Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor nincs más, végig kell nézni a testelést és a pozitív kábelt az akkutól a reléig.
A test vezeték az akkumulátortól közvetlen a blokkra megy.Az vagy a pozitív vezeték esetleg átüthet valahol? Szerintem negatív és pozitív kábel csere lesz.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2014
Idézet: „Kihagytuk az indítórelét , sajnos úgy sem indul.” Ezt hogy kell értelmeznünk? (eddig az indítórelével volt probléma, hogy csak kattogott, most meg nem indul...) Közvetlenül meghajtva az önindítóval a motorblokkot, teker rendesen? Vagy nem indul be, de tekeri.
Amikor kattogott az indítórelé, akkor sem indult, fel sem pörgött. Azt hittük, hogy a relé a rossz. Az indítórelé után közvetlen tettük az akksi pozitív kábelét, így kiiktatva azt, de így sem tekeri fel.Ezért közvetlenül rátettük csak akkumulátort az önindítóra úgy kábeleket használva. Így tekeri rendesen. Persze így nem indul be, mert nincs szikra, stb... sem.
Gyújtás ráadásakor a visszajelző fények világítanak? És indítózáskor?
Első körben ki kellene hagyni a negatív kábelt, tehát a bikakábelt közvetlen az önindító- jó kontaktot adó- fémrészéhez kellene csíptetni (sajna a leírásod nem egészen érteni, ezért inkább leírom, de lehet, hogy így is csináltátok). Sőt. Ha minden igaz, akkor a negatív ágban lesz valami kontakt hiba. Az akkut, vagy a bikakábellel táplált akkut az eredeti helyéről tápláljátok meg, a pozitív maradjon a helyén (a plusz-t oda csíptessétek), a negatívat, meg cserélgessétek, és indítózni. Először az önindító háza, majd a blokk, és végül a váz különböző pontjai jöjjenek.
Igen így csináltuk , ahogy írtad.
Köszönöm a a tanácsot. A jövőhét végén ki fogjuk próbálni, az általad leírt sorrendben a hibakeresést. Azt hiszem, gyújtás ráadása után csak egy zöld lámpa világít. Indítózáskor nem emlékszem rá , hogy világít vagy elalszik-e.
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy van egy Piaggio Zip SP (96-00) robogóm. De ha nincs elindítva 2 hétig, akkor nem akar utána elindulni, csak úgy ha befecskendezek neki benzint. Ha folyamat használom, akkor pöcre indul, viszont ha kicsit áll, utána nem akar indulni. Automata szivatot most vettem bele újat. Valaki tudja a problémát vagy valami segítséget tudna nyújtani? Előre is köszönöm a válaszokat.
Szerintem nem elektromos problémád lesz, hanem üzemanyag ellátás. Két hét állás után akár a karbiból is elszivároghat a benzin, és mivel a benzincsap vákuumos, így csak akkor fog benzint kapni a karbi, ha a motor forog. Ha nem indul, akkor le kellene húzni a vákuumcsövet a karbiról, megszívni vagy 10 másodpercig, visszadugni és próbálni indítani. Ha beindul, akkor vagy szivárog az úszóháznál a benzin, vagy elpárolog valahogy.
Sziasztok probléma a következő 150-és 4 ütemű robogó tavaly elkapott vele az eső utánna megállt menet közben mintha kifogyna a benzin önindító nem teker csak direkt áramra,relé kattan nem tudom mihez nyúljak.
Mérj feszt a relé után, illetve az önindítón. Ha mérsz akku feszültséget, akkor lehet tovább menni.
Sziasztok!
Van egy akkumulátorom, ami nem tudom pontosan, hogy jó-e vagy sem. Annyit kell róla tudni, hogy 12V, 4Ah és a duda + indexek működnek róla, viszont önindítóval nem indul a motor. Hallani, hogy dolgozik az önindító, de nincs ereje. Az akkumulátort lemértem multiméterrel és 11,4 V-ot mutatott abban a helyzetben amikor a motort nem indítottam el. Tehát terhelés nélküli feszültség alatt. Az akkumulátort töltöttem már 5 órán keresztül és utána mértem ezt a számot. Töltés után is ugyanúgy viselkedtek az elektromos alkatrészek, mint előtte Tehát a kérdés az, hogy az akkumulátor kukás vagy sem?
Elég gyenge már ez. Feltöltve legalább 12,5V-ot tartania kell. Ha már csak 11,4V van benne, az vagy le van merülve, vagy már gyenge.
Szerintem inkább a gyenge kategóriába tartozik, mert azért 5 óra töltéssel ennél több kéne benne legyen. És a töltés előtt és után sem volt semmivel sem több ereje az önindításra.
DE ha valaki még tud valami hasznosat mondani, azt is szívesen meghallgatom. Köszönöm A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2014
Mint írtam két lehetőség adott, egyik kilőve, mert volt töltve, így marad az akku gyengesége, illetve hibája. Sajnos sokat nem lehet tenni, mint köbzoli is írja, le lehet adni a méhtelepre.
Most Már a relé se kattan,közvetlen akkuról az önindító teker,bikakábellel is oxidációt nem találtam,relére gyanakszom.
Az akksim új gombnyomásra világítás kicsit halványùl mindent megnéztem vezetékek stb. Lehet relé?
Mértél?
Sziasztok! 200ccm Piaggio Carnaby hőfokjelző mutatója 2 napig negyed értékkel magasabbat mutatott a valósnál (azaz hidegen gyújtásnál már negyedre ugrott a mutató, majd ahogy melegedett, ment feljebb egészen 3/4-ig). Ezután 1 napig jó volt, most pedig már stabilan 3/4 hőértéknél áll a mutató reggel hidegen gyújtás ráadásánál is. Hűtővíz szintet ellenőriztem, rendben van. A motor érzésem szerint rendesen indul, jó az alapjárat és a teljesítmény is. Mi lehet a probléma?
Ricsi89-nél a pont. Az új Keeway-em már 1 nap állás után ezt műveli. Sokadik rugdosásra indul el. Elindulás után 1 percen belül beáll az alapjárat. Elindulok. Látszólag minden rendben , de csak addig amíg meg nem kell állnom egy 300m-re lévő kereszteződésnél. Ott nem akar tovább menni csak hörög, de erő nincs benne. Aztán hirtelen egyszer csak megkapja a benzint aztán megy mint a golyó. Onnantól egész nap pöcre indul.
Lenne itt egy Suzuki Lets 2 típusú robogó, aminek a végsebessége 40 km/h körül mozog. A motor teljesítménye egy elektronikai fojtással van leszabályozva, amit nem tudunk megfejteni. Szóval szükségem lenne egy kapcsolási rajzra vagy valamiféle leírásra ami lehetőleg nem japán nyelven íródott... Előre is köszönöm válaszaitokat
Sziasztok!
Lenne egy CDI gyújtású robogóm, amire szeretném felszerelni ezt a fordulatszámmérőt. A mellékletbe csatoltam a motor kapcsolási rajzát és hogy én hogyan kötném be. Szerintetek be lehet így kötni, hogy a jelvezetéket a trafóra kötöm, pontosabban arra a pontjára ami a tirisztoros egységre csatlakozik? Tulajdonképpen a CDI-nek az a kivezetése ami begyújtja a trafót. Vagy inkább érdemes lenne tekerni a gyertyakábelre pár menet vékony tömör kábelt? Köszönöm a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2014
Némileg függ a cdi egység belső kapcsolásától is. Általánosságban elmondható, hogy a gyújtókondenzátor pozitívra töltött fegyverzetét a tirisztor a gyújtótekercs testre kötött kivezetésére süti rá, így a rajz alapján csatlakoztatott fordulatmérő negatív tüskét kap a bemenetén, ami ugyan bajt nem okoz, (mert kinyit a zener mint egy sima dióda), viszont nem is mér semmit. Vagy változtatni kell a bemenőfokozaton, vagy marad a pár menetes kapacitív csatolás a gyújtókábelről. Ami nem szerencsés, és sok zavar forrása is egyben.
Értem, köszi.
Az esetleg nem segítene valamit, ha induktívan venném le a jelet? (tehát tekerek pár menetek a gyertyakábelre és az így kapott tekercs másik felét testre kötöm) Mármint zavar szempontjából.
Gondolj bele: ha a nagyfeszültségű kábelt elképzeled egy menetnek, és arra tekersz pár menetet mint egy légmagos trafó szekunderét, akkor mekkora feszültség indukálódhat benne?
Nagyon sok, még akkor is, ha nagyon kicsi a terhelhetősége, szóval nem járható út. Inkább az eredeti bemenő fokozatot kell úgy átalakítani, hogy negatív irányú impulzusra működjön.
Sziasztok, megpróbálom rövidre fogni a gondomat, de kicsit hosszú a történet:
Van egy 2 ütemű 2006-os yamaha aeroxom, a gondom az vele, hogy a napokban nem akart önindítóval indulni, nem is volt vele semmi gond, berúgtam.. ment szépen. Aztán egyre csak romlott a helyzet.. haza hoztam, és az indexem már nem villogott, csak felvillant és világított halványan, folyamatosan. Lekötöttem aksiról, hogy megnézzem az aksival van-e gond, de sajnos nem. Így sem volt jó a dudám, indexek és a lámpa is csak halvány volt, még bő gázadáskor is. A következő fokozat az lett, hogy már akksi nélkül el sem indul, hiába rúgom(akksival elindul, de elektronika úgyis rossz). Több fórumot átolvastam és arra jutottam, hogy nagy valószínűséggel feszültségszabályozó lehet rajta rossz, kicseréltem, de a probléma maradt ugyanúgy. Akksi nélkül nincs szikra sem. Akksival van szikra, de nem tölt vissza az aksi. Ha akksival elindítjuk a motrot, az alaplapról kijön 17-18 volt váltó fesz. ez elis jut a fesz. szabályzóhoz, de a vadonatúj fesz.szabályzó leveri a biztosítékot mindig (sőt mi több, lekötöttem a kimenetet az új fesz. szabról, és 10-12 volt váltó feszt tudtam mérni rajta) Testet ellenőriztük, trafót, alaplapot, fesz. szabályzót cseréltem. Lekötöttünk róla minden terhelést, de szikra így sincs. Áram felvétel járó motornál. 1-2A . A régi fesz. szabályzóval sem csinál semmit. Akksi nélkül rugáskor az alaplapról 2 kábelen tudok váltó feszt mérni.. mind a két kábelen 4-6 voltot, az érdekes az, hogy egy másik alaplapot raktunk be (igaz, bontott, de elv. működik) azzal is ugyanez a helyzet. Nincs szikra. És tudomásom szerint a töltés és a szikra nincs is kapcsolatban egymással. Szerintetetek mi lehet a gond? Köszönöm előre is segítségeiteket, tanácsaitokat.
Hello! Segítsetek kérlek!
Van egy Yamaha Jog 3KJ-m és először elment a fék lámpa, (nem égett ki csak nem világít, de a világítás jó) Most már se az index nem megy, se a duda. Nincs benne aksi mert valamiért nem tölti vissza. Válaszokat előre is köszönöm!!
Ne csodálkozz, hogy nem mennek ezek, hiszen ezek mind az akkuról mennének jobb esetben. Akku nélkül pedig tönkremehet a feszszabályzó, ami az akkut látná el árammal. Nagy a valószínűsége, hogy nálad is ez ment tönkre, ez magyarázza az akku töltéshiányát is és a többi dolgot is.
Sziasztok! Elromlott a robogómban az automata szivató, van itthon egy másik ami pont jó hozzá, csak annyi a különbség h ennek 90 ohm az ellenállása a gyári 30 helyett. (20°C-on). Bele lehetne ezt varázsolni valahogy a motorba? Köszi!
Sziasztok!
Egy malaguti ciak hidegindítási problémáját próbálom megoldani. Ki van cserélve már a szivató, karburátor, mégse indul hidegen. Utána minden tökéletes. Kompresszió van mérve, semmi baj nincs vele, üzemanyag rendszer kipucolva, tehát valami elektromos baja lesz. Ha lehúzom az autómata szivató csatlakozóját, akkor sem veszek észere semmi különbséget, tehát ott lesz a nyűg, csak elakadtam, lövésem sincs, hogy egy robogón, hogy működig ez a sok kis kütyü. Hány voltnak kell a szivató vezetékére menie, esetleg változik annak a feszültsgnek az értéke, vagy valami jeladó változtatja azt? tudna ebbe valaki nekem segíteni?
A szivató akkor kap feszültséget, amikor beindult a motor. Addig a szivató alaphelyzetben van, bekapcsolva. Ha a motor beindult, akkor a világítótekercsről kap feszültséget és a szivatóban lévő bimetál elkezd melegedni és szépen lassan lezárja a karburátorban a szivatót. Tehát lehúzott csatlakozóval a szivató állandóan be van kapcsolva, így az elektromos hiba kizárható. Benzint kap az a karburátor? Húzd le a két csövet, a benzincsövet meg tedd egy kis tálkába és nézd meg, hogy ha megszívod a vákuumcsövet, akkor a benzincsövön folyik-e a benzin. Az a vákuumcső, amelyik a fojtószelep után a szívócsonkhoz közelebb van.
Megpróbálhatod azt is, hogy indítás előtt megszívod a vákuumcsövet pár másodpercig, ilyenkor megtelik az úszóház benzinnel és talán könnyebben indul. A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |