Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
12V.ról jó ha elindul, de ereje szinte nulla.
Szintől és hittől erősen függhet.
Ha mutatsz képet, tudok véleményt mondani, melyik, mennyire terhelhető, sokat teszteltem már.
Hibás a megállapításod.
Ha pl. veszel egy dc-dc step down konvertert, amire 3A van írva, az valószínűleg tudni fogja a 3A-t, de másodperceken belül túlmelegszik. Viszont ha ezt a konvertert te 1A-rel használod, működni fog 100év+1napig. Nincs silány minőség, csak az adatlapok nem stimmelnek. Másik lehetőség a valóban bóvli kialakítás, találkoztam már ilyennel is sokszor, pl. 12V-os lámpa, műanyag házzal, belül SMD LED-ek, amiknek nincs hűtésük, soros ellenállással kapcsolóüzemű áramgenerátor helyett. Ebből egyszer kell bevásárolni, legközelebb nem fogsz. Viszont, ebben az esetben is, kisebb árammal hajtva a LED-eket, szuperül használható lesz a lámpa, és valószínűleg gombóc fagyi árába sem került...
Krokodilcsipeszes teszt vezetékekkel összeraktam: akkumulátor pozitív pólusával sorba a zseblámpaégőt, az akkumulátorral párhuzamosan pedig a multiméter. Először izzó szépen felizzott, majd mikor a multiméter 3,78V körülre ért, addigra az izzó teljesen kialudt, a feszültség növekedése lelassult. 3,86V-tól kezdve a töltés sebessége nagyon lelassult.
Nagyjából mennyi ideig tart míg 4,14V-ot eléri a multiméter? (Remélem, hogy a képen minden látszik.) A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2021
A töltés végeztével az akkumulátor lecsatakoztatva 4,1V értéket mutat. Jó-e ez így, vagy apránként még óvatosan töltsek rá?
Sziasztok!
Van egy sérült nyákom ami le van fújva gyárilag feketére mivel tudom lemosni rola hogy a vezető sávok látszodjanak a sérült részen?
Mechanikusan kapirgáld le ahol muszáj. A többi helyen meg jó ahogy van. Egyébként nitrohigítóval megpróbálhatod, de az az ép alkatrészeknek is árthat, tehát csak helyileg kezeld.
Nitro hígítóval. Iskola ecsettel bepamacsolod, akár többször 5-10 percig. Finom drótkefével, körömkefével megcsutakolod. A nitró oldhatja a műanyag ecsetet és a kefét is.
Az akkud gyakorlatilag fel van töltve.
Köszönöm, értékelem a segítséged, de már lemondtam róla. Inkább megveszek mindent biztosabb helyről még ha egy kicsit drágább is. Fontos a jó minőség és a megbízhatóság. Ha nagyon komoly dolgokat szeretnék építeni, pl: egy helikopter műszerfalra egy szenzor visszajelző műszert, esetleg egy szabályzó elektronikát ami nagyon fontos, (akár életek múlhatnak rajta) oda már azért tuti frankó alkatrészek kellenek.
Már step down konvertert sem mernék venni, inkább csinálok saját magam egy kapcs.üzemű tápot aminek a működésébe biztos vagyok. Persze oda is jó minőségű alkatrészek kellenek. Egy kicsit tényleg nehéz ez a dolog. Idézet: Olyat is lehet készen kapni, instant működő dolgok ezek. „step down konvertert sem mernék venni, inkább csinálok saját magam egy kapcs.üzemű tápot”
Na jó, az még esetleg belefér. Erről pl, mi a véleményed?
https://www.hestore.hu/prod_10038725.html Ez elég szimpi, de vajon tudja-e a 3A-t Ha igen mennyi ideig és milyen stabil lehet. Bár nem használnám ki, szerintem max. 1A-ig.
A 3 A-t kibírja. Percekig. Nagyon melegedne, nem lenne életbiztosítás. Az 1A-t lazán, ha legalább egy laza szellőzés van a környékén.
Akkor ez jó lesz, köszi. Ki is próbálom jövőhéten ha megjön. Úgy is rendelnem kell egy adag cuccot.
Ezeket nem nagyon ismerem. A Traco Power gyárt nagyon megbízható és drága DC/DD konvertereket. Recom által gyártottal is találkoztam már, olcsóbbak de szintén jók.
Sziasztok!
Elnézést, ha nem pont ebbe a témába passzol leginkább a kérdésem. Rendeltem egy ilyen VW-be való androidos rádiót, de amire megjött, az autó szervizbe került, így nem tudtam belerakni egyelőre. Kipróbáltam egy másik autóban (2003-as renault twingo), hogy működik-e, de egy olyat csinál, hogy a kulcs "rádió" állásában normálisan működik, viszont amikor ráadom a gyújtást, a hangszórókból "dobbanó-koppanó" hang hallatszik (miközben ki van kapcsolva a rádió). Ha leveszem a gyújtást és várok egy pár másodpercig, majd vissza akkor csinálja, ha rögtön vissza a gyújtás akkor nem "koppan". Létezik szerintetek, hogy a vw-be nem csinálná ezt a hangot? Ha esetleg abban is csinálná, szerintetek koppanásgátlóval, vagy hasonló elektronikával lehet ezen segíteni? Vagy esetleg más ötlet? Előre is köszi!
Kicsit értelmetlen ez az agyalás, mert a linkelt DC-DC konverternél 100% ugyanazt a terméket kapod, ha az ebay-ről rendeled, vagy ha a hestore-ból. Ugyanannyi az esélye, hogy eleve hibás, vagy hogy később elromlik. Érdemes min. 99.9%-os eladótól vásárolni, sok eladással, és akkor nem érhet meglepetés. Ugyanott gyártják, ugyanazon a futószalagon...
Ha pedig az üzembiztonságról van szó, akkor redundáns rendszert kell kiépíteni, monitorozással, és kell készíteni egy visszajelző rendszert, hozzá pedig egy ellenőrzési útmutatót, amit bizonyos idóközönként (megszabottan!) el kell végezni. Így garantálható a biztos működés! Akármilyen tápegységet, akárhonnan is veszel, el fog romlani! Előbb, vagy utóbb. A rezgés, a hőmérséklet változás, a felhasználói hibák/beavatkozások, és a normális degradációja az alkatrészeknek mind fontos tényezők. Szóval ahol kell, alapból úgy kell tervezned, hogy a legrosszabb esetben megy tönkre (akár holnap), viszont ez a hiba nem befolyásolhatja az utána levő berendezéseket. Plusz kicsit átgondolva, egy 3A-es szabályzó mondjuk 5V-on (mert nem specifikáltad) 15W-ot alakít át. Hatásfok 85-90% körül van, a keletkező hő: min. 1.5W. Ha megnézed a tokozást, látható, hogy SMD. Ilyen kis méretben, hűtőborda nélkül 1.5W-ot eldisszipálni lehetetlenség. Maradjunk az 1A-nál, minimális légáramlással, ahogy Epu2 is írta. Ha légmentesen bezárod egy műanyag dobozba a konvertert, 200mA-től is tönkre fog menni hosszú távon... A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2021
Van egy régi yamaha szintim amihez 9-12 v-os 1 amperes adapter kellene.
Mennyire ördögtől való két usb töltőt sorba kötve biztosítani ezt? Ilyenből van itthon 1000, de az adapterek annyiba kerülnek, mint maga a szinti. A hangszórókat nem fogom használni csak a midit.
Nem elegáns, de működik (polaritás helyesen kötve). Nyilván mindkét adapter legalább 1A-es terhelhetőségű legyen (nem kell egyformának lenniük, lehet 1A-es mellett 2A-es is).
Sziasztok. A LED szalagok távirányítója általában 433MHz-en működik. Van rajt ON és külön OFF gomb. Szerintetek létezik olyan relékártya, ami betanítható tetszőleges távirányítóhoz. Hogy amikor megnyomom a LED szalag távirányítóját, azzal együtt kapcsoljon?
Például a LED szalaggal együtt kapcsoljon be egy tetszőleges fogyasztó. A szalag digitális, tehát a 12V-ot folyamatosan kapja, így azzal nem tudok relét kapcsolni. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2021
Idézet: „A szalag digitális, tehát a 12V-ot folyamatosan kapja, így azzal nem tudok relét kapcsolni. ” Ez igaz,de a LED-ek már csak akkor kapnak feszültséget, ha a szalag vevője érzékelte a bekapcsolási parancsot. Ha a LED-kimenetre teszel valamit, azzal lehet érzékelni, és kapcsolni is. Lehet még persze pár probléma, ha a fényerő is, színösszetétel is változtatható, ez nehezíti a megoldást.
Ez a megoldás jelen esetben nem jó. A szalaghoz 2 vezérlő tartozik, egy wifis és egy rádiós. A wifis nem tud olyan programokat, mint a rádiós távirányítós, utòbbi pedig nem tud olyan színkeverést, mint a wifis. A 12V-ot a szalag fixen megkaphatja, de a DATA vezeték válásztható legyen, hogy a wifi vagy az RF vezérlőre van rákötve. Ezt egy kis relé kapcsolná át, és ha a rádiós távirányítón megnyomom a bekapcsoló gombot, azzal együtt átkapcsolna a relé az RF módba. Persze megoldható lenne külön távirányítóval, fillérekért lehet venni 12V os relékártyát, de én nem szeretnék külön távirányítót.
Pontosan milyen LED szalagról van szó? Lehet, hogy pár alkatrésszel megoldható, hogy átkapcsolás nélkül tudja fogadni mindkét vezérlőtől a parancsokat, természetesen nem egyszerre.
Egy képet csatoltam róla, sajnos a chip típusa nem látszódik rajt. Már be van ragasztva a helyére, így több idő lenne kinyomozni. (16 chip / méter - 3 LED / szegmens. 48 LED /m.
Ha jól értem mindenféle megoldás egyszerűbb, mint a rádiós relé átkapcsolás, vagy csak költséghatékonyabb? A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2021
Az egyik vezérlőt kösd a LED szalaghoz úgy, hogy a kettő közé a melléklet szerint bekötsz egy diódát és egy ellenállást. Próbáld ki, hogy így működik-e a LED szalag, reagál-e a vezérlőre.
A dióda kb. bármilyen lehet, amit találsz a fiókban. Idézet: „A szalaghoz 2 vezérlő tartozik, egy wifis és egy rádiós.” Ez úgy értendő, hogy a szalaghoz választhatod, hogy milyen vezérlőt veszel hozzá? Elnézve a szalagot, szerintem meg lehet azt csinálni, hogy leválasztasz belőle egy egységet (ahogy nézem, 3 led meg az IC), azt kötöd elsőként a rádiós vezérlőre. Ha azt bekapcsolod, feszültséget fog kapni az a 3 led, azt lehet érzékelni pl. egy optocsatolóval. Az optocsatoló kimenete pedig kapcsolhatna egy jelfogót, ami a Dout kimentet továbbvezetné a szalag többi részére. Ha nincs bekapcsolva ez az első egység, akkor a szalag további részének Din bemenete a wifis vezérlőről kapna adatokat. Ebben a megoldásban a rádiós vezérlő lenne az elsődleges, ha az be van kapcsolva, a wifis vezérlőről nem lehetne vezérelni (kikapcsolni sem). Ha a rádiós vezérlő be lenne kapcsolva, az összes led vezérelhető lenne (az "első" három is). Ha viszont ki lenne kapcsolva a rádiós vezérlő, wifiről nem lehetne se bekapcsolni, se vezérelni azt a 3 LED-et, ami közvetlen a rádiós vezérlőre csatlakozik. Lehetséges, hogy meg lehetne oldani mindkét vezérlőről a vezérlést, ha az adatbusz megengedi. Ehhez ismerni kellene az adatbuszt, és annak pontos működését (ezekhez nem értek...).
Csak még annyit, hogy érdemes mindkét töltő kimenetére tenni 1-1 visszafele diódát, hogy ha valamiért csak az egyik van bedugva, akkor a másik ne rajta keresztül akarja áthajtani az áramot.
Köszönöm, még abban tudnál segíteni, hogy milyen dióda és hogyan legyen bekötve?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |