Fórum témák
» Több friss téma |
Az nem jó, ha a motor menethossza szabja meg a becsukódás mértékét, azon kívül, ha koppig kimegy az anya, az nem tesz jót a mechanikának, túl hirtelen áll meg, fennáll a lehetősége, hogy megszorul és visszirányba nem tud majd elindulni, ez mondjuk típus függő.
De, ha így is tud működni akkor mázlid van. Üdv
Sziasztok!
Mystrike 5-nél Ti hogy szoktátok bekötni a fotocellát (tolókapu). Q60S vezérlés záráskor aktívként kötném be (3-8, 4-9 rövidre zárva), de nem működött (tC hibakód). Nyitás-záráskor aktívként sem (4-8, 3-9 rövidre zárva, tA hibakód). Ellenőriztem a fotocella jó kapcsolnak a relék. Már csak az maradt, hogy esetleg nem a vevőre irányul az adó, elvben igen, nincs 4 m a távolság. Táplálás 8-10, 9-10 ről. 2-8 között rövidzár. Ha kikötöm, akkor rendeben működik. Villogó 11-12-ről szépen megy.
Elektromos ajtónyitót keresgélek, olyasmit, mint a hidraulikus ajtócsukó/fékező nem tudom pontosan mi a neve. Létezik ilyen?
Nice Walky,
Csak nem tudom, forgalmazza-e valaki, kapunyitásra szánalom mechanikájú Ajtónyitásra jó lehet. Üdv
Ugye az árakat szándékosan nem merik közzétenni....persze, ha valakinek van rá 100-300 ezerje, semmi gond!
Köszönöm #bajuszvas és #zsoltee0001, így könnyebb volt keresni! Az árak... Marad a barkácsolás, ha egyáltalán...
Sziasztok! Proteco típusú elektromos úszókaput próbálok telepíteni. A motor 3 vezetékkel van bekotve, de nem a segédlet szerinti színek vannak. Hogy tudom megállapítani, hogy melyik közös pont? (multimeter bármely kettő közt szakadást mér).
A másik kérdés, lehet belőle probléma ha a panelon a fázis és a 0 felcserelodik? (konnektroros csatlakoztatás) Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2019
Mystrike, 3-as sorkapocs 13-14-15. Jobbos szerelés ( I Io) 13-14-15 barna-kék fekete.
Balos szerelés (oI I)13-14-15 fekete-kék-barna. 13-15 közé a kondi. o=motor elhelyezkedése, I I=kapunyílás. Fázist, nullát nem ajánlott fel cserélni.
A mellékelt útmutatóban is ez van, de a motorból barna, fekete, szürke vezeték jön ki. Akkor a szürke lehet a kék?
A fázist akkor osszejelolom, köszönöm a segítséget! Idézet: „multimeter bármely kettő közt szakadást mér” Ez nagy hiba, mert ott bizony a tekercsek ellenállását kéne mérned...vagy rossz a "multimeter"-ed !? ...meg aztán pontos Proteco motor/vezérlés típusát is írd le...vam belőlük, vagy egytucat.
A szürke szokott lenni a közös, a másik kettő a két irány, erre jön a kondenzátor két pontja is. Kellene ott lenni egy negyedik vezetéknek is a földelés számára.
Amíg nem mérsz ellenállást ne is erőlködj azzal az állórésszel, nem lehet, hogy megkínoztad?
Várd meg amíg kihűl a termo védelem. A fi relé miatt van jelentősége a fázis -nulla bekötési sorrendnek. Üdv
Köszönöm mindenkinek a segítséget, egyben válaszolok.
Proteco Meko5 Roll 230 vezérlés A motor közös vezetéke a szürke, a segédletben kék volt ez okozott némi problémát. Másik műszerrel már a tekercsek ellenállását mértem, a motor jó, az első műszer volt rossz.... Ha beköti az ember és feszültség alá helyezi a berendezést az első gombnyomásra nyitó irányba kell elinduljon a kapu. Ezután jön az átbaszós rész, mert a panelon a végálláskapcsoló bekötéséhez oda can irva, hogy melyik az open és melyik a close, eszerint kötöttem be, de barom módjára nem ellenőriztem, majdnem leégettem a motort, mert nem reagált semmire a végálláson és csak tolta bele a foglalatba a kaput. Szóval ez mostmár triviális, mert jobb és bal oldalra is lehet szerelni a motort a kapuhoz képest és ennek megfelelően kell bekötni a végállásokat. Viszont ezután sem működött megfelelően sem a kiskapu verzió sem a fotocellás megállítás. A megoldás az volt, hogy a lrn\del gombbal bűvészkedve alaphelyzetbe\alapbeállításra kellett tenni a vezérlést. A vége happy end, köszönöm mindenkinek aki írt.
Sziasztok
van egy kétszárnyú kapum, majdnem 20 éves. Az egyik kar elengedte magát, a motor vígan pörög, de a rúd nem mozog (ill. kézzel mozgatható). Szétszedném, de nem tudom, ez az első gondom - öregszem, ilyen még nem volt. Vennék újat de az elektronika (Vidue V2 Elettronica PD2) 27 MHz-es a Hörmann adóink is azok. És van még két Hörmann garázskapu. Na itt válik finanszírozhatlanná a teljes csere. Van bármi praktikus módja, hogy egy tetszőleges új szettet le-27 MHz-ezzek? Akár a Vidue V2 Elettronica PD2 vevőjével? A Vidue V2 Elettronica PD2 egyébként - ha jól mértem - 220-volttal vezérel, valahogy ellenfázisban. Két ér között 400 V-ot mértem TrueRMS. Itt még a játéktól is elment a kedvem. De akár ilyen motor is érdekes lehet, ha van egyáltalán és kompatibilis.
Szia
Az üzemi kondenzátor miatt mersz 400 voltot. Sima, bármilyen 220as motorral helyettesíthető, nem kell az egész szettet cserélni. Bele kéne nézni abba a motorba. Ha ez olyan amire gondolok akkor csőfogoval ki lehet tekerni az alu házból a menetes szár külső burkolata. Udv
Köszönöm a választ. Próbáltam csőfogóval, de csak elcsúszott rajta. Megpróbáltam erősebben, igazából már ennek úgyis mindegy. De meg sem mozdult.
A nem mozgó külső köpenyre gondolsz ugye? A motor és a kondi már beugrik, valószínű azinkron motor indítókondenzátorral. Mondom öregszem. A motor típustáblája olvashatatlanná öregedett, valami Silver és talán MP4142 felirat látható rajta. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2019
Hello! Talán csak az ehhez hasonló "anya" kopott el a motorban...
Sajnos képet nem csatoltál, így nem tudni, hogy melyik motortípussal küzdesz.
Szia, kb így néz ki. A motoron van egy kis cimke, de kivehetetlen a felirat.
EUROMATIC TECHNO 500 vagy 600-as típus lehetne... Bővebben: Link
Ennél a motornál nem biztos, hogy beválik a csőfogó, ez nem pont olyan amire gondoltam.
Szerintem vagy az anya, ahogy Uniman is mondta, vagy a kioldó kuplung-nál nem stimmal valami. Ha jól gondolom, imbuszkulcs szerű valamivel kell kioldani, próbáltad mozgatni? Valahogy csak szét kellene szedni. Üdv
Hasonlít de ez mégsem az...hiányzik ez a porvédő...
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Így van sajnos. A mozgó rész vége be is van pontozva, gondolom az is bonthatatlan - vagy csak egyszer az. Kivettem a motort nem láttam semmit. A vezérlőre (ami helyesen Vidue V2 Elettronica PD7) rákeresve egy Pegasus nevű kitet hoz fel, ahol a vezérlő más, de a motorok - fekete fehér rajzon - hasonlítanak erre annyiban, hogy nincs porvédő és a csatlakozó része is hasonlít.
De itt vlge is minden információnak. Azért mondjuk az mégis szégyen, hogy nem tudom szétszedni. Mindjárt körbefotózom a motor felőli oldalt, hátha látszik rajta valami. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Én most kaptam szét egy Proteco Leader 4-est...csak egyszerűen kitekertem az elejét.
/Fotók később/
Ezen nincs mt kinyitni. A csőfogós megoldás nyomai meg ott vannak. Ha nincs más tipp, azt mégegyszer megpróbálom mondjuk az őseink kocsikerekes módszerével: a kart lehűtöm, hátha annyit összemegy, hogy megenged. A motor.jpg sajna homályos lett, ha van értelme, csinálok másikat.
Kitekerted az elejét: a komplett ki-be mozgó kart? Erre én is gondoltam, de nem mertem. Mondjuk nincs vesztenivalóm. Másik érdekes dolog, ha axiális irányba tologatom, akkor relatív könnyen megy, ha csavarom, akkor szépen tekeredik ki, ahogy kell. Lehet, hogy állandó "árammentes" kényszerüzemmódra váltott? A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Szia!
A motor tetején van az a műanyag kupak, ha azt leveszed, alatta van a kuplung kioldási lehetőség. Elvileg olyan imbusz kulcsal nyitható, aminek a közepe lyukas. Ilyesmi. A kart le kell tekerni a motortestről csőfogóval, vagy a kart befogod satuba és a motort próbálod tekerni. Ezután meg tudod állapítani hogy a karban lévő danamit anya kopott-e el,vagy nem. De az is lehet hogy a karban lévő menetes orsót és a motor kihajtást össze kapcsoló törőcsavar nyíródott el. Saját magától meg a kuplung nem old ki. Csak hát a hiba megállapításához szét kell szedni a motort A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Szerintem elég logikus, hogy a menetes orsó, szetkopast marha gyorsan ki lehet deríteni ha megrangatod a kapu szárnyat, ha fogja akkor oké.
De hát mitől is kopna szét, ettől a rácsos keritestol? Kuplungra szavazok! Udv
Szerintem igazad van. Egy nap alatt nullára nam esik a "tartás". A kapu egyébként kézzel nyitható- csukható könnyedén.
Szóval kuplung (?) Mivel ez vagy 20 éves, szívesen elhiszem, hogy találok hozzá alkatészt, de ha mégsem.... Bármilyen 220 V-os ekkora méretekkel rendelkező hajtás jó? És egy vagy mindkettő? A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Mivel én sem bírtam a helyszínen kitekerni a csövet a motorból, leszereltem a kapuszárnyhoz rögzített végét és az teljesen kitekertem. Persze előtte kitekertem az említett műa. porvédőt.
Jó, hogy itt vannak ezek a képek.
Most pont ilyennel gyűlt meg a bajom: a motorok "max-on" tolják/húzzák a kapuszárnyakat. Az "újratanítás" procedújára után sincs változás, olyan mintha a motorok áramát figyelő, a végállást biztosító áramkör nem működne. A C5-ös 1000u/25V elko "púpos", az hamarosam cserélve lesz... Tálákozott valaki már ilyen problémával ? A hiba kiváltója valószínűleg az, hogy az egyik áramszünetkor benzines áramfejlesztőre lett kapcsolva... Üdv.: Uniman |
Bejelentkezés
Hirdetés |