Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A pontos típusszámát meg tudod mondani ennek a multinak?
Persze, UT61E
A kalibrálási kötelezettséget és a gagyi mérőkábeleket leszámítva nagyon jó kis 5 digites TRMS műszer. Jó helyről 11.000 Ft-ért hozzá lehet jutni, Magyarországon kb. 27.000.-
Az adatlapjában benne van, hogy a működési hőmérséklet 0-40 fokig tart. Kézi multimétereket nem is gyártanak egy bizonyos hőmérsékletre. Ennél a műszernél nincs bemelegedési idő szóval bekapcsolod és mérsz. A más műszerekkel mért különbségek pedig a pontossági osztály szerinti tűrések miatt van. Nyugodtan használd a műszert, jól mér!
A tesztben, amit néztem, összehasonlították két drága multival, és ez nagyon félremért. Nem találom sajnos ezt a videót. Mutatják, hogy 5°C van a leírásban és utána berakják hűtőtáskába, ahol mérik az egyre deresedő multi mellett a hőmérsékletet és mutatják, hogy tényleg 5°C-on mér jól.
Én nem aggódok, hanem pontosan tudom, mi vár. Mondjuk az lehet, hogy a tesztet végzőnek egy Szibériába szánt multit küldtek...
Nem szabad mindent elhinni amit látsz!
Az világos, de ez egy komoly, műszereket tesztelő ember csatornáján van, csak nem találom. De mindegy, az eredeti fesz referenciás kérdésem lett volna a lényeg.
Köszönöm lukacsp és nedudgi!
A módosított áramkört mellékelem. Nem kell a bázis-emitter áramkört bezárnom azáltal, hogy a vizsgálandó elem ( feltételezett ) negatív pólusát csatlakoztatom a tranzisztor emitter lábához?
De, természetesen kell. A tranzisztor akkor enged át áramot a LEDen, ha a bázisán áram folyik. Áram csak akkor folyik, ha az áramforrás mindkét pólusát csatlakoztatjuk.
További kiegészítés az áramkörhöz: Áramforrásokat az üzemi terhelésen szoktak vizsgálni. A kapcsolás így csak milliamperes nagyságrendben terhel, ez pedig csak kvarcóra, vagy hasonló minimális fogyasztású alkalmazásnak felel meg. Ha a tű és az ellenállás közé nyitóirányban egy diódát (1N4007) kötsz akkor az áramkör csak akkor fog jelezni, ha az elem feszültsége eléri az 1,4 voltot. Jelenleg már a szinte teljesen lemerült (0,7V - 1V közötti) elemeknél is jelez. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Hello! Azt mondjuk nem írtad, mi a célod ezzel az áramkörrel. Mert ha tényleg csak az elem pozitív pólusát szeretnéd megtudni, akkor mindegy mekkora feszültségre működik. De félek nem ez lesz az elvárásod és akkor nem sokat ér ez az "izé".
Tehát amit tehet az az, hogy beteszek egy kondit sorba az optoval és beteszem az erősítőt? Mondjuk az is érdekes, hogy mekkora erősítést érdemes beállítani, ráadásul a pices áramkörnél csak a 5V áll rendelkezésre.
A lámpa fel és lekapcsolását biztos, hogy nem érzékelte amikor le volt takarva, inkább olyan probléma lehetett, hogy az áramkör tápellátása és a lámpa azonos hosszabbítóba volt bedugva és valahogy innen szedhette össze a zajt, bár ha nem dugom be a vezetéket akkor nem "bántja" a lámpa le-fel kapcsolása, a vezeték pedig árnyékolt hangszórókábel. Minden esetre megpróbálom hátha legalább a reflexiós optoval működne, a tokozott optokapuval talán menne rendesen.
A kérdéseidre leginkább abból kapsz választ, ha egy szkóppal megnézed milyen a jel az optón. Abból kiderül a zavarjel, és az szükséges erősítés mértéke is. Az 5V nem gond, az LM358 elketyeg róla. De választhatsz Rail-to-Rail erősítőt is, ha penge akarsz lenni. (De szerintem nem kell.)
A kondit remélem nem úgy érted, hogy tényleg sorba az otóval, mert az a sehova vezető út. Munkaellenállás és optó. A közös pontról a kondi az erősítő felé. De célszerű az erősítőt az optoval egy helyen kialakítani. Mert akkor kis impedancián küldi az OPA a jelet a PIC felé. Nem szed össze zavart.
Bővebben: Link
Itt leírtam, mi a célja ennek az áramkörnek. Idézem: Ez elvileg egy jelzőkészülék, ami jelezné egy elem pozitív pólusát. A Tű végével az elem pozitív pólusát megérintve a LED-nekvilágítania kellene. A tranzisztor NPN típusú. Link javítva. Használd a link gombot! -moderátor- A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Olvastam én, de úgy gondoltam más célod is van, mert ez nem túl sok kritérium. Az elem feszültsége, vagy feszültség tartománya nincs meghatározva. Mert ha az elem feszültsége nagyobb mint a Led nyitófeszültsége, akkor segédáramforrásra, sőt tranyóra sincs szükség. Elég az ellenállás és a Led.
Mellékelek két kapcsolási rajzot, nedudgi tanácsának megfelelően.
Az egyik csak akkor jelez, ha a vizsgálandó elem feszültsége min. 1,4 V. A másik akkor is jelez, ha ez a feszültség kisebb 1,4 V-nál. Ez akkor jó, ha pl.: újratölthető akkumulátorról van szó, aminek feszültsége max. 1,2 V, vagy ha az akkumulátor le van merülve, amikor a feszültsége 1V. Jól mondom?
Igen.
Azt azért elárulom hogy a ceruzaelemek (akkumulátorok) pozitív pólusa mindig a kisebb kivezetés. Ez alól nincs kivétel.
Rendben van, de ez a kapcsolási rajz ( két változata ) oktatási célokra kell nekem. Segítségével érthetik meg a tanulók a tranzisztor működési elvét. Gyakorlati haszna főleg ez.
Sziasztok! Megtudnátok mondani, h ezek a nimh akkuk mekkora maximális áramot tudnak leadni? Konkrétan azért érdekelne, h a robogóban ki lehetne-e váltani velük a savas akkut.
köszi!
Idézet: „h ezek a nimh akkuk” Milyen ezek?
Nem lehet kiváltani. Indítóáramot nem tudnák!
Jogos A tesco-s 1,2V 3000mAh ceruzaelem kinézetűre gondoltam
Sejtettem különben, már elterjedt volna, gondolom... De egyébként mekkora áramot tudnak folyamatosan leadni, ami még nem károsítja és nem is melegíti túlzottan? (bár ez nyilván változó, de pl az előbb említett?)
A legszigorúbban őrzött ipari titkokat feszegeted ezzel a kérdéssel. Nagyon nehéz konkrét adatlapot találni, főleg a NiMH akkumulátorokról. Az akkumulátorok szerencsés esetben 500 körüli töltés-kisütés ciklust bírnak a gyártók szerint. Ezt általában vattába csomagolva, szobahőmérsékleten tudják is.
Az akkumulátorok kapacitását C mAh formában adják meg, ez a ráírt kapacitás huszadával (C/20) 20 órán át 1,0V cellafeszültségig történő kisütéssel számított értéket jelenti. 2-3C kisütést még talán elviselnek néhányszor, de az élettartam csökken, főleg a jelentős melegedés miatt. C/5 kisütés még nem okoz komoly kapacitáscsökkenést, de a tényleges kapacitás már csak 90% körül lesz. C/2 esetén 80% vehető ki egy akkumulátorból. Ennél nagyobb áramot már kevés marketinges (gyári cenzor) engedett publikálni, de a hatása már hétpecsétes titok. Az internet megjelenése óta javult a helyzet, független források néha szúrópróbaszerűen tesztelnek akkumulátorokat, de ezt csak saját hobbi melléktermékeként teszik (például lámpamániások). Ebből maradandó következtetéseket nem nagyon lehet levonni. Nagy teljesítmények leadására nem a NiMH technológia való. A LiPo akkumulátorok 10-20-30C kisütéssel elég sokat elviselnek a modellezőknél. Néhány amperre használható a LiIon akkumulátor, extrém nagy áramokat NiCd akkumulátorból lehet kicsikarni.. Nagy teljesítményt olcsón az ólomakkumulátorok tudnak, cserébe nehezek, mint a bűn. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Helló balint2005!
Ha egy teljesen feltöltött akkut rövidre zárnál és megmérnéd mekkora áram folyik... Na akkorát. Persze ettől tönkremegy esetleg felrobban vagy tüzet okoz, de a maximális áram akkor fog belőle folyni. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Sziasztok!
Megerősítésért vagy kioktatásért fordulok a tisztelt fórumozókhoz. Hozzám került egy sarokcsiszoló, amelynek elromlott a kapcsolója, így azt előző gazdája kiiktatta, és direktbe kötötte a motort a hálózattal. Én szeretném, ha mégiscsak lenne kapcsoló, meg is van hozzá az alkatrész, és a bekötéssel kapcsolatban kérdezném, hogy az általam képpel mellékelt megoldás megfelelő-e? Van még egy kondenzátor is, aminek jelenleg egy lába csatlakozik, a másik, ahogy elnéztem letörött, de a gép enélkül is megy. Ez mire szolgál? Lágyabb indítást tesz lehetővé? Gondolom nem véletlenül van ott, ahol van, ezért ezt is vissza tervezem kötni, remélem jó helyre rajzoltam. Előre is köszönöm, ha valaki vet rá egy pillantást, és megerősít, vagy kijavítja az elképzelést. Üdv
Szia!
A kapcsolót a 0,33µF-os kondenzátor elé kösd, tehát hogy azt is kapcsolja le. De ahogy látom ez a zavarszűrő kondenzátor kissé viseletes (olvadt).
A kondenzátornak csak zavarszűrő szerepe van. A motor nélküle is üzemel, de rendkívül nagy zavart küld a hálózatra, ami aztán minden rádiós dolgot rendesen zavar.
Köszönöm mindkét választ, megnézem, hogy működik-e a kondenzátor, és legfeljebb veszek egyet.
Miért mér nagyobb feszültséget a multiméterem, ha kicserélem a fejét krokodilcsipeszre?
Leforrasztottam az eredeti mérőfejet, ami csak egy kis fém pöcök volt, és krokodilcsipeszt raktam a helyére, de 12V-nl 16-ot mér..
Hello! Ilyen csodák nincsenek, legfeljebb két esetben.
1. Tönkretetted a multimétert a forrasztáskor. 2. Váltófeszültséget mérsz, és most a krokodil tapizása miatt összeszed valamit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |