Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motorvezérlés
 
Témaindító: rozsda, idő: Máj 3, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   36 / 86
(#) gulyi88 válasza cimopata hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
"Régi" megszakítós motorgyújtásokban tisztán tesznek be párhuzamosan a megszakítóval 220nF nagyságrendű (papír/fólia)kondenzátort.
Igaz az áram nagyságrendje jóvalkisebb (néhány amper..)
Ezt csak egy viszonítási alapnak írtam, konkrétan szerintem a megszakító érintkezőin a feszültség emelkedés meredekségére kellene méretezni az RC-t.
Viszont nem kellene átesni a ló túloldalára, mert bekapcsolásnál az RC (is) igénybeveszi a megszakítót (C addigra valószinűleg Ut re töltődik..)
De főmegszakításkor biztosan húzna ívet?
hiszen a főmegsza után van egy jó nagy kondipakk, ami lehet, hogy ad addig energiát (tartja a feszt) amíg a megszakító pogácsái elég távol kerülnek (ha nem is elég a teljes ívmentesítésre de nem a teljes terhelést kell a megszakítónak szakítania, habár a főmegsza védelemre van, aminek elvileg a legroszabb esetet is tudnia kell kezelni, azaz full zárlati áramot kikapcsolni)
vagy nem jól gondolom?...
(#) (Felhasználó 46585) válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Így van, a full zárlati áramot is! Ugyanis, egy autónak annyira biztonságosnak kell lennie, amennyire csak lehet.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Ez igy elsőre nem rossz,de én módositanék rajta.Most nemtudok rajzolni mert nem a saját gépemnél ülök.
Szerintem egyszerűsiteni is lehetne.Mpisti tápjában (a vezérlő +/-12V) van külső tiltás.Ha az erre szolgáló lábát leteszem testre akkor lekapcsol.Namost a VMK-n van kétoldalt egy-egy megszakitó.(Több érinkezővel,van emelyik behúzásnál nyit,de van ami zár) Tehát erre lehetne tenni a vezérlő tápjának tiltását.Csak akkor lenne vezérlés ha behúz a VMK.És ugyanigy lehetne kötni a gerjesztés tápját is.Ez szerintem védelmi szempontbol is előnyös és nem a gyujtáskulcs van agyonterhelve amperral.A gyujtáskulcson keresztül csak sima 12V-os táp menne és a VMK behuzótekercsének áramgenerátora.
Majd holnap rajzolgatok.
A kondipakk töltése szerintem maradhatna a jelenlegi.A VMK föérintkezői közé berakott fix ellenállás.Ezel most sincs baj.Ezen az oldalon 5-10 ohm/volt ot ajánlanak és ez alapján méreteztem az ellenállást.

Gulyi.:
Lehet hogy jól gondolod a fömegszakitós dolgot.De ezt nem fogom kipróbálni,csak ha nagyon muszáj.A kismegszakitóknál alkalmazott kondikat és ellenállásokat egyszerübb ha próbálgatással kikisérletezem.

Nagyon szépen kérek valakit hogy mondja ki az áment a délután belinkelt NTC-vel kapcsolatban.Konkrétan ez a tipus megfelelő a tápokhoz?
Most a HQ-bol kell rendelnem mert csak ott van LF357 és akkor már onnan szednék össze mindent.
(#) gulyi88 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Nekem ez a VMK kevésnek tűnik ~400A körüli áram megszakításához. Sőtt inkább már valami komoly kontaktor kellene (kisvasút...).
(#) (Felhasználó 46585) válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Nem találom az adatlapját. De szerintem, ha máshogy nem, hát párhuzamosan kötve biztos kibírja. A másik, hogy a megadott adatok között a termikus határadatot kell megnézni, ami jóval nagyobb, mint az az áram, amit képes megszakítani. Itt nem fog megszakítani áramot és nagy áramra sem fog rákapcsolni.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Jó lesz az az NTC, rendeld meg. Elég szomorú, hogy csak a HQ-nál lehet kapni LF357-et. A kedvenc opampom... állítólag már nem gyártják, ami meg van helyette az meg drága.

Van valmi áramérték ráírva a VMK-ra?

Rajzold le, hogy mit gondoltál ki, aztán megvitatjuk. Én nem igazán szeretem felhasználni a segédérintkezőket, mert ha bekoszolódik, máris gond van... pláne, egy autóban, aminek a motortere mindíg úgy néz ki mint a disznóól...
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
A rendeléssel még várok had gyüljönek a cuccok.
Mellékeltem hogy mire gondolok.A lényeg hogy a VMK áramgenerátorát ugy kellene megcsinálni hogyha a kulcsot öninditózásra forditom akkor húzza be és öntartóan maradjon is ugy mig le nem veszem a gyujtást.

"Én nem igazán szeretem felhasználni a segédérintkezőket, mert ha bekoszolódik, máris gond van... pláne, egy autóban, aminek a motortere mindíg úgy néz ki mint a disznóól..."

Én sem szeretek sokmindent de van ami muszáj.Ha ebböl indultam volna ki akkor nem volna Ekocsi sem a sok buktató miatt.A segédérintkezők most minden behuzásnál keményen fényképeznek (mikor behuzásnál megszakitja a behuzótekercset és rákapcsolja sorosan a két izzót) és birja a gyűrődést.
1973 ban gyártották,szóval van még benne anyag.VMK64 a tipusa és 63A van ráirva.Gondolom egy főköri megszakitó tud ennyit.Lehet hogy kevésnek tűnik de tényleg nem kell teljesitményt kapcsolnia.Ha meg gáz van akkor csak bizzunk a 70-es évek technikájában.
Van rajta egy táblázat is.:600V-15KW,320V-30KW,220V-45KW
A VMK áramgenerátorát nemlehetne megcsinálni az UC3842 vel?És mivel áramgenerátor igy a behuzótekercs induktivitása elég is volna neki.Tehát nem kéne bele se fojtó se kondi a kimenetre.
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Hello!
Ha jól értem a működést, akkor én a VMK főérintkezőknél nem gondolom, hogy gond lenne. Tulajdonképpen nincs megszakító szerepe, ez csak "szakaszoló" jellegű kapcsoló. Úgy gondolom, hogy terhelés alatti bontása, csak üzemzavari helyzetben jön létre. Az meg remélhetően kevés lesz.
A segédérintkezőknél, viszont a tapasztalatom Katt-al megegyező. Főleg a bontó érintkezővel szokott gond lenni. Lényegesen kisebb rugóerő miatt, a kontaktusra ható nyomóerő kicsi. Ráadásul, ha nincs bontási teljesítménye, akkor megszűnik az "öntisztuló" jellege is a dolognak.
Záró érintkezőknél (ahol az idő túlnyomó többségében az érintkező nyitva van), a levegőben lévő vízpára-égésgázok, és a kontaktusok közötti feszültség hatására, oxidréteg keletkezik ami átüt, ha van kapcsolt teljesítmény (szikrázás), de ha nincs akkor a felület "elpassziválódik".
üdv! proli007
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Ez is jó, csak kösd át a főkör tápellátását a kapcsoló utánra, mert így állandóan feszültség alatt lesz az autó a 400 ohmos ellenálláson keresztül. Az a 400 ohm nagyon sok, nagyon soká fog feltöltődni a konditelep. Oda mondjuk 0,24 ohmnál nagyobbat tegyél. Ezzel az induló áramlökés 200 A a lesz. Ezt még mindennek ki kell bírnia. Lehet nagyobb is az ellenállás, de ne kelljen várni másodpercekig, míg feltölt a konditelep.

Nem tudom, hogy van megoldva a gyújtáskapcsoló mechanikailag, de ahogy rajzoltad, amikor megy a VMK vezérlése, akkor nem megy a +12 V az autónak táp, meg a vezérlő 12 V-ja sem.

Persze, jó ötlet, a 3842-vel meg lehet csinálni a VMK áramgenerátorát. Legyen úgy, hogy amikor beindul, akkor egy rövid időre mondjuk a VMK segédérintkezői rövidrezárják a FET-et, ebben az áramszabályozóban, addig, amíg a VMK be nem húz, aztán a segédérintkező elenged és az áramszabályozó egy kis áramot tart fenn, ami behúzva tartja a mágneskapcsolót.

A mágneskapcsolóra írt teljesítményadatok váltakozófeszültségre vannak megadva. A DC egy más kategória.
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Szia.
Eddig valóban nem volt gond a főérinkezőkkel és terhelés alatt sem kellett még eddig megszakitani.
Mostmár belátom én is hogy gond lehet a segédérintkezőkkel csak nehezen törődök bele az újabb buktatóba.Pedig ez az elrendezés igy nekem tetszik és egyszerű is.Talán most az egyszer nem fogok rátok halgatni és igy kötöm be.Majd jobban odafigyelek rá és erősitek a rugókon.Hosszútávban gondolkozva pedig szeretném az egész VMK-t kihagyni belőle.
Az ellenkezésemért remélem nem haragszik meg senki.

Katt.:
A töltőellenállás eddig is mindig rajta volt és mikor elősször rákötöttem két cigimbe került mire feltöltött de azóta rajta van.És mivel igen nagy az értéke igy nyitott főkörrel viszont elinditott vezérléssel semmi nem történik ha gázt adok.(már próbáltam)
Szerintem ez igy beváltnak mondható és megint ellenkezni fogok.
A gyujtáskapcsolóig még nem jutottam el,de majd ugyis megvizsgálom hogyan müködik.De akkor nagyvonalakban maradhat igy a kapcsolás.?
A VMK meghajtására majd rajzolok valami kapcsolást és nagyon jó ötlet ide is felhasználni a segédérintkezőket.
Egyenlőre nagy segitség és remélem nem lessz vele előre beharangozott probléma.(mármint a segédérinkezőkkel)
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 14, 2010 /
 
Maradhat így is a kapcsolás.

Én azért a 400 ohmot kicserélném 4,7 ohmra, ezzel max 10 A áram folyna, ezt a gyújtáskapcsoló is biztosan kibírja és egy sec körüli idővel fel fogja tölteni a kondikat.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 14, 2010 /
 
Rajzolgattam megint egy kicsit,de félek nagy baro..ág.
Megmértem a VMK behuzótekercsének az induktivitását.Nyitott állapotban 22mH,zárt állapotban 72mH.
Cimopata tápjábol indultam ki tisztán áramgenerátoros üzemmódban.Elképzelésem szerint ha gyujtásra teszem a kocsit akkor feléled a táp de a tirisztor még zárva van és ha jól gondolom akkor a fet folyamatosan nyitva lessz.(bár ennek nincs jelentősége) A gyujtáskulcs öninditós állásában feszültséget kap a tirisztor gate lába és utánna nyitva is marad amig le nem veszem a gyujtást.És a VMK behuzásával indul a vezérlő és a gerjesztés tápja is.
Csak azt nem tudom hogy a tirisztort lehet e igy inditani vagy sok neki a 48V a gate lábán és le kellene osztani egy feszosztóval.?Vagy a rajta átfolyó feszültségnél pozitivabbra van szükség?Vagy az ötlet alapjaiban halott?Vélemény?
És azt sem tudom milyen áramértékekkel számoljak.Ha 5A-ra méretezem a fetet és a diódát akkor az elegendő lehet?Utánna a shöntön lévő feszosztó potival be tudom állitani a kivánt folyamatos áramot.
És ha jól gondolom akkor hiába állitok be az UC-nek 100KHz-et az ugyis az induktivitástol (behuzótekecs) függően fog kapcsolgatni?Tehát akkor kapcsol ki amikor az induktivitás árama elérte a beállitott értéket.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 14, 2010 /
 
Hm... A tirisztor nem kapcsol ki attól, hogy levesszük a gate lábáról a meghajtást. Az csak akkor kapcsol ki, ha egy meghatározott ideig a tartóárama alá esik a vezetett árama. Ilyen egyszerűen nem lehet ide használni, felejtsd el. Egyébként, a tirisztor gate-katód átmenete a meghajtása szempontjából olyan, mint egy dióda. Tehát, áram kell neki. ( mondjuk úgy, hogy áramgenerátor szerű meghajtást igényel )

Minek az a 4,7 ohm a segédérintkezővel sorban? Az csak feleslegesen terheli a 48 V-ot...
Én nem így gondoltam a segédérintkező bekötését, hanem párhuzamosan a FET-tel, hogy amikor a mágneskapcsoló behúz, akkor a FET legyen rövidrezárva, hogy ne vegye igénybe a nagy áram, ami a mágneskapcsoló behúzásához kell. Aztán amikor behúzott, akkor a segédérintkező bont és a FET viszi tovább az áramot. Egy néhány amperes FET bőven elég.

Hogy ez a táp így megy e, azt majd a Cimó megmondja. Az elgondolás jó, hogy ne kelljen bele külön fojtótekercs, mert ott a mágneskapcsolóé. Csak ez nem úgy működik, mint a vezérlő áramgenerátora, mert ez fix frekvenciás. Ha ez mondjuk 50...100 kHz. akkor az áram hullámossága annyira kicsi, hogy nem tudom hogy fog dolgozni az ic-ben levő komparátor. Tehát, ide is inkább olyan áramgenerátor kellene, ami nem fix frekvenciájú, de azt nem tudom, hogy ezzel az ic-vel meg lehet e csinálni. Különben jó lenne ezt az ic-t ( vagy valami ilyesmit ) használni, mert a vezérlő áramgenerátorával az a baj, hogy kell neki egy negatív tápfesz is. Ennek meg nem kell.

A VMK behúzótekercse milyen? Pl: 110 V váltófeszt igényel? Vagy 48 V DC-t? Vagy 220 AC-t? Ha DC, akkor kell lennie egy olyan ellenállásnak, ami helyett te az izzólámpákat akartad betenni. Ezt általában rászerelik a mágneskapcsolóra. Ha 220 AC, akkor valószínű meg lehet huzatni 48 V DC-ről is, csak tényleg meg kell nézni, hogy nem akar e a tekercselés felrobbanni a melegtől. Ha nagyon melegszik, akkor kell elé egy ellenállás, vagy egy jobb hatásfokú eszköz, az áramgenerátor.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 14, 2010 /
 
Jalllj...a segédérintkezővel én is a fetet akartam rövidre zárni csak elkötöttem.Ez nálam előfordul.
Pont azért indultam ki a tirisztorbol mer ha egyenáramon a gate lábára adunk egy rövid inpulzust akkor begyujt és utánna mindaddig vezet amig a rajta átfolyó áram a tartóáram alá nem esik.
De van egy másik ötletem tirisztor nélkül.
Az alapötlet az hogyha a gyujtáskapcsolót gyujtásra teszem akkor elindul ez a táp is (meg a sima12V-os és a +/-12V os is de annak a tiltó lábát a VMK kapcsolja).Namost ha a behuzótekercsel inditás előtt sorbakötöm a két izzót és ugy teszem rá a 48V-ra akkor nem húz be a VMK de ha ilyenkor kézzel lenyomom a járomot akkor félútón beránt és ugy is marad.
A lényeg hogy a behuzótekercs áramát úgy kell beállitani hogy nyitott állapotban ne tudja behúzni de zárt állapotban megtarcsa.És ha inditani akarom akkor a gyujtáskapcsolót továbbforditóm öninditózás állásba amivel rövidre zárom a fetet és már be is rántott a VMK.És ha visszaengedem a kulcsot öninditózásbol gyujtásra akkor is behúzva marad a VMK.Leállitás annyi hogy elforditom a kulcsot gyujtásrol.
A VMK eredetileg 380V-os volt amit áttekertem vastagabb huzalbol kevesebb menetszámra.Pontos menetszámot és huzalátmérőt már nem tudok mondani neked.Régen volt.Ez igy most izombol berántja és elég gyorsan melegszik is ha nincs előtte ami korlátozza az áramát.De a két soros 21W-os izzóval abszolút nincs melegedési probléma.

Cimopata.:
A kapcsolás többi része mennyire életképes?Mondjuk kissebb frekvencián?Vagy ez igy nem megoldható.?
A másik fórumon maradjunk annyiba hogyha már van magom és csináltam egy pár próbatekerést akkr majd jelentkezem.Egyépként köszönöm az infókat.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Igen, ez egész jó ötlet, hogy az önindítózáskor kapja meg egy rövid időre a VMK a teljes betápot. Teljesen olyan lesz, mint egy benzines... Jó. És még segédérintkező sem kell rá.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 17, 2010 /
 
Szerintem is jó ötlet volna ha sikerülne összehozni a VMK behúzótekercsének áramszabájzását.
A multisimmel próbálkozok már egy ideje de nem jutok egyröl a kettőre.
Két opamp-al szeretném megoldani.Az első a shöntön eső feszültséget erősiti föl amit megkap a másik és komparál ami egy fetet kapcsolgat.
Ha a shöntöt a kapcsolóelem alá teszem akkor működik a kapcsolás,de nem rendesen hiszen ha kikapcsol a fet akkor a shönt már nem méri a tekecsen átfolyó áramot.
A célom az lenne hogy a kapcsolóelem fölött legyen a shönt és folyamatosan mérje az áramot (fet kikapcsolása után is).Tehát a kapcsolófrekvenciát a tekercsen eső áram határozza meg egy bizonyos komparálási szintel.
Csak az a bajom hogyha a kapcsolóelem fölé teszem a shöntöt akkor sehogy nem akar működni a rajta eső feszültség erősitése.
Feltettem egy egyszerűsitett kapcsolást hogy mire is gondoltam.És ezt szeretném működésre birni.
Egyáltalán lehet müködőképes a dolog?Vagy alapjaiban halott az ötlet?

Shönt.ms10
    
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 17, 2010 /
 
Csináltam valamit, nézd meg ezeket:
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 17, 2010 /
 
ÓÓÓÓ hát én is ugyenezt akartam megcsinálni.Csak nekem két nap alatt nemsikerült,te pedig 10 perc alatt összedoptad.
Átrajzolni sem sikerült N-fetesre.A shöntön eső feszültség erősitése nem megy nekem.Egyszerűen nem látom át a működését.(a bemeneteket mikor hova kell kötni)
De nemolyan drága a P-fet sem.Akkor 48V-ra annyi változtatás kell hogy a komparátorok tépfesz lábára teszek egy 1.5K ellenállást?Az R3 hejére pedig egy potmétert.És meg kell oldani a komparátor invertáló bemenetén a fix feszültséget (mert a tápfesz válltozik) mondjuk egy TL431-el.Ezt talán sikerül megoldanom.
Köszönöm a segitséget.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 17, 2010 /
 
Nem. Ez az elrendezés max 20 V tápfeszig működik. Magasabbnál kiájul a FET, mert nagy lesz a gate feszültsége. Ezt az áramkört az egyéb 12 V-os tápról kell működtetni. ( amiről pl. a világítás megy. )
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 17, 2010 /
 
Sajnos, nem megy átrajzolva "N" csatornásra. Vagy a szimulátorban rossz a a modell, vagy maga az LM358 nem tudja ezt az üzemet. Szóval, mindenképpen próbáld ki valami pókháló formában, mert egyáltalán nem biztos, hogy működik. ( már úgy értem, a "P" csatornásat próbáld ki. )
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 17, 2010 /
 
Ez valamejest megnyugtat.
Még mindig törpölök a legjobb megoldáson.Elősször is majd megmérem hogy most két izzóval hány ampert vesz föl a behúzótekercs.Mert ha 3A alatt akkor nem lehetne megoldani egy LM2576HVT-ADJ konverterrel?
De gondoltam már tranzisztoros megoldásra is.A shöntön eső feszültség egy Tr-t nyitogatna ami egy kapcsolótranzisztort kapcsolgatna.De ebben is elakadtam a multisimben.
Nem szőrözni akarok csak a legehatékonyabb megoldást keresem.
Ha összejönne akkor egész szimpatikussá válna ez a nagy csúnya megszakitó.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 17, 2010 /
 
Próbáld ki a "P" csatornás verziót. Hiába használnál bipoláris tranyót, a probléma ugyanaz. Azt teheted még meg, hogy csinálsz még egy olyan tápot mint a gerjesztőköré és annyira letekered a kimeneti feszültségét, hogy csak annyi áram folyjon a VMK-n, amennyi a meghúzva tartásához szükséges. Persze az egy komplett táp, fojtóval, kondival, stb...

Abból indulj ki, hogy legfeljebb 6...8 W-ot vehet fel a behúzótekercs. Különben túlmelegszik. Tehát, túl nagy áram nem folyhat.
(#) (Felhasználó 46585) válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
De csinálhatsz ilyet is, ehhez nem kell semmilyen ic, ennek megfelelően nincs probléma, hogy az opamp rail-to rail, vagy sem.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Valami ilyesmit kezdtem el összerakosgatni tegnap multisimben.Persze nem sikerült működésre birnom.
Valahogy csak azt tartom előnyösnek hogy 48V-rol működjön és kisméretű panelon elférjen,mert akkor a VMK belsejébe el tudom hejezni és a 12V-os táp meghibásodása esetén nem fog szétkapcsolni.(mondjuk menet közben)
Megmértem az áramfelvételét.Izzóstol mindenestöl nem vesz föl 1A-ert 48V-rol.Tehát igy megoldható volna egy LM2576 al is.
Ezt a tranyós verziót nem lehetne 48V-osra átalakitani?Mondjuk fet hejett valami mást.De mit?
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Lehet 48 V-os is. Abban igazad van, hogyha meghal a 12 V-os táp, akkor leáll az autó... ez nem túl szerencsés, ha éppen előzöl és jönnek szembe...
(#) (Felhasználó 46585) válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Viszont, ebből az LM2576-ból, meg még egy külső FET-ből, meg egy pnp tranyóból egész jó akksitöltőt lehetne csinálni, mondjuk 20A kimenettel. És nem kell hozzá a HV verzió sem. Ebből kellene 4 db, meg egy másfél kW körüli stabilizálatlan táp 4 db 15 V körüli kimenettel...
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Majd ha jól összeáll az autó és már inkább fogy rajta a meló mint gyűlik (most darabokra szét van szedve) akkor nyilván fejest ugrok egy kapcsitápba a töltőhöz.(lehet hogy nem kellene a felszerelésemmel és tudásommal de akár még össze is jöhet :eek2: )
Egyenlőre ott tart a dolog hogy beszerzek valami jóféle méretes ETD magot és csinálok pár próbatekerést és ha sikerül összehozni a kivánt primmer és szórási induktivitást akkor eldöntöm hogy melyik kapcsolást rakom össze neki próbára.
És ha netán még működne is akkor majd szerkeszteni kell a szekunderekre valami jóféle töltésvezérlőt.Mert ha már csinálom akkor a töltés is minimum két lépcsős legyen.(áram majd feszgenerátoros)
Dehát ez még a távoli jövő.Tudom hogy vannak igényeim,néha még túl sok is,de ha csinálok valamit akkor az legyen normális.Kókányoláshoz már egy kicsit sok pénzt öltem bele.Ezt szerintem mindenki megérti.
Köszönöm az újabb szimulációt.Hasznos egy működő kapcsoláson eljátszadozni.De lehet hogy az LM IC-vel csinálom meg a VMK vezérlését.Legfőképpen azért mert nem kell neki külön táp.Meg a HQ-ban van és most onnan akarok rendelni mindent,meg már ideje volna megcsinálni az új panelokat is hogy haladjon a dolog.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Amit utoljára küldtem, ahhoz sem kell külön táp, feltéve, hogy a zenerdiódát, egy kondit, meg egy ellenállást nem nevezünk külön tápnak.
Ez az LM ic nem tud áramgenerátoros kimenetet a VMK meghajtásához, legalábbis nem túl egyszerűen.

"Egyenlőre ott tart a dolog hogy beszerzek valami jóféle méretes ETD magot és csinálok pár próbatekerést és ha sikerül összehozni a kivánt primmer és szórási induktivitást akkor eldöntöm hogy melyik kapcsolást rakom össze neki próbára."

Ez mi lesz?
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Most sikerült a saját gépemen megnézni és leszimulálni amit utoljára küldtél.Azt nem mondom hogy pontosan értem a működését de már rajzolom is a nyákot neki.
Az ETD magbol majd egyszer egy rezonáns kapcsolóüzemű tápot szertnék az akksitöltő alapjául.
(#) (Felhasználó 58569) hozzászólása Ápr 23, 2010 /
 
ha valakinek mondjuk egy nagy teljesítményű kellene, akkor kihez forduljon?
(eskü, hogy többet meg sem szólalok, csak olvasok.... )
Következő: »»   36 / 86
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem