Fórum témák
» Több friss téma |
Szia , lendkerék nem bonyolult, képzelj el, egy pannóniáét. kb akkora,(annyi hogy a mágneszés más a tirisztor miatt.(de nem baj ha véletlenül zavarná a tirisztoros gyújtást, 20 perc alatt át tudom rakni megszakítósra (ezek a motorok 99%-ban egyformák,)de a pontosság kedvéért holnap csinálok és teszek föl egy képet. Van itthon 6 db motor és van olyan ami szét van szedve, És ha szerencsém van akkor pontosan ilyet is találok közöttük.
Üdv PIQ
Zoli bátyám! Azt hittem ez egy stand motor.
Nincs!!
sajnos. Amit láttm, és javítottam, abban volt egy Kb8x2x2cm-es vason tekercs, és a lendkerék külsejéről szedte a mágneses cuflát, mert azért azt tudni kell róla, hogy a tekercsek itt kívül helyeszkednek el.külső íven vannak.
Holnap du. meló után teszek föl képet a vasról lendkerékről, , Köszönöm szépen mindenkinek addig is.
Sziasztok, tettem föl képet, így néz ki a lendkerék(20-22cm k.átmérő), és a tekercs.(mondjuk ez egy gyujtás, de egy sarokcsiszoló csodákra képes.
lendkerékvasmag alapanyagelhelyezkedésük
Szevasz. Komoly teljesitményre ne számits, előre mondom. Hány mágnes helyezkedik el a lendkeréken? Tartok tőle, hogy nem sok, mivel ez csak a gyújtásnak az energiaigényére volt méretezve.
A huzalméretre jó a köbzoli által javasolt ~0.65-0.8 átmérő. A menetszámra meg:0.06-0.07 V/menet.
Szia Mágnesek száma szerintem 2,vagy 4. Két oldalon ,egy hosszabb,és egy rövidebb szimetrikusan.Egy oldalon ami látszik, hogy az most mágnes-e?vagy esetleg lágyvas közé van fogva, a mágnes? Én csak azt látom ami kilóg.
Igazából a tekercs ami nem volt tiszta előttem. a mechanikai akadályokat le tudom küzdeni.Maximum , és előveszek egy olyan lendkereket, ami nincs felkönnyítve, mint ez a mágnesek között a paláston, és egy centivel följebb belemarok párat és ragasztok bele mágnest. Akkor ha jól sejtem 0.06 al számolva, 12 volt az 200 menet. és ha mindent leszámolunk, akkor 230 körül megnézem mit ad le, és ha kell még tekerek, ha sok leveszek.ez tiszta. 6 voltra kb a fele. ha készen vagyok vele, majd elmondom mennyi az annyi paraméter szinten.és akkor jöhet az elektronikai része, mert ugye ez nem mehet direkbe az akkura. valami szabályzás azért kell, mert nem mindegy hogy 800rpm, vagy 3800. amugy is először padon próbálom ki egy másik motoron, és ha stimmel minden akkor beépítem és Köszönöm szépen a válaszokat, ha eszembe jut valami még kérdezek. Üdv mindenkinek PIQ
Sziasztok új vagyok és lenne pár kérdésem.
szerték építeni egy kicsi de elég erős motort. egy ,,mini" repcsihez. Hogy tudnám megcsinálni?
Sziasztok!
2 kérdésem lenne. Első: az az ötletem támadt, hogy kerékpár kerékre szerelek mágneseket és a villára erősitett tekercs előtt elhaladva indukálnak majd nekem feszültséget. Én úgy számoltam hogy ezzel akár 10 ledet is bőven meghajthatok, 2 cm2 keresztmetszetű 5 cm hosszú 100as menetszámú tekerccsel, ja és 2 mágnessel tekercstől 2mm légréssel. Úgy gondolom hogy igy nem fogja majd nagyon vissza a bicajom amit a hagyományos kerékpár dinamok nagy fordulatszáma miatti surlódás generál, hiszen a 3W amit leadnának 50% hatásfok mellett is csak 6W mechanikai teljesitmány lenne ami az átlag 100-200 Wattos mechanikai teljesitmény leadástól amit a kerékpáros lead nem éreznénk meg annyira. Szóval a kérdés hogy szerintetek igy van ez és működhete e a dolog vagy valamire nem gondoltam. második: ehhez a tekercshez szeretnék lemezelt vasmagot csinálni hiszen ennek elég speckó C alakja van és hol lehet dinamolemezt beszerezni, csak a minél nagyobb szuszceptibilitásra figyeljek, mivel ragasszam őket össze, mennyire fontos a köszörűlés? Előre is köszönöm a válaszokat! |
Bejelentkezés
Hirdetés |