Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   628 / 629
(#) Rosszmáj válasza Gafly hozzászólására (») Szo, 19:37 / 1
 
Élőben láttam kiállítva fórumtársunk vőm asztalán az előbb
(#) zolika60 válasza img hozzászólására (») Szo, 20:13 1 /
 
Én azt sem tudom miért van szükség erre. Hiszen a földön is rögzíthetnék a repülési adatokat és akkor nem kéne keresni a feketedobozt baleset esetén.
(#) Bakman válasza zolika60 hozzászólására (») Szo, 20:22 /
 
Ezt hogyan gondolod, pl. az Arktisz vagy a Csendes-óceán felett? Ha ennyire egyszerű lenne, már rég azt használnák.
(#) szs válasza zolika60 hozzászólására (») Szo, 20:33 /
 
Mert nem biztos, hogy olyan kapcsolat van a földi személyzet (netán számítógép) és a repülő közt.
Sőt, biztosan kevésszer van. Nemcsak egy harci repülő (bennfentes mondta: kicsit irányítható rakéta a MIG), de a polgári repülőgépen sem divatozásból van pilóta. Ha a földről irányítanák, akkor persze, nem kéne feketedoboz. Pilóta sem.
Addig menne, ameddig mondják. Ott zuhanna le, ahol akarnák.
(#) zolika60 válasza Bakman hozzászólására (») Szo, 21:15 /
 
Műhold mindenütt van. Még az Ukrán drónok is látják őket.
A hozzászólás módosítva: Szo, 21:17
(#) szs válasza zolika60 hozzászólására (») Szo, 21:22 /
 
Érdekes hadviselés volna, ha a vadászgépek (MIG például, ha már ott kezdtük) összes adatát minden műholdra felküldenék
Látni látják. Időnként. Elég baj az is néha
A hozzászólás módosítva: Szo, 21:23
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Szo, 21:54 /
 
Majd hétfön Musk kikapcsolja öket és beáll a békés sötétség.
(#) még1MbR válasza zolika60 hozzászólására (») Szo, 21:58 /
 
Bizonyos adatokat most is küld a repülőgép folyamatosan. ACARS rendszernek hívják.
(#) Massawa válasza még1MbR hozzászólására (») Szo, 22:03 /
 
Éppen ez az, hogy küld csak nem igen mennek vele sokra,, lásd a 10 éve eltünt MH370-t. Állitolag a hajtomü küldözgetett még sokáig adatokat, amikor már semilyen radar nem látta a gépet. Most ujra nekifogtak keresni, mert a biztosito nem látja bizonyitottnak, hogy tényleg eltünt vagy lezuhant.
A hozzászólás módosítva: Szo, 22:04
(#) szs válasza még1MbR hozzászólására (») Szo, 22:44 /
 
Bizonyos adatokat az én teherautóm is küld ebben a másodpercben is. És semmi érdekem, hogy MINDEN adatot elküldjön mindig, mindenhova.
Persze, értem én, hogy úgy hiszik, közérdek. Hát nem az. A te adataid sem közérdek, nem szereted megosztani. Más sem.
Ha okvetlen meg kell, na akkor ott a "feketedoboz". És azt sem bárkivel osztják meg utólag sem, hiába az újságírói sértődés. Jól megválogatják, ki láthatja. (Amúgy képzetlen magánembernek, pláne újságírónak értelmezhetetlen dolgok ám azok)
A hozzászólás módosítva: Szo, 22:48
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Szo, 22:57 /
 
Idézet:
„a 10 éve eltünt MH370-t.
...
a biztosito nem látja bizonyitottnak, hogy tényleg eltünt vagy lezuhant”

Ez már a (morbid) vicc. Biztosan röpköd még, csak biztosítási csalás, mi?
Apjuk füle.
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») 1:58 /
 
Ki tudja, de valoban ujra nekifogtak keresni. És az sem olcso mulatság.
(#) img válasza zolika60 hozzászólására (») 6:57 /
 
Erős tippem, hogy egy repülőgép szenzorai által, valós időben rögzített adatmennyiség, szintén valós időben történő átvitele akkora sávszélességet igényel ami olyan módon nem biztosítható.

Egy SSD nagyságrendekkel gyorsabban ír bármilyen rádió alapú kapcsolatnál.

Meg persze gondolom lényeges az is a rögzítendő információ mennyiségére nézve, hogy milyen (mechanikus -> elektronikus, vagy tisztán digitális) szenzorok információit kell rögzíteni.
(#) Massawa válasza img hozzászólására (») 7:48 /
 
Egy másik ügy a nemrégi katasztrofa Dél Koreában. Ott ki tudja miért mindkét fekete box pár perccel a végzetes baleset elött leállt. A gépet eredetileg a Ryanair vette a Boeingtöl, és ök kötelessége volt beszerelni a fekete dobozokat es azokhoz tartozo biztonsági tápegységeket, aminek állitolag a szabályok szerint minimum 15 percig kell müködnie áramkiesés esetén. A gép igy került a koreai társaság tulajdonába ( 2007-ben) , és érdekes modon ez senkinek nem tünt fel az utobbi több mint 17 évben.
(#) img válasza Massawa hozzászólására (») 9:53 /
 
Az szerintem teljesen más tészta amikor tudatos mulasztással okozott hiba történik, mint amikor keletkezett hiba van.
(#) Massawa válasza img hozzászólására (») 9:57 /
 
Ezt sem tudták eddig kideriteni. A Ryanair igy repült vagy 5-10 évig a géppel ( Europában) és semilyen hatoság nem vette észre, söt akkor sem amikor a gép elkerült Koreába.
Az autodon még azert is szekiroznak ha egy izzo nem olyan amilyennek lennie kell. Ugy látszik a repülötechnikában puhábbak a szabályok.
(#) Landsmann válasza Massawa hozzászólására (») 10:04 /
 
Ja, nálunk abba is belekötnek a műszakin, hogy az irányjelző fénye nem elég sárga. (gyárilag fehér indexbúrás autón)
(#) Epu2 válasza Landsmann hozzászólására (») 10:12 /
 
Belekötésnél bármibe, még ha tuti jó akkor is.
(#) Joe_001 válasza Epu2 hozzászólására (») 10:21 /
 
Szia!
Van egy szabvány színsor szám szerint megnevezve, annak kell megfelelnie, de nem csak az égőnek, de ha a lámpabúra sem felel meh nem megy át a vizsgán,
Még egy. A KRESZ tábláinak is ez szerint van meghatározva a színe.
Nem tufdom hol található ez, még az internet előtt olvastam róla (tán KPM) anno a Trani lámpaburáját kellett cserélni emiatt.
(#) Landsmann válasza Epu2 hozzászólására (») 10:22 /
 
Ja, van amikor túlzásba viszik. Mesélte az autószerelőm, hogy egyszer azért buktatták meg az egyik autót amit vitt műszakira, mert a fém fékcső, amit ő gyártott le, nem a gyári összetételűből készült. Mondja nekik, hogy évek óta így hozza műszakira az autókat, eddig jó volt? (egyébként olyan anyagból készült a fém fékcső, ami direkt erre a célra készül, autósboltokban méterre lehet kapni) Mire ők, nekik kiadta a főnök, csak az eredetit lehet elfogadni. Visszakérdezett, hogy mondjuk egy Wartburgnál honnan vesznek gyári fékcsövet, meg kji ntudja megmondani annak az anyagának az összetételét? Erre csak a vállát rángatta a szaki. A szerelő ezek utn a közlekedési hatósághoz fordult állásfoglalásért. A lényeg, azt mondták, teljesen jó a kereskedelemben kapható méterre árusított fém fékcső. Sőt, azoknak jóval nagyobb is a teherbírása. (nagyobb nyomást tud elviselni) Mint kiderült, utóbb a hatóság leszólt a vizsgaállomásnak, hogy ezen a dolgon ne szőrözzenek, teljesen jó az a fékcső. Aztán még a vizsgaállomás dolgozói húzgálták a képüket mikor ment a szerelő, hogy minek kellett őket bemószerolni.
(#) Massawa válasza Landsmann hozzászólására (») 10:53 /
 
A vesszöparipám a kocsik világitása. Egy barátom oldtimer járgányával bajlodtunk majdnem egy évet. Egy különleges kis német eredetü mezögazdasági univerzális jármü volt, max 30 km/h sebességgel, de keresztbe is tudott menni s kb 90 cm széles volt. A kistraktorra a gyárban szereltek elöre 2 lámpát. 3 - 4 honapig tartott mire a hatoság képes volt eldönteni milyen jármükategoriába tartozik. Elöször teherauto kategoriába akarták sorozni az alig 800 kg járgányt. Ez elfogadhatatlan volt hiszen senkinek nem volt C kategoriás jogsija. Akkor elkezdtek rágodni azon, hogy csak valoban 30 km/h val tud-e menni ( a gyári papirok megvoltak) igy egy tesztpályán dombrol lefelé sikerült 38 km/h-t elérni. Ujra honapos fejtörések következtek. Nagykeserven mégis megkapta a jármu a személykocsi kategoriát meg a hozzávalo rendszámtáblát.
Amikor fel akartuk szerelni megint jött a hatoság, hogy baj van. Mert a tábla éppen csak elfért a két lámpa között. A mi hibánk volt mert oda drotoztuk fel átmenetileg a hatosági parkoloból az utánfutoig. ( ha alulra tettük volna észre sem vették volna).
Márhogy a lámpáknak 640 mm-re kell lenni egymástol. Itt meg vagy 10 cm hiányzott - eredeti gyári lámpák voltak. De ekkor már a barátom az asztalra csapott, hogy öt ezért nem lehet felelöségre vonni, mert a gyár igy gyártotta és a járgány igy létezik 1953 ota. ( igaz, hogy addig a szomszéd országban volt) és valoszinü, hogy ezentul sem fog igen a közutakon járkálni legfeljebb a házi birtokon meg az istálloban meg néha el kell menni az utánfutoval élelemért a 200 birkának stb. Valoszinüleg a hatoságnak is kezdett elege lenni a sok honapos huzavonábol, igy beszüntették a cirkuszt. Sajnálatos modon a barátom pár honap mulva meghalt, igy nem sokat élvezte az érdekes gepet.
(#) lóri válasza szs hozzászólására (») 11:13 /
 
(#) Massawa válasza lóri hozzászólására (») 11:24 /
 
Na jo ez azěrt egy oltári marhaság. A dron meg a repülögép aligha egy kategoria sem sebességben sem repülési magasságban . Márpedig a dron ugye átrepül a repülögép csaváján es még par percig “követi” a gépen, söt rázoomol.
Ez egy fake video , semmi köze a valosághoz.
(#) lóri válasza Massawa hozzászólására (») 11:26 /
 
Rendben, köszi, hogy szóltál. Jó hamar megnézted.
(#) Massawa válasza Massawa hozzászólására (») 11:29 /
 
Ez a video sokkal realisztikusabb és tényekkel alátámasztott.

MH370 németül.

Ehhez csak annyit, hogy dollár százmillios gépekben nincs egy szenzor sem, ami a kabin légnyomását meg a levegö összetételét ellenörizné.az ellen ugyanis lehet valamit tenni.
A hozzászólás módosítva: 11:32
(#) Massawa válasza lóri hozzászólására (») 11:30 /
 
Elég volt abbol 2 percet nézni.
(#) lóri válasza Massawa hozzászólására (») 11:31 /
 
Nem tudok németül.
(#) Massawa válasza lóri hozzászólására (») 11:34 /
 
Arrol nem tehetek. De általában ott van az elmondott szöveg is irott formában a gugli leforditja.
Meg kereshetsz angolt is - az is van, ahol szakemberek meg piloták elemzik az ügyeket s nem ufologusok.
A hozzászólás módosítva: 11:35
(#) lóri válasza Massawa hozzászólására (») 11:36 /
 
Annyira nem érdekel. De te megnézted 2 perc alatt, a 24 perces filmecskét. Minden elismerésem.
(#) Massawa válasza lóri hozzászólására (») 12:21 /
 
Minek nézzek 24 perces hamisitást?
Néztem eleget másoktol és láttam már hasonlo egetverö dolgokat is. Azokat sem néztem végig. Eléggé követem a hasonlo eseményeket ( joval több mint száz repülöut után) megprobálom kiszürni az átveréseket.
Ha te hiszel ilyesminek az a te dolgod, másokra ez nem vonatkozik.
Következő: »»   628 / 629
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem