Fórum témák
» Több friss téma |
Közbe kiderült, hogy a hajtótengelynél nem lesz jó a motor, mert a lánc beleér a vázba, úgyhogy a hátsó kerék fölött lesz a moci , láncfeszitővel, akksival, pwm-el együtt. Szereztem viszont a tengelyre 2 BMX bringára való kilépőt, ami tök jól szolgál lábtartóként
Kérdés, hogy egy váltóáramu motort lehet-e egyáltalán egyenáramról hajtani? Sose próbáltam ki, elképzelhetö, végülis a motorfordulatszámszabályzó áramkör se egyenáramot ad egy hivatalosan egyenáramú kefés motornak. Viszont, ha igy müködik, jó sok cellábol kell állni az akksinak egy 230 V-os motor esetén, Ni-Cd vagy Ni-MH (1.2V) akksibol egyaránt 200 db !!! cella kell, Li-ion -ból (3.6V) 60 db cella, ólombol 20 darab 12V-os akksi szükséges. Hálózati fúrógéphez inkább célszerü épiteni 1 invertert, igy mehet bármilyen akksiról, akár 12V-ról is, vagy be kell szerezni egy PC szünetmentes tápot (rossz akksival fillérekért adják használtan).
Hali!
Nem vagyok napi szinten, ezért bocsi. Szerintem a gázkart egy feszosztóval állítsd be 2-3V-ra. Sima DC a vissza jel. A pedálban sajna nincs tapasztalatom, max. ötleteket adhatok. Esetleg küldj róla fotót. Mindenképp mágneses úton érzékelhet ablak nincs rajta, hogy fény legyen a módszere, de a 4 vezeték arra utal, hogy az adó nem egy fix állandó mágnes, hanem egy x Hz-en rezgő tekercs, és akkor a visszajel is idönként egy-egy szinusz hullám. Próbáld a panelen is megkeresni a pedál pontjait, és hogy mihez kapcsolódik. esetleg fotó a vezérlésről... Mikrobi
Csaó!
Tégy fel a panelról is képet légyszi'. Egyébként kinai, és egy kaptafára készült. Ha jól gondolom HUB motoros; 3 vastag a motorra 5 vékony a jeladók. 3-as a gázkar, 2db 2-es a fékek, 1 rövidzárás két vékony kék vezetéken a gyors fokozat. Mikrobi
Hy!
a 42V-os trafód + a dióda-híd simán képes túltölteni az akksikat, ha 1 hétig rajta hagynád le is amortizálná! 42V váltó egyenirányítva gyök 2 *50V majd 70V maximális fesz.(csúcsérték) Használd a sajátját, mert az leáll, ha elég a töltés. Egyébként azért "divat" az ilyen okos töltő, mert nem kell hozzá nagy dög tarfó drága rézből, hanem 1-2db 50 Ft-os IC-vel jobban megoldják a dolgot olcsóbban. A trafódat nem veszed meg 6000Ft-ból. Ha nem bír elég energiát beletölteni akkor 90%-ban az akksi a hibás! (egy, vagy mind) Mikrobi
Szia mikrobi1
Köszi a választ, de ez a gond, hogy valahová elraktam a panelt, most kaptam a fent említett vezérlőt kompletten de a kivezetéseket nem tudom beazonosítani. Bikén vezetékek Motor A,B,C,-------OK szín szerint +36V -----vastag piros akksitól GND-------Fekete akksitól Gázfogantyútól kb 4x15mm lapos csati késes érinkező fekete ---- ?GND, piros-------? +5V fehér-------? halltól 0-5V Ugyan ilyen lapos csati 1db zöld/sárga ez egy kötés ponton van a fékkapcs csati pirossaival és hátsó lámpákhoz menő csatival. 5 pólusú jeladó egyezik 3 pólusú csati (talán a müszerfalhoz) méret 4x10mm 1 sárga, 2 piros, 3 kék Régi szabályzó tipusa KA3625 WD-Y YL06A 120fok 1:1 Ami van:WZK-705XC-SD Motor A,B,C------OK M vez 5pol egyezik színre is--------OK fék 2x2pol fekete és sárga -------szerintem ok két kék speed limit------------OK gázkar csati alakja a régi, de szerintem a bekötés más, szinezés fekete ? GND, középen zöld ?jel 0-5V?, piros? +5V------? 3 pol cs talán műszer fal ( összedugható és a színek is passzolnak). A régiről nincs képen, mert ha meglenne azt raknám vissza. csak megerősítés kéne ne csináljak plusz költséget. Az új képét csatolom. jakab
Sajnos lemaradt
vékony piros a WZK-705XC-SD vajon mi?( lásd előző kép)
sziasztok
en talaltam olcson egy krosz tipusu robogo vazat , nagyon jol nez ki , arra szeretnek en is ranyomni egy elektro motoros meghajtast, jol elferne minden a motor helyere , en egy onindito motora gondoltam mint meghajtas es egy 12V-tos auto aksira , mi a velemenyetek a felalasrol?
Nem lenne egy nagy hatótávolságú megoldás.
lehetne vele száguldozni, de a motor nem birná sokáig, se egy 12v-os mondjuk 55Ah-s akksi. Motorfordulatszám szabályzót se lenne egyszerü dolog épiteni hozzá ( kb. 100-200 A kell egy önindítónak)
Aki akar, építhet gépet 2kW-os flex motorral. 36-48V-ról már működik. Univerzális soros motor, egyenáramról, váltóáramról egyaránt működik.
41V AC-vel 55,5V-ot töltött a pakkba a tarfó-graetz páros.
3 pólusú csati (talán a müszerfalhoz) méret 4x10mm
1 sárga, 2 piros, 3 kék Összedugva működik led sor világít tehát ez a aksit figyeli és első világítás is van.
hy!
Kösz a segítséget. Vettem olcsón egy szabályzót. Nincs benne a pedálos rész. Az arra való, hogyha tekerik a pedált, elindul a motor.Valami ilyesmit mondtak. hegusp
Ha ennyit mértél az akksikon akkor ott lesz a gond!!
Próbálj meg keríteni egy terhelővillát, és teszteld le az akksikat. Csak ha 1 rosz, is elvisz a rendszert! Akksi hibád lesz! Térj vissza a china-töltőhöz, -nem tud igy sem többet sokkal, igaz? Villa nélkül bontsd szét a pakkot, és az akksikra tégy rá bármi masszív terhelést: -H3, H4 halogén izzót autóból, -2-5 ohm 30-50W ellenállást, közben mérd a feszültséget. Amelyik hamarabb megy12V alá az a bűnös. (lehet mind!)
Csaó Jakab!
Remélem 120 fokos az új vezérlő is! Létezik 60 fokos is, akkor pedig menni tud, de nem lesz jó, csak morogni fog. Én dokumentáltam egy vezérlés átkötést, azt tudom közre adni. (a vékony piros ugyanúgy táp,csak külön van vezetve a vezérlés szűrése miatt!) - vastag Zöld-Kék-Sárga - motor táp - vastag Fekete - vastag piros=motor táp - vékony piros=vezérlés táp - Hall IC-k a motorbaniros=5V - Fekete = 0V - Sárga - Zöld -Kék = vissza jelek - Gázkar Piros=5V - Fekete=0V - Zöld= vissza jel 0.6-4.6V-ig a panelen "SP"-nek jelölve -sebesség váltás sárga "SL", és a párja "GND" jellel. A két sárga összekötve lassú fokozat, szabadon hagyva gyors. (van ahol ezek kék szinűek) -Fék kapcsoló; Szürke "EBS+", és fehér "EBS-" zárva féküzem=nincs hajtás. (más vezérlésnél itt két egyforma vezetékpár jön ki . Ennyi a jegyzetem. Ami nem világos számomra az az, hogy nem mered össze dugni, vagy próbáltad, és nem megy, vagy mi a gond? Elvileg a gázkar. Ne kötsd be! Mérj feszt a "-"-hoz képest. Ha a piroson kijön az 5V, akkor OK. Elvileg fekete a "-".Ha biztosra akasz menni, akkor tégy pár 100ohmot a piros és a zöld közzé, és el kell indulnia, vagy a ZÖLDnek fel kell menni pár V-ra. Ha megy, csak csaúnya hangja van, akkor a 3 vastag motor kivezetésből kettőt fordíts meg. (ezzel nem tud tönkre menni) Mik-Robi -
Szia Mikrobi1
Köszi a segítséget, működik, majd ledokumentálom , a szabályzóból csak akkor jön ki az 5V ha a vékony pirosnak adsz tápot, de hibás volt a gázkar és a fék is letiltott.
miert nem birna a motor?
volt ugy hogy az automal benzin nelkul maradtam es szinte 1 km vit az onindito a legelso benzin kutig , es nem vetem eszre karosodast, ugyanugy inditt most is fordulatszam szabajozot nem akartam tenni gondoltam hogy 2 db 6 voltos aksit hasznalnek egyikel indulnek es a szaguldozashos egy kapcsoloval sorbakotve valtanek 12voltra, meg arra is gondoltam hogy legfenebb hasznalnek egy regi tipusu robogo kuplungjat igy nem rantana akorat a motor
Az önindítók csúszócsapágyasak többnyire. Nem állandó forgásra tervezték őket. Tehát minimum át kell alakítani csapágyasra.
ez mar megtorten , levagtam a csucsot es a tengelyre benebb csapagyhazat csinaltatam es csapagyat tetem, ugyanis nehezkes lett volna az ekszily csere, igy kivul kerult a tengelyveg,
mas oka lehete a rovid eletartalmanak? ja es a hirtelen rantast amit a motor indulaskor produkal azt ugy oldotam meg hogy tetem egy spanolot az ekszijra (ezert is valasztotam ekszijat szerintem egy konyu megoldas, ja meg lacfogaskerek nem fert volna el az onindito csucsaba es igy fordulatszam szabajozo sem kell) mikor mukodtetem a kuplungot felodja a spanolo szoritasat igy az ekszijat nem tudja forgatni majd lasan elengedem a kuplungot szorul az ekszij es indul a kerekpar elmeletileg, tok gaz es kicsi kuplung efektus autoknal
Nem zabálja az meg hamar az ékszíjat?
Amúgy én bringára megcsináltam az önindítós hajtást. Egy 12V 56Ah - ás akku, Skoda 0,66kW önindító, 600A - es fetes szabályzó.
Nem a rövid élettartam, hanem a kis hatótáv a gond inkább.Ha mindig teljes gázon megy a motor, hamar megeszi az akkut. Meg lehet, hogy nagyon fog melegedni. No meg az ékszíj kuplung sem lehet nagyon hosszú életű.
Nem tennél fel rajzot meg képeket. Kíváncsi lennék rá. :yes:No meg az üzemelési tapasztalatokra is.
nem osztanad meg velem az elektronikat?
nem tudja valaki melyik auto oninditoja ateteles mert latam ilyent sokal kisebb a motor resz es be van epitve egy 3 fogaskerekes atet?
Még nem próbáltam önindítót folyamatos üzemre, de biztos vagyok benne, hogy az autogyárak nem úgy tervezték ( gazdaságosság) , hogy sokat kibirjanak ezek az önindítók. Egy jól müködö benzin vagy dízelmotor estén gyakorlatilag max. 2-3 másodperces önindítózásra van szükség, ami egy csúnyán alulméretezett motort se károsít. Ezekböl a motorokból méretükhöz képest, rövid időre óriási teljesítményeket lehet kiszedni, azonban folyamatos üzemnél erőteljes kefe és komutátorkopás, durva melegedés és túlzott tengelykopások várhatók (csúszócsapágyas szerkezetek).
Van egy 1980-as RENAULT busz önindítóm, 24V 7.5 KW, kb. 20 kilós szerkezet, összehasonlítva egy normál 7.5 KW-os motorral, ledöbbentem , hogy ez mennyire pici, ebböl indulok ki. Mindenesetre egy a biztos, ki kell próbálni mit is tud az a bizonyos önindító.
Szinte mindegyik újabb autó önindítója áttételes, már láttam 1988-as dízel 2-es vw golfot, aminek szintén áttételes önindítója volt.
Halí.
Örülök, hogy öszejött.Azért próbáltalak arra vinni, hogy minden hiba lehetőséget zárj ki, és a végén eljutsz a hibáig. Bármelyik tilthatja a vezérlést. Írd meg a végét. Mikrobi
A DSC00891.JPG PWM motorfordszámszabályzót megépítettem, remekül müködik egyenlöre, FET-ek se melegszenek (motor még nem volt leterhelve)
az altalad megepitett vezerlo megbirna-e az oninditot?
szerintetek az atetes onindito joban birna-e a strapat? amugy mar szinte kesz a bicikli az elkepzelesem szerint, majd megirom mit tud ha kiprobaltam, amugy nekem rovid tavra kel (max 3-6 km) |
Bejelentkezés
Hirdetés |