Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dinamó/generátor motor üzemben
 
Témaindító: Feri, idő: Máj 12, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 11
(#) Meschu válasza dobo hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Ha meg már beindult a moci akkor meg átkalcsolni generáror üzembe az nem lehet valami nagy dolog ha már úgyis egy mikrovezérlő dirigálna, az tudná a gerjesztést is macerálni meg erre arra figyelni.
Én úgyan ezek lelkivilágával csak minden szökőévben kell, hogy foglalkozzak de bele mernék vágni ha egy kis segitséget kapok a profiktól
(#) dobo válasza Meschu hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Akkor mi is ez pontosan ?
Egy benzinmotort szeretnélbetekerni a generátorral majd indulás után a generátor adjon le neked feszültséget.
És a feszültséggel mit szeretnél kezdeni ?
Elektromos bicaj mobil töltője lenne?
Feszszabályzó nélkül a 12v-os generátor termel 30 voltot szerintem.
Az indítást nem fogod tudni megoldani generátorról az biztos.
Inkább dinamó kellene mondjuk kispolszkié.Azt tudod egyenáramról indítani .
(#) Meschu válasza dobo hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Igen azon filozok, tölltene is meg egyben hajthatna mert a teljesitmény ezt megengedné. Igy ha rajt az utánfutó akkor egy apró akku is elég. Mit teljesit a kispolszki dinamója, menyire lehetne a feszt fellökni, könyebb lenne mint egy generátor, na meg a hatásfok se mindegy?

A másik meg az, hogy a generátor meg ami a próbához kéne megvan.
(#) dobo válasza Meschu hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Nem tudom a polszki dinamó mit tud de olvass utánna a neten.
Ha lemondassz az elektromos indításról akkor jól használható az autó generátor is de valamit valamiért.
Ha a benzinmotor könnyen indul akkor én kézzel indítanék.
(#) Meschu válasza dobo hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Azt csak ha minden kötél szakad, meg kell álnod (városban helyet keresni) meg újra indúlnod és azt sokszor ha kicsi az akku ami itt súlycsökkentési okból célszerű lenne.
Macerás.
(#) blackg hozzászólása Márc 23, 2011 /
 
Vajon ha fizikailag lehetséges a generátor meghajtása akkumulátorról, akkor elméletben készíthetünk magunknak "hibrid autót"?
Persze azzal tisztában vagyok, hogy azzal a kicsi generátorral nem lehet meghajtani egy 1 tonnás szerkezetet, de megfelelő elektronika közbeiktatásával megoldható, hogy a gyorsításoknál besegítsen a motornak? Folyamatos üzemben továbbra is generátorként üzemelve.
Vagy ez csak egy elveszett gondolat?
(#) zolika60 válasza blackg hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Elméletileg lehetséges. Csak nem tudom, hogy azt a maximum 1Kw-ot lehetne-e észlelni.
(#) erbe válasza blackg hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Azt a nem egészen 1 lóerőt észre se veszed. Nagyobb autónál a 3 lóerőt meg azért nem, mert annyival nagyobb a motorja.
(#) Meschu válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Lehetségesnek biztos lehetséges a kérdés csak az, hogy be fogja pöccinteni tudni a kis motort vagy sem.
Úgy érzésre nem sok erő kell ehhez.

Irtam mim van a kiprószálláshoz.
Ide kéne segitségetek.
(#) zolika60 válasza Meschu hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Ha fix gerjesztést kapcsolsz rá, akkor a BLDC motorokéhoz hasonló vezérlővel forognia kell. Azt nem tudom elég lenne-e a motorod indításához. Nem látom lehetetlennek, de igazán nem értek hozzá. Csak nyilvánosan gondolkozom.
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Eredetileg a VW bogárban is a generátor volt az önindító is. Ferdinánd bácsi kitalálta.
(#) akos70 válasza pucuka hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Sose volt az.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
A régi bogár dinamós volt. Az önindítója mindig is egy külön motor volt. A harmincas évek eleitől egészen a gyártás végéig ismerem az összes fajtát. Több mint ezret javítottam és legalább ötvenet újítottam teljesen fel.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Amire te gondolsz az a dinastarter. Régi autókban, motorokban elvétve volt ilyen. Például P70, Verolex stb.
(#) Meschu válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Eddig persze én is eljutottam Ez adta tudnillik a tippet.
Tökre gerjeszteni és akkor ott vannak a mágnesek és nem éppen gyengécskék.
A megvezérlése a gondom. Itt egy két amper folydogálni fog. Ami a dinostartert illeti az meg volt sok kissebb autóban. Most épp a Steyer Puch ugrik be amiről biztossan tudom mert hajtottam de aszem a Fiat 500 as ban is az volt.
A mostani generátor ami a végleges lessz az 55A-t tud. Ez ugye úgy 600 W. Ha a felét mint motor le tudja adni akkor már nyerő kell legyen.
(#) miselino52 hozzászólása Ápr 16, 2011 /
 
Lenne egy problémám, 12-24V-os generátort szeretnék villanymotorként üzemeltetni. Szükségem lenne egy olyan kapcsolásra amivel 3fázisú forgó mágneses mezőt tudok előállítani 12vagy 24 volton. Az se lenne probléma ha tudnám a fordulatot változtatni. Olyan 20A lenne a max áram. Igazából ez egy kisfeszültségű frekvenciaváltó lenne, de nem találtam sehol megoldást rá. A lehető legegyszerűbb legyen ha van ilyen kapcsolási rajz. Köszi.
(#) pucuka válasza miselino52 hozzászólására (») Ápr 16, 2011 /
 
Generátorként autó generátort tudnál használni, diódahidak nélkül. Ti. az egy háromfázisú generátor. A fordulatszámmal a 3f frekvenciáját. a gerjesztő árammal a feszültségét tudod szabályozni. Meghajtó motornak olyat válassz, ami nagyobb 500 W -nál, és a fordulatszámát kényelmesen tudod szabályozni. Pl. porszívó motor. Ez a villamos gépes megoldás.
Ha elektronikusat akarsz, akkor vagy csinálsz egy frekvencia váltót, csak kisebb feszültségre, (áttekered a kimenő trafó szekunderét), vagy használsz egy kész 3×230/400 V osat, és három megfelelő teljesítményű 230/12 (24)V, vagy 400/12 (24 )V trafóval
(#) miselino52 válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Mivel jár. vill. műszerész vagyok ezt a témát ismerem, tehát a porszívó motor már kiesett mert az kefés és a hatásfokuk nagyon rossz. A generátor már megvan csak abból lehet ilyen motort előállítani amire én gondoltam.
Nekem igazából most egy olyan egyszerű kapcsolási rajzra lenne szükségem amivel forgó mágneses mezőt tudok előállítani, az csak hab lenne a tortán, hogy még a frekvenciáját is tudom változtatni.(természetesen 12-24 volton) Egy régi rádiótechnika évkönyvben volt egy ilyen kapcsolás tirisztorokkal, de ezt már nem találom, ezért fordultam hozzátok.
(#) fongab válasza miselino52 hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Szia
Itt van egy szerkezet. Ütemadó és a teljesítmény fokozat kell hozzá és kész is vagy.
Bővebben: Link
üdv
(#) gulyi88 válasza miselino52 hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Egy szinkron generátort akarsz motorként hajtani?
Legegyszerűbb lenne Léptetőmotorként elindítani (máshogy nem is lehet), de ehhez ismerni kell a forgórész szöghelyzetét.
Az állórészre mindig úgy kell kapcsolni az áramot, hogy az állórész gerjesztés merőleges lengyen (fogásiránnyban előre eltolva) a forgórész gerjesztésre . Így kell jeladót tervezni hozzá.
Miután elindult, akkor már át lehet térni szinuszos PWM re, hogy a nyomatéklüktetés csökkenjen.
(#) Meschu válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Ha a szöghelyzete nem ismert és mint léptetőmor lessz inditva akkor nem az történik, hogy az első lépést a helytelen irányba teszi ha nem ép ott állna ahol kell de a többit már a helyesbe?
Én a léptetőmotornál ilyesmit tapasztalok, vagy itt valamit elnézek?

Ha meg mégis szükséges tudni akkor mi a legagyszerübb módszer?
(#) pucuka válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Szinkron generátorból, szinkron motor lesz. A léptető motor hasonlít a szinkron motorra, de nem az. Ha három fázissal létrehoz egy forgó mágneses mezőt, akkor a szinkron motor ezt követni fogja. Színuszos PWM meg nem létezik, benne a nevében hogy impulzus szélesség, a színusznál hogyan is lenne?
(#) pucuka válasza miselino52 hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Ha fongab kapcsolását kiegészíted ahogy írta megfelelő teljesítményű tranzisztoros, FET -es, vagy IGBT -s végfokkal, és 12/24 V ot kapcsolgatsz a tekercsekre jó is lehet. Az, hogy négyszög jelet kap a motor, nem túl nagy baj, egy kicsit jobban fog melegedni a motor. Arra azonban ügyelni kell, hogy a jel 50% kitöltésű legyen, mert ettől eltérve egyen komponens keletkezik, ami szintén a motort melegíti.
(#) miselino52 válasza fongab hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Köszi a hozzászólást, valami hasonlóra gondoltam igaz a generátorokban otthon vagyok, de ilyen kapcsolások összefűzésében már nem annyira. Jobb lett volna egy komplett kipróbált kapcsolás, mert aki ugye valaminek nem a mestere az annak a hóhéra. Azért sokat segítettél.
(#) fongab válasza miselino52 hozzászólására (») Ápr 18, 2011 /
 
Szia
Nem ezt a kapcsolást kerestem én se.
Az 230V szaggat. Valamelyik RT újságba volt, a kapcsolás. Azt anno elkészítettem. A motor 20….60Hz között lehetett szabályozni. Alatta melegedett, felette a nyomatékot veszítette el. 20Hz alatt a feszültséget is csökkenteni kellet volna. 60Hz felett növelni.

De ahhoz is kellet egy frekvencia adó ami ott és itt is megfelelt az a NE555 IC Ha nem találsz 555 re kapcsolást szívesen keresek.

Teljesítmény fokozat Generátort láttam márt sőt tekercseltem diódát cseréltem benne. De arra még sose gondoltam hogy feszültséget kapcsoljak a gerjesztett tekercsre. Ezért nem tudnám megmondani hogy mekkora áramot kell neked szaggatni. Innentől kezdve ajánlani se tudok. Elnézésedet kérem a hiányosságért.

Mint írod Vill műszerész vagy ezért gondoltam, hogy ezzel megkönnyítem a keresésedet. A 555 IC összekötöd a test és a +5V os tápot és a kimenet a f pontra. Tranzisztornál földelt emiter kapcsolással próbálkoznék A tranzisztor bázisa Uki1 et egy 1kohm os ellenállás közbeiktatásával kötném össze.
Utat akarsz törni, de az nem kivilágított, aszfaltos út. Ha valaki csinált volna, biztos lenne még nyák rajz is.
Üdv.
(#) miselino52 válasza fongab hozzászólására (») Ápr 18, 2011 /
 
Találtam egy régi kapcsolást mit gondoltok működne ez 12-24 volton is?
(#) fongab válasza miselino52 hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Szia
A kapcsolás amit ide tettél 12V ról biztos nem. Van az elején egy D1 alkatrész ami a vezérlésnek határolja le a tápot 18V ra. Igaz a R1 ellenállást is a ~24 V hoz kell igazítani.
Én eddig azt gondoltam hogy a táp az DC
üdv.
(#) pucuka válasza miselino52 hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Papírforma szerint minden valószínűség szerint működhetne. Néhány alkatrész értékét valószínűleg változtatni kellene, pl. a fázistekercs kondikét, az R10, 12, 14 értékét. Újra kellene számolni az R7, 8, 9 osztó értékét, az R7 elmaradhat. 24 V -ig a tápellátó zéner, és az ellenállása elmaradhat, az UJT 40 V -ot bír, és ha 18 V helyett 24 V -ot kapna, az nem nagy gond.
fongab: a táp, az DC, a tirisztorokat a rezonáns kör a motortekercs, fáziskondi oltogatja ki.
(#) miselino52 válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Köszi a jó tanácsot szívesen fogadnák másoktól is valami ilyen egyszerű kapcsolást. Arra pedig válaszoltál is ami nekem is kérdés lett volna, hogy a tirisztort hogyan oltjuk ki.
Üdv.
(#) miselino52 válasza miselino52 hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Nézzétek mit találtam egy régi RT- évkönyvbe, egy kérdésem lenne hozzátok amennyiben az ohmos fogyasztókat kicserélem esetleg a motor(generátor)tekercseire akkor ez egy működőképes kapcsolásnak lehetne nevezni?
Valami zavaró visszahatása nem lesz az induktív elemeknek?
Köszi.
Következő: »»   5 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem