Fórum témák
» Több friss téma |
Olcsóbb egy új töltő mint az alkatrészek, aztán kiderül, hogy a vezérlő IC is kuka, azt meg nem tudod sehol megvenni, de akkor sem lenne értelme, mert a kondik lehet ki vannak száradva (ugyanis a hibás félvezetőnek általában meg van az oka, hogy miért ment tönkre).
Ha pedig a töltő kommunikál az akksival és sima szabványos töltő nem használható, eredeti töltő pedig 20-80eFt, akkor lehet, hogy itt az ideje, hogy átépítsd a járgányod szabványos elemekre. Egy 48V (54.6V) 4A-es töltőt Aliexpressről 30€-ért megkapod, a "lassú" változatát pedig 20€ körül.
Sziasztok van egy pedálforgás érzékelős e bringa.
Vezérlő szerintem meghalt. Találtam egy ilyent: https://www.aliexpress.com/item/33007813321.html?spm=a2g0o.cart.0.0...p;mp=1 Ez viszont gázkaros.Kérdés: be tudom -e kötni helyette? A motor 3 vezetéke (vastag kék zöld sárga) rendben Hall szenzorhoz 5 vékony j lehet A pedál agybol viszont kijön egy csatlakozo 7 vezetékkel ,ezzel mi lesz? Köszi ha tanácsoltok valamit
Neked olyan kell, ami tudja fogadni a PAS szenzor jelét, pl GT-100 Bővebben: Link . Ha az általad linkeltet akarod megvenni, az nem fog passzolni a PAS szenzorral, ahhoz kell egy gázkart venned. Előre szólok, hogy ennél a szabályzónál a regeneratív fékezés szerencse kérdése, hogy aktív vagy sem, és nem állítható, a cruise control pedig lehet, hogy nem működik (nálam 15mp után sem aktiválódott, mikor a cruise és a gnd-t összezártam). Ami jó, hogy a sebesség 3 fokozatban állítható, fekete-kékhez, fekete-sehova, fekete-barnához, tehát egy indexhez való kapcsolóval mrgoldható (sima tolókapcsoló).
Szerk: ahogy látom, nem mindegyiknek van PAS bemenete (amit én kaptam, mindnek volt). Szóval ezel között is keresgélni kell. De legalább beállítható a pas szenzor mágneseinek a száma és a rásegítés mértéke, meg a rásegítés fokozatainak a száma. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2021
Köszi a tanácsot ,de erre az van írva a típushoz S6-65
Ahol a kimenetnél írja PAS ott csak 3 vezeték van,nekem 7 jön ki
Ennél is írja,hogy pedál assziszt
van rajta: https://elektromoskerekpar.com/36v_350W_UNI_HALL_jelados_elektromos...ronika
Megnéztem a szabályzóm, PAS van ráírva, 3 kábel (gnd, 5V, és bemenet). Valőszínűleg csak jelet vár oda, szaggatottan, ahogy hajtod a pedált. 2 lehetőséged van: 1) vagy csak az egyik szenzort kötöd be a szabályzóba, és a szabályzót hozzá állítod (pas mágnesek száma=1, ha egyáltalán lehetséges), és megnézed, mennyire működik így, vagy 2) párhuzamosan kötöd mind az 5 pedálszenzor kimenetet. Ha hall-szenzoros, akkor lehet, hogy diódával, vagy soros 1k-val, vagy csak simán minden nélkül is megoldhatod (ha a hall szenzor kimenetei közvetlenül párhuzamosan köthetőek), és ezt a közösített jelet adod a szabályzónak.
A 7 vezeték nálad pedig 2 lesz a táp, a többi 5 pedig a kimenete (gondolom a hall szenzoroknak). Kép: ma kaptam (XC-100 van az LCD-re írva, de GT-100-hoz nagyon-nagyon hasonlít), 31A-es szabályzó, 48V akksival ez 1.6kW teli akksival. A bal oldali szabályzó pedig egy 67V 25A-es, ugyanúgy 1.6kW-os szabi Van egy kis méretbeli különbség... A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2021
Köszi ,hogy foglalkozol a témával,jelenleg úgy áll hogy nem merek a bizonytalanra kiadni tizenegynéhány erzret,bekötöm és valahol ha van vezetékszigetelés hiba,vagy zárlat
egyből kidurran az új is ,a pénz meg eluszott... Beszéltem egy szevizessel,úgy kezdi,hogy átvizsgálja (10 ezer),utána kicseréli a vezérlőt (erre nem tudott árat mondani),de lehet a motort is szét kell szedni(másik 25 ezer)meg még ami eszébe jut... A vezérlőben cseréltem 2 FET -et ,nem megy így sem Holnap még átnézem a forrasztásokat A pedálszenzorbol csak 6 vezeték jön ki,holnap belemérek,gondolom 5 V kella 2 betáp és utána valamit kell mérnem a másik 4-en ha forgatom a pedált
Ezek a szervizek mindig nagyon sokba kerülnek, én nem is bízok másra semmit, de ez csak az én véleményem. Most kaptam egy Bosch akksit, power tube 500, mint hibás volt árulva. A benne levő cellák 100%-osak! Most mérem le őket egyesével. 3Ah-t tud mind. Ez az akksi is volt már "szervizelve", egy másik ugyanilyen, de hibás cellás akksiból volt egy gyenge cellacsoport átrakva bele, ami persze nem működött sokáig, plusz a cellák feszültségét figyelő áramkör egy fólianyákon található, amit pontheggeszteni kell (!!!) a nikkel csíkra. Gondolhatod, hogy szétszedés után a fólia nyák sérül, enélkül pedig nem tudsz cellát sem cserélni... Az akksi új ára 150eFt amit elsőre találtam. Hasonló, mint a Bionix akksik, amikben a BMS CAN-en keresztül beszélget, tehát másik BMS-t nem is tudsz belerakni. Vagy a Xiaomi M365 akksi BMS-e, ha egyszer leveszed róla a cellákat, utána nem fogod tudni újra használni, és persze kell a dashboardnak a megfelelő kommunikáció. Én mindig törekszem arra, hogy amit építek, javítok, az szabványos és javítható legyen.
Amúgy az aliexpresses szabályzó kemény 10€-ba kerül... Ennek pont nincs pas bemenete, de nem is kerestem 10mp-nél tovább. Egyébként meg gázkarral könnyen megoldható, és még lesz kulcsod is, meg feszültség visszajelződ, kb. plusz 5-8€. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2021
Igen ezt a szabályzot láttam én is,de a bringát szívességből javítom(?)a gazdája
meg ragaszkodik a pedálszenzorhoz,pedig meg tudnám az ali-n venni,máskor is ott vásárolok mondtam a tulajnak 8 e-ből meguszhatjuk de nem akarta... A szervizes árul egy ugyanilyen felujított bringát jövő csűtörtökön tud fogadni mondtuk neki elcserélhetjűk a mienket ráfizetéssel ,meglátjuk mit kínál (Akkuk nélkűl) mert a mienk most kapott egy ebayes 10 Ah-st.
Probálom javítani a vezérlőt,de eléggé szét van barmolva a nyák
mi van ha a képen láthato ellenállást és kondit kihagyom , és direkt kiviszem a képen zölddel jelölve a motor sárgához? (akarok kűlön csinálni egy nyákot,amin csak a fetek vannak, elég néhány vezeték amit az eredetihez kapcsolok)
Előtte még leellenőrzöm a PAS -t
Adtam neki 5V-ot jol megtekertem a pedált de csak néhány mV-ot mérek(multiméterrel) nem kéne ott tőbbnek lenni?A negatív és a 4 kimenőszál kőzt mérem
Attól tartok, az nem feszültséget ad ki, tehát feszültség méréssel nem tudod ellenőrizni.
Az impulzus sorozatot ad ki a sebesség függvényében, tehát egy szkóppal tudnál jelalakot vizsgálni. Legfeljebb ha van a multidon frekvencia mérés, az mutathat frekvenciát. A tekerés sebességének növekedésével egyenesen arányosan nő a frekvenciaszám is...
Egy ellenálláson (mondjuk 4.7K-n) keresztül tápra felkötöd. Az ellenállás alján mérsz, mert
ő az alsó véget rángatja a földre. Egy próbát megér.
A böszme nagy szabályzóhoz kapcsolódóan két elég nagy probléma felmerült: nincs regeneratív fékezés, és nincs vezeték, amin fékezéskor feszültséget kapok.... Írtam az aliexpress-szes eladónak. Azonnal válaszolt, hogy a DS pontokat forrasszam össze a nyákon (fotó közepén). Nafene. Egyből lett elektromos fékem. A fék lámpát pedig a fékkar kapcsolójára lehet kötni, ugyanis a kapcsolóhoz a GND megy, valahonnan csak keresni kell hozzá vagy pozitív feszültséget. Érdekes, hogy a csak a bekapcsoláskor jelenlevő feszültséget úgy kell lelopni valahonnan, a fix akksifeszültséget meg a riasztó vezetékén megtaláljuk. Szóval rendesen át kell látni, hogy mi, hova kapcsol...
A hűtőtönk egyébként nem volt megpasztázva, és érdekes módon a két sönt közül az egyik át volt vágva (biztos konstrukciós hiba, vagy hasonló). Amire még rájöttem közben, hogy minden beállítás az LCD-ben tárolódik, és nem pedig a szabályzóban, az csak követi az utasításokat. A max. áram pl. a kijelzőn 15-ös számmal szerepel, ami állítható, de gondolom az elvágott sönt miatt dupláját mér a szabályzó. Lehet, ha visszaforrasztanám, és az LCD-n 30-at állítanék be, ugyanazt érném el? Jó kérdés... A másik szabályzónál változott az áram 10A és 20A között, mikor az értéket változtattam. Nem rossz.
Sziasztok,van egy 36 V-os akksi,teszteltem 4,5 A terheléssel,de (valoszinűleg a BMS)
34 V-nál lekapcsolta így nem ment végig a teszt.Úgy tudom,hogy 25 -ig le kellene engednie a fesz.-t ,de mivel LiIon akksikat károsodás nélkűl 30 V-ig le lehet engedni(10 db van sorba kötve) van e lehetőség áéllítani rajta,vagy mi van ha csak a tesztre lehúzom a BMS csatlakozoit. Köszi ha adtok tanácsot.
A BMS cellánként (párhuzamos cellatömbökként) is figyeli a feszültséget, ha bármelyik (mondjuk) 2.8V alá esik, letiltja a kimenetet.
Nem tudom, nálad hány van párhuzamosan kapcsolva, de 4-nél több nemigen szokott lenni ennél a fesznél. Töltsd fel, és amelyik leghamarabb éri el a 4.2-t, az a ludas. Ki lehet cserélni, ha muszáj.
Köszi 3 van párhuzamosan ,és ezek a csoportok sorba
BMS-en tudok mérni,mert akkor szétszedem Ja ,nem akarom javítani,de ha van egy rossz tömb és csak annak elvágom a vezetékét akkor lehet nem kapcsol le?Van feszmérő a gázkaron,űgyis figyelem és 30-nál feltöltöm A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
Valószínűbb hogy hamarabb megtalálja a hibás cellákat, ha most, teljesen lemerült állapotban feszültségeket mér. Legalább egy cellacsoport 3V körül lesz, a többi meg 3.4V körül. Töltésnél általában minden cella (a hibás is) 4.2V körül lesz (kivett kapacitás=betöltött).
A hibás akksit nem úgy javítjuk, hogy elcsípünk valamit vagy kivesszük a védelmet!!! Irgum-burgum.
Vagy így használod, vagy megjavítod. Esetleg eladod és veszel másikat. Más megoldás nincs.
Igazat adok ,de a védelem azoknak kell akik nem tudnak leolvasni és értelmezni
egy voltmérőt. Mindjárt szétszedem és megnézem egyáltalán ki lehet e cserélni csak 1 db cellatömbőt vagy valahol bent van és az egészet szét kell bontani (van ilyen is sajnos)
"Igazat adok ,de a védelem azoknak kell akik nem tudnak leolvasni és értelmezni egy voltmérőt."
Én is igazat adok, azoknak kell a védelem az elektromos bingára (járművekre), akik napi 24 órában másodpercenként nem tudnak leolvasni és értelmezni egy voltmérőt. Utolsó mondatok halál előtt: - Igazat adok, de a védelem azoknak kell akik nem tudnak leolvasni és értelmezni egy voltmérőt, mert nincs is áram ebben a vezetékben! - Igazat adok, de a védelem azoknak kell akik nem tudnak leolvasni és értelmezni egy voltmérőt ezen a 22KV-os csatlakozón. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
Sajna szétszedéssel bajban vagyok mert úgy lett a pack belegyűrve,és valahol a közepén
lehet még ragasztva is,YT-on szétszedtek egy ilyet és volt 5mm rés a fal meg a csomag közt ja,úgy könnyű ,itt még a ragasztot sem látom ,hogy mit vágjak le ,vajon melegre felold?
Ha még sohasem szedtél szét ilyet, akkor nagyon óvatosan!
A cellák szigetelése egy hajszálvékony műanyag fólia, ha az megsérül, máris ott a fémserleg. Rövidzárnál jó esetben csak szikrázik egy nagyot, rossz esetben odaheged és robbanásszerűen kigyullad az egész pakk és az vízzel olthatatlan. (Én már gyújtottam ki EGY db cellát, de rossz élmény az is) Ja, vezeték-elvágás itt nem működik, mert sorba vannak kötve. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
Csak egy kérdés: neked olyan voltmérőd van, ami az összes cella feszültségét egyenként kijelzi? Tehát van 10db kijelződ, ami 3.0-4.2V közötti feszültséget mutat? Nem hiszem. A voltmérő csak az összfeszültséget mutatja. Ne harahudj, de a hozzáállásod nagyon azt mutatja, hogy nem vagy tisztában se a veszéllyel, se a lithium-ion cella működésével, ami nem is baj, de akkor legalább fogadd meg a tanácsainkat! Ez nem a régi Nikkel akku, vagy ólmos, ami maximum pezseg. Mondjuk ott se tudsz egy hibás akksiból sok teljesítményt kihúzni...
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
Hát szétszedtem,eloltottam a kisebb tűzeket aztán láttam,hogy ilyen akkut még nem láttam.
12 db cella van benne kb akkorák mint 3db 18650-es egymás mellett.Nagyon erős fémházban vannak,felirat semmi.Namármost ha ebben vannak a Liion cellák,akkor 12 x 3 = 36 db van. A 12 csoport sorban 12 x 3,7 = 44,4 V. Márpedig ez 36V-os akku(volt)feltöltve 42V Egyet megprobáltam szétvágni,de valami gáz jött ki és felforrosodott,eldobtam a kert végébe(betonra)Mi lehet ez a szép kék doboz?
Egy kép többet mond ezer szónál, azt ugye tudod?
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |