Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   200 / 229
(#) nagy hoho hozzászólása Jan 8, 2021 /
 
Egy fórumon árulnak ipari cellákat:
Model 3 2170 Cell:

Weight: 70 grams
Volume: 970 mm3
Capacity: 4.8Ah / 17.3 Wh
Density: 247 Wh/kg
Arra gondoltam, hogy veszek 30 db-ot, 6s 5p. Ez így lesz ~ 24 V , 20 A de nem találok ilyen BMS-t
(#) Kovidivi válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 8, 2021 /
 
Szerintem egy saját építésű elektromos jármű sosem lesz legális az úton, úgyhogy majdnem mindegy, hány motort használsz. Ha akarsz, beraksz 2db 150W-os szabályzót. De ez mind csak mellébeszélés mert a rendőr ha büntetni akar, akkor büntetni is fog, teljesen mindegy, hogy 300W-os a motorod, vagy csak olyan matrica van rajta (milliónyi lehetőség van, hogy úgy tűnjön, a járműved legális, és pont emiatt nem lesz az soha). Mint írtam, egy xiaomi m365 rollernél, ha a szoftvert módosítod, máris illegális.
(#) Kovidivi válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 8, 2021 /
 
(#) nagy hoho válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 8, 2021 /
 
Megrendeltem a BMS és az akkukat is. Köszönöm a segítséget.
(#) gömb válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 8, 2021 /
 
Mondeo hűtőventi motor 200 w-nál biztos nincs több, de ahhoz képest nem indult tétovàn, 100+kg össztömeggel.
Az állandómágneses dc motornak is a nulla fordulatszámhoz tartozik a legnagyobb nyomaték, az üzemi többszöröse.
(#) gömb válasza szs hozzászólására (») Jan 8, 2021 /
 
Képesnek képes lehet rá egy ember, még sokkal többre is (én pl guggolok 1q-val akkor a pozitív szakasz az ott van az 1 kw körül). A bringaversenyzők meg megtanulják általában körkörösen forgatni a pedált, nem csak tapossák mint a medve. ez tovább növeli a leadott teljesítményt (Meg a profik eléggé súlyzóznak is).

Ettől független 36km/h-hoz rossz úton vagy emelkedőn kellhet 1+kW. Vagy erős ellenszélben.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=pdK1LbqAn5Y
(#) Kovidivi válasza gömb hozzászólására (») Jan 9, 2021 /
 
Igen, ez az előnye a kefés motornak a kefe nélkülivel szemben. Azt is figyelembe kell viszont venni, hogy a motor hatásfoka ilyenkor a béka feneke alatt van, tehát melegszik rendesen. Ha pedig a motor tengelyén van a saját hűtőlapátja, akkor az ebben a szakaszban nem fog semmit hűteni, csak úgy, mint egy outrunner burshless-, vagy egy hubmotor (direkthajtás).
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2021
(#) nagy hoho hozzászólása Jan 15, 2021 /
 
Megjött az akkumulátor 2170 li-ion. Ilyen van a Tesla 3 -ban. Ragasztó szalaggal van 7 db összefogatva
(#) Kovidivi válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 16, 2021 /
 
7 párhuzamos? Vagy 7 soros a csomag? A cellákra raktál szigetelést utólag?
(#) szs válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 16, 2021 /
 
És ezzel a 7db-al eljutsz-e a sarokig?
Mert (úgy látom) nagyon jóindulatúan 15000mA a maximáli terhelhetősége, miközben 4800mAh-t tud.
Ez (szigorúan csak számtanilag) azt jelenti, hogy ha sorosan összekapcsolsz 7 darabot, akkor megy ugyan a 24V-os, 250W-os motorod -de ha azzal a 10A-el megterheled, hát (még mindig csak számtanilag) félórát sem jár vele.
És akkor még a valóságtól igen messze járunk, ez csak számtanilag a legjobb lehetőség, a valóság ennél csak kevesebb lehet...
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2021
(#) bbalazs_ válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 16, 2021 /
 
Én is vettem ilyeneket. Nagyon alacsony a kapacitásuk. Kimértem, átlag 1500 mAh.
A teteje alumínium, házilag igen nehéz forrasztani.
(#) nagy hoho hozzászólása Jan 17, 2021 /
 
Akkor helyesbítek, 30 db-ot vettem. 6 db párhuzamosan és 5 sor. Az 22 volt, és kb 20 A. Vagy vegyek még 5 db-ot és akkor 7 db egy sorban párhuzamosan. A 7 db-os csomagból van 3db = 28 db +2 db volt külön az mértem meg.

7SZF3315.JPG
    
(#) nagy hoho válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 17, 2021 /
 
A 7 db-os csomagból 4 db van, elnéztem. Megnéztem valóban alu. Írtam az eladónak, kérdeztem mi a megoldás.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2021
(#) szs válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 17, 2021 /
 
Kicsit még a helyesbítést is elírtad, mert nem 3, hanem 4 csomag+2db lesz az a 30, de nem baj, értem
Igen, ha könnyen tudsz még venni, akkor vegyél még ötöt, és hetesével legyenek sorban. Az hozza ki kb. azt a feszültséget, amit a 2X12V-os akku hozna ki feltöltve. És így (az öt csomaggal) már lesz érzékelhető távolság is, amit megteszel egy feltöltéssel.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2021
(#) bbalazs_ válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 17, 2021 /
 
Ha nem sikerül, nekem van egy működő megoldásom, de az is necces.
(#) nagy hoho válasza szs hozzászólására (») Jan 18, 2021 /
 
Tudod 74 évesen az is csoda, hogy írni tudok. A csörgő lánckereket lecseréltem egy bordás kerékre ami nagyobb a lánc keréknél , így a motor tengelyén lévő szíjtárcsa is kicsit nagyobb lesz. Ki van számolva mekkora lehet. Ma esztergáltam meg, holnap keresek rá szíjat. Rendelek még 5 db akkut.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2021
(#) uniman válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 19, 2021 /
 
Bbalazs: Kifejthetnéd bővebben... "lyeneket"...vagy pontosan abból a forrásból? (Mellesleg, itt a HE-n is hirdetve voltak)

Hohonak: Nekem most a Lifepo4 akkucellák kerültek a látáskörömbe. Olcsón is beszerezhetők, erős csavaros kivitellel... 3,2V/5000-6000mAh, max. 30A!
Ezek is alkalmasak lehetnének e célra....

De mégis mennyi egy kerékpár akkupakknak a kapacitása.. 8-24Ah közötti ?
A 24V-os vagy nagyobb feszültségű motorok a "takarékosabbak" ?
Egy 24V/250W-os elsőkerekes pedelec Polymobil-lal már volt dolgom..
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2021
(#) bbalazs_ válasza uniman hozzászólására (») Jan 19, 2021 /
 
Igen, innen.
(#) Kovidivi válasza uniman hozzászólására (») Jan 19, 2021 / 1
 
Ez az "olcsón beszerezhető" elég veszélyesen hangzik. Olcsón én is tudok sokmindent venni, de inkább nem teszem, valószínűleg az olcsó cella nem fogja hozni az elvárt paramétereket. Az a 30A meg akkor lesz igaz, ha a szememmel látom, és a feszültség 10%-ot esik be a terheletlenhez képest! Rövidzárlati áram 30A, kapocsfeszültségre meg kapsz 0.5V-ot, kb. így vannak ezek a maximális áramok meghatározva. De ha le tudod tesztelni a cellát, ami neked van, terheletlen feszültség vs. ismert (nagy értékű) árammal terhelt cellafeszültség, és a cella beszerezhetősége legális és fél év múlva is vásárolható helyről (plusz ahogy írtad, olcsó), az sokakat érdekelne (engem is). Csak attól félek, a sok jó tulajdonság közül csak pár fog stimmelni.
(#) uniman válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 19, 2021 /
 
Pár cella/pakk került hozzám, ezekkel éppenséggel tudnék kisérletezni.
Ezek nagyméretű/tömegű akkuk, sokkal bizalomgerjesztőbbek, mint azok az ujjnyi vékony, könnyű Li-ion cellák.
A "forrás" új cellákról szól (elküldtem neked privátban...teljesen "legal", bárki által elérhető).

Bat.jpg
    
(#) szs válasza uniman hozzászólására (») Jan 19, 2021 /
 
Idézet:
„A 24V-os vagy nagyobb feszültségű motorok a "takarékosabbak" ?”

A PWM szabályozó veszteségét állandónak véve -minél magyobb a tápfeszültség, annál kisebb a veszteség %-ban
(Nem mindegy, hogy 2-ből vonunk ki 1-et, vagy 100-ból vonunk ki 1-et.)
(#) szs válasza uniman hozzászólására (») Jan 19, 2021 /
 
A súly/méretben én is bízok általában, de épp itt a hobbielektronika fórumon olvastam, és fényképen láttam egy 4V-os akkut, ami megdeglett, ezért szétbontották. Két ilyen kis cella volt a csücsökben, a többi betonnal kiöntve. Súly, méret megvolt...
(#) uniman válasza szs hozzászólására (») Jan 19, 2021 /
 
Persze, van olyan is, meg sok más ügyeskedés...
Van, hogy kis akku sincs benne, csak homok, vagy kondi...vagy 4 cellás 18V-os fúrógép (nekem is van).
(#) nagy hoho válasza uniman hozzászólására (») Jan 19, 2021 /
 
Ha van lehetőséged akkor teszteld le őket és tudni fogjuk, hogy milyen állapotban vannak.
Amit vettem azt teszteltem, 1,2 amperrel terheltem, a feszültség 4,1 volt volt, 2 óra 30 perc múlva érte el a 3,00 voltot. Akkor még 1 ampert mértem.
(#) Kovidivi válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 21, 2021 /
 
Az általad elmondottak kb. 2.75Ah-t jelentenek.
(#) Kovidivi válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 21, 2021 /
 
Rakj egy multit a cella kivezetésére, és érintgess a cellához egy terhelés (ez az 1.2A-es jó lenne). Ha az áramot is meg tudnád mérni (vagy kb. tudod), akkor tudok számolni belső ellenállást is (kell a terheletlen és a terhelt cellafeszültség).
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2021
(#) nagy hoho válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 21, 2021 /
 
A cellával párhuzamosan multimétert tettem, egy 7 wattos talán 3,3 ohmos ellenállás egy 6 amperes műszert és a cellát sorba kötöttem. A feszültség terheletlenül 4,2 volt. A terheléssel ami 1,2 Amper volt leesett a cellafesz. 3,7 voltra. Amikor a feszültség 3 Volt lett akkor mértem az áramot még 1 Amper volt. Az idő 2 óra 30 perc volt pontosan.
(#) Kovidivi válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Ha az értékek tényleg igazak, akkor ez a cella semmire sem jó, főleg nem egy 24V-os járművet meghajtani.
A nagy áramú (5A feletti) terhelésre használható cellák feszültsége 1A-es terhelésre kb. 0.05V-ot esik be, de minél kevesebb, annál jobb. Azért írtam csak 5A-t, mert mindenféleképpen több cella kell ezekből a "nagy áramú" cellákból is. Cellánként 3A-rel szoktam méretezni.
Számolva a te cellád belső ellenállása 400mOhm körül van, tízszerese az elvárt értéknek.
Nagy áramú terhelésnél a cella nagyon fog melegedni!
(#) GPeti1977 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Biztos nem igy számolják a belső ellenállást hogy az üresjárati feszültseghez képest viszonyitunk.
(#) szs válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Dehogynem. Az üresjárati feszültség ismerete, és a terhelés alatt mért áramerősség és feszültségesés elég jó (bár nem a legpontosabb) támpontot ad.
Természetesen a több mérés (változtatott ellenállásokkal, feszültség és áramerősség mindig mérve) jobb, pontosabb eredményt ad, -és ha elég sok a mérés, akkor nem szükséges az üresjárati feszültséget ismerni, anélkül is kiszámolható a telep (akku) belső ellenállása. De ha azt is megmértük, akkor az is egy tétel a számolásban.

Legyen kép is. Látható rajta a különböző terheléseken mérhető feszültség és áram.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021

6881_6.png
    
Következő: »»   200 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem