Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   302 / 626
(#) nagym6 válasza lazsi hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
Idézet:
„Egyszerűen két henger egymással szemben úgy, hogy a hengerfejek kifelé néznek, a két dugattyú közös rúdon,”
Valahogy meg kell oldani a dugattyúk megállítását alsó-felső véghelyzetben, azaz pontos véghelyzeti pozíciók kellenek -sűrítési viszony-. Ezt -is- csinálja a hatókar-főtengely együttes, ennek ilyen robusztusnak kell lenni.
(#) sany válasza Skori hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
Szegények vezetik az áramot.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
Autópályán a hibridnek csak a hátránya jön ki természetesen, mert rekuperálni nem tud, de az akkupakkot cipeli magával fölöslegesen. És a 10-11 liter fogyasztás is reális autópályán, egy 2 tonnás suv széles kerekekkel még dízelben is simán bekajál ennyit.
(#) lazsi válasza Skori hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
És sikeresen "debug"-oltad a hibát?
(#) llax válasza tbarath hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
A "kamuhibridekre" egy az egyben igaz. Másokban (prémium...) inkább csúcsteljesítmény növelő, mint valódi emisszió csökkentő, esetleg az összkerékhajtást is az oldja meg. Ettől még hibridek ezek is, csak nem kell tőlük alacsonyabb fogyasztást várni.
Kamuhibrid: van valami villany az adókedvezmények és a marketing előnyök miatt.
Ajánlom nézegess Prius fogyasztásokat is. Az általad írt jelenség az 1. generációra még jobban, a 2. generációra kevésbé jellemző. A későbbiek autópályán benzinmotorral esznek kb. annyit (vagy alig többet), mint sok hasonló mérető autó dízellel. A hajtáslánca akkuval együtt sem sokkal nehezebb, mint egy hasonló teljesítményű dízel hajtáslánc.
(#) sargarigo válasza Skori hozzászólására (») Nov 12, 2019 / 1
 
Persze, mer' a han'nya savazza! Mer' mindent szétsavaz..
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
Nekem ilyen dizelem SUV van 200 LE 1600 kg és még a német autopályán is kb 170 km/h átlagnál kijövök 7-7,5 l fogyasztással. Otthon vagy ahol csak max 130-l lehet száguldozni vigan 6 liter körül vagyok. Söt ha többség autopálya, akkor 6 liter alatti fogyasztás is kijön nyáron. Ezért lepett meg nyáron a Lexus, mert szinte 3 naponként tankolni kellett.
(#) Epu2 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
A Lexus, nem egy japán luxuskategória?
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
Nagyon sok mindenen múlik a fogyasztás, de szerintem offoltunk már itt eleget erről.
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
De az, az én kocsim meg egy europai....
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2019
(#) Skori válasza lazsi hozzászólására (») Nov 14, 2019 /
 
A szó szoros értelmében. Sajnos nem csak a hangyák pusztultak, hanem félvezetők is.
(#) Gafly válasza Massawa hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
De nem is kelül 130 millába, mint egy BVOP járgány.
(#) Massawa válasza Gafly hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Az árrol eddig a kutya sem beszélt.
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Látod, ez a legnagyobb baj a dízel autókkal. Olcsó(bb), kevesebb a % -os adóbevétel.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Elöször is a dizelautok nem olcsobbak, hanem 10-20%-l drágábbak, mint az ugyanolyan kategoriás benzines.
Másodszor a dizel üzemanyagon 20% nagyobb az ado mint a benzinen. Azaz állam = táraadalom is jobban jár arrol nem is beszélve, hogy kisebb a fogyasztásuk, azaz kevesebb az importigény.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2019
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 17, 2019 / 2
 
Meg a környezet "szennyezés" hiszti. Arról megfeledkezve, hogy a hét legnagyobb tankerhajó annyit szennyez, mint a világ összes személyautója összesen. Mégsem azokra szerelnek katalizátort. És akkor a repülőkről még nem is beszéltünk. Ez a "klímavédelem" a világ legnagyobb biznisze.
(#) sany válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Még ebből is profitot termelnek egyesek.
(#) GPeti1977 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Azért nem mindegy hogy a város közepén vagy az óceán közepén.
(#) tbarath válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Hát ha hiszti az, hogy reggel kinyitom az ablakot és orrba vág a szmog, akkor valóban hiszti a környezetszennyezés. A hajók pedig baromi sokat szennyeznek, valóban, de legalább az óceán közepén füstölnek, nem az ablakom alatt. És fajlagosan még így is a legtisztább szállítási mód, mert a baromi nagy szennyezésük mellett baromi sok árut is elvisznek. És ha katalizátort nem is szereltetnek rájuk, azért a szabályozás folyamatosan szigorodik_ Bővebben: Link
És bár a világ legnagyobb biznisze lenne a klímavédelem", jelenleg sajnos sokkal nagyobb pénz van a szétcseszésében...
(#) antikzsolt válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
A repcsik tényleg durván szennyezőek. De ha a szennyezést elosztjuk az utasok létszáma annyira nem is vészes.
(#) elektroncso válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 17, 2019 / 1
 
De, teljesen mindegy. A bolygónk légköre zárt rendszert alkot, teljesen mindegy hol szennyezel bele, a szennyezés eljut mindenhova. Lásd a vulkánkitörésekkor terjedő port, vagy éppen a kísérleti atomrobbantásokkor a levegőbe került mesterségez izotópokat. Magyarországon nem is voltak kísérleti atomrobbantások mégis tele a levegő (és minden ami csak érintkezik/zett vele) pl. Cs137-el. És ennek teljes mennyiségét nem lehet Csernobilre fogni, mert az ami mára már kétszer lefeleződött az legalább 60 éves (pont az 50-es évek).
(#) GPeti1977 válasza elektroncso hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
Igen de van öntisztulása a légkörnek.
(#) sany válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
De ha folyamatosan kapja, akkor az a csak halmozódik. Nem?
(#) Skori válasza antikzsolt hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
Szerintem de, akkor is vészes. Ha elosztjuk a létszámmal a fedélzeten még akkor is sok. 60000l kerozin osztva 200 utassal mennyi is? 300l / utas. Ennyiből majdnem fél évig autózok... és ez csak egyetlen repülőút, és annak a 200 utasa. Biztos vannak kisebb vagy takarékosabb repülök, de nagyságrendileg nem jobbak.

A repülőn semmilyen kipufogó, meg szűrő, nincsen. Ami kijön a turbinából az megy egyből a levegőbe.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2019
(#) Skori válasza Skori hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
Továbbgondolva a dolgot, ha feltételezem, hogy nem változnak az autózási szokásaim, akkor egyetlen repülőtanknyi üzemanyag, nekem kb 100 évnyi autózásra elég lenne.
(#) Kovidivi válasza Skori hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
Bennem felvetődött az a kérdés is, hogy miért kell repülővel utazni, és miért kell több 100/1000/10000 km-t megtenni? Ott van a live videóchat, lehet levelezni Email-ben, telefonálni, stb (ez a munka miatt fontos). A másik, ami miatt az emberek repülőt használak, az a nyaralás, de annak nem kellene olyan sűrűn megtörténnie, évente 2x mondjuk.
Vagy aki Angliából repülővel jön haza Magyarba havonta egyszer?
Meg lehet szabni, hogy ki repülhet? Vagy le lehet ezt csökkenteni? Hiszen igény van rá...
A hajókat pedig bőven lehet korlátozni, hogy mennyit szennyezhetnek. A plusz költség eloszlik a csomagok postaköltségén, és mivel millió csomagot hoz, az emberek szinte észre sem veszik az emelést. A Föld viszont jobban érzi magát.
(#) Epu2 válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 18, 2019 / 1
 
Ha jól látom, inkább járnál lóháton?
Az egész téma onnan kezdődött.
(#) Kovidivi válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
Én tömegközlekedéssel járok mindenhova. És lehetőleg a közelbe, nem pedig másik városba/országba.
(#) Gafly válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
Kínábol az a sok vackot, pedig hozhatná vitorolás hajó is.
Tök jól lehetne számítógépesíteni, ezen felül két matróz elég lenne hozzá, géppuskával, a kalózok miatt...
(#) sargarigo válasza Gafly hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
Idézet:
„géppuskával, a kalózok miatt...”

Mellesleg felfutna egy új/régi iparág, a kalózkodás.
Következő: »»   302 / 626
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem