Fórum témák
» Több friss téma |
Csak egy kérdés: az "energialánc" spirálcsöveit miből építetted ki, vagy esetleg lehet kapni valamelyik szaküzletben?
Biztonságtechnikai páncélkábelnek a külső borítója.
Olyan mint a kézi tusló,csak vékonyabb. Riasztó szerelőktől kaptam. Üdv:Zoltán
Te is azt a kapcsolást használod? Amit mutattál kapcsolásban a JP3 -mat hogy kell bekötni az lpt-re?
Átvariáltam egy kissé,az eagle brd filéban láthatod.
Bővebben: Link Bővebben: Link Felülről lefelé gnd, enable, step, dir. És az LM317 helyett egy 5V stab ic,amit egy dugasztáppal tápláltam. Régen gondjaim voltak az egytáp miatt, azóta mindig külön tápot adok az elejének. Oly mértékben rángatja a végfok a tápot hogy lépésvesztést okozott nálam. Kérdezz bátran,segítünk ha tuduk. Üdv: A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
Ha az eredeti JP3-at kérdezed akkor.
1-Enable 3-Dir 5-step a többi gnd. Amit linkeltem azt használom is, jól működik. Tudja a PWM áramkorlátot és a fél lépést is. És nagyon egyszerűen építhető. Üdv:
De azon vagyok hogy, 8 kimenete van az lpt-nek és 3 tengely lesz. És 3 bemenete van egy tengelynek.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
Én az enable-t nem használom így 4 tengely * 2 =az 8 + motor relé= 9láb
Ezt az LTP tudja,és a MACH3-ban tudod programozni hogy melyikre mit küldj ki . Holnap előkeresem az én beállításaim,nem oly bonyolult. Üdv:
ez egy régebbi beállításom
Az R14, R15, R16 az miért megy a +5voltra.
Azok felhúzó ellenállások, a hct14-nek biztosítsák a megfelelő H szintet.
A lefutó él generál egy lépést. Az LTP portnak nem 9 kimenete van mint korábban írtad. Nézd a csatolt kápet. Üdv:Zoltán
8-at írtam!
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
Szia.
Az azonos színűek azonos funkciót takarnak Kék-bemenet-5db Zöld-GND-8db Sárga-kimenet-12db
Szia.
Ha testre teszed a reset pontot akkor resetel.
A MACH 3 nem használja, mi sem.
Csak mérőpont. A home és a ref is az. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2012
Most beforrasztottam a ref szabályzót de viszont a 74ch14n-t kihagytam.
Pontatlanul fog működni a step, mert nincs jelformálás
A ref potit test fele tekerd le ütközésig csak utánna kapcsold rá a feszt. Árammérőn keresztül add a motortápot, és akkor tekerve lassan az 1K-os potit az 5V felé beállíthatod a katalógus szerinti motoráramot. Az L297 még véletlenül sem kaphat 5V-nál nagyobb feszt. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2012
Ezt a panelt csak próbának csinálom hogy lássam hogy megy, és ha látni fogom akkor nagyon komolyan megcsinálom és semmit nem spórolok belőle.
Arra jó lesz. szinte ha kézzel egy csavarhúzóval hozzá érsz a step bemenetre
a motor elkezd rángatózni. A dir lehet szabadon vagy akár testen is. Az enablet 1kOhm-mal tedd 5V-ra. Ha jó maradt az L298 menni kell neki.
Szerintem jó mert amikor bedugom akkor megmoccan de amikor a step-re nyúlok akkor nem megy.
Az L297 ctrl(11-es láb )is testen(GND) kell hogy legyen.
Mekkora a motor áramfelvétele?Kézzel megtudod forgatni? A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2012
Na tehát volt egy kicsi baj a tápomnak az áram potival és emiatt a 297 +5 volt nagyon keveset kapott és nem ment normálisan de most a motor "odafog" de szerintem mindjárt lerajzolom hogy most hol jár a kapcsolás.
Na sikerült ha hozzáérek a step-re akkor megy.
Most akkor megnyugodhatsz, és kezdheted a végleges tervezést.
Üdv: A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2012
Mozog ha a dir re megyek ha még a steppre is akkor vált irányt.
![]() De lpt-n nem megy pedig mind a két vezeték a kimenetre van kötve és a mach3 ban is úgy van beállítva a lábkiosztás. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2012
Nem fordítva?
A dir vagy 0,vagy 5V attol fűgg merre akarod forgatni. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |