Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hát pedig csodák nincsenek!
Ahol áram folyik, és ellenállás van, ott feszültségesés lesz! Stab kimenetén egy biztosíték, ellenállása van ( azt most hagyjuk, hogy mennyi), tehát esik rajta feszültség. Valószínűsítem csak áram határoló funkciója van, ez esetben lehetne akár a stab bemenetén is, ott kevésbé zavaró a rajta eső feszültség. Aztán jön kb 2x1m vezeték, na itt is esik feszültség ... csere vastagabbra, vagy rövidebbre! Esetleg még a vezeték csatlakozásánál is lehet átmeneti ellenállás ... ha csokiban van akkor a csavar meghúzása, vagy helyette forrasztott kötés segíthet a dolgon. Lehet én nem figyeltem, de az nem derült ki idáig, hogy közvetlenül a stab kimenetén válltozik-e a feszültség a terhelés hatására (Ha válltozik akkor a bemenetén mennyi a válltozás?) (Ja és természetesen a stab ki és bemenő feszültségét a stab gnd lábához képest mérd! ) A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Hello!
Ha felteszel egy rajzot és arra hivatkozva írod az adatokat és a stabi kimenetén és bemenetén mérsz a GND-hez képest, akkor nem lesznek ezek a félreértések. A 1A nem okozhat a biztin 1V feszültségesést. De ha annyi is lenne, akkor a bementi feszültséget még 1V-al meg kellene növelni, hogy a kritériumnak megfelelő nagyságú bementi feszültséget kapjon a stabi. Így kellett volna indítani..
Ma azt fogon kimérni, alapvetően nem lenne probléma hogy esik a vezetéken és az kompenzálni kell mert az beállítva vidáman megy a készülék.
Bár jelen beállítás szerint, ha a skálaizzót felkapcsolom 2.43 volt van, ha lekapcsolom 2.5 ami még teljesen rendben van. Viszont a zéneres tirisztoros védelmet így nem tudom használni, 2.55 voltnál lelövi az egész rendszert, tegnap teszteltem, tökéletesen ment, de az labortáppal volt. Itt viszont mivel esik a feszültség, és alapból nagyobbat kell beállítani egyből begyújt a tirisztor még akkor is ha a rádió rajta és úgy kapcsolom be, végülis ez a feladata, de így nem jó. A következő zénerrel amim van, 2.71 voltnál lövi le a rendszert, ami már lélektani határ ugyanis elég speciális kis csövekkel van tele a vevő 1 voltos fűtések stb. No de hogy ne térjek nagyon el a témától lehet meg kellene próbálni azt amit egyik kolléga javasolt feljebb mellékelem képként. Valóban elhagyom a biztosítékot mert a tirisztor ha begyújt úgyis lerántja a feszültséget egyből.
Idézet: „(Ja és természetesen a stab ki és bemenő feszültségét a stab gnd lábához képest mérd! )” Akarom mondani ahol a ADJ lábra menő alsó ellenállás a földre van kötve. Idézet: „Idézet: „Stab végén 2.67 volt, megy a biztosíték foglalathoz utána már csak 2.56 volt (a biztosíték 1.6 amperes, 1.1 ohm), megyünk tovább a készüléknél amibe megy 2.46 volt a vége.”” Valami biceg. Minek biztosíték ide. A stabilizátor bemenetén lenne, nem lenne. Feszültségesési probléma. Teljesen értelmetlen stabilizált feszültséget koloncokkal elrontani. Igazából a probléma felvetőjének szól. Sanyesz5-nek?
Üdv!
A biztosítékot kioperáltam, lassan ott tartok hogy csinálok egy videót mérésekkel hogy egyértelmű legyen, mert így írásban félre lehet érteni sok dolgot. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Akkor vissza az elejére. Ha elsőre megmondtad volna mire kell, már rég túl lennénk a problémádon.
Ha jól látom, a stabil tápod egy vevő tápja. Ez eredetileg 2 db 1,2 V névleges feszültségű lúgos akkumlátor. Egy lúgos akkumlátor kapocsfeszültsége minden, csak nem stabil, és itt és most tized voltokról vitatkozunk. Megéri? Bőven elég, ha a tápod feszültsége 2,0 - 2,8 V között van, a lúgos akksi sem tud többet. A műszered végkitérése sem véletlenül 3 V. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Én szakembertől mást hallottam, illetve a kezelési utasításban is 2.5 +- 0.1 volt van feltüntetve
Akkor nézz meg egy lúgos akkumlátor feszültség viszonyait. Különösen ajánlom figyelmedbe a lúgos akkumlátorral foglalkozó részt.
Bővebben: Link Az általad csatolt dokumentum a készülékedhez adott hálózati tápegység dokumentuma. Kerítsd elő, építsd meg azt. Ez a lúgos akkumlátor üzemi feszültségét állítja elő. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Értem amit mondasz, terepre cipelve ahol nincs más lehetőség valószínű jobb mint a semmi a lúgos akku. De 1 tized voltos feszültség eltérés már nagyban növeli, illetve csökkenti a vevő érzékenységét, 2,5 környékén maradva szerintem ott az optimális középút.
Azért egy ilyen készüléket alapvetően terepi használatra, akkumlátoros üzemre tervezték. A tápegységes megoldás csak amolyan szükség megoldás. A két cellás táplálás pedig a hordozhatóság miatt van, nyilván jobb lenne, ha magasabb lenne a tápfeszültség, ami viszont súlynövekedéssel járna. A konstrukció viszont eléggé robosztus, ezért a tápjának sem kell laborműszer pontosságúnak lennie.
Az érzékenység csökkenésével pedig kevéssé kell törődni, mert a terepen jobb az antenna hatásfoka.
Pucukának van igaza, mondom ezt mint kivénhedt hiradó katona és vasutas.
Hi Urak
Ki kellene számolnom, hogy egy 0,41 uA nyugalmi áramfölvétel mellett egy tipikus CR2032-es elem meddig bírja. Az Energizer adatlapja szerint 235mA-t tud. Ha ez alapján számolok, akkor több mint 6 évig kellene bírnia. Csak hogy ez csaladós, mert 2V-ig merítve érti az adatlap . Az én esetembe már 2,8V alatt már nem működik az eszköz, ami egy távirányító. Szerintetek van erre valami számolási módszer? Nekem már a saccolás is megfelelne.
Milyen szakemberről beszélsz? Lakatos, vagy asztalos?
A 2,5V ± 0,1V a VSz-2,5M (ВС-2,5М) specifikációja. A készülék a névleges 2,5V tápfeszültség +5% és -10% változása között üzemképes. Az akkumulátor feszültségének -20% változásának hatására a készülék érzékenysége kevesebb, mint 2,5szeres érzékenységcsökkenést mutat. A magyar fordítás nem egészen pontos.
Kedved "Géza" nem fogok nevekkel dobálózni mert ez nem a reklám helye, maradjunk annyiban hogy a seregben ez volt a foglalkozása.
Viszont hogy öröm is legyen a dologban, "kendre256" által felvázolt megoldást próbáltam le az előbb amit mellékelek is. Az eredmény tökéletes, elvittem egy 4 eres kábelen a feszültséget a készülékig ott össze lettek kötve, 0.04 voltot esett összesen.
A seregben a századparancsnokom asztalos volt, pedig egy kiemelt helyre települt híradós században szolgáltam 20 hónapot.
Kezdjük azzal, hogy én más eredményre jutottam: 235mAh/0,00041mA=~573171 óra. Ez kb. tízszer több, mint amit te számoltál. Mindenesetre ez annyira sok, hogy nem kell vele foglalkozni. A merülést úgyis a nyomkodás fogja meghatározni, azt pedig úgy lehetne számszerűsíteni, ha egy-egy nyomás adatát ismernénk (áram*időtartam).
Egyébként 2,8 V-ig merülve a lítiumelem kb. a névleges kapacitásának 80-85%-át adja le, onnantól 2 V-ig a maradék 15-20%-ot. Azt a 0,41uA-t mérted, vagy olvastad?
Mértem. Próbáltam a működési áramfölvételt mérni, de az egy mezei multiméterrel nem lehetséges.
Ez egy kétirányú kommunkikációra alkalmas kapunyitó távirányító (új technológia) Állítólag zabálja az elemet, ezért kértek meg, vizsgáljam meg. Összehasonlítva egyel régebbi verzióval, amivel nincs ilyen gond, annak egyáltalán nem lehet mérni nyugalmi áramfölvételt. Egyébként , rosszul mondom, 2,95V-nál már lemerült elemet jelez. Lehet nem sok értelme van litium elem feszültséget mérni, ha ilyen szűk a működési tartománya. Köszi a infót.
Ha van szkópod, akkor egy soros ellenálláson (pl. 1 Ohmon) meg tudnád mérni az egy ciklus alatt elfogyasztott töltést. Ha nem bizonyul hibásnak, és mégis zabál, akkor megpróbálhatod LIR2032-ről járatni (tölthető Li akku). Mondjuk nem árt az óvatosság, mert azok csutkára feltöltve 4,2 V-ról indulnak. Nálam pár dolog így működik, még nem halt bele egyik sem...
Ha akarod, segítek a töltő megkonstruálásában (meglévő, 4056 alapú modulból).
Sziasztok!
Nemtudom hogy jó helyre írok-e? Segítséget szeretnék kérni tőletek,panel szereléssel kapcsolatban! Ha a forrasztási ponton megsérül a panelon lévő bevonat,(áramkör)amin forrasztunk. Azt hogyan lehet megjavítani,hogy megtudjam forrasztani! A két forrasztási pont vezetékkel való áthidaláson kívűl! Elnézést a nem szakos megfogalmazásért.
Ha a rézfólia levált és leszakadt, akkor marad a vezeték áthidalás..stb
Csodák nincsenek.
Szia
Köszönöm hogy válaszoltál! És azt a rézfóliát nem lehet pótolni,valahogyan?
Valamilyen vékony - 0.55mm - meghajlítassz olyan alakban mint a hiányzó fólia, és laposra kalapálod.
Szia
És azt a vékony rézlemezt,ugyanúgy ráforasztani az épp részre?
Igen, valamikor mi is így javítottuk a hiányt.
Lehet akár ellenállás, vagy egy 1N4148 dióda lába is. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2021
És ilyen vékonyságú rézlemezt hol lehetne kapni,hogy ne keljen kalapácsolgatnom?
Tudtommal a legkisebb vásárolható méret 0,35 mm vastag, 1-2 m2 körül van egy tábla. Az úgy 10e környékén talán elérhető. Miért nem jó a huzalkötés? Mekkora darab, és milyen a sérülés?
Ha felteszel egy képet, jobban lehet segíteni. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2021
Hát annyi azért nem kell belőle
Csak azért kérdeztem,hátha van esztétikusabb megoldás a huzalkötésnél! Egyébként nem nagy kb. 2db-2cm darab sérült meg. A hiba oka: tervezetnél nagyobb hőhatás érte az áramkört!
Ha megégett, akkor ez égett részt le kell kaparni, és vezetékkel helyettesíteni. Ez így már az "Elektronikában kezdők kérdései" topikba való.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |