Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Na akkor elmondom én hogy szoktam a hibát kiküszöbölni !Magamhoz veszem a multimétert diódavizsgalóval megnézem hogy nincs e szakadás valahol !Mindent jó polaritással kötöttem be a lábkiosztásom jó e?Ha pedig ezek rendben vannak akkor cserélgetem az alaktrészeket!
Most szétkaptam mint üzbég paraszt a gombos harmonikát és rájöttem nem is a táppal van a baj. A voltmérő a vacakos. Egyszerűen ugárltatja a feszt az elemmel is. De miért? Szerintem az lehet a baj, hogy a stabkocka dögledezhet. Két 7805 van rajta egy olyan bordán, amit én csináltam, és úgy készült, hogy egy 10*5mm-es lemezt félbehajtottam. Elég vékony, 5 mm max félbehajtva, meg jó gyorsan melegedik a lemez. Már fél perc után eléggé langyos. Bár lehet nem ez a baj, mert a kijelző fenyéréje okés.
![]()
Mik derülnek ki
![]() ![]() ![]()
Sziasztok! Van egy PA 2040 típusú lemezjátszóm. Az erősítője nem működik. Az egyik kondenzátor úgy néz ki mint egy elem, ami folyt. Ellenállást mértem rajta és 3 kondin sem mutatott szakadást. A lemezjátszó mínusz fokokban volt tárolva. Valahol olvastam, hogy a fagy is tönkreteszi ezeket az elektrolit kondikat. Elképzelhető, hogy a hideg miatt mentek tönkre? Illetve tönkre ment, ha nem mutat szakadást? A kondik Frolyt márkájúak. Az van rárva: +elyt 1000/40. Gondolom ez 1000 mikroF és 40V. Nézegettem online áruházakban elektrolit kondikat, de nem láttam csak 1000/35 vagy 1000/50-eset. Gondolom az 1000/50 az mehet bele.
Erősítsetek, vagy cáfoljatok. Nem csináltam még ilyet.
Természetesen jó bele az 50 voltos is, ha elfér. Nem kell ahhoz még hideg se, hogy egy régi elkó elpusztuljon. Az, hogy szakadást nézegetsz, nem sokat ér, még saccra sem jó. Amúgy a jó elkó sem szakadás, hanem töltődik egy darabig. (ha viszont feltöltött kondira sikerül rámérni, akkor vége lesz a multidnak!) Ha nincs megfelelő kondi mérőd, akkor érdemes mindet cserélni, nem nagy összeg.
Kösz a választ. Még annyi, hogy mit jelent a vásárlandó kondi mellett ez "LOW ESR & IMP."?
Az kapcsi tápba kell, alacsony a belső ellenállása, ide felesleges, mert jóval drágább.
Van a történetben egy kártyaolvasó, ami jelen esetben lényegtelen hogy azonosítja a kártyákat.
A kártyaolvasóról az az információ van, hogy "only DC9V" azaz csak 9VDC. 9V-os dugasztápot beszereztem hozzá, amiből alapban 14,4V jön ki. Ez trafós dugasztáp. A gyártó cég szerint ennyit bőven kibír! és tesztelték is ilyen feszültségekkel is. Így nyugodtan használtam erről a tápról a kártyaolvasót. Működött-működik is rendesen. Be kellett szerelni mégegy ugyanilyen olvasót egy másik helyre, amihez nem volt trafós dugasztáp, hanem egy kapcsolóüzemű dugasztápom volt csak hozzá, ami 12Vdc-t tud. Ebből a 12V DC stabilan 12V. (gondoltam, ha a gyártó azt állítja, hogy 14,4V még vígan jó hozzá, akkor a 12V DC is "vígan" jó lesz hozzá) Míg a dugasztáp 14,4V DC-je ugye terheletlenül 14,4V, és mindössze 300mA terhelhetőségű, és elvileg a 300mA mellett adja le a 9V DC-t. A kártyaolvasó néhány milliampert fogyaszt csak, így nincs akkor feszültség esés, hogy elérje a 9V-ot... Akkor most jön a kérdés...a kapcsolóüzemű dugasztáp adhatott-e túlfeszültséget a kártyaolvasónak, ami kis ideig működött, aztán meghalt?
Sajnos igen. A két dolog nem egészen ugyanaz. A trafós táp feszültsége terhelés alatt erősen csökken, a kapcsitápé pedig mindig állandó. Terhelve is mérted a trafós tápot? Hány voltos olyankor?
Nem tudtam mérni, sajnos nem állt módomban felszerelés hiányában. És pont ugyanerre gondoltam én is, sajnos csak utólag... Akkor ezt jól benéztem. Ha legközelebb megyek akkor mindenképpen viszek műszert, és mérek.
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy tranzisztor emitter-ellenállásának a teljesítményét úgy kell kiszámolni, hogy az ellenálláson eső feszültséget szorzom a rajta áthaladó árammal?
Hello!
Elég régóta forrasztgatok,de erre rákérdezek,mert gyakori probléma: A pillanatpákán lévő réz hegy(magamnak hajlítom réz drótból), mindig megfeketedik és veszít a hőjéből,mert gondolom a "korom" elszigeteli. Ti szoktatok valamit a hegyre tenni? Vagy ti,hogyan oldjátok ezt meg?
Időnként le kell takarítani és persze állandóan ónozott állapotban kell tartani.
5 percenként tisztítom le a hegyet.
És az ón rá sem tapad a hegy végére,hanem egyből leesik róla.
Valószínű hogy a hegy hossza és/vagy az átmérője nem megfelelő a pillanatpákához, ezért az durván túlmelegszik.
Rakjak rá hosszabb hegyet és akkor elvileg jó lessz??
Nálam a Cseh pákánál a 11cm-es hossz vált be. Ezt kell kettéhajtani, a fület megcsinálni a végére.
Sziasztok Egy L298 as H híd ic 5V-os bemenetére adhatok 3.3V ot? és mi az a Current sensing láb?
Szia!
Az adatlapban benne van, hogy melyik lábára mekkora feszültséget köthetsz. A current sensing láb a híd áram mérésére szolgál.
Köszönöm szépen a segítő válaszokat!
(Közben hazajött Apám és azt mondta,hogy régen forrasztózsírt használtak erre a célra,lehet kipróbálom.)
Tudok angolul csak érdekelne hogy mire jó. sokszor le van kötve a földre.
A forrasztózsírral vigyázz, mert némelyikben aktív adalék van, ami nem tesz jót a panelnek, vagy az alkatrész lábaknak.
Arra jó, hogy túláramvédelmet tudsz vele csinálni az áramkör részére.
Ahha. És az enA és enB re kell adni a pwm jelet? vagy a 4 in közül valamelyikre?
Ezt tudom. De akkor ezeket a lábakat kell PWM-el vezérelni?
Ezt írtad:
Idézet: „Ezt tudom. De akkor ezeket a lábakat kell PWM-el vezérelni?” Ezek szerint nem tudod. Több megoldás is lehet, attól függ, hogy az üzemmódok közül mennyit, és milyen módon szeretnél használni. A legegyszerűbb, ha a C,D lábakkal kiválasztod az üzemmódot, és az engedélyező bemenetet vezérled PWM jellel. Bár tegyük hozzá: Ezt az IC-t nem feltétlenül PWM vezérlésre találták ki.
Tehát: Akkor a 4 in lábbbal a motorok ki/be kapcsolását vezérlem az enable lábakra pedig adom a PWM-et? Vagy az jobb ha az en lábakat felhúzom az 5V ra és a PWM-et a 4 láb közül mindig a megfelelőre adom?
Az attól függ mit szeretnél, illetve milyen vezérlő jeleid vannak. A 2 in bemenetet is mindenképpen vezérelni kell, és az engedélyező bemenetet is. Ha nem akarsz minden üzemmódot használni, pl. csak egyet, akkor a 2 in bemenetet kötheted fixre, az en bemenetet pedig vezérelheted PWM jellel. Ha több üzemmódot, vagy léptető motort akarsz vezérelni bonyolódik a helyzet.
Jó most elolvastam fizikus cikkét is és összeállt a kép. De ha az en bemeneteket nem akarom majd használni akkor felköthetem a +5V ra? Mert egyelőre elég lesz nekem olyan progit írni ami csak simán ki be kapcsolja a két motort.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |