Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
https://www.hestore.hu/prod_10037696.html
Ez azért nem olyan sok pénz. Érdemes ismerősöktől begyűjteni a kidobált készülékeket, például régi routereket, vezeték nélküli telefonokat. Tök jó tápok vannak hozzájuk. A legtöbb 12 volt 1 amperes.
Köszi! Megnézem, hogy így megy-e. Egyenlőre csak az egyik vezérlővel.
Igen, tehát ki lehessen választani, melyik vezérlő DATA kimenete menjen a szalagra.
Értem a logikát, de számomra ez túl bonyolultnak tűnik... Nyilván az én tervemet egy külön távirányítóval könnyedén meg tudom oldani, csak jó lett volna egy tanítható relé. Majd azért keresgélek kész áramköröket, mert mostanában már érdemesebb megvenni a dolgokat készen. Illetve a diódás megoldás sem lenne rossz, csak ha 2 áramkörös relével oldom meg, akkor még visszajelző LED-et is tudok tenni, hogy melyik vezérlő aktív. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2021
Mi lenne, ha keresnél olyan vezérlőt, ami mindent tud?
Sziasztok,
Adott egy 12 voltos 775 dc motor - rc etetőhajóba. E mellett van egy halradarom. Ha a radar azonos akksiról üzemel mint a hajó motor, akkor alacsony fordulaton bezavar a motor (szétesik a radar kép) ha viszont külön akksirol megy a radar akkor nincs gond. Lètezik valami fajta szűrő amit a radar elé be tudnék rakni ami megszűnteti a motor okozta zajt?
Sziasztok!
Nem tudom, hogy megfelelő helyre írok, ha nem akkor elnézést! Adott egy AL-KO TOP 1401 betonkeverő. Ennek a bekapcsoló gombja nem működik. Gondolom teljesen laikusan, hogy ebben valami relé lehet. Abban az esetben működik a betonkeverő, ha folyamatosan nyomva tartom a zöld gombot. Valamiért nem tudja megtartani. 1évet állt a betonkeverő, vízmentes helyen. Lehet ezzel a kapcsolóval valamit kezdeni? Köszönöm!
A kikapcsológombon keresztül van tartása annak a relének. Ha az rossz akkor pont ugyanez a jelenség, bár az is előfordulhat, hogy a relé érintkezője a hibás, és nem tud "tartást kapcsolni" magának, de a piros gomb érintkezési hibája valószínübb.
Az ilyesmi gépeken olyan bekapcsoló gomb szokott lenni, ami öntartással rendelkezik. Van benne egy elektromágnes, ami behúzott állapotban tartja a kapcsolót, amíg van áram. Ennek biztonsági funkciója van. Ha elmegy az áram, majd újból visszajön, ne tudjon automatikusan elindulni, csak újabb megnyomásra.
Nagyon sok AL-KO szerviz van az országban, biztosan meg tudják javítani, vagy kicserélni. Szerintem ezt (főleg a biztonsági funkció miatt) nem neked, hanem egy szakembernek kellene megoldania.
Köszönöm szépen a válaszaitokat. Akkor felkeresek egy szakszervizet, ahogy kinyitnak majd! Köszönöm!
Sziasztok!
Adott egy komlett napelemes 12V rendszer, mely áll egy 300w napelemből, a mellékletben található töltésvezérlőből és 2db. 12V/110AH munkaakkuból. Szeretnék a rendszerről alkalom szerűen rövid ideig üzemeltetni egy 12V 25A szivattyút. A mellékleten látszik hogy a vezérlő kimeneti terhelhetősége 20A, így oda nem szivesen kötém! Az lenne a kérdésem, hogy közvetlen az akkura köthetem-e a szivattyút a vezérlő esetleges károsodása nélkül? Köszönöm
Kötheted közvetlenül is az akkura (nekem is így működik a rendszerem). Ha a terhelést közvetlenül az akkura kötöd, az akku mélykisütés elleni védelme nem működik. Ha a védelmet meg szeretnéd tartani, a kimenettel kapcsolhatsz pl. egy autós relét, és azon keresztül kötheted az akkura a szivattyút. Így a védelem is megmarad, és a vezérlő sem megy tönkre a motor nagy áramától. Arra figyelni kell, hogy az akku melyik pontját kapcsolja a vezérlő. Én eddig olyan szolár vezérlőket láttam, amelyiknél a pozitív volt közös, és a napelem, akku, terhelés negatív pontjai voltak kapcsolva. De ez gondolom a vezérlőd doksijában le van írva, vagy kiderül az ábrákból (na meg ki is lehet mérni).
Apróhirdetést a fórumra tilos feltenni, minden formájában!
Tilos továbbá a fórumban privátba kérést feltenni, még akkor is, ha nem publikus kérés. E miatt több hozzászólás törlésre került.
Sziasztok!
Jól emlékszem hogy a 0.14mm2-es vezeték nagyjából 30mA-el terhelhető? A 0.5-ös meg kb: 0.5A? Lehet nem jó, csak kérdem.
Milyen felhasználásra? Tekercselni (trafóhoz) is többet bírnak, vezetékként meg >10×-est.
Vezetékként kellene csak nem tudom most hirtelen mennyit bír egy 0.14-es.
Nagyon durván 10 A/mm2 áramsűrűséggel lehet számolni, már ha a feszültségesés nem érdekes. Természetesen a körülmények növelhetik, csökkenthetik az értéket.
A kontaktort 230Val kell meghajtani. Arduionoval meghajtom a relét, ami kapcsolja a kontaktorra a fázist és amikor az arduino kikapcsol akkora SSR-el kapcsolt áram megszűnik és a feszültség tüske elkerülése miatt a nulla és az SSR kimente közé gondoltam.
Ez egy nagyon kezdő kérdés.
Ki lenne hajlandó engem megtanítani forrasztani a gyakorlatban? Gyakorlati segítség nélkül nem boldogulok, a videó nem segít. Csak fogy a forrasztóhuzal és soha nem oda csöppen, ahová kellene. Nem kell a forrasztás minden csínja-bínja, csak mutasd meg, hogyan, aztán dirigálj egy kicsit. Szerintem 1 óra alatt megvagyunk. Pesterzsébeten lakom és remélem, 1 órás utazással elérhető vagy.
Ha úgy csinálod ahogy leírtad, nem is lesz jó. Úgy kell tartanod a "forrasztó huzalt" hogy arra olvadjon amit forrasztani akarsz. Ne a levegőbe, mert mire a célhoz érsz vele, lecsöppen, elég a folyasztószer.
Idézet: „videó nem segít” Cáfolom. Videóból szinte mindent meg lehet tanulni. Idézet: „soha nem oda csöppen, ahová kellene” Nem szabad csöpögnie. A pákával a forrasztandó felületet melegíted, és ahhoz nyomod hozzá a forraszanyagot. Furatszerelt komponens esetén: A pákát az alkatrész lábához kell nyomni úgy, hogy a lábat és a NYÁKot is melegítse.
A jelenleg is használt közel 50 éves, pillanatpákámat egyszer majdnem leégették. Kölcsönkérték és azzal a feltétellel adtamm kölcsön, hogy a forrasztás után azonnal visszahozzák. Mivel közel volt és nem hozták átmentem érte. Az udvaron éreztem a kimelegedett tekercs szagát. A kapcsoló be volt szigetelő szalagozva. Azt mondta a illető, hogy kicsi a teljesítménye, mert nem forraszt. 3×1 mm2 -es vezetéket nem tudta beónozni. Kivert a víz, de 10 perc hűtés után, másfél perc alatt megcsináltam és akkor az ő álla esett le.
Úgy képzeltem, hogy én hoznám a saját pákámat.
De ha van két huzal, amit egymáshoz kellene forrasztani, nem a nyákhoz, de nem is messze a nyáktól, mire tegyem rá? Van két krokodilcsipesz a forrasztópákámon, de azok mindig elfordulnak. Négy kéz kellene hozzá. Kettő tartja a kábeleket, egy a forrasztóhuzalt és egy a pákát, Nekem csak kettő van. Nincs semmilyen szilárd alap se.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2021
XI. kerület. 19, 49 villamos. Ha gondolod, eljöhetsz. A többit privátban.
Az én módszerem, ha túl rövid vagy nincs elérhető felület a közelben:
Mindkét vezetéket jó alaposan beónozom külön-külön előre, kis felesleggel. Utána az egyik vezeték a mutató- és középső ujj közé, a másik a hüvelyk- és a gyűrűsujj közé, a másik kézben a páka, egyiken megolvasztod az ónt és hozzányomod a másikhoz, amíg az meg nem olvad. Utána páka el/ki, és amíg meg nem szilárdul az ón, úgy tartod. Nekem remeg a kezem, de szokott sikerülni. Ha közel van, fújkálással gyorsítható a szilárdulás. De inkább valami üvegfelszínen lenyomom súllyal mindkettőt, egymás mellé állítva - ha lehet.
Szóval zsonglőrködés... Most úgy néz ki, hogy lesz oktatóm.
Dehogy! olyan mint a kötés. Gyakorolni kell..
Érdemes megnézni, hogy milyen fajta ónnal forrasztasz mert többféle van, és eltérő az olvadáspontja. Az ónhoz érdemes beállítani a páka hőmérsékletét (ha az szabályozható).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |