Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   45 / 228
(#) pagi2000 hozzászólása Aug 4, 2010 /
 
Közbe kiderült, hogy a hajtótengelynél nem lesz jó a motor, mert a lánc beleér a vázba, úgyhogy a hátsó kerék fölött lesz a moci , láncfeszitővel, akksival, pwm-el együtt. Szereztem viszont a tengelyre 2 BMX bringára való kilépőt, ami tök jól szolgál lábtartóként
(#) pagi2000 válasza kamion hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Kérdés, hogy egy váltóáramu motort lehet-e egyáltalán egyenáramról hajtani? Sose próbáltam ki, elképzelhetö, végülis a motorfordulatszámszabályzó áramkör se egyenáramot ad egy hivatalosan egyenáramú kefés motornak. Viszont, ha igy müködik, jó sok cellábol kell állni az akksinak egy 230 V-os motor esetén, Ni-Cd vagy Ni-MH (1.2V) akksibol egyaránt 200 db !!! cella kell, Li-ion -ból (3.6V) 60 db cella, ólombol 20 darab 12V-os akksi szükséges. Hálózati fúrógéphez inkább célszerü épiteni 1 invertert, igy mehet bármilyen akksiról, akár 12V-ról is, vagy be kell szerezni egy PC szünetmentes tápot (rossz akksival fillérekért adják használtan).
(#) mikrobi1 válasza Ninoo hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Hali!
Nem vagyok napi szinten, ezért bocsi.
Szerintem a gázkart egy feszosztóval állítsd be 2-3V-ra. Sima DC a vissza jel.
A pedálban sajna nincs tapasztalatom, max. ötleteket adhatok.
Esetleg küldj róla fotót.
Mindenképp mágneses úton érzékelhet ablak nincs rajta, hogy fény legyen a módszere, de a 4 vezeték arra utal, hogy az adó nem egy fix állandó mágnes, hanem egy x Hz-en rezgő tekercs, és akkor a visszajel is idönként egy-egy szinusz hullám.
Próbáld a panelen is megkeresni a pedál pontjait, és hogy mihez kapcsolódik.
esetleg fotó a vezérlésről...
Mikrobi
(#) mikrobi1 válasza ha8bs hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Csaó!

Tégy fel a panelról is képet légyszi'.
Egyébként kinai, és egy kaptafára készült.
Ha jól gondolom HUB motoros;
3 vastag a motorra
5 vékony a jeladók.
3-as a gázkar,
2db 2-es a fékek,
1 rövidzárás két vékony kék vezetéken a gyors fokozat.

Mikrobi
(#) mikrobi1 válasza Maci58 hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Hy!

a 42V-os trafód + a dióda-híd simán képes túltölteni az akksikat, ha 1 hétig rajta hagynád le is amortizálná!

42V váltó egyenirányítva gyök 2 *50V majd 70V maximális fesz.(csúcsérték)

Használd a sajátját, mert az leáll, ha elég a töltés.

Egyébként azért "divat" az ilyen okos töltő, mert nem kell hozzá nagy dög tarfó drága rézből, hanem 1-2db 50 Ft-os IC-vel jobban megoldják a dolgot olcsóbban.
A trafódat nem veszed meg 6000Ft-ból.

Ha nem bír elég energiát beletölteni akkor 90%-ban az akksi a hibás! (egy, vagy mind)
Mikrobi
(#) ha8bs válasza mikrobi1 hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Szia mikrobi1
Köszi a választ, de ez a gond, hogy valahová elraktam a panelt, most kaptam a fent említett vezérlőt kompletten de a kivezetéseket nem tudom beazonosítani.
Bikén vezetékek Motor A,B,C,-------OK szín szerint
+36V -----vastag piros akksitól
GND-------Fekete akksitól
Gázfogantyútól kb 4x15mm lapos csati késes érinkező
fekete ---- ?GND,
piros-------? +5V
fehér-------? halltól 0-5V
Ugyan ilyen lapos csati 1db zöld/sárga ez egy kötés ponton van a fékkapcs csati pirossaival és hátsó lámpákhoz menő csatival.

5 pólusú jeladó egyezik 3 pólusú csati (talán a müszerfalhoz) méret 4x10mm
1 sárga, 2 piros, 3 kék

Régi szabályzó tipusa KA3625 WD-Y YL06A 120fok 1:1
Ami van:WZK-705XC-SD
Motor A,B,C------OK
M vez 5pol egyezik színre is--------OK
fék 2x2pol fekete és sárga -------szerintem ok
két kék speed limit------------OK
gázkar csati alakja a régi, de szerintem a bekötés más, szinezés fekete ? GND, középen zöld ?jel 0-5V?, piros? +5V------?

3 pol cs talán műszer fal ( összedugható és a színek is passzolnak). A régiről nincs képen, mert ha meglenne azt raknám vissza.
csak megerősítés kéne ne csináljak plusz költséget.

Az új képét csatolom. jakab
(#) ha8bs válasza ha8bs hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Sajnos lemaradt
vékony piros a WZK-705XC-SD vajon mi?( lásd előző kép)
(#) ttindian hozzászólása Aug 5, 2010 /
 
sziasztok

en talaltam olcson egy krosz tipusu robogo vazat , nagyon jol nez ki , arra szeretnek en is ranyomni egy elektro motoros meghajtast, jol elferne minden a motor helyere , en egy onindito motora gondoltam mint meghajtas es egy 12V-tos auto aksira , mi a velemenyetek a felalasrol?
(#) zolika60 válasza ttindian hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Nem lenne egy nagy hatótávolságú megoldás.
(#) pagi2000 válasza ttindian hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
lehetne vele száguldozni, de a motor nem birná sokáig, se egy 12v-os mondjuk 55Ah-s akksi. Motorfordulatszám szabályzót se lenne egyszerü dolog épiteni hozzá ( kb. 100-200 A kell egy önindítónak)
(#) szsrobert hozzászólása Aug 5, 2010 /
 
Aki akar, építhet gépet 2kW-os flex motorral. 36-48V-ról már működik. Univerzális soros motor, egyenáramról, váltóáramról egyaránt működik.
(#) szsrobert válasza mikrobi1 hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
41V AC-vel 55,5V-ot töltött a pakkba a tarfó-graetz páros.
(#) ha8bs válasza ha8bs hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
3 pólusú csati (talán a müszerfalhoz) méret 4x10mm
1 sárga, 2 piros, 3 kék

Összedugva működik led sor világít tehát ez a aksit figyeli és első világítás is van.
(#) Ninoo válasza mikrobi1 hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
hy!
Kösz a segítséget. Vettem olcsón egy szabályzót. Nincs benne a pedálos rész. Az arra való, hogyha tekerik a pedált, elindul a motor.Valami ilyesmit mondtak.
hegusp
(#) mikrobi1 válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
Ha ennyit mértél az akksikon akkor ott lesz a gond!!
Próbálj meg keríteni egy terhelővillát, és teszteld le az akksikat.
Csak ha 1 rosz, is elvisz a rendszert!

Akksi hibád lesz! Térj vissza a china-töltőhöz, -nem tud igy sem többet sokkal, igaz?

Villa nélkül bontsd szét a pakkot, és az akksikra tégy rá bármi masszív terhelést:
-H3, H4 halogén izzót autóból,
-2-5 ohm 30-50W ellenállást, közben mérd a feszültséget.
Amelyik hamarabb megy12V alá az a bűnös. (lehet mind!)
(#) mikrobi1 válasza ha8bs hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
Csaó Jakab!
Remélem 120 fokos az új vezérlő is! Létezik 60 fokos is, akkor pedig menni tud, de nem lesz jó, csak morogni fog.

Én dokumentáltam egy vezérlés átkötést, azt tudom közre adni.
(a vékony piros ugyanúgy táp,csak külön van vezetve a vezérlés szűrése miatt!)
- vastag Zöld-Kék-Sárga - motor táp
- vastag Fekete - vastag piros=motor táp - vékony piros=vezérlés táp
- Hall IC-k a motorbaniros=5V - Fekete = 0V - Sárga - Zöld -Kék = vissza jelek
- Gázkar Piros=5V - Fekete=0V - Zöld= vissza jel 0.6-4.6V-ig a panelen "SP"-nek jelölve
-sebesség váltás sárga "SL", és a párja "GND" jellel. A két sárga összekötve lassú fokozat, szabadon hagyva gyors. (van ahol ezek kék szinűek)
-Fék kapcsoló; Szürke "EBS+", és fehér "EBS-" zárva féküzem=nincs hajtás. (más vezérlésnél itt két egyforma vezetékpár jön ki .

Ennyi a jegyzetem.
Ami nem világos számomra az az, hogy nem mered össze dugni, vagy próbáltad, és nem megy, vagy mi a gond?
Elvileg a gázkar. Ne kötsd be! Mérj feszt a "-"-hoz képest. Ha a piroson kijön az 5V, akkor OK.
Elvileg fekete a "-".Ha biztosra akasz menni, akkor tégy pár 100ohmot a piros és a zöld közzé, és el kell indulnia, vagy a ZÖLDnek fel kell menni pár V-ra.
Ha megy, csak csaúnya hangja van, akkor a 3 vastag motor kivezetésből kettőt fordíts meg. (ezzel nem tud tönkre menni)
Mik-Robi


-
(#) ha8bs válasza mikrobi1 hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
Szia Mikrobi1
Köszi a segítséget, működik, majd ledokumentálom , a szabályzóból csak akkor jön ki az 5V ha a vékony pirosnak adsz tápot, de hibás volt a gázkar és a fék is letiltott.
(#) ttindian válasza pagi2000 hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
miert nem birna a motor?
volt ugy hogy az automal benzin nelkul maradtam es szinte 1 km vit az onindito a legelso benzin kutig , es nem vetem eszre karosodast, ugyanugy inditt most is

fordulatszam szabajozot nem akartam tenni gondoltam hogy 2 db 6 voltos aksit hasznalnek egyikel indulnek es a szaguldozashos egy kapcsoloval sorbakotve valtanek 12voltra,
meg arra is gondoltam hogy legfenebb hasznalnek egy regi tipusu robogo kuplungjat igy nem rantana akorat a motor
(#) zolika60 válasza ttindian hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
Az önindítók csúszócsapágyasak többnyire. Nem állandó forgásra tervezték őket. Tehát minimum át kell alakítani csapágyasra.
(#) ttindian válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
ez mar megtorten , levagtam a csucsot es a tengelyre benebb csapagyhazat csinaltatam es csapagyat tetem, ugyanis nehezkes lett volna az ekszily csere, igy kivul kerult a tengelyveg,
mas oka lehete a rovid eletartalmanak?

ja es a hirtelen rantast amit a motor indulaskor produkal azt ugy oldotam meg hogy tetem egy spanolot az ekszijra (ezert is valasztotam ekszijat szerintem egy konyu megoldas, ja meg lacfogaskerek nem fert volna el az onindito csucsaba es igy fordulatszam szabajozo sem kell) mikor mukodtetem a kuplungot felodja a spanolo szoritasat igy az ekszijat nem tudja forgatni majd lasan elengedem a kuplungot szorul az ekszij es indul a kerekpar elmeletileg, tok gaz es kicsi kuplung efektus autoknal
(#) kisedison válasza ttindian hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
Nem zabálja az meg hamar az ékszíjat?
(#) kisedison válasza ttindian hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
Amúgy én bringára megcsináltam az önindítós hajtást. Egy 12V 56Ah - ás akku, Skoda 0,66kW önindító, 600A - es fetes szabályzó.
(#) zolika60 válasza ttindian hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
Nem a rövid élettartam, hanem a kis hatótáv a gond inkább.Ha mindig teljes gázon megy a motor, hamar megeszi az akkut. Meg lehet, hogy nagyon fog melegedni. No meg az ékszíj kuplung sem lehet nagyon hosszú életű.
(#) zolika60 válasza kisedison hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
Nem tennél fel rajzot meg képeket. Kíváncsi lennék rá. :yes:No meg az üzemelési tapasztalatokra is.
(#) ttindian válasza kisedison hozzászólására (») Aug 6, 2010 /
 
nem osztanad meg velem az elektronikat?

nem tudja valaki melyik auto oninditoja ateteles mert latam ilyent sokal kisebb a motor resz es be van epitve egy 3 fogaskerekes atet?
(#) pagi2000 válasza ttindian hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
Még nem próbáltam önindítót folyamatos üzemre, de biztos vagyok benne, hogy az autogyárak nem úgy tervezték ( gazdaságosság) , hogy sokat kibirjanak ezek az önindítók. Egy jól müködö benzin vagy dízelmotor estén gyakorlatilag max. 2-3 másodperces önindítózásra van szükség, ami egy csúnyán alulméretezett motort se károsít. Ezekböl a motorokból méretükhöz képest, rövid időre óriási teljesítményeket lehet kiszedni, azonban folyamatos üzemnél erőteljes kefe és komutátorkopás, durva melegedés és túlzott tengelykopások várhatók (csúszócsapágyas szerkezetek).
Van egy 1980-as RENAULT busz önindítóm, 24V 7.5 KW, kb. 20 kilós szerkezet, összehasonlítva egy normál 7.5 KW-os motorral, ledöbbentem , hogy ez mennyire pici, ebböl indulok ki.
Mindenesetre egy a biztos, ki kell próbálni mit is tud az a bizonyos önindító.
(#) pagi2000 válasza ttindian hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
Szinte mindegyik újabb autó önindítója áttételes, már láttam 1988-as dízel 2-es vw golfot, aminek szintén áttételes önindítója volt.
(#) mikrobi1 válasza ha8bs hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
Halí.
Örülök, hogy öszejött.Azért próbáltalak arra vinni, hogy minden hiba lehetőséget zárj ki, és a végén eljutsz a hibáig. Bármelyik tilthatja a vezérlést.
Írd meg a végét.
Mikrobi
(#) pagi2000 válasza pagi2000 hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
A DSC00891.JPG PWM motorfordszámszabályzót megépítettem, remekül müködik egyenlöre, FET-ek se melegszenek (motor még nem volt leterhelve)

DSC00897.JPG
    
(#) ttindian válasza pagi2000 hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
az altalad megepitett vezerlo megbirna-e az oninditot?

szerintetek az atetes onindito joban birna-e a strapat?

amugy mar szinte kesz a bicikli az elkepzelesem szerint, majd megirom mit tud ha kiprobaltam, amugy nekem rovid tavra kel (max 3-6 km)
Következő: »»   45 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem