Fórum témák
» Több friss téma |
Ha meg már beindult a moci akkor meg átkalcsolni generáror üzembe az nem lehet valami nagy dolog ha már úgyis egy mikrovezérlő dirigálna, az tudná a gerjesztést is macerálni meg erre arra figyelni.
Én úgyan ezek lelkivilágával csak minden szökőévben kell, hogy foglalkozzak de bele mernék vágni ha egy kis segitséget kapok a profiktól ![]()
Akkor mi is ez pontosan ?
Egy benzinmotort szeretnélbetekerni a generátorral majd indulás után a generátor adjon le neked feszültséget. És a feszültséggel mit szeretnél kezdeni ? Elektromos bicaj mobil töltője lenne? Feszszabályzó nélkül a 12v-os generátor termel 30 voltot szerintem. Az indítást nem fogod tudni megoldani generátorról az biztos. Inkább dinamó kellene mondjuk kispolszkié.Azt tudod egyenáramról indítani .
Igen azon filozok, tölltene is meg egyben hajthatna mert a teljesitmény ezt megengedné. Igy ha rajt az utánfutó akkor egy apró akku is elég. Mit teljesit a kispolszki dinamója, menyire lehetne a feszt fellökni, könyebb lenne mint egy generátor, na meg a hatásfok se mindegy?
A másik meg az, hogy a generátor meg ami a próbához kéne megvan.
Nem tudom a polszki dinamó mit tud de olvass utánna a neten.
Ha lemondassz az elektromos indításról akkor jól használható az autó generátor is de valamit valamiért. Ha a benzinmotor könnyen indul akkor én kézzel indítanék.
Azt csak ha minden kötél szakad, meg kell álnod (városban helyet keresni) meg újra indúlnod és azt sokszor ha kicsi az akku ami itt súlycsökkentési okból célszerű lenne.
Macerás.
Vajon ha fizikailag lehetséges a generátor meghajtása akkumulátorról, akkor elméletben készíthetünk magunknak "hibrid autót"?
Persze azzal tisztában vagyok, hogy azzal a kicsi generátorral nem lehet meghajtani egy 1 tonnás szerkezetet, de megfelelő elektronika közbeiktatásával megoldható, hogy a gyorsításoknál besegítsen a motornak? Folyamatos üzemben továbbra is generátorként üzemelve. Vagy ez csak egy elveszett gondolat?
Elméletileg lehetséges. Csak nem tudom, hogy azt a maximum 1Kw-ot lehetne-e észlelni.
Azt a nem egészen 1 lóerőt észre se veszed. Nagyobb autónál a 3 lóerőt meg azért nem, mert annyival nagyobb a motorja.
![]()
Lehetségesnek biztos lehetséges a kérdés csak az, hogy be fogja pöccinteni tudni a kis motort vagy sem.
Úgy érzésre nem sok erő kell ehhez. Irtam mim van a kiprószálláshoz. Ide kéne segitségetek.
Ha fix gerjesztést kapcsolsz rá, akkor a BLDC motorokéhoz hasonló vezérlővel forognia kell. Azt nem tudom elég lenne-e a motorod indításához. Nem látom lehetetlennek, de igazán nem értek hozzá. Csak nyilvánosan gondolkozom.
![]()
Eredetileg a VW bogárban is a generátor volt az önindító is. Ferdinánd bácsi kitalálta.
A régi bogár dinamós volt. Az önindítója mindig is egy külön motor volt. A harmincas évek eleitől egészen a gyártás végéig ismerem az összes fajtát. Több mint ezret javítottam és legalább ötvenet újítottam teljesen fel.
![]()
Amire te gondolsz az a dinastarter. Régi autókban, motorokban elvétve volt ilyen. Például P70, Verolex stb.
Eddig persze én is eljutottam
![]() Tökre gerjeszteni és akkor ott vannak a mágnesek és nem éppen gyengécskék. A megvezérlése a gondom. Itt egy két amper folydogálni fog. Ami a dinostartert illeti az meg volt sok kissebb autóban. Most épp a Steyer Puch ugrik be amiről biztossan tudom mert hajtottam de aszem a Fiat 500 as ban is az volt. A mostani generátor ami a végleges lessz az 55A-t tud. Ez ugye úgy 600 W. Ha a felét mint motor le tudja adni akkor már nyerő kell legyen.
Lenne egy problémám, 12-24V-os generátort szeretnék villanymotorként üzemeltetni. Szükségem lenne egy olyan kapcsolásra amivel 3fázisú forgó mágneses mezőt tudok előállítani 12vagy 24 volton. Az se lenne probléma ha tudnám a fordulatot változtatni. Olyan 20A lenne a max áram. Igazából ez egy kisfeszültségű frekvenciaváltó lenne, de nem találtam sehol megoldást rá. A lehető legegyszerűbb legyen ha van ilyen kapcsolási rajz. Köszi.
Generátorként autó generátort tudnál használni, diódahidak nélkül. Ti. az egy háromfázisú generátor. A fordulatszámmal a 3f frekvenciáját. a gerjesztő árammal a feszültségét tudod szabályozni. Meghajtó motornak olyat válassz, ami nagyobb 500 W -nál, és a fordulatszámát kényelmesen tudod szabályozni. Pl. porszívó motor. Ez a villamos gépes megoldás.
Ha elektronikusat akarsz, akkor vagy csinálsz egy frekvencia váltót, csak kisebb feszültségre, (áttekered a kimenő trafó szekunderét), vagy használsz egy kész 3×230/400 V osat, és három megfelelő teljesítményű 230/12 (24)V, vagy 400/12 (24 )V trafóval
Mivel jár. vill. műszerész vagyok ezt a témát ismerem, tehát a porszívó motor már kiesett mert az kefés és a hatásfokuk nagyon rossz. A generátor már megvan csak abból lehet ilyen motort előállítani amire én gondoltam.
Nekem igazából most egy olyan egyszerű kapcsolási rajzra lenne szükségem amivel forgó mágneses mezőt tudok előállítani, az csak hab lenne a tortán, hogy még a frekvenciáját is tudom változtatni.(természetesen 12-24 volton) Egy régi rádiótechnika évkönyvben volt egy ilyen kapcsolás tirisztorokkal, de ezt már nem találom, ezért fordultam hozzátok.
Szia
Itt van egy szerkezet. Ütemadó és a teljesítmény fokozat kell hozzá és kész is vagy. Bővebben: Link üdv
Egy szinkron generátort akarsz motorként hajtani?
Legegyszerűbb lenne Léptetőmotorként elindítani (máshogy nem is lehet), de ehhez ismerni kell a forgórész szöghelyzetét. Az állórészre mindig úgy kell kapcsolni az áramot, hogy az állórész gerjesztés merőleges lengyen (fogásiránnyban előre eltolva) a forgórész gerjesztésre . Így kell jeladót tervezni hozzá. Miután elindult, akkor már át lehet térni szinuszos PWM re, hogy a nyomatéklüktetés csökkenjen.
Ha a szöghelyzete nem ismert és mint léptetőmor lessz inditva akkor nem az történik, hogy az első lépést a helytelen irányba teszi ha nem ép ott állna ahol kell de a többit már a helyesbe?
Én a léptetőmotornál ilyesmit tapasztalok, vagy itt valamit elnézek? ![]() Ha meg mégis szükséges tudni akkor mi a legagyszerübb módszer?
Szinkron generátorból, szinkron motor lesz. A léptető motor hasonlít a szinkron motorra, de nem az. Ha három fázissal létrehoz egy forgó mágneses mezőt, akkor a szinkron motor ezt követni fogja. Színuszos PWM meg nem létezik, benne a nevében hogy impulzus szélesség, a színusznál hogyan is lenne?
Ha fongab kapcsolását kiegészíted ahogy írta megfelelő teljesítményű tranzisztoros, FET -es, vagy IGBT -s végfokkal, és 12/24 V ot kapcsolgatsz a tekercsekre jó is lehet. Az, hogy négyszög jelet kap a motor, nem túl nagy baj, egy kicsit jobban fog melegedni a motor. Arra azonban ügyelni kell, hogy a jel 50% kitöltésű legyen, mert ettől eltérve egyen komponens keletkezik, ami szintén a motort melegíti.
Köszi a hozzászólást, valami hasonlóra gondoltam igaz a generátorokban otthon vagyok, de ilyen kapcsolások összefűzésében már nem annyira. Jobb lett volna egy komplett kipróbált kapcsolás, mert aki ugye valaminek nem a mestere az annak a hóhéra. Azért sokat segítettél.
Szia
Nem ezt a kapcsolást kerestem én se. Az 230V szaggat. Valamelyik RT újságba volt, a kapcsolás. Azt anno elkészítettem. A motor 20….60Hz között lehetett szabályozni. Alatta melegedett, felette a nyomatékot veszítette el. 20Hz alatt a feszültséget is csökkenteni kellet volna. 60Hz felett növelni. De ahhoz is kellet egy frekvencia adó ami ott és itt is megfelelt az a NE555 IC Ha nem találsz 555 re kapcsolást szívesen keresek. Teljesítmény fokozat Generátort láttam márt sőt tekercseltem diódát cseréltem benne. De arra még sose gondoltam hogy feszültséget kapcsoljak a gerjesztett tekercsre. Ezért nem tudnám megmondani hogy mekkora áramot kell neked szaggatni. Innentől kezdve ajánlani se tudok. Elnézésedet kérem a hiányosságért. Mint írod Vill műszerész vagy ezért gondoltam, hogy ezzel megkönnyítem a keresésedet. A 555 IC összekötöd a test és a +5V os tápot és a kimenet a f pontra. Tranzisztornál földelt emiter kapcsolással próbálkoznék A tranzisztor bázisa Uki1 et egy 1kohm os ellenállás közbeiktatásával kötném össze. Utat akarsz törni, de az nem kivilágított, aszfaltos út. Ha valaki csinált volna, biztos lenne még nyák rajz is. Üdv.
Találtam egy régi kapcsolást mit gondoltok működne ez 12-24 volton is?
Szia
A kapcsolás amit ide tettél 12V ról biztos nem. Van az elején egy D1 alkatrész ami a vezérlésnek határolja le a tápot 18V ra. Igaz a R1 ellenállást is a ~24 V hoz kell igazítani. Én eddig azt gondoltam hogy a táp az DC üdv.
Papírforma szerint minden valószínűség szerint működhetne. Néhány alkatrész értékét valószínűleg változtatni kellene, pl. a fázistekercs kondikét, az R10, 12, 14 értékét. Újra kellene számolni az R7, 8, 9 osztó értékét, az R7 elmaradhat. 24 V -ig a tápellátó zéner, és az ellenállása elmaradhat, az UJT 40 V -ot bír, és ha 18 V helyett 24 V -ot kapna, az nem nagy gond.
fongab: a táp, az DC, a tirisztorokat a rezonáns kör a motortekercs, fáziskondi oltogatja ki.
Köszi a jó tanácsot szívesen fogadnák másoktól is valami ilyen egyszerű kapcsolást. Arra pedig válaszoltál is ami nekem is kérdés lett volna, hogy a tirisztort hogyan oltjuk ki.
Üdv.
Nézzétek mit találtam egy régi RT- évkönyvbe, egy kérdésem lenne hozzátok amennyiben az ohmos fogyasztókat kicserélem esetleg a motor(generátor)tekercseire akkor ez egy működőképes kapcsolásnak lehetne nevezni?
Valami zavaró visszahatása nem lesz az induktív elemeknek? Köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |