Fórum témák
» Több friss téma |
Egy fórumon árulnak ipari cellákat:
Model 3 2170 Cell: Weight: 70 grams Volume: 970 mm3 Capacity: 4.8Ah / 17.3 Wh Density: 247 Wh/kg Arra gondoltam, hogy veszek 30 db-ot, 6s 5p. Ez így lesz ~ 24 V , 20 A de nem találok ilyen BMS-t
Szerintem egy saját építésű elektromos jármű sosem lesz legális az úton, úgyhogy majdnem mindegy, hány motort használsz. Ha akarsz, beraksz 2db 150W-os szabályzót. De ez mind csak mellébeszélés mert a rendőr ha büntetni akar, akkor büntetni is fog, teljesen mindegy, hogy 300W-os a motorod, vagy csak olyan matrica van rajta (milliónyi lehetőség van, hogy úgy tűnjön, a járműved legális, és pont emiatt nem lesz az soha). Mint írtam, egy xiaomi m365 rollernél, ha a szoftvert módosítod, máris illegális.
BMS: Bővebben: Link
Megrendeltem a BMS és az akkukat is. Köszönöm a segítséget.
Mondeo hűtőventi motor 200 w-nál biztos nincs több, de ahhoz képest nem indult tétovàn, 100+kg össztömeggel.
Az állandómágneses dc motornak is a nulla fordulatszámhoz tartozik a legnagyobb nyomaték, az üzemi többszöröse.
Képesnek képes lehet rá egy ember, még sokkal többre is (én pl guggolok 1q-val akkor a pozitív szakasz az ott van az 1 kw körül). A bringaversenyzők meg megtanulják általában körkörösen forgatni a pedált, nem csak tapossák mint a medve. ez tovább növeli a leadott teljesítményt (Meg a profik eléggé súlyzóznak is).
Ettől független 36km/h-hoz rossz úton vagy emelkedőn kellhet 1+kW. Vagy erős ellenszélben. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=pdK1LbqAn5Y
Igen, ez az előnye a kefés motornak a kefe nélkülivel szemben. Azt is figyelembe kell viszont venni, hogy a motor hatásfoka ilyenkor a béka feneke alatt van, tehát melegszik rendesen. Ha pedig a motor tengelyén van a saját hűtőlapátja, akkor az ebben a szakaszban nem fog semmit hűteni, csak úgy, mint egy outrunner burshless-, vagy egy hubmotor (direkthajtás).
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2021
Megjött az akkumulátor 2170 li-ion. Ilyen van a Tesla 3 -ban. Ragasztó szalaggal van 7 db összefogatva
7 párhuzamos? Vagy 7 soros a csomag? A cellákra raktál szigetelést utólag?
És ezzel a 7db-al eljutsz-e a sarokig?
Mert (úgy látom) nagyon jóindulatúan 15000mA a maximáli terhelhetősége, miközben 4800mAh-t tud. Ez (szigorúan csak számtanilag) azt jelenti, hogy ha sorosan összekapcsolsz 7 darabot, akkor megy ugyan a 24V-os, 250W-os motorod -de ha azzal a 10A-el megterheled, hát (még mindig csak számtanilag) félórát sem jár vele. És akkor még a valóságtól igen messze járunk, ez csak számtanilag a legjobb lehetőség, a valóság ennél csak kevesebb lehet... A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2021
Én is vettem ilyeneket. Nagyon alacsony a kapacitásuk. Kimértem, átlag 1500 mAh.
A teteje alumínium, házilag igen nehéz forrasztani.
Akkor helyesbítek, 30 db-ot vettem. 6 db párhuzamosan és 5 sor. Az 22 volt, és kb 20 A. Vagy vegyek még 5 db-ot és akkor 7 db egy sorban párhuzamosan. A 7 db-os csomagból van 3db = 28 db +2 db volt külön az mértem meg.
A 7 db-os csomagból 4 db van, elnéztem. Megnéztem valóban alu. Írtam az eladónak, kérdeztem mi a megoldás.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2021
Kicsit még a helyesbítést is elírtad, mert nem 3, hanem 4 csomag+2db lesz az a 30, de nem baj, értem
Igen, ha könnyen tudsz még venni, akkor vegyél még ötöt, és hetesével legyenek sorban. Az hozza ki kb. azt a feszültséget, amit a 2X12V-os akku hozna ki feltöltve. És így (az öt csomaggal) már lesz érzékelhető távolság is, amit megteszel egy feltöltéssel. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2021
Ha nem sikerül, nekem van egy működő megoldásom, de az is necces.
Tudod 74 évesen az is csoda, hogy írni tudok. A csörgő lánckereket lecseréltem egy bordás kerékre ami nagyobb a lánc keréknél , így a motor tengelyén lévő szíjtárcsa is kicsit nagyobb lesz. Ki van számolva mekkora lehet. Ma esztergáltam meg, holnap keresek rá szíjat. Rendelek még 5 db akkut.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2021
Bbalazs: Kifejthetnéd bővebben... "lyeneket"...vagy pontosan abból a forrásból? (Mellesleg, itt a HE-n is hirdetve voltak)
Hohonak: Nekem most a Lifepo4 akkucellák kerültek a látáskörömbe. Olcsón is beszerezhetők, erős csavaros kivitellel... 3,2V/5000-6000mAh, max. 30A! Ezek is alkalmasak lehetnének e célra.... De mégis mennyi egy kerékpár akkupakknak a kapacitása.. 8-24Ah közötti ? A 24V-os vagy nagyobb feszültségű motorok a "takarékosabbak" ? Egy 24V/250W-os elsőkerekes pedelec Polymobil-lal már volt dolgom.. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2021
Ez az "olcsón beszerezhető" elég veszélyesen hangzik. Olcsón én is tudok sokmindent venni, de inkább nem teszem, valószínűleg az olcsó cella nem fogja hozni az elvárt paramétereket. Az a 30A meg akkor lesz igaz, ha a szememmel látom, és a feszültség 10%-ot esik be a terheletlenhez képest! Rövidzárlati áram 30A, kapocsfeszültségre meg kapsz 0.5V-ot, kb. így vannak ezek a maximális áramok meghatározva. De ha le tudod tesztelni a cellát, ami neked van, terheletlen feszültség vs. ismert (nagy értékű) árammal terhelt cellafeszültség, és a cella beszerezhetősége legális és fél év múlva is vásárolható helyről (plusz ahogy írtad, olcsó), az sokakat érdekelne (engem is). Csak attól félek, a sok jó tulajdonság közül csak pár fog stimmelni.
Pár cella/pakk került hozzám, ezekkel éppenséggel tudnék kisérletezni.
Ezek nagyméretű/tömegű akkuk, sokkal bizalomgerjesztőbbek, mint azok az ujjnyi vékony, könnyű Li-ion cellák. A "forrás" új cellákról szól (elküldtem neked privátban...teljesen "legal", bárki által elérhető). Idézet: „A 24V-os vagy nagyobb feszültségű motorok a "takarékosabbak" ?” A PWM szabályozó veszteségét állandónak véve -minél magyobb a tápfeszültség, annál kisebb a veszteség %-ban (Nem mindegy, hogy 2-ből vonunk ki 1-et, vagy 100-ból vonunk ki 1-et.)
A súly/méretben én is bízok általában, de épp itt a hobbielektronika fórumon olvastam, és fényképen láttam egy 4V-os akkut, ami megdeglett, ezért szétbontották. Két ilyen kis cella volt a csücsökben, a többi betonnal kiöntve. Súly, méret megvolt...
Persze, van olyan is, meg sok más ügyeskedés...
Van, hogy kis akku sincs benne, csak homok, vagy kondi...vagy 4 cellás 18V-os fúrógép (nekem is van).
Ha van lehetőséged akkor teszteld le őket és tudni fogjuk, hogy milyen állapotban vannak.
Amit vettem azt teszteltem, 1,2 amperrel terheltem, a feszültség 4,1 volt volt, 2 óra 30 perc múlva érte el a 3,00 voltot. Akkor még 1 ampert mértem.
Az általad elmondottak kb. 2.75Ah-t jelentenek.
Rakj egy multit a cella kivezetésére, és érintgess a cellához egy terhelés (ez az 1.2A-es jó lenne). Ha az áramot is meg tudnád mérni (vagy kb. tudod), akkor tudok számolni belső ellenállást is (kell a terheletlen és a terhelt cellafeszültség).
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2021
A cellával párhuzamosan multimétert tettem, egy 7 wattos talán 3,3 ohmos ellenállás egy 6 amperes műszert és a cellát sorba kötöttem. A feszültség terheletlenül 4,2 volt. A terheléssel ami 1,2 Amper volt leesett a cellafesz. 3,7 voltra. Amikor a feszültség 3 Volt lett akkor mértem az áramot még 1 Amper volt. Az idő 2 óra 30 perc volt pontosan.
Ha az értékek tényleg igazak, akkor ez a cella semmire sem jó, főleg nem egy 24V-os járművet meghajtani.
A nagy áramú (5A feletti) terhelésre használható cellák feszültsége 1A-es terhelésre kb. 0.05V-ot esik be, de minél kevesebb, annál jobb. Azért írtam csak 5A-t, mert mindenféleképpen több cella kell ezekből a "nagy áramú" cellákból is. Cellánként 3A-rel szoktam méretezni. Számolva a te cellád belső ellenállása 400mOhm körül van, tízszerese az elvárt értéknek. Nagy áramú terhelésnél a cella nagyon fog melegedni!
Biztos nem igy számolják a belső ellenállást hogy az üresjárati feszültseghez képest viszonyitunk.
Dehogynem. Az üresjárati feszültség ismerete, és a terhelés alatt mért áramerősség és feszültségesés elég jó (bár nem a legpontosabb) támpontot ad.
Természetesen a több mérés (változtatott ellenállásokkal, feszültség és áramerősség mindig mérve) jobb, pontosabb eredményt ad, -és ha elég sok a mérés, akkor nem szükséges az üresjárati feszültséget ismerni, anélkül is kiszámolható a telep (akku) belső ellenállása. De ha azt is megmértük, akkor az is egy tétel a számolásban. Legyen kép is. Látható rajta a különböző terheléseken mérhető feszültség és áram. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |