Fórum témák
» Több friss téma |
Erről a termékről lenne szó.
http://bolthely.hu/robogoalkatresz/id/08093_Keway_Popcorn_Yamaha_3K...allas_ Ez ment szét a gép be de a szerelő nem tudja be szerezni, mert nem tudja hány ohm os. Vagyis milyen kellene, mert az enyémre nincs írva semmi.
Ha nem lenne olyan zajos a kép, kiolvasható lenne. Én azt hámoztam ki belőle, hogy 30W, 5.9 Ohm. Ez kb reális, ekörül szoktak lenni.
Igen, így már értem.
Ez egy 8 ohm 20W-os ellenállás, kikapcsolt világításnál húzza le testre a kimenő feszt.
HA egy 20w 8.5 ohm ost teszek a robogóba, 30w 5.9 ohm os helyett akkor lehet valami baj belőle?
Teljesen jó lesz!
(max. amikor bekapcsolod a világítást üzemi fordulatszámnál, kicsit nagyobb feszültség lökést kap az izzó...de hagyhatod nyugodtan bekapcsolt állapotban, állandóan)
Még annyit: tuningolt a motorod (gondolok itt az üzemi fordulatszámra)?
Nem. Sima alap. Tuning mentes. Munkába járok vele, meg boltba.
Akkor minden rendben!
(esetleg több darabból is összeállítható pl.: 4db 33ohm/5W huzal ellenállás, párhuzamosan kötve)
Úgy érted házilag is meg tudom oldani? HA igen le írnád nekem hogyan, hol tudok be szerezni hozzá mindent?
Sok minden nem kell hozzá.
(hirtelen ezt találtam) ITT ebből kell 8db (durván 360Ft össz) és egy soros-párhuzamos kapcsolással (ill. forrasztással) össze is állítható. Vagy egy másik verzió: 3db 47ohm/10W párhuzamosan. A gyári csatlakozó vezetékeire forrasztva kész is.
...a "másik verzió" természetesen 6db mint ahogy a rajzon is van.
ITT is megnézheted.
Helló!!
Van egy Suzuki katana típusú robogóm, az a gondom vele hogy valamiért nem tudom miért nem világit az első lámpám hátul fasza de elől nem működik,, olyan megoldást eszeltem ki hogy az irányjelző relét kivettem összekötöttem hogy ne szakítsa meg a világítást és rákötöttem ellőre és hátra a lámpa foglalatához, a kérdésem a következő lenne ez nekem a későbbiekben nem fog majd valamilyen problémát jelenteni? ellőre is köszönöm!!
végre sikerült szerválnom komplett dio gyújtást 10ezerért. fel is raktam tökéletesen passzolt az alaplap és a lendkerék is. Annyi hiba volt a dologban hogy a gyári ékeléssel kicsi volt az előgyujtás úgyhogy ék nélköl raktam fel a l.kereket kicsit eltolva és így már működik. Már csak a világítást és a töltést kellene bekötni. az viszont nem egyértelmű számomra hogy hogy van bekötve a dio-n. Nem tudnál egy kapcs. rajzot?
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, nem rég hoztam haza szerelőtől a motorom hengerfej tömítést cserélt, de mióta hazahoztam nincs se tompított se távolsági világítás, indexek és a féklámpa viszont jók. Valamit szét húzhatott a szerelő? Teljesen olyan mintha nem kapna áramot, a kijelzőn se világít a világítás bekapcsolva ikon :/ Malaguti F12 phantomról van szó.
Valószínűleg töltés sincs. Az alaplaptól kezdve kövesd végig a vezetékeket egészen a csatlakozókig. Ha nincsenek összedugva, akkor dugd össze. Ha össze van, akkor nézd meg milyen a kontaktus (lehet, hogy korrodált). Tisztítsd meg, fújd be kontaktsprével, WD40-nel, stb.
Egyébként nincsenek kiégve az izzók? Mert akkor feszültségszabályzó hiba is lehet. Épp a napokban volt nálam egy Yamaha 3KJ. A test saru körül megégett a műgyanta, ki is tört a saru. Emiatt nem volt világítás és töltés.
Nem az nincs egyik sem kiégve azt direkt megnéztem, mondjuk most beszéltem a szerelővel azt mondta, hogy ő nem nyúlt az elektronikához.
Megnéztem a motort, hogy aksi nélkül mit csinál, és beindult meg működtek ugyan úgy a világító eszközök csak a fényszóró és a tompított nem, gondolom akkor van töltés, de valamiért nem jut oda áram. :/
Akkor nézd át a csatlakozókat (húzd szét, fújd be) és a kapcsolót. De még mielőtt belemerülnél, mérd meg a tekercseket.
Fejből nem tudom a Minarelli alaplap vezetékeinek színeit, de talán sárgát és barnát kell keresned (egyik töltés, másik világítás. Testhez képes 0.5-1 Ohm között kell mérned.
Üdv Mindenkinek!
Először is, úgy gondolom, hogy a problémámra itt kaphatom a legpontosabb választ, mivel konkrétan elektronikai eredetű. Van egy Komar segédmotorom, és az lenne a gondom vele, hogy ha bekötöm a világítását, akkor gyakorlatilag nem gyújt rendesen a motor. Ha kihúzom a blokkból a csatlakozó vezetékeket, akkor hiba nélkül megy. Annyit róla, hogy a motort úgy vettem, hogy le volt berhelve róla a gyújtás és fényváltó kapcsoló, és összesen egy háromállású volt bekötve. Én fogtam, és a kapcsolási rajzot felhasználva, a gyújtótekercs kivezetéseit a fényszórókra kötöttem, és a fényszórók testvezetékeit pedig a vázhoz kötöttem. A hátsólámpa eleve a felfogatása miatt a vázon "testel". Elől 12V-os kétszálas izzó volt, hátul meg 6V-os. A 6V-os gyorsan ki is égett, de előtte nagyon erős fényt adott. Tettem ezután hátra 12V-osat, az azóta is világít. Viszont az a bajom, hogy így ha világítanak a lámpák, akkor a gyújtás nem megfelelő, és a gyertyára ráég a korom stb. , majd leáll a motor. Azt szeretném ezzel kapcsolatban kérdezni, hogy az eredetileg 6V-os 17W-osnak nevezett világítótekercsekkel 12V-os, kicsit nagyobb összteljesítményű égőket üzemeltetek, akkor mi a magyarázata(konkrétan az elméletet szeretném megtudni), hogy gyakorlatilag már a gyújtás "elgyengül". Ez az egy baja, hogy nem nagyon tudom használni a motort, 12V-os égők ugyan világítanak, de nem üzembiztos velük. A 6V-os égő hátul volt, de hamar kiégett, így nem próbáltam előre is tenni. Előre is köszönöm, várom válaszukat. További szép estét kívánok! Üdv.
Szia, a gyújtótekercs kivezetéseit ne kösd a világításra. Van két másik tekercs, ami a világításra szolgál, ez egyes rajzokon sorosan van kötve (12V), más rajzokon párhuzamosan van kötve (6V). Ha a gyújtástekercsre kötöd, nagyon leterheli és gyenge lesz a szikra.
Ó bocsánat. Most látom csak, hogy rosszul írtam a kezdő hozzászólásomban. A világítótekercs kivezetéseit kötöttem. A gyújtásé pedig a megfelelő helyre van kötve. A soros és párhuzamos kapcsolás még nem jutott eszembe. De akkor alkalmazom majd, hátha úgy megoldódhat a problémám.
Többféle bekötési rajz van a Komárokon belül, néhol soros, néhol párhuzamos.
Lehet, hogy esetleg már gyenge a lendkerékmágnes mágnesezettsége is, illetve nagy wattszámú izzókat raktál bele. Nagy fényre ne számíts Lehet egyébként másfajta gyújtás probléma is, nem árt a gyújtás részt is átnézni (megszakító, kondenzátor, gyertya).
Szia!
Alapból, én is arra gondolok, amit Gabi fórumtársunk írt. Ez már nem egy mai "csirke", akarom mondani motor. Régebben még lehetett, most már kicsit macerásabb (meg persze jóval drágább is) elvinni a lendkereket felmágnesezni, ezért hát nem is nagyon szokták ezt a lehetőséget forszírozni. Ez alap hiba szokott lenni az ilyen idős motoroknál. Kis segítséget szokott nyújtani ilyenkor, ha a gyertya hézag 0.4mm (ilyenkor sajna sűrűbben fordul elő a gyertya slussz). Gyertya nélkül, kézzel, hirtelen megmozdítva a lendkereket lilás színű, pattanós, vastag szikrát illik látni, a sárgás, vékonyka már nem teljesen jó. Nagyon sokáig küzdöttem én is annak idején egy Riga-4-el ugyan ez volt a problémája. Már mindent cseréltem: trafó-gyertya-megszakító-kondi...minden. Miután feldelejeztettem a lendkereket jó lett. Olyannyira, hogy egyszer, menet közben, hallottam valami hangot a gyújtás dekli felől, valami sikálást félét, majd le is állt. Gyorsan levettem a fedelet, és nagy megdöbbenésemre kiesett a megszakító kalapács érintkező pogácsája a földre (konkrétan: eltörött a kalapács középen). Azután elkezdtem tolni hazafelé, és hát ki volt kopva a kézi váltó határolója és kicsit beakadt sebességbe, majd azon nyomban pöffent is egyet(!). Jééé, mondtam és elkezdtem betolni sebességben. Gyönyörűen be is indult (köszönhető az erős mágnesnek), hetekig úgy jártam vele (persze dekli nélkül) és büszkén mutogattam: ...az én Rigám megszakító nélküli gyújtású... Később sokat gondolkoztunk az eseten hogy is lehetett ez. Nagy valószínűséggel pont jól jött ki a fluxus váltás a mágnes és a tekercs vasmagjánál, és az így generált -az átlagnál nagyobb feszültség- közvetlenül meg tudta táplálni a gyújtótrafót -ami nem mellesleg akkor már egy 6V-os Trabant-ból volt kiszerelve. Elvileg a "leválás után 3mm-el kell a megszakítania a kalapácsnak és egyben jó helyen lenni az előgyújtásnak is. Hát egy kicsit kisebb volt az előgyújtás, de ment. Amit talán érdemes még megnézni, hogy ne érjen sehol a lendkerékhez a tekercsek vasmagja. (idős mociknál már görbe is lehet valami) Hát ennyit a mágnesről .
Sziasztok!
Zip SP (96-00) robogóm van. Van egy olyan problémája, hogy ha akksi rá van kötve az elektronikára akkor önindítóval normálisan elindítja, de a lámpák és az indexek nem világítanak, pislognak. Amúgy ha nincs rákötve akksi és berúgó karral indítok és úgy használom a motort, akkor a lámpák égnek, az indexek indexelésnél pedig természetesen egyfolytában égnek. Ez miért lehet? A másik problémája az, hogy ha az akksi rá van kötve az elektronikára, akkor valami örökké leszívja/lemeríti. Még akkor is merül ha nincs gyújtás alatt a motor!! Ez a probléma mitől lehet? Ha tudtok akkor mind a kettő kérdésre válaszoljatok. Köszönöm a válaszokat előre is.
Szia!
A probléma sok mindentől lehet. 1- Tudni kellene az akku pontos típusát (hány éves hány voltos, hány Ah-s stb.), valamint még azt, hogy mi lett módosítva utólag a a motoron, volt-e nemrég szétszedve, felújítva, fényezve...minden apróság számít. 2- Ellenőrizni kellene a nyugalmi áramot. Esetleg, riasztó van benne?
1- Az akksi teljesen új. Most vettem akkumulátor szaküzletbe. 12V ,4 Ah. Elvileg akksi jó kell legyen, mert az önindító működik róla.Amúgy a motort már így vettem, hogy ez nem volt jó rajta, tehát nem tudom mikor szedte szét az előző tulajdonosa utoljára. Ma szétszedtük mi is és kábelek nem sérültek és minden össze volt dugva ami volt a szerkezetbe.
2- Riasztó nincs benne. A motoron nagy extrák nincsenek, hiszen 1996 és 2000 között gyártották ezeket. Ami extrának számít talán az az önindító
Ha aksi nélkül berúgás után jók a világítások, indexek, akkor az akku és a hozzá tartozó részek lehetnek a hibásak, a fesz szabályzó, ne adj isten az aksi fordítva van bekötve.
Ha továbbra is fenn áll a hibajelenség, akkor mindenképp javasolt egy műszeres ellenőrzés is, az összes test megvan-e, mennyi árammal tölt. mennyi áramot vesz föl álló helyzetben, duda szól-e rendesen állóhelyzetben gyújtást ráadva aksival.
Kymco 504t töltés problémában kérnék segítséget! Generátoron mért fesz. 4V, fesszabályzón mért fesz. 13V. Még is lemerül menet közben az aksi. Az aksi új. Lemerült aksinál alapjáraton mért fesz 12V gázadásnál 13V, ráadott világítással visszaesik 8V-re. Kevés áramot csihol a generátor, vagy nem működhet rendesen a fesszabályzó? Köszönöm előre is a segítségeket.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |