kis teendőm.
Az alábbi fordulatszám/sebesség limitert szeretném megcsinálni rá:

LINK

A lényeg, hogy hogyan működik a CDI fordulatszámlimit elméletben és gyakorlatban, a fenti cucc extráit meg tudom oldani, de ezt nem..

Tehát mit kell "mondanom" azon a bizonyos jelvezetéken a CDI-nek, hogy Ő ne pörgesse tovább a mocit, de ne is álljon meg?
(#) Amarton válasza nemo hozzászólására (») Márc 29, 2009 /
 
Nekem van egy crossmotorom, ott a tiltás úgy van megoldva, hogy a CDI egyszerűen elveszi a gyújtást.

Robógón is így van megoldva?
Mert ha igen, akkor szerintem nem kommunikációs üzenetet kell küldeni a CDI-nek, hanem a fordulatszámot figyelve tiltani a gyújtást.
Szkóppal meg kellene nézni a leírásban szereplő vezetéken milyen jel van.
Úgy gondolom, hogy a tiltásnál négyszögjel. Ha eléri az adott fordulatot, akkor betilt, a fordulat azonnal visszaugrik, ilyenkor újra ráadja a gyújtást.
Robógokkall nincs tapasztalatom.
Írd le, hátha ki tudjuk találni.
(#) mex válasza Amarton hozzászólására (») Márc 29, 2009 /
 
Igen igy van megoldva, ha a fordulat meghaladja a beállitottat, akkor vagy a jeladót, vagy a gerjesztőtekercset testeli. Mindenesetre némi hiszterézis nem árt, különben nagyon dadog a hatátfordulat elérésekor. Bár maga hajtáslánc is visz bele, talán elég annyi is. Egyszerű monostabillal kondenzátort töltve, komparátorral figyelve a feszültségszintet megvalósitható a dolog. Le lehetne tiltani a jeladót is,vagy a gerjesztést is el lehet venni, de nem ártana ismerni az elektronika kapcsolását.
Bár szinte biztosan a gerjesztőfeszültséget testeli, igy el lehet kerülni a gyújtókondi túltöltését.
(#) nemo válasza mex hozzászólására (») Márc 29, 2009 /
 
Én is így gondolkodtam, csak azt hittem kicsit durva csak úgy megszakítani a gyújtást, ha túlpörögne. De ezek szerint ez lehet a megoldás.

A kapcsolási rajz ITT található, de csatoltam képet is, biztonság kedvéért.
Ez alapján szerintem a Fekete-Sárga vezetékbe kellene beiktatni egy eszközt, ami így a fordulatszámot is innen olvashatja, és a megszakítást is elvégezheti.

Jelenleg nem tudok méréseket végezni a mocin, főleg tiltás környékén, mert az új henger még bejáratós.

De amint van valami szólok, addig is várom a konstruktív ötleteket.
(#) nemo válasza nemo hozzászólására (») Márc 29, 2009 /
 
Esetleg a Barna-Piros vezeték is hasonlóan jó választás lehet.

Nincs valakinek ilyen fordulatszámolós mikrovezértlős (esetleg egyszerűbb) kapcsolása talomban?
(#) mex válasza nemo hozzászólására (») Márc 29, 2009 /
 
A Te cdi gyújtásod jeladóvezetéke milyen szinekkel van csikozva? Csak azért kérdezem,mert nem tudom minek a megfelelője a L/Y.
Közben rájöttem, ez a zöld sárga. Lime/Yellow
(#) assholeman hozzászólása Ápr 12, 2009 /
 
Sziasztok

Nekem hasonló témában kéne a segítségetek. Van egy Simsonom amin Babetta gyújtás van. Arra esetleg lehetne valamilyen fordulatszámlimitert építeni?
(#) banyaiakos válasza assholeman hozzászólására (») Aug 3, 2009 /
 
Semmi szükség rá. Főleg, hogy gyárilag van benne. Egyszerűen sz*r konstrukció, igy "magasabb" fordulatszámon gyengül a szikra. Ennyi. Ha hang miatt kell akkor végképp elvetendő az ötlet. Kétüteműnek tiltáskor iszonyat hangja van mivel nem sor4 4ütem Örülj inkább hogy minnél többet forog. De ha mindenképp szükséged van rá akkor ebben a topikban vannak próbálkozások...
(#) papptamas01 válasza assholeman hozzászólására (») Szept 24, 2009 /
 
Persze hogy lehet milyen fordulatszámig engednéd?
(#) Flasher válasza nemo hozzászólására (») Dec 3, 2009 /
 
Miért nem építesz egy pl. 20 ledes fordulatszámmérőt?
Ott a 20 led 10 000/min-t jelez ki és tetszés szerüen kapcsolgathatnád a lm3914 kimenetein tarnyóval és relével a gyújtást.
(#) szegszif hozzászólása Dec 27, 2010 /
 
Sziasztok!

Kymco Cobra vagy Top-Boy 50 ccm 2T robogóhoz keresek villamos bekötési rajzot. Valamint kérdésem lenne, hogy az eredeti CDI (30410-KEB7-E100-M1) helyett milyennel lehet helyettesíteni? Gondolok itt utángyártottra, esetleg Honda CDI-re, stb. Használtan, működésképtelenül kaptam, a CDI nem az eredeti kínai univ. van benne, a generátor termel feszt s egészen a CDI-ig elmegy onnan sehova tovább, szerintem ezért nem indul a moci. Én nem vagyok villamossági szakember, s eddig tartott a tudományom. Legyetek szívesek, aki tud segítsen ebben. Köszönöm! Üdv:Endre
(#) Tom52 válasza szegszif hozzászólására (») Márc 5, 2011 /
 
Szia! Honda Dio AF18 CDI, 4e ft körül már tudsz szerezni.De helyedben megnézném hogy jól van-e vezetékelve a kinai.Ha esetleg rajz kell,irj!
(#) demcar hozzászólása Nov 12, 2011 /
 
Üdv, mindenkinek.

Én nekem egy tiltás áramkörre lenne szükségem a motorkámba 4T 125-ös moci. Esetleg valami ötletek?
CDI-s a gyújtása.
A segitséget előre is köszi mindenkinek.
(#) bányaman hozzászólása Szept 19, 2012 /
 
Üdv!
Nekem is kellene egy kapcsolás tiltáshoz simsonra.
Babetta gyújtás van rajta, áttekert tekercsel és épített elektronikával.
Próbálkoztunk a jeladóval párhuzamosan kötni egy kondit és egy ellenállást a földre kapcsolva.
Nem sikerült eltalálni a megfelelő értékeket, így vagy túl hamar tiltott vagy nem is tiltott.
A robogókban hogy van megoldva?
(#) tibor1987 hozzászólása Nov 7, 2014 /
 
üdv tudna nekem valaki segiteni 4 ütemü robogóm van és nem tudom mien szinü kábelek menek rá a CDI-re és mék micsoda pl ( föld . meg áram ) aki érti az tudja miről beszélek válaszokat köszönöm esetleg rajzot ha tudna valaki linkelni vagy küldeni
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem