Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   629 / 629
(#) veroka válasza Massawa hozzászólására (») Vas, 19:55 /
 
Idézet:
„dollár százmillios gépekben nincs egy szenzor sem, ami a kabin légnyomását meg a levegö összetételét ellenörizné.”


Dehogyis nincs. Mindkettőre van szenzor, igaz az összetételt nem figyelik csak a füstöt. A kabinnyomást a másodpilóta feje felett lehet, sőt kell beállítani (általában 2000 méteres magasságnak megfelelő nyomásra állítják, hogy kevésbé viselje meg a törzset a nyomás), de a Helios 522 katasztrófája óta pluszban a számítógép is figyeli a nyomást.
(#) Massawa válasza veroka hozzászólására (») Vas, 20:03 /
 
Én nem az állitásra gondoltam, hanem a nyomásnak a monitorozására ( s nem ugy, hogy a másodpilota orra elött van egy mutato).
Mint az több katasztrofában bebizonyosodott a nyomás igen lassan csökkent amit, szabad szemmel aligha lehet érzékelni, csak szép csendben el lehet attol aludni. Viszont egy egyszerü riaszto ezt automatikusan tenné, elég lenne csak a csökkenés sebességét figyelné ( azaz nem a nyomás értékét, hanem annak a változását). Lehet, hogy a maiakban van, habár nem vagyok ebben annyira biztos.
A hozzászólás módosítva: Vas, 20:04
(#) Inhouse válasza Landsmann hozzászólására (») Vas, 20:49 /
 
Legutóbb az volt, hogy a jól bevát réz már nem jó, csak az acél. A réz nem rozsdásodott...
(#) cua válasza lóri hozzászólására (») Vas, 21:09 / 1
 
En csak a cimet neztem meg, a filmre azutan mar semmi szukseg...
(#) veroka válasza Massawa hozzászólására (») Vas, 21:49 /
 
Mivel repülés közben nem kell állítgatni, nem az orra előtt van hanem a feje fölött. És egyébként nem a (másod)pilóta figyeli a kabinnyomást hanem számítógép ami riaszt ha esik a nyomás.
(#) Massawa válasza veroka hozzászólására (») Vas, 23:02 /
 
Akkor nagyon érdekes, mert 2 katasztrofa is bekövetkezett, mert örökre elaludt mindenki a fedélzeten. Ha a riasztás bekövetkezett volna, akkor nyilván a pilota alacsonyabb szintre vitte volna a gépet és keresett volna egy repteret a leszállásra. Ez egyik esetben sem következett be csak a gép repült a vesztébe. A görög esetet még a katonai gépek is követték, de nem tudtak semmit csinálni mert már mindenki halott volt a fedélzeten.
(#) sonajkniz hozzászólása 6:38 /
 

ChatGP

Egy mostani projektemhez használok egy ESP.01-et.
Mivel nem tudok C-ben programozni, a ChatGP segítségét kértem.
Vázoltam neki mit szeretnék, de nem jutottunk dűlóre. Folyton túlgondolta a dolgot. Addig vitatkoztunk, hogy berágott, és ezt az érdekes üzenetet kaptam. (kép)
Ezután átpasszolt egy régebbi modelhez.
Miután másnap újra szóba állt velem, és visszanéztem a beszélgetést, ez a szöveg már nem volt ott.

Chatgp.JPG
    
(#) sany válasza sonajkniz hozzászólására (») 8:57 /
 
Ébred a Skynet!
(#) Udvari Zsombor válasza sonajkniz hozzászólására (») 9:51 /
 
Ha már ott tartunk, hogy az AI is be tud rágni az emberre, akkor lehet, hogy kissé túl messzire ment a technológia?
(#) sany válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») 9:54 /
 
Mi emberek tanítjuk.
(#) Villanymozdony hozzászólása 9:55 /
 

Napkollektoros abszorpciós hűtő

Napkollektorral termelt forróvíz (feltehetően nyomás alatt, 100 °C felett) működtette az abszorpciós folyamatot. 1974-es a kép...
Ma már nincs jelentősége, mert megoldott a napelem + elektromos hűtő. De amikor még nem volt elérhető árú és teljesítményű napelem, jó megoldás lett volna ez is.
A hozzászólás módosítva: 9:55

abszorpc.png
    
(#) Udvari Zsombor válasza sany hozzászólására (») 9:55 /
 
Vagy inkább már az AI tanul tőlünk?
(#) Massawa válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») 10:33 /
 
Sajnos a hülyéktöl is - igy kilátäs sincs az elörehaladásra az AI mindig egy átlag lesz, és mint a PISA felmérés egyre alacsonyabb szintet fog képviselni.,
Következő: »»   629 / 629
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem