Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekes hangszóró probléma
 
Témaindító: Flyingman, idő: Máj 6, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 3
(#) Flyingman hozzászólása Máj 6, 2009 / 1
 
Sziasztok!
A következő, számomra nagyon érdekes problémám van:
adott egy Opel Astra F. Blaupunkt Victoria SD48 Mp3-as autórádió van benne. Nincs egyéves. Elől, az ajtókban, gyári méretű Pioneer 160-as hangszórók. Hátul, a kalaptartóban, szintén gyári méretű Hertz DCX 130-as hangszórók. Kábelezés, csatlakozók gyáriak. Még a hangszórókon is szigetelt, klimpelt sarukkal. Minden profi módon összerakva, gyári rajz szerint. Erre mi történik? Beépítés után félévvel a jobb hátsó Hertz DCX 130-as elkezdett recsegni. Először picit, aztán egyre jobban. Kis idő múlva a másik oldali is kezdett picit. Ekkor visszavittem, szakszervíz, stb. Kicserélték az egy pár hátsót ugyanolyanra, csak zsír újra. Most egy hónaposak, és újra elkezdett recsegni! Úgy gondolom, mivel most a bal hátsó kezdi a recsegést, a jobb még tiszta, ezért az autórádió nemigen lehet, mert akkor most megint a jobb oldalit kezdené "enni".
Nos, igen kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy mi lehet a gond. Esetleg valaki találkozott is már ilyen jellegű gonddal?
(#) Travolta válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 6, 2009 /
 
Érdemes lenne a hangszórókat egy másik rádióval is kipróbálni.Hátha mégse azok a hibásak.Én a múlthéten találkoztam hasonló problémával.Ott az autórádió pufferkondi cseréje megoldotta ezt a problémát.
(#) Action2K válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 6, 2009 /
 
Én épp holnap cserélem ki a Nissanomban a gyári Pioneereket ugyan ez okból. Mondjuk az egyik 6 évig bírta, a másik még él. A fő ok, hogy a hangszóró kisebb teljesítményű mint a fejegység.
A Te hangszóród is csak 40W RMS. A fejegységed meg 50W-os. Nem csoda, hogy kinyírja a hangszóróidat.
Én ledöbbentem, mikor megláttam, hogy 8W-os volt az enyémben. Minimum 60W-os hangszórókra cseréltesd ki.
(#) bladika válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 6, 2009 /
 
Szia! Az itt elhangzottakkal ellentétben nem igaz, hogy túl erős a fejegységed! A fejegység harmat gyenge a hangszóróidhoz képest!

A fejegységed jó esetben 4x26W szinusz, járó motornál!
A hangszóróid pedig 40W RMS

Tehát Action2K által vázolt probléma kilőve, illetve pontosan az ellentéte áll fent!

Gondolom hangosan szoktad hallgatni, emiatt eléri a fejegység a maximumát és torzul a kimeneti jel! DC-t kap a hangszóró amit általában leégéssel szokott honorálni. Ez a recsegés egyértelműen a leégés jele!
(#) didyman hozzászólása Máj 6, 2009 /
 
40W RMS, meg a lónak a nemesebbik tagját. Ez úgy 40W, ahogy a fejegység 50W. Vagyis, simán alulméretes . Ha a 60Hz-et figyelembe vesszük és normál eloszlásgörbét teszünk rá, akkor a 40W, mint zenei adalék igaz lehet, annak 60Hz fölé eső területén mondjuk hasraütve 25-30W-ról van szó, karcosan.
(#) bladika válasza didyman hozzászólására (») Máj 6, 2009 /
 
Természetesen ezek a gyári adatok! Azért is írtam, hogy jó esetben! Gyakorlatilag ennél kevesebb, na meg, hogy mit hazudnak...
(#) Action2K válasza bladika hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Az én Sony fejegységem 4*40W. Még nem mértem meg, de holnap megteszem. Arra a kis időre ki fogják bírni a szomszédok az a kis 1kHz-et Vagy megkegyelmezek nekik (no meg magamnak), s teszek rá műterhelést.
A lényeg, hogy ez a 40,45,50W-ok nem oly nagy hazugság szerintem, mint amikor már az ezres számot közelítik meg. Mikor már egy 10A-es biztosíték kell a fejegységnek, akkor ott már sejthető némi kakaó is.
Emellett ezek a márkák nem annyira kínaiak, hogy a tizede sem lenne igaz.
A hangszórónál már hamarabb elképzelhető a "valótlan", "kozmetikázott" adat. De most körbeolvasgattam a neten, s többek írják, hogy eléggé kileng a membránja. No ez az átvezetőszálak elszakadásához is vezethet, s az is okozhatja ezt a recsegést, majd elnémulást. Volt olyan hangszóró a kezem alatt javításon, hogy ennek a vezetéknek szinte semmi ráhagyása nem volt a mozgásútnak. Kicseréltem a szakadtat hosszabbra (meg a jót is), s azóta is muzsikál (ha még használják).
(#) Mzolee válasza Action2K hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Érdekes a téma...
Két gondolat kezdett el motoszkálni a fejemben az írások alapján.

- először is a 10A-es biszti: ha már kimegy, akkor túl sok volt valamiből úgyhogy gondolok itt max. 7-8A áramfelvételre -> 8*14V=112W DC, itt ugye van egy ilyen: 112/4= 28W DC/csat. hát ebből hogy lesz 40-50W csatornánként azt nem akarom elképzelni
- másodszor: 25W - 40W - 50W hát nem jóltudjuk mindannyian, hogy a hangerő érzet logaritmikus. Akkor ne vitatkozzunk itt pár wattokról 40W úgyse 2x hangosabb, mint 20-25W

De ezek csak az én agyszüleményeim (kissé OFF is talán), szóval meg is lehet akár cáfolni
(#) Doncso válasza Action2K hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Ezt te sem gondolod komolyan hogy 50W-ot kinyom a fejegység Bár lehet kb 10%-os torzítás mellett 1khz-es szinusszal és 2 ohmon, de a gyakorlatban ez szinte nemhogy élvezhetetlen lenne hanem elviselhetetlen, jó ha 20W-ot kiböffent az a blau magából tisztességesen.
Mindamellett abban lehet valami hogy az autós magnó kinyírja a hangszórót, ez nem elképzelhetetlen.
Nálam a 27k-s mac szett adta meg magát, mindössze fél év alatt, ugyanez okból.szerintem egyik hangszórónak sem tesz jót az üres lengés, hiába kocsiba van kifejlesztve, hogy nem kell neki csillapítás, mégis a tapasztalat mást mond.
(#) Doncso válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Idézet:
„Gondolom hangosan szoktad hallgatni, emiatt eléri a fejegység a maximumát és torzul a kimeneti jel! DC-t kap a hangszóró amit általában leégéssel szokott honorálni. Ez a recsegés egyértelműen a leégés jele!”



Pontosan!! :yes: Ott a pont.
(#) Doncso válasza Mzolee hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Idézet:
„- először is a 10A-es biszti: ha már kimegy, akkor túl sok volt valamiből úgyhogy gondolok itt max. 7-8A áramfelvételre -> 8*14V=112W DC, itt ugye van egy ilyen: 112/4= 28W DC/csat. hát ebből hogy lesz 40-50W csatornánként azt nem akarom elképzelni”


És akkor még nem is vetted számításba a disszipált teljesítményt, illetve amit maga a készülék többi egysége fogyaszt, bár az elhanyagolható, de veszteségek akkor is vannak, ami kb 20-25%, vagy több, hatásfoktól függően.

Én még mindig azt mondom, a gyártók nem hazudnak, csak nem mondanak el mindent, ugyanis, ráírják hogy 4*50W, de ők nem úgy értik ahogy a vásárló, szerencsétlen IC kiböffent magából ennyit, de csak szinusz bemenettel, kb 1kHz, 2 ohm műterhelés meg vagy 10% torzítás mellet, de ott van az 50W, már írják is rá, szerencsétlen vásárló meg azt hiszi hogy színuszos kimenő teljesítmény van feltüntetve, ahogyan azt régen tették DIN alapján.
(#) pl13 válasza Doncso hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Idézet:
„ahogyan azt régen tették DIN alapján.”


S mi köze ennek a DIN-hez?

Egyébként a 12V nagy biztonsággal határolja be a kivehető max. teljesítményt.
(#) pl13 válasza bladika hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Idézet:
„Gondolom hangosan szoktad hallgatni, emiatt eléri a fejegység a maximumát és torzul a kimeneti jel! DC-t kap a hangszóró amit általában leégéssel szokott honorálni. Ez a recsegés egyértelműen a leégés jele!”


Nem hinném. A megégett cséve biztos jele az, h. csendben van a hsz.
A recsegés mindig valamilyen mechanikai, vagy érintkezési problémára vezethető vissza.

De szerintem, mielőtt kitaláljátok a tökéletes megoldást jó volna tudni azt is, h. mi és hogyen recseg, vagyis kicsit a valós problémára koncentrálni. Annak, h. konkrétumok nélkül mindenki ráborítja a fórumozóra az eddig összeszedett valamekkora tudását sztem nem sok értelme van.
(#) pl13 válasza Doncso hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Idézet:
„Mindamellett abban lehet valami hogy az autós magnó kinyírja a hangszórót, ez nem elképzelhetetlen. Nálam a 27k-s mac szett adta meg magát, mindössze fél év alatt, ugyanez okból.szerintem egyik hangszórónak sem tesz jót az üres lengés, hiába kocsiba van kifejlesztve, hogy nem kell neki csillapítás, mégis a tapasztalat mást mond.”


A tapasztalat azt mondja, hogy a kínában összetákolt autós és egyéb hangszórók kivezetőszálai eleve rossz anyagból, rossz módszerrel készülnek, tehát nagyon rossz esélyekkel indulnak a hosszú életért folytatott küzdelemben.
Egy jó hangszórónak normális alkatrészekből 10 év után is hoznia kéne az adatlapközeli paramétereket, ha a lengőrendszerét nézzük. A jó kivszálak pedig elvileg örök életűek, de 30 év a minimum szint.
(#) bladika hozzászólása Máj 7, 2009 /
 
Nos! Nem reagálnék külön mindenkinek,de:

A leégett nem feltétlen süket!
Recsegő hangszóró egyértelmű jele a leégésnek (ha nem érte mechanikai inzultus) én ezt 3szor játszottam el, egyszer szaki diagnosztizálta, 2 szer pedig labor. Ők meg már csak tudnak valamit.

Ugye attól még lehet leégett egy hangszóró, hogy szól, mert nem feltétlen jelent szakadást, lehet az rövid zár is a tekercsben. Vagy akár lelazult tekercs a nagy hő igénybevételtől, az meg hozzá ér a falhoz. Ez hallható, ha csak kézzel mozgatjuk a membránt. <--- Ezt is szaki mondta!

De, hogy ne csak a levegőbe beszéljek, én kezdő autóhifis koromban (most se vagyok sokkal messzebb) fejegységről hajtottam 2db 75W RMS terhelhetőségű hangszórót (fogalmam sem volt a dolgokról). Mind a 2 úgy ahogy a téma nyitó leírta, kis idővel egymás után recsegni kezdtek, majd meg is halltak(itt jött a szál szakadás). És nem értettem miért, hisz nem égetheti le az a 20x WATT. Na amikor vissza vittem gariba és laborban megnézték diagnosztizálták is a dolgot.

!Méltányossági alapon kicserélték mind a kettőt, úgy, hogy rajta volt a papíron, hogy felhasználó hibájából károsodott!

De a boltos, mondta, hogy amíg nem veszek egy normális erősítőt, a fentebb vázolt problémák miatt, addig be se merjem kötni, vagy ha továbbra is így akarom használni, felejtsem el a nagy hangerőt!

Sokan hiszik, hogy kisebb P erősítő mint P hangszóró, mert akkor nem lehet leégetni, de!

De pont, hogy nagyobbat teljesítményű erősítőt kell használni, mert:
- előbb hallani, ha a hangszóró éri el a maximumát mint az erősítő!

- szebb hangja van, nagyobb dinamizmusa van egy olyan erősítőnek, ami mondjuk 70% van hajtva és nem 100%-on>
(#) bladika válasza Action2K hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Hidd el az a teljesítmény nagyon nagy hazugság! Egyébként én az értéket konkrétan a téma nyitó fejegységének adatlapjából szedtem! A tied se lesz sokkal több, ha egyáltalán több!

(#) watt válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Szerintem a recsegésed a bevezető szál részleges eltörése okozza. Ezt úgy tudod detektálni, hogy kiveszed a hangszórót, összekötöd a bevezető kapcsait, majd mozgatod a membránt óvatosan, illetve az egyik kezeddel tartod, miközben ütögeted a mágnes lapját a másik tenyereddel(ne kíméld!). A hangszóró recsegni fog ha a szál törött.
Ha netán a csévéről elszabadult a tekercs, akkor úgy is zörög, ha a két bevezető szálat nem kötöd össze, miközben ütögeted a tenyereddel a mágnest. Ha zizeg, akkor tekercs. Ha a membránt óvatosan mozgatod, és zörög, szintén tekercs. De nem hiszem, hogy a tekercs leéget-leszakadt volna... (A tekercs a túlhevülés miatt megolvasztja a lakkot, ami rögzíti)

A ráírt teljesítmények reklám adatok, legtöbb esetben impulzus teljesítmény, de ez most tök mindegy. A valós hallgatható teljesítmény 4ohm-os hangszóróval, hidalt erősítővel(már szinte mind ilyen) 14V-os akkufesznél kb. 16W.

Ne hidd el, hogy nagyobb erősítő kell a hangszóróra, mint a hangszóró teljesítménye, ez sületlenség, viszont a túlvezérlés(tortyogó mélyek) leégetheti a hangszórót, de aki így hallgatja az lökött és süket. Én rólad egyiket sem tételezem fel!

A bevezető szálat egyébként ki lehet cserélni némi kézügyességgel. A legjobb bevezető vezetéket régi vasalók szövetborítású hálózati kábeléből lehet kitermelni. Ez olyan kábel, ami több vékony műszálra feltekert lapos rézszalagos vezetékekből van sodorva. Borzasztóan hajlékony. Megjegyzem, hogy manapság csak a nagyon drága hangszórókon van jó bevezető szál...
(#) djgombi válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Az nem lehet, hogy a hangszóró tele megy porral? Én már találkoztam ilyennel. Por került a tekercs és a mágnes közé. Kalaptartóban ráadásul még felül is van a magas. Én azt csinálnám, hogy kivenném és pofára fordítva meghajtanám /nem szét/ csak, hogy mozogjon rendesen. Hátha kidolgozná a koszt. /Már ha az a baja/
(#) Flyingman válasza djgombi hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Akkor egy picit pontosítanék a dolgon, hátha közelebb jutunk a megoldáshoz. A fejegységem teljesítménye a gyári adatok szerint valóban 4x26W sinusos maximum. A hangerő 50 osztású. 30 osztás volt a maximum eddig, amin hallgattam. A port kizárnám, mivel ezek a hátsó hangszórók még egyhónaposak, és ezen idő alatt poros helyen (pl. földút) nem is jártam vele.
(#) bladika válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Az jutott még eszembe, hogy azt írtad, hogy a gyári kábelezés megmaradt!

Ne haragudj, hogy megkérdezem, de találkoztam már érdekes dolgokkal. Elejétől fogva tiéd az autó? Nincs benne valami gányolás? Mondjuk a hsz. "-" ja karosszériára kötve?
Bár attól sem kéne ilyennek lenni! Csak találgatok.

Vagy a hsz. vezetékek valahol toldva, de csak úgy kézzel össze sodorva? Attól is recseghet?

De én továbbra is a leégésre gyanakszom! Viszont egy valamit "megnézhetnél"!

Ha van szellőző nyílás a hangszórón, akkor egy kicsit "beszagolhatnál" , hogy milyen szaga van, akár kicsi járatás után, de mindenképp elötte is. Nincs-e véletlen úgymond "amper szaga"? Ezzel elég jól kiszűrhető a megpörkölt tekercs is.

Próbáld meg kézzel is nyomkodni a membránt! (NE SZAKÍTSD BE!) Úgy nem recseg?

Amit fentebb említettek, a kivezetéseket is ellenőrizd, bár egy ennyi idős hsz. -nél nem szabadna ilyennek lennie. Főleg, hogy Hertz. Nem az etalon, de ezért ennél még a legkínaibb kínai is többet bír!
(#) watt válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Azt megnézted amit írtam? Egy hónap alatt is el tud törni az a kábel!
(#) Doncso válasza pl13 hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Idézet:
„Nem hinném. A megégett cséve biztos jele az, h. csendben van a hsz.
A recsegés mindig valamilyen mechanikai, vagy érintkezési problémára vezethető vissza.”


Szerintem a csévén megégett és felhólyagosodott lakkra gondolt, ami súrlódik és ez okozza többek közt a recsegést.
(#) dbase válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Szerintem haladjunk, ne csak írkáljunk!
Flyingman, szedd ki hajtsd meg halkan is és hangosan is füleld közelről recseg-e. Kíváncsi vagyok már én is.
(#) karpi hozzászólása Máj 7, 2009 /
 
130mm-es hangszoro 40W ?

Ekkora ero ilyen lengotekercs atmerovel hogy 25mm ami "continous program power handling" 40 Watt .Gondolom tavolrol handling nehogy szelutes erje a hangszorot.Azt oda van irva az is hogy "peak" 80Watt .Ez amolyan Galvolgyi Show -ba valo.
Enyi erovel rairhattak volna hogy 120 Watt , jobban szol a reklam (nem a hangszoro).

Amugy aranyos kis hangszoro es eppen eleg kene legyen negy darab egy autoba.De szuper szub-basszust halgatni rajta 2mm Xmax melett az tulzas.

En vettem ilyesmit kozelteri monitornak csakhogy Pioneer , 35 Watt ( van rairva az adatlapra) es koaxialis duplatolcserres meg valami szuper profi furcsan profilozott membran valami muanyagbol ami a legmodernebb es szuperebb ( volt))..stb .
2-3Watt felett a basszust mar jol nyogdecselve adja le .Most a szekreny tetejen csucsulnek , az asszony meg ki akarja dobni,hehe.
De en tolcseres dobozt fogok egyszer csinalni hozza olyan "singledriver"-est , avval biztos kidob az asszony.
Dehat nem egy Fostex lehet hogy csak a szemetre kerulnek.
Ezek olcso kinai hangszorok , lehet masikat vasarolni es nem raengedni a basszust, ne tobbet mint 1W ,az mar 4W elektromos ero es SPL-be tobb ha fazisba vannak.Auto beltereben enyi mar igen hangos sot zavaro.
Ha kifele kell duborogni hogy a haverok csodalkozzanak akkor basszus/szub hangszorok kellenek.

Amugy minden amit a forumkollegak irtak egy egy lehetseges forrasa a bajnak.

Kivenni a hangszorot , kezzel mozgatni a membrant "le es fel" , marmint a lengoteketcset hogy haljad nem e dorzsolodik a magnesghez.Mert felfujodhat a lakk/ragasztro .Vagy a centralas nincs meg ha elferdul a lengotekercs a beragasztasnal , bar azt irja hogy papir csevetest .Ayttol meg lehet elferdulve.Ilyenkor centrelni kell.

Melyhangot raengedni es figyelni hogy a kivezetoszalak nem e csapkodnak a membranra nagy kiteresnel.

Uyancsak melyhangal lehet hallani ha a tekercs menetei szabadon utodnek a tekercsen belul.Ahogy irta egyik kolegank . Nagyon leegett tekercsnel ,ahol a ragaszto mar nem tartja a huzalt ,utogetesre is halatszik a "zizeges", de ez elott a helyzet elott csak az elobb leirt nagyjelu basszus loketeknel hallatszik vagy valamilyen rezonancian.
A legresbe "megjeleno" vasreszelek is recsego hangokat hallat kivezerleskor , ezt is eszlelhetjuk ha kezzel mozgatjuk.

Javitani nem nagyon erdemes , tobbe kerul a javittatas mind egy uj hangszoro .

Ami az erosito/hangszoro ero "eggyensulyt illeti.

Az a "nagyobb" erosito ero mint a hangszoroe egy felreertes.
Altalaban a tobbutas akitv rendszereknel mondjuk ra hogy" ervenyes" ahol a hangosito es az elektronikus hatarolo es kompresszio kapcsolasok vigyaznak hogy ne lepjek tul az erosito RMS erejet es ne vezereljek tul a hangszorot.
Ez nem egy HiFi hiozzalallas hanem egy hangositasi kompromisszum hogy jol ki legyen minden hasznalva maximalissan.Nem fognak 300000W hangszorot cipelni hogy 100000W tisztan szoljon.Inkabb felaldozzak a dinamikat es maximalissan kihasznaljak egy felszerelesbol kihozhato erot.

Egyutas vagy passziv szuros rendszereknel egyetlenegy erosito dolgozik az egesz hangsavon .

A basszus hullamon "lebegnek" a kozep es a magas hangok.Igy ha a basszust kb.50% -ra kivezereljuk a kozep es magasok mar torzitasba juthatnak.Tehat normalis zenehalgatasnal mindenki halja hogy a kozep/magas nem tiszta igy a basszus se jut soha tul hangosra mert lecsavarjak egy normalis nemtorzitott hangra .
Persze aki erolteti es duborogni akar ilyen cuccal biztossan tonkreteheti mivel nem erre vannak tervezve.

Emellett lehetnek hibas hangszorok is.
(#) pl13 válasza bladika hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Ha leég, nem szól, mert szakadt. Ha meg-, vagy átég a huzal szigetelése, akkor lehet zárlatos különböző mértékben, ezektől viszont egyiktől sem recseg.

A többi pedig már mind mechanikai probélma, a lecsúszott menetek is annak számítanak, => recsegni CSAK ezektől tud. .pont.

Ez viszont egy értelmes, és megszívlelendő gondolatsor: némi kiegészítéssel.
Idézet:
„Sokan hiszik, hogy kisebb P erősítő mint P hangszóró, mert akkor nem lehet leégetni, de! De pont, hogy nagyobbat teljesítményű erősítőt kell használni, mert: - előbb hallani, ha a hangszóró éri el a maximumát mint az erősítő! - szebb hangja van, nagyobb dinamizmusa van egy olyan erősítőnek, ami mondjuk 70% van hajtva és nem 100%-on”
(#) pl13 válasza watt hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Idézet:
„Ne hidd el, hogy nagyobb erősítő kell a hangszóróra, mint a hangszóró teljesítménye, ez sületlenség,”


Viszont az erősítő torzítás nélkül leadott teljesítménye legyen legalább akkora, mint a hangszóró terhelhetősége (mert ugye teljesítménye nem nagyon van neki)... természetesen a névleges értékre gondolok.

Egyébként nincs igazad Watt, mert vannak még gyártók, akik tartják magukat a mérési szabványokhoz, és ott bizony nem másodperctöredékekre vonatkozik a terhelhetőség-adat. Amit meg impulzus-terhelhetőségnek gondolsz, az a szám valójában csak a marketingesek agyában született meg, semmiféle mérési alapja nincs.

Még egy dolog, olcsó hangszórónál is lehet jó, sőt, ma már nem elérhető minőségű kivezetőszálat találni, ilyen pl. az a sodrat és fonat, amit a H2000 használ a mai napig. A lényege egyébként ezeknek a kivszálaknak, a réz Cd tartalma, emiatt voltak örökéletűek, ezért nem törtek el. Szóval ha cseréli valamire, akkor próbálja ilyenre.
(#) pl13 válasza karpi hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Azért a 25mm-es csévével is lehet pl. ~60W névleges terhelhetőséget elérni, csak akkor már elég sok réz kell hozzá.
(#) Flyingman válasza pl13 hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Nos, a kábeles fölvetésre, az a válaszom, hogy a gyári kábelezést, csatlakozókat alapdolgokra műszerrel kimértem. Rendben vannak. Igen, az igazság az, hogy sokféle lehet a hiba egy hangszórónál, nade ez már a második garnitúra! Én megértem a sok hibalehetőséget, de nekem az a legfurcsább, hogy betettem egy pár vadiújat, félévet ment, aztán újból egy vadiújat (ugyanolyat), az pedig egy hónapot. Hát ez a gyanús nekem, ez már gyanúsan sok véletlen. És természetesen minden egyéb (fejegység, kábelezés) jónak mutatkozik. Az első hangszórók például hibátlanul működnek. Sőt, ugyanez a fejegység eredetileg, egy kis ideig a gyári, régi hátsó hangszórókkal ment, hibátlanul. Tudjuk milyen hangminőségben, de nem recsegve, hibátlanul. Pedig azok, bizonyosan gyengébbek voltak a Hertz DCX 130-asnál. Ezekből pedig már a második garnitúra haldoklik, ráadásul hol az egyik oldalt, hol a másik oldalt nyírja ki először. Bár ez lehet csak véletlen is.
(#) karpi válasza Flyingman hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Van meg egy nagyon aranyos jelenseg ami szepen halkan illetve nem is hallatszik kiegeti a hangszorot .

Az erosito ha oszcilal , de ilyet autoradional meg nem hallottam.
De koncerten lattam ,leegett a fel berendezes nem is csak egy alkalommal.Hatalmas (propaganda) kozephullamu ado mar mar a varos kozepere kerult (korbe lett epitve) ez eppen delutan es estefele mindenbe beleszolt.Termeszetessen az erositokbe is amibol nemelyik szepen rakezdett oszcilalni es kifustolta a hangszorokat , nemelyik ki is egett.
Az erohatarolast a hangosito kiiktatta mert allandoan lekapcsoltak az erot ,ratett ventillatorokat es persze hiaba,stb.

Vajon nincs oszcillacio,megis?
(#) karpi válasza pl13 hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
lletve keresztmetszet es a hosszat novelni

P=B*I*L

nagybb aram -> nagyobb keresztmeszet->nagyobb atmero -> rovidebb lessz a huzal ....ordogi kor....->megnoveljuk a tekegcs atmerot -> hosszabb legres -> a vasrtagabb huzal miatt meg szelesebb a legres -> nagyobb erosebb magnes kene ,es meg nem is linearis a dolog .Sokkal nagyobb magnes kene ha a legres nagyobb.

Sehogy se jon ki .A melegedesrol ne is beszeljunk.

Ezert gyartottak "negyszogletes huzalt " hogy kihasznaljak teljessen a lergrest annak novelese nelkul.

Merg gondolom az a "ferrofluid" is surit valamit a magneses tereron . Csak jobb a permeabilitasa mint a levegoe.Hogy menyire minosegi fogalmam sincs igy mint otlet remek.
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem