Fórum témák
» Több friss téma |
Helló mindenki!
Egy Honda Sky ba kellene fesz. szabályzó. Találtam egy elég egyszerű kis kapcsolást. Viszont kicsit tartok a dologtól, hogy nem jó vagy ilyesmi. Valaki megnézné nekem a kapcsolást, hogy jó e? Van e vele valami gond? Egyébként elvileg ez Suzuki robogó fesz. szabályzója. Előre is köszi!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Van Honda lead tipusú robogóm,az ősszel még pöccre indult most meg semmi. A hiba oka hogy nincs szikra.Berugásnál az első lámpa felvillan.A motorba nem volt akksi,fesszabályzó lehet a gond? Minden segítség előre is köszi!
Üdv
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Van egy yamaha wr 400-as motorom amin elszállt a fesszabályzó.Ez verseny enduro,nincs akku,a tekercsekről csak a világítás megy.Gyárilag két vezetékes szabályzója volt.itthon 30000 ft egy új.Szeretnék építeni egyet és kellene egy kapcsolási rajz.Ha valaki tud segíteni nagyon megköszönném.
Meg lett a bibi... A lendkerék egyik mágnese kettétört... Szereztem rá egy másikat s most pöcc röff...
Helló mindenkinek!
Van egy 99-es 50.ccm suzuki katana robogóm,aminél a következő problémák jelentkeztek:motorozás közben egy 5 perces pihenő után,nem tudtam önindítóval indítani a motort,azt hittem rossz az akksim és lemerült. De aztán sem a lámpa, féklámpa,duda és az index sem működött.otthon kiderült,hogy az akkunál lévő biztosíték kiégett és a fényszóró izzók is.+széttört a világítás ellenállás tekercs is. A tekercset már lecseréltem és vettem új égőket. Most már minden működik csak az izzók égnek ki 2 perc után.Mivel lehet a probléma?Feszültségszabályzó? Multiméterrel kimértem mindent és 18v termel akku nélkül. Ha a világítást ráadom 14,50-14.70v. Bocsi,de szerettem volna részletesen leírni mindent. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia. Akksi most nincs benne? Alapjáraton 14,5-14,7V a feszültség? Ki kéne próbálni akksival. Lehet, hogy ha húzod neki, akkor felmegy 18V-ra és azt már nem bírják az izzók.
Helló.. aksi nincs benne,, de úgy kaptam a motort, és már kivolt benne égve az összes izo, és más izoval nem is megy! de a szivatóm mégis meleg, és mikor felmelegszik a szivatom, utána az istenért sem tudom beinditani!! mi lehet a baja?
Szia!
Először is tudni kéne tuningolt-e a motor, van-e rajta "rezó", gyári-e a karburátor, egyáltalán mi lett rajta utólag módosítva, mennyi km-t tettek meg vele egy esetleges felújítás óta...feltéve, hogy volt? Másodszor, ha hidegen pöccre indul, majd bemelegedés után már nem, akkor a szivató körül kéne bogarászni.(ezek az automata szivatók nem mindíg megbízhatóak, én jobban szeretem a kézit) Harmadszor, ha sűrűn kilövi az izzókat, akkor meg a feszültség szabályzó lehet hibás(előtte azért én tennék bele egy jó aksit, úgy is kipróbálva, mérve)
Nem volt rajta semmilyen tuning, simán optikai tuning de az minket nem hátráltat, rezó az a gyári, karbi gyári, nem tudom pontosan kb 10000 km lett menve a motorral óra szerint, annyi hogy egy sport légszűrő van feltéve..
Az hogy kézi az mit jelent, hogyan tudom átvarázsolni kézi szivatós megoldássá! ? Nem probáltam még eddig az eredeti amivel kaptam izzót mindet killőtte szépen sorba, most meg amit kicseréltem ismét annyi neki, így elégeltem meg és gondoltam kérek segítséget! aksival kipróbálom és remélem csak valami kábel testtel le és megoldodik a probléma., a legjobban az a szívató melegedése és az uitána lévő beinditás idegesít engem! mert még a világitás megoldom, felteszek rá egy ifa lámpát és had menjen!
A"...rajta van egy sportlégszűrő..." még édes kevés, beállítás, és/vagy fúvóka csere nélkül nem nagyon lesz életképes a "bicikli", azonnal hazavágja a keverékképzést, ezen az automata szivató hidegen még ugyan rásegít, de később már nagyon szegény lesz a benzin-levegő keverék aránya.
Javaslom, a gyári légszűrő visszahelyezését (ügyelve a tökéletes tömítettségre, és a gyári légszűrőbetét legyen benne, lehetőleg tiszta állapotú), hogy a lehető legkisebb fals levegő se juthasson be, majd a porlasztón lévő üresjárati levegőcsavart-a betekert ütközéstől számítva- 2-2és fél fordulattal kitekerve: próba. Ha már nincs meg az eredeti légszűrő, akkor ellenőrizni kell a főfúvókát (ez sportlégszűrőhöz legyen 90-es), és az üresjárati levegőcsavar fél-egy fordulat legyen kifelé tekerve: próba Ha így se lenne jó, akkor meleg járó motornál alapjáraton kell a porlasztó és környékére fújni hidegindító, vagy féktisztító spray-t. Így azonnal megtudni, van-e fals levegő szívás a porlasztó környékén (megemelkedik a fordulat). Azután lehet tovább menni a főtengely szimeringek felé, és ott is ezzel a módszerrel ellenőrizni. Izzó probléma: -multiméteres feszültség ellenőrzés járó motornál -feszültség szabályzó-motorblokk-váz, test kontaktus ellenőrzése -csatlakozók ellenőrzése egyenlőre ennyi...a többit majd ha többet tudok
Sziasztok,
Akadt egy kis problémám a robogómmal, méghozzá, hogy gyújtás nélkül az akksi előtti olvadóbiztosítékot kivágja. Valaki nem tudja esetleg, hogy mi az ami zárlatos lehet?! Tehát mi az ami gyújtás nélkül is működik? Első tippem a féklámpa volt, mert ha berugom és jár a motor, nem látom, hogy világítana, de ez is kétséges, mert ha az zárlatos, mondjuk a kapcsolónál, akkor folyamatosan kéne világítani, vagy rosszul gondolom?
A lámpákat vizsgáld meg, nem zárlatos-e valamelyik foglalat. Esetleg nem mozdult-e ki a helyéről valamelyik izzó és az okoz zárlatot.
Akku nélkül csak akkor éghet ki a biztosíték, ha a pozitív szál testhez ér. Egyéb esetben a biztosíték egyik fele a "levegőben lóg", tehát nem folyik rajta áram, nem is éghet ki. Szigeteld le az akku vezetékeit, vagy mégjobb, rakj be egy akkut, nehogy tönkretedd a feszszabályzót!
Akku nélkül nem vágja ki. Akkor lehet az izzókat kell megnéznem...
Milyen robogóról van szó? Mert ha 50 ccm-es akkor szinte kizárt, hogy ott legyen a probléma, mert nem is az akkumulátorról megy a világítás. Ha a féklámpa kapcsoló zárlatos akkor világít egyfolytában. Inkább arra gondolnék, hogy valahol az akkumulátortól a gyújtáskapcsolóig menő vezetékeken meg van sérülve a szigetelés és zárlat miatt csapja ki a biztosítékot. Általában az üzemanyag-szintjelző és a vízhőfokmérő is akkumulátorról megy, akár ott is lehet probléma.
Igen, 50-es Keeway Hurricane. A féklámpa zárlatot én is kizártam, mert, akkor világítana, de itt az ellenkezője van, hogy amikor meghúzom a féket sem világít (vagy lehet hogy nagyon gyenge akksi nélkül és csak nem látom). Igen, vagy ahogy írtam még lehet hogy a gyújtáskapcsoló vagy a riasztó.
Szia!
Ezeknél a kismotoroknál az akku pozitív kábele közvetlenül össze van kötve az önindítót kapcsoló relével, innen megy az önindítóhoz egy vastag pozitív kábel. Nézd meg az odavezető kábeleket, nincs-e zárlat valahol, esetleg egy másik relével is lehetne próbálkozni.
Esetleg azt tudod, hogy merre keressem az indítórelét? Értem én, kormány burkolat alatt, akksi alatt, gyújtáskapcsoló környékén? Láttam valami relé szerűséget a motor alá befeküdve, de nem egy burkolt helyen volt, esetleg az lenne az?
Ez általában az aksi környékén szokott lenni. (tehát, ha az akku pl. az ülés alatt van, akkor ne a kormány körül keresgélj )
Hogy a Keeway Hurricane-nél hol van, azt nem tudom, de egy olyat keress amire két vastag (ált. piros) vezeték csatlakozik, és két vékony. Ne téveszd össze az index relével, jóval vékonyabbak a vezetékei, no meg azokon egy kis furat található, ott van a csipogója.
Indexrelét tudom hol van, akksim a csomagtartóban az ülés alatt van, akkor lehet az lesz amit én láttam, nem volt messze az akksitól. Köszönöm a segítséget, holnap meg is nézem.
Hiba megoldva, az ülést kiszedtem és alattam megblankolódott a pozitív vezeték, ami hozzáért a vázhoz. Köszönöm mégegyszer.
Ügyes vagy!
Nemrég egy 250-es ETZ-nél volt egy ugyan ilyen eset. Rosszul volt elvezetve egy vezeték az ülés alatt (körbetekerték a vázon) és egyszer csak teljesen váratlan időközönként megállt a motor. (ahogy az ember épp ült az ülésen, úgy testelt le az indexhez menő fővezeték)
Sziasztok!
Honda sky-hoz keresek gyújtás elektronikát és fesszebályzót. Reális áron mivel nagyonsok webshopot megnéztem és alsóhangon is 20ezerbe kerül mindegyik. Vagy esetleg más megoldást tudna valaki? esetleg honda dio elektronikát fel lehet rakni valahogy? Köszi előre is!
Szia!
Nézz körül bontóban(is).(én legutóbb 10körül vettem egy gyújtást) A gyújtás elektronika azért (is) ilyen drága, mert benne van a "dobozban a gyújtó trafó is. Több típusba is használják ezt a Ducati gyújtást pl.: Aprilia Scarabeo 50 nem DiTech! egyes verziói 97' körüli évjárat, Aprilia SR50. Még nem próbáltam, de hallottam én is a "típus idegen" elektronika használatát. Ehhez kellene egy jó állapotú (nem hibás) gyári, és kell a másik típus. Utána mérésekkel összehasonlítani a kettőt, és a csatlakozást megoldani. A mellékelt ábrákon látszik, hogy a két különböző típusú gyújtó áramkör elvben azonosan működik. (csak halkan jegyzem meg: a gyújtó elektronika ritkán "hal meg", inkább a lendkerék alatt az a kis tekercs ami a gyújtó impulzust adja, szokott szakadni, vagy zárlatos lesz) Fesz szabályzót inkább eredetit bontottban keresd.
Köszi a reagálást!
Most találtam a vaterán egy embert aki ilyen gyújtásokat árul:Bővebben: Link írtam is neki de nem tudja megmondani hogy jó e az én motoromhoz, az mondja hogy malagutié. szerinted? Mondjuk jobban örülnék ha fel lehetne dobni egy "mezei" cdi-t külön trafóval és akkor már legközelebb olcsóbb lenne a javítás. Na most van egy honda dióm is. Szerinted ha megmérem annál a cdi-be bemenő értékeket és hasnonló értékeket mérek mint a sky-ba akkor esélyes lehet a dolog. Mérés alatt azt értem hogy rúgás közben rámérek a cdi táp vezetékére.
A Malaguti F-10, F12, Phantom blokkja (3KJ-3KY)ugyan az mint pl a Yamaha Jog-é, az Aprilia Scarabeo-é, SR-é stb, csak blokk hosszban térnek el egymástól, meg áttételben. Ha az eladónál lévő elektronika olyan motorból származik, akkor nagy valószínűséggel jó lehet. Fontos lehet még a lendkeréken lévő felirat is, pl: Ducati, így az ehhez tartozó elektronika nagy eséllyel jó lehet.
A Honda Sky-on milyen lendkerék van? (De: Vateráról én így nem venném meg, nincs kipróbálási lehetőség!) A Honda az más. Saját cuccokat épít be, nem csereszabatosak az alkatrészek a fent említett típusokkal. Nagyon valószínű, az elektronika is más, ettől függetlenül akár még az is jó lehet,(lásd a korábban linkelt képek) de mindenképpen el kell bíbelődni vele. Impulzus tekercset megmérted? Hány Ohm? (rúgás, és gyújtás nélkül)
megmértem az impulzos tekercset 172ohm.
most próbára rákötöttem egy dio gyújtást+trafót de nem műkszik
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni abba, hogy egy cpi hussarba milyen világítás ellenállás kell?
Igen...az említett Ducati lendkerekes gyújtáshoz -ha jól emlékszem- 30ohm körüli az impulzus tekercs a testhez viszonyítva.
A dio elektronikát hogyan kötötted be? (lábkiosztás?) Először is ki kellene szűrni-teljes biztonsággal- melyik a hibás alkatrész. Ehhez jó lenne-próba idejére-szerezni gyári helyettesítőt. Addig -sajna-csak sötétben tapogatózás, (vagy alkatrész és kapcsolási rajz szinten tudni az értékeket, bekötést) Esetleg még egy valamit megnézhetnél: a Dio "cuccait" -ha jól működik-(lendkerék-alaplap-gyújtás elektronika) komplett átrakni a Sky-ra (feltéve persze, hogy csereszabatosak az alkatrészek) |
Bejelentkezés
Hirdetés |