Fórum témák
» Több friss téma |
Az enyém is rezonál 20km/h körül.
Ha lóg a kerék, kopott, vagy tört a csapágy. A csapágycseréhez ki kell venni a motort, és leszedni az oldalfedeleket.
Mielőtt megbontod,rakjál bele egy másik vezérlőt!
Az enyém is ezt csinálta.Mehettem vele gyorsan,nem zörgött,de ha gázt adtam,akkor igen.vezérlő csere megoldotta!
Üdv.
Mielőtt kiveszed a motort, nézd meg a küllőket nincsennek meglazulva.
A fékbetét gyakran törik,kopik.Az is okozhat ilyet
Heló
Semmi féle oldal irányú mozgásnak nem szabad lenni! lehet kilazult a kerékcsavarod.Ha nem akkor is szemmel látható szerintem hogy honnan ered a mozgás.
Sziasztok!
Az egyik ismi szólt hogy szereztek egy Tornádó tip (más adatom nincs)elektromos bicajt.Az aksi rossz.De aztán jött a többi.A gázkar kiszakítva az érzékelővel együtt úgy hogy azt sem tudom mi hol volt illet mi volt ott.a A (vélhetően)HALL érzékelő lábai letörték és egyszerűen össze csavarták a vezetékeket.Ez az eljárás okozhatott e vezérlő hibát mert a motor nem moccan.Mi a típusa ennek az érzékelőnek illetve mivel lehet helyettesíteni,és kell e még a gáz adáshoz valami (poti). Esetleg egy bekötési rajz vagy valamilyen műszaki rajz van e róla valahol.(Tömb vázlatot találtam de mást nem). Ha valaki tud segíteni annak jobb híján nagyon megköszönném.
Az elektromos kerékpár fogalmazóknál keresd a pótolandó alkatrészeket.A "gáz" fogantyú komplett kb.2000Ft, az elektronika:3-5e Ft.
Helyesbíteném az előbb leírtakat.Gáz fogantyú:2,5e Ft, elektronika:10,5e Ft.Javaslom, hogy keresgélj a net-en.
De ha nem tőből törtek le a lábai akkor + - Q
a bekötési sorrend. De amíg nincs gázkar + normális aksi addig szerintem ne cseréld a vezérlőt. Vagy lehet hogy csak valami kábellel lesz gond.
Üdv Belfi2
A képen fentről le piros , fekete , zöld. Gázkar ,kicsit mosódott a kép ,a teló erre képes ! Van bontva gázkar infót adok.
Üdv mindenkinek!
Most tervezem egy kerékpár átalakítását elektromossá. Motorként RC modellekben is használatos szénkefe nélküli motort fogok használni ezen belül is Outrunnert(aminek a külseje a forgórész) mert ennek nagyobb a nyomatéka, és elég olcsók 2100W-osat 39$ ért adnak kétszeresen túlméretezett japán csapágyakkal.Egy kisebb probléma viszont van velük nincs hall szenzor a motorban ezért azzal ki kell egészíteni különben indulásnál problémák lesznek.Ezeknek a motoroknak nagyon jó hatásfoka van kicsik könnyűek, de nagy a fordulatszámuk, ezért az valahogy le kellene csökkenteni, úgy hogy a hatásfok ne romoljon jelentősen, amennyire jól tudom a csigás lassítóáttételek hatásfoka elég rossz( ez van az ablaktörlőmotorokban,és itt ráadásul siklócsapágy van, ekkora fordulatszára nem jó szerintem),ezért gondoltam arra hogy mi lenne ha egy nagy ipari sarokcsiszolónak az áttételét használnám, aztán rá is keresetem netet és találtam is képeket ilyenről.A vezérlőben még nem vagyok biztos hogy mit használjak , mert csábítóan olcsók az RC vezérlők is, de szeretnék olyan rendszert építeni amivel a kinetikus energiát vissza lehet nyeri, mint a forma1-ben a KERS.Ilyen vezérlőt viszont még nem láttam, ezt nekem kéne megtervezni, ami viszont sok idő.Vagy gondoltam egy átmeneti megoldásra a kettő között.Lehet kapni ultracapacitor vagy supercapacitor néven nagy kapacitású kondenzátorokat, és ebből gondoltam egy bankot összehozni és relés vagy fetes kapcsolóval kapcsolgatni(mikroprocesszor nem én ) a kondenzátorok és az akkumulátor között. Akkumulátornak 2 db 5000mA-es 22.2 voltos LiPoly-t gondoltam szintén RC modell alkatrész, és nincs 2 kg a kettő együtt. Teszek be pát linket az alkatrészekről.Bővebben: motor Bővebben: vezérlő Ha valakinek van tapasztalata vagy az energia visszanyerő rendszerekkel, vezérléssel vagy RC motorok ilyen téren való felhasználásával, érdekelne a véleménye.Bővebben: akkumulátor
Szerintem nem lenne egy tartós dolog. Ezek a motorok a névleges teljesítményen csak néhány másodpercig járathatók.De a tizedén sem tud működni mondjuk egy órán keresztül. A csiga hajtás nem csak a leírtak miatt nem jó, hanem azért sem, mert egyirányú. Tehát a kerék felől nem lehet visszahajtani. Az akkukkal ugyan ez a probléma. Csak néhány másodpercig tudják leadni a szükséges áramot. Az RC modellek tömege töredéke a te súlyodnak a bringával együtt. Ott nincs ez a berendezés akkora igénybevételnek kitéve. Mégis 100 órákban mérik az élettartamot.
Hát igen erről, nincsen még személyes tapasztalatom ,hogy mennyi az élettartama ezeknek a motoroknak, ha a megadott teljesítmény felén használom mondjuk a motort és nem melegszik túl akkor a csapágy benne az egyetlen kopó alkatrész, és csak indulásnál van kitéve nagy stressznek a motor.A 20X lassító áttételnek,amit tervezek hozzá, a meghajtásához nem kell mindig 2kW.De az tény hogy saját tapasztalatom még nincs e téren.Csak youtube-on láttam pár videót meg külföldi fórumon olvasgattam és ott volt pár kísérletező RC- motorokkal.Náluk inkább a vezérlő szállt el rendszerint., gondolom az indulás miatt, mert ha van egy 100A csúcsáramot tudó vezérlője és egy 80A folyamatosan tudó motorja akkor az indulásnál áttételtől és súlytól függően 150-200A is felvehet az meg tacsra vágja a 100A-es vezérlőt.Bővebben: Link
Bővebben: roller Bővebben: gördeszka
Ezt is érdemes végigolvasni itt pont egy 12kg-os hub motort cserélt ki a srác egy RC motorra meg LiPo akksikra és jókat írt róla.
Bővebben: Link Itt egy dörzshajtásos megoldás mondjuk ez nem tetszik a viszonylag rosszabb hatásfoka, de egyszerűnek egyszerű.Bővebben: dörzsi
Az még lemaradt, hogy nem csak a csapágyak használódnak el, hanem a tekercseket is nagyobb mechanikai erő terheli. Ez aggaszt inkább.
Mondjuk az igaz hogy nem szeretném újratekercselni ha nem muszáj, mert elég babra munka,de valamelyik fórumon láttam már rá példát. A próba cseresznyével egyetértek, ha nem válik be építek egy repcsit abba biztos jó lesz, úgyis akartam mindig egyet.
Az a baj ezekkel a motorokkal, hogy hasonló felépítésűek, mint az autó indítómotorok. Kevés menetszám, rövid ideig hatalmas erőt tudnak leadni. Egy RC autónál csak induláskor kell nagy erő, ha már gyorsan megy az autó, akkor sokkal kisebb áram megy át a motoron. Ugyanekkor jobb esetben 80kg-os biciklinek(veled együtt) kell folyamatosan az erő, hogy lendületben maradjál. Én is olvastam már hasonlót egy fórumon, ahol a srácnak menet közben szállt el a motor és vezérlő együtt. A motor leégett és megölte a vezérlőt is ezzel. Szóval ezeket a motorokat nem lehet folyamatosan terhelni. Ráadásul az RC autók egy jól feltöltött akkuval max 20-25 percet mennek. Akkor te mennyit mennél? 5-10 perc?
Hát a kezemben még nem volt ilyen, képen láttam elég brutális darabokat 12mm-es tengellyel 7kw os motort a gyártó reklámja szerint minőségi csapágyakkal.Mivel kínai termékről van szó ezért ha mondjuk a 7kw-ból 4kw-ot elhiszek és mondjuk csak 2kw on használom vagy csak 1kw-on akkor az élettartama hosszabb lehet.Meg láttam motor hatásfokot elemző diagramot amiből az jön le ha korlátozzuk a motor maximális áramát akkor szinte az egész fordulatszám-tartományban jó hatásfokkal működik a motor és az elfűtött teljesítmény is minimális.Valahova betettem könyvjelzőbe megkeresem és belinkelem.
Hát igazából csak indulásnál és gyorsításnál van sokkal nagyobb terhelés a motoron mint a modellben, mert egyenes terepen állandó sebességgel haladva csak a gördülési ellenállást és légellenállást kell legyőzni.Mondjuk ahol használnám a bringát ott dombok nem nagyon vannak, de azért gyorsulni szeretnék vele. Ami miatt nagyon mozgat az az olcsósága. Míg egy 500W hubmotor 50ezerbe kerül addig itt 10ezerért adnak 7kw-osat. Ami a menetidőt illeti az attól függ hogy mekkora teljesítményre korlátozza le az ember. Tesómnak van egy gyári elektromos robogója 300W-os és abban 3 db 12Ah ás zselés akksi van. Tehát 36V 12Ah. és legalább 15kg ezzel szemben 2 dab 22.2V os 5000mA-es Lipoly párhuzamosan az ugye 22.2V 10Ah kevesebb de mondjuk nem vészesen. És megint csak az ár a másik tényező egy ilyen akksit adnak 9000ezerért és azt olvastam 1000 felett van az újra tölthetések száma ha jól tudom a zselés akksi hamarabb feladja és méretre is sokkal több helyet foglal. Gondoltam arra is hogy olyan kis okosságot kellene tervezni ami indulásnál enged nagy teljesítményt és utána korlátoz, esetleg lehet egy olyan rendszer is ahol mondjuk egy kapcsolóval állítom hogy hol legyen az áramkorlátozás teteje.Ezzel megoldható a nagyobb hatótáv és az alkatrészek megóvás is, de ha egy kicsit vagánykodni akar az ember a haverok előtt akkor fel lehet turbózni a gépet. Nekem az lakatrészek vásárlása október vége felé lesz csak esedékes, majd utána be tudok számolni személyes tapasztalatokról is. Addig is várom az esetleges aggályokat, vagy ötleteket hogyan lehetne a lehető legolcsóbban jó hatásfokon üzemelő, de ha szükséges akkor izmos rendszert összehozni. Majd linkelgetek még pár képet amiket más helyről begyűjtöttem ebben a témában. Most még nagy a lendület és hiszek benne hogy így olcsón össze tudok hozni egy jó rendszert, meg más vállalkozó kedvűeknek is lehet , ötletet ad amit írtam.
Hello! Tudna-e valaki segíteni,hogy bipoláris vagy unipoláris hall ic megy-e az elektromos kerékpár motorjába? Esetleg mi a jelzése? A kerékpáron azt írja,hogy modern,és 4 akkumlátoros,és 3 sebesség fokozat van. A műszerfalon csak led diódák vannak. Köszi
Azért egy RC repülő (v. helikopter) modellnél nem csak induláskor kell a nagy teljesítmény,hanem szinte a teljes üzemidőben.
Szia!
Megnéztem a belinkelt motort.Láttam, hogy 5 kg-ig ajánlják.Elolvastam a hozzászólásokat is, nem volt túl biztató.Lehet, hogy csak pénzkidobás lenne, én meggondolnám, hogy bringára felszereljem-e. Az akku viszont nagyon jó árban van, főleg a hazai viszonyokhoz képest. üdv: hp
Igen, én is olvastam őket sokan írják hogy a mágnesek ragasztása gyenge de aztán ezt mintha később javították volna, meg igazából konkrétan ez a motor már nem is létezik hanem jön lassan az sk3-as széria csak még nem árazták be őket, erre is várok kíváncsi leszek rá.
Üdvözlet mindenkinek! Tudna nekem segiteni valaki hogyan kell bekötni az akumlátorokat a tornádo kerékpárba mert nincs benne aksi de szereztem csak nincs rajzom hogyan kössem be also érintkezös fönt a töltö rész,segitség kéne.Elöre is köszönöm!
Sziasztok!
Az első tesztem totális csőd A Fet 3mp alatt lefüstölt, nem is csodálom hiszen 140Ampert kért a motor induláskor még szerencse,hogy a kábelezés meglehetősen túl van méretezve. Ez egy 12V/250Wattos DC motor. Szükségem lenne egy pár lehetőleg fém fogaskerékre ami csinál legalább 5:1hez leosztást. Hol tudok ilyet beszerezni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |