Fórum témák
» Több friss téma |
A szinek nem jelentenek sajnos semmit...
Sikerült rendbe tenni az e-kerékpárt. Maga a kerékpár már állítólag 17 éves. A vezetékek eléggé elavult állapotba van. A gyújtás kapcsolóhoz és az akutól a vezérlőhöz menő vezetéket újra cseréltem. A kürt a kapcsoló oxidációja miatt volt működés képtelen amit szétszedtem tisztítottam és igy már működő képes lett. Az egyik képen van két fehér vezeték ezek a csatlakozók egymásba illenek amit ki is próbáltam, a motor elkezdet vissza felé forogni. A vezérlőt a pedál elkapta mindenestől lerántotta a vezetéket hirtelen szét húztam igy megmenekült a vezeték köteg. Húztam neki a gázt a kerék hátra felé megy na mondom most valamit nagyon elbaltáztam. Levettem a gyújtást majd rá adtam húzok neki gázt megint hátra felé megy, na mondom most nagyon jó most mi lesz. Nincs mit tenni össze érintem megint egy pillanatra lesz ami lesz, és lőn csoda ismét a megfelelő irányba forog a motor. Nagy meg könnyebbülés. Köszönöm szépen még egyszer a segítséget.
Az volt akkor a tanuló vezeték.
Egyébként máshogy is megoldható lett volna a probléma, de így egyszerűbb. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2021
Segitsetek légyszi' !
Jól gondolom, hogy a belső hajtóműves ( nem direct drive) agymotor, szabadonfutót is tartalmaz(hat) így nem képes visszatöltésre, elektromos fékezésre ? Köszi M.
A szabadonfutós biztosan nem tölt vissza, mivel ha tolod, áll a motor. A belső hajtóművesnél pedig ugyanaz a helyzet, mint a csigahajtással: kis fogaskerék meg tudja a nagyot forgatni, de fordított irányba (áttételtől függően) akár lehetetlen is lehet. Ha van szabadonfutós belső hajtóműves motor, akkor pedig biztos, hogy nincs visszatöltés.
A bolygóműves agymotorokban soha nincs akkora áttétel, hogy ez a jelenség előjöjjön, de egyébként a sima fogaskerekes hajtóműveket mindig vissza lehet hajtani, legyen az áttétel bármekkora, ha nincs külön reteszelő mechanizmus. A csigásat is vissza lehet, ha a csigavonal egy bizonyos szögnél meredekebb.
A bolygómű hatásfoka visszafelé is közelíti a 100%ot, főleg hogy 10x nél sokkal nagyobb nem szokott lenni ezen a szinten. Tehát, ha nincs benne szabadonfutó, hanem csak egy fix, sima bolygómű akkor elviekben képes(sê tehető) a visszatöltésre.
Attetel nelkuli jobb valasztas visszatolteni.
Pontosítanék :
Amióta létezik a rásegítéses téma azóta motoszkál bennem a visszatötés, de akár csak az elktromos fékezés lehetősége. Most lehetőségem lesz kipróbálni, esetleg megvásárolni egy hajtóműves agymotoros kerékpárt.* Természetesen már a későbbi átalakítás(ok) lehetőségeit fontongatom Szerintem (úgy lenne logikus), hogy kikapcsolt motorral szabadon fut a kerék. Egy elektromos tengelykapcsoló lehetne, de az olcsóbb kialakitás a szabadonfutóra szavaz... * Egyenlőre ezt találtam nekem elérhető áron...
Li-ion akkuk, made in Japan, 2070C típus, 25000- Ft/doboz (20db), új, bontatlan kiszerelés.
Érdekel valakit? Tip: NCR2070C-H01AA
Ismét szeretném "bosszantani" a közösséget !
Felmerült néhány kérdésem, kérném a tapasztaltabb fórumlakókat segítsetek oszlatni a homályt ! Beszereztem egy Kalkhoff márkájú használt, elektromos rásegítős ( pedelec) bicajt. Az eladó semmi infót nem adott, a gyártó (forgalmazó) weboldalán talált leírásokban* sok minden benne van, de maradt néhány kérdésem. A bicaj egy full minimalista jószág, elektromos kezelő szerve egy gomb az akkupakkon, összes visszajelzése 5 db kék-zöld led szintén az akkupakkon... 1, a leírás alapján a választható rásegítés mértéke 100%, 70%, 0%. Ha olyan környezetben tekerek, ahol nincs szükség rásegítésre, akkor is be kell kapcsolni a rendszert 0%-ra ? 2, mi történik ha nem kapcsolom be a rendszert ? A bekapcsolt állapotot a világítás működtetésével ( és az akkupakk töltöttségének mutatásával) jelzi, bekapcsolatlanul is kb 5 km/h sebességnél világítani kezdenek a lámpák...Ez hiba(jelzés) vagy egy extra biztonsági szolgáltatás ? 3, 25km/h a max. sebesség ameddig a rásegítés működik. Tapasztalatom szerint "végsebességig" a beállított nyomatékkal tol, majd "leáll", lassulva újra lök egyet ... Egyszerű vezérlő, egyszerű programmal - törődjek bele ez ilyen ? *36V 7Ah akku, 36V 250W Bafang áttételes motor a hátsó kerékben, "kulacstartó" akkupakk, foglalatába rejtett elektronikával. Integrált középső agy rejtett érzékelőkkel, rejtett kábelezés
Az 1 és 2-őt passzolom, de a 3 az attól tartok gyárilag van úgy megoldva, nem véletlen.
Ugyanis ha gyorsabban menne, akkor már a segédmotoros kerékpár kategóriába tartozna. Úgy pedig nem lehetne hivatalosan eladni kerékpárnak. Ha jól tudom, úgy már minimum egy kötelező biztosítás, és jogosítvány kell a "hajtásához"...
Köszi!
Nem a sebesség érték a probléma (nézem én is a híreket..), hanem a folyamat : nem lassan "veszi el", és "adja vissza" a hajtást, hanem on-off rendszerben . A motor érezhetően "menne még", így előfordul rángatás...
Nos akkor én többet nem tudok segíteni. Hogy melyik gyártó hogyan oldja meg az átkapcsolást,
arról csak saját maga, (vagy akinek van ilyen) tud információt adni...
Ha jól tudom, úgy már minimum egy kötelező biztosítás, és jogosítvány kell a "hajtásához"...
+ bukósisak
Most olvastam egy cikket a kresz módositás tervezetéről (a rollerek tekintetében). Ott most emlékeim szerint két kategériáról beszélnek:
- Kicsi, 350 W és maximum 25 km/óra -> bicikli - Nagyobb, maximum 4 kW -> Segédmotoros kerékpár, bukósisak, jogositvány, stb... Igazán azzal nincsen bajom, ha le van irva a szabály, amit be kellene tartani, és ha nem, akkor büntetnek. A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2021
Nekem is van egy ilyen "buta" e-bike-om, próbálok tőle megszabadulni.
Ha érzi, hogy tekertél a pedálon egy kicsit, azonnal 250W-tal kezdi el hajtani a motort, és legalább 2mp-ig. Tehát ha állsz a kereszteződésnél, és csak előrébb akarsz gurulni, hogy jobban láss, akkor kiugrik alólad a bringa, vagyis csak próbál, mert ugye fékezel (a féken nincs kapcsoló), így a motor a fék ellen dolgozik és reccsen jó nagyokat a bolygómű... A rásegítés fokozata nem állítható itt sem. Párom szerint félelmetes, amit meg is értek. A másik e-bikeom (1500W-os hub motoros, ezen is túl akarok adni ) legalább már rendelkezik 5 fokozatos rásegítés beállítással, 1-es kb. 200W-tal segít (írja az LCD), ez még használható mint segítség, kb. 25km/h környékén tudsz kicsit belehajtani, a 2-es fokozat (kb. 350W) meg már olyan erős, hogy 30km/h-nál már nem tudsz elég gyorsan tekerni. A többi meg csak dísz, üresben tekersz. De van gázkar, na azzal szépen lehet adagolni, tudsz lassan is menni, és ha eközben véletlenül vagy direkt rátekersz, max. teljesítménnyel jutalmazza meg a motort a szabályzó. Én maradok inkább a rollereknél
Nálunk Dunaújvárosban már büntetnek év eleje óta. A kollégám a tanúja. kb.3 éve vette a járgányát, amit korábban elektromos kerékpárnak adtak el neki egy kerékpár boltban. Azóta bukósisakkal használja.
Ja és ez még semmi. Már bizonyos emberek, akiknek érdekükben áll, feszegetik azt hogy a segédmotor kerékpárra is be kellene vezetni a rendszámot és a forgalmit. Nagyon nem örülnék neki. Ha így lesz akkor inkább az 50cm3-is helyett veszek egy óriás robogót. Ha ez megvalósul, akkor az elektromos kerékpárnak már nem minősülő elektromos kerékpárokra is rendszám kerül. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2021
A "buta" vezérléshez egy aprócska sztori :
Kérdezem a szerelőmtől, miért nincs fék érzékelő a gépen ? Válasz : ki az aki fékezés közben teker ? ( Pl.: én aki közel 40 év láncváltós bicajozás alatt megszokta, hogy féktávon vált vissza )
Én is dühöngeni tudnék amikor a kereskedő (akinek illene képben lennie) egy robogó alakú elektromos meghajtású járművet kerékpárnak árul, kiemelve, hogy nem kell rá jogosítvány, biztosítás stb...De azt a villanyrollerest is felrúgnám aki a járdán hangtalanul, fénysebességgel cikázik ...
Ilyenek vagyunk, nem tudunk normálisan élni a technikánkkal A segédmotor kategória rendszámozása viszont a költségeken túl hasznos is lehetne. Pl most egy kisrobogós balesetet okoz, majd eltűz a helyszínről szinte esélytelen megcsípni... De meg lehet(ne) nézni e járművek műszaki állapotát is ...
Én azt gondolom, hogy mindenki a saját életével játszik amikor nem megfelelő műszaki állapotú járművel közlekedik. Nekem a műszaki vizsga nemcsak pénzkiadást jelent, hanem szabadságot kell kérnem arra a napra. Ez utóbbit nem szeretem. Egyébként meg rengeteg kamera van mostanság. A rendszám a legtöbb esetben úgysem látszik azokon sem.
"Rolleres" az autópályán!: Bővebben: Link
Ráadásul matrica (vignyetta) nélkül...
Szerintetek mi a valószínűbb :
A Baf**ng weboldalán a motorvezérlők leírása (a beépített tudásról*) ugyanaz, vagy valóban minden motorvezérlő tud (majdnem) mindent ? * Rásegítés - motorteljesítmény lépcsői (az én járművem 2 tud, weboldal szerint 9 ...) ismeri a nyomatékszenzort, tud többféle kijelzőt kezelni ... A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2021
Sziasztok.
Csak egy kis "reklám" lenne, mert ilyen jó brushless szabályzót még nem láttam (nincs semmi részesedésem belőle...). Szóval a GT100 vagy LH100, esetleg más néven forgalmazott, de azonos szabályzó/kijelző párosról lenne szó. Az LCD beállítható, hogy mekkora feszültségű akksiról használod. 24V-60V között bármivel elmegy (67V max., ez 16S-nek felel meg). Az áramkorlát a kijelzőről állítható (!!!). A számok nem az áramot jelzik, de pl. a 17A-es szabályzó simán állítható 12-20A között (melegedésre figyelni kell!). A szabályzó maximális árammal, hosszú ideg terheleve sem lesz melegebb mint 72fokC, bezárt helyen, a hőmérsékletet közvetlenül a Mosfet-et rögzítő csavarnál mérve. A másik szabályzóm (JP 60V 25A-es) bőven 90fokC felett volt, le is tiltogatott, meg korlátozta a teljesítmény alacsonyabb akkufeszültségnél... A kijelzőn tökéletesen kalibrálható a sebesség. Választható, hogy 3 vagy 5 fokozat legyen állítható. Nekem pl. 5 van jelenleg beállítva, 1-10km/h, 2-22km/h, 3-32km/h, 4-42km/h, 5-54km/h (max).Ha az ember 3-as fokozaton megy, akkor az emelkedőn is tartja a sebességet (ha elég erősek a motorok). Tehát nem teljesítményt korlátoz, hanem sebességet próbál fixen tartani (kb. 1-2km/h-val kevesebb lesz nagy terhelésnél, de az semmi...). Az elektromos fékezés igyan nem állítható, mennyire legyen erős, se nem kapcsolható ki, de cserébe pl. dual motor e-scooternél használhatunk dupla elektromos féket (nagyon erős egyébként, jól fékez), vagy ahogy most én tettem, csak a hátsó motornak van elektromos fékje (simán a fék kapcsolóját nem kapja meg az egyik szabályzó). Azt hittem, ez azt fogja okozni, hogy ha húzom a gázt és fékezek, akkor az első kerék húzni fog előre, a hátsó meg elektromosan fékez, de nem: a szabályzó nem ad ki gáz feszültségjelet egyik szabályzónak sem, ha fékezek. Ehhez csak annyi kellett, hogy a hátsó motor kapja meg a fő szabályzót, meg a fék kapcsolójának a jelét. Szóval jelenleg akár kapcsolóval választhatok, hogy kell-e az első motornak elektromos fék, vagy sem. Másik szabályzónál (JP 60V 25A) az elektromos fékezés 1.5-2.5mp késleltetéssel indult meg - olyankor már késő... Tehát használhatatlan. A GT100 féke szuper, azonnal fékez, finoman. Akku lekapcsolási feszültség beállítható természetesen. A teljesítmény pár gombnyomással csökkenthető, így a maximális sebesség is - ha esetleg egy ellenőrzésre kerülne a sor, begyakorolt mozdulattal ismét legális lesz a rollerünk. Azt hiszem, a menüt le is lehet zárni kóddal! USB kimenet: nagyon gyenge! Telefont nem érdemes tölteni. Én viszont innen táplálom az óra/2 hőmérő szenzor készülékem, ami nagyon hasznos, mert csak akkor van az USB kimeneten feszültség, ha a kijelző be van kapcsolva! Egyedüli hátrány talán, hogy a bekapcsoláskori akksifeszültséget úgy kell lelopni az LCD adat vezetékeiről, de talán ez legyen a legnagyobb baj. A fék egyébként még hall-szenzoros is lehet, a PAS bemenetről nem is beszélve, amit sosem próbáltam. Szóval mindenkinek ajánlom, szuper kis cucc, nagyon jól használható mind dual, mind single motor járművekhez.
Sziasztok!
2SC4139 tranzisztor helyére milyen típust ajánlanátok ami itthon beszerezhető? Egy elektromos kerékpár töltőjében van. Köszönöm!
Keresőbe beírod: 2SC4139 equivalent
Kidob vagy 6 találatot. Kiválasztod, melyik érhető el a környékeden levő boltban. Vagy beírod: 2SC4139 datasheet Az értékek alapján kiválasztasz egy olyat, ami időkben, kapacitásban kisebb, feszültségben és áramban nagyobb.
Értem, ez megtörtént de csupa olyan típust találtam amik szintén nem kaphatóak az itthoni üzletekben.
Ha tényleg nem kaphatók, akkor rendelés külföldről.
De őszintén szólva nem hiszem, hogy egy sem felelt volna meg. Feszültség és áram a két legfontosabb, az NPN után. Ha ezek stimmelnek vagy nagyobbak, olyan nagy baj nem lehet, esetleg kicsit jobban melegszik majd.
TME-nél van 500 V / 15 A / 55 W /18 MHz hasonló tokozással.
Igaz majdnem 3.000 HUF. Ismerni kellene az áramköri környezetet, talán valamelyik paraméterből lehetne engedni, és akkor már esetleg a fiókban is akadna (majdnem mondtam, hogy sorvégtranyó). |
Bejelentkezés
Hirdetés |