Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is! A PWM mint olyan egy módszer, ezért így, hogy valami alkalmas-e PWM-re vagy nem, nem lehet értelmezni. Alacsony frekin még egy relé is alkalmas a PWM-re(pl. 10sec periódus idővel) De mielőtt még jobban belemennék, mit akarsz kezdeni egy relén a PWM-el?
khhhmmm...
"Motort szeretnék vele kapcsolgatni a kérdés, hogy PWM-re képes lehet ez? Ha igen milyen frekvencia a max amit még meg lehet oldani?" Szóval motort. Kis modell motort. Minél magasabb frekvencián
Szia!
Nem egészen értem ezt a kapcsolást. Az egyik ami nem tiszta, hogy miért a relé behúzótekercsén keresztül van az opto tranzisztorának kollektora a tápra kötve. Ha vezérlést kap az opto, akkor elkezdi nyitni a T1 tranzisztort, amelynek hatására a tranzisztoron egyre kevesebb feszültség fog esni, ami már nem lesz elegendő, hogy az opto maradékfeszültségével együtt nyitva tartsa a T1-et. Ezek igen gyorsan lejátszódó folyamatok, amelyek véleményem szerint egy oszcilláló folyamathoz fognak vezetni addig, ameddig az opto vezérlés alatt van. A PWM-et nem szokás relével megoldani. Több okból sem: mint ahogyan azt watt is említette a relé mechanikai eszköz mivoltából adódóan nem képes túl nagy frekvenciával kapcsolgatni. Én azt mondom, hogy kb. 1 Hz-et még elbír, de ezt sem hosszú távon, mert az érintkezők pogácsái minden egyes kapcsolás hatására roncsolódnak, ami egy idő után az eszköz tönkremeneteléhez vezet. Üdv.
Elrontottam.
Szóval a relé helyére jön a motor és a vezérlő jelet az optio egy AVR-től kapja.
Akkor miért teszed fel ezt a képet? Ezen nincs motor! (szerk: Közben látom már, hogy elrontottad...)
16KHz freki már jó lenne, de miért kell opto? (annak ellenére, hogy simán vinné!)
Nem találtam más rajzot ami "hasonlított" az elgondolásomhoz és sajnos nem tudtam megrajzolni.
Közben építem is így bevallom nem figyeltem eléggé. Opto azért kell, hogy független legyen a két áramkör egymástól. A vezérlés egy kis gombelemről megy 2,6V viszont amit meghajt az lehet egy pici motor is meg egy erősebb 12V-os is, sőt vegyesen is több áramforrásról.
Akkor érdemes lenne FET-et használnod, mert a tranyó meghajtása nehezebb(viszont itt nem lehet a táp 10V-nál kevesebb).
A 4N25-el a legrövidebb impulzus 7,3usec, ami 68kHz körüli frekit jelent. 16kHz alapfreki így működhet, de a legkisebb PWM arány 8,5% körüli lesz az on-off idők miatt. Innen már a változás a program szerinti lehet. Biztosan jobb lenne egy gyorsabb opto, de ha nincs más ezzel is ki lehet próbálni. Persze a rajzodon nem jó a bekötés. Inkább valami ilyesmi kéne.
Hello!
- A 2mA-es Led kis áramúnak számít. Ha ezt nem tüntetik fel, akkor általában "normál" Led-et értenek alatta, aminek kb. 10..20mA mellett van "normális" fénye. - Az LM3914 Led meghajtójának áramát a referencia feszültség kimenetének terhelésével lehet befolyásolni. Tehát a kívánt áram az R6 R7 ellenállások változtatásával megvalósítható. Adatlap szerint 100uA terhelés melett 2mA a Led-áram, 1mA esetén 20mA. üdv! proli007
Hali!
Jaa értem. Szóval hogyan is kezdjem el számolgatni az R6, R7-et hogy 20mA-t kapjanak a LED-ek? Közben nézgelődök az adatlapon.
Bár ha jobban belegondolok nem muszáj számolni, egyszerűen csak berakok R6, R7 helyére egy 2,2k ellenállást a 22k helyett.
Kösz!
Egyébként meg nem váltó áramra, hanem egyen áramra raktam az elektrolit kondit....
bocsánat, csak gondoltam nem kell litániát írnom hozzá....
és akkor az a 10 nanos az hova kéne szted?
Nem! Az 5-ös láb jól megy a testre, de az a 10 nanós minek van ott? A hangszóró kapja a testet onnan, meg az 1-as láb, meg a C2. Valami itt nagyon el van kutyulva.
Szerintem csak a test kivezetést kellene a C2 másik lábára tenni, és minden ok.
Sziasztok!
Szeretném a segítségetek kérni! Van egy asztali lámpám amibe egy philips PL 11W G23-as jelzésű fénycső van. Sajnos kiégett, és szereném pótolni. Kérdésem lenne hogy hol tudok Pesten venni bele ilyet, vagy esetleg milyen más hasonló fénycsővel tudnám helyettesíteni. Köszönöm a segítségeteket! Bere3
Az nem a tiltás. és itt is az 1-es van GND-n, tehát jól éreztem, hogy a GND-t a kondi másik oldalára kell kötni. Csak most nézem, hogy C2-t írtam a C1 helyett előbb.
Üdv!
Ha egy labortápot dobozolni szeretnék, akkor gondolom ajánlatos a végtranyókat elszigetelni a hűtőbordától (vagy nem)? Ha igen, akkor hogyan, ugyanis eddig én csak csillámlappal vagy szilikon lapkával tettem meg ezt, de aztán rájöttem, hogy hogyha felfogatom a csavarral, akkor végülis az is zárja a bordát a tranzisztorral. Vagy erre van valami megoldás?
Sziasztok .Egy olyat szeretnek csinalni hogy 24Vos pakat egy 555el + FETel szabalyozni. az 555el allitanam be hogy hany masodpercenket kapcsoljon be a paka futtese.Ez igy megoldhato ? nem lessz gond a pakanak hogy DC-t fog kapni ? nincs kikotve hogy AC kellene neki.
Koszonom WaRL0
Köszi!
Tehát akkor az nem gond hogyha a házra rávan kötve a védőföld és nincsenek szigetelve a tranyók?!
Attól függ. Ha a hűtőborda szigetelt a háztól, akkor jó lehet.
Ahogy köbzoli is írta: a) Szigetelés a hűtőborda és a ház között van, ekkor a tranzisztorokat nem kell szigetelni a hűtőtől, de a hűtőbordához semmi nem érhet hozzá, földelni sem szabad. Csak akkor jó, ha a tranzisztorok háza ( pl. kollektora ) össze van kötve egyébként is a kapcsolásban. b) Szigetelés a tranzisztorok és a hűtőborda között vannak, ekkor a hűtőborda földelhető.
Szia!
Megoldható, nem lesz probléma abból, hogy DC-t kap. Viszont akkor már a kétállású vezérlés helyett alkalmazhatnál PWM- et is. Bár a dologban az jelenti a problémát, hogy ez csak egy vezérlés, de nem szabályozás, tehát nincs az áramkörödben semmiféle visszacsatolás a kimenetről, gondolok itt arra, hogy nem tudod mennyi a páka hőmérséklete. Enélkül nem lesz kielégítő a páka hőmérséklet stabilitása. Ha egy ilyen eszközzel egy nagyobb hővezető felületet akarsz forrasztani, akkor a páka hőmérséklete csökkenni fog ugyanazon beállítás mellett, amely pl. egy hagyományos alkatrész beforrasztásához elég lenne. Ha esetleg mégis meg lenne oldva a hőmérséklet figyelés, akkor nem szóltam, bár Te nem említetted ezt. Üdv
Esetleg idővel felmágneseződhet a páka hegye.
Hello!
Mert a Tied vasból van? Mert akkor a hő majd lemágnesezi! üdv! proli007
Szia!
Nekem nem kell a visszacsatolás.Csak azért akarom így megcsinálni mert ha egyszeruen rákotom a tápra akkoor 2perc után vorossen izzik a páka hegye.Ma megépttem es írok a fejleményekrol.
Szia szerintem azzal nem lessz gond mert rézbol van a hegy
Hello.
építenék egykét egyszerűbb áramkört, de a hozzávalókat nemtudom hol rendelhetném/vásárolhatnám meg... tudnátok ajánlani egy webáruházat/boltot? és milyen árakra számitsak? milyen árban vannak az ellenállások, kondenzátorok, stb? nagyon kezdő vagyok ezen a téren. a válaszokat előre köszönöm
Én a HE Store-ból szoktam venni.
Javaslom vegyél egy kis próbapanelt (vagy egy kicsit nagyobbat). Próbapanel Amúgy, ha egyszerű kapcsolásokat akarsz építeni akkor max 1500Ft-ból (amiből 700 a próbapanel) bőven be tudsz vásárolni ami kell. (ha pesti vagy még jobb akkor futár sem kell.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |