Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   2381 / 2506
(#) BLY94A hozzászólása Máj 13, 2022 /
 
Amugy 2xEL34 SE az erosito..
(#) sandor1632 válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 13, 2022 /
 
Szerintem nem..
Annyira nem tudod leárnyékolni, hogy ilyen közelről ne szórják meg egymást.
Legjobb megoldás az elforgatás.
Korábban DAC illesztő trafókkal végigszívtam ezt.. na azt árnyékolhattam akármivel, csak a fordíts segített.
(#) sandor1632 válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 13, 2022 /
 
Ja hogy SE, az valóban pukkan ha nem lassú felfutású az anódfesz.

Próbáld ki ezt az áteresztő kondis anódtáp rákapcsolós megoldást, amit írtam korábban, gyakorlatilag mint egy lágy indító.
A másik lehetőség a késleltetett áteresztő FET-es táp, annak szintén lassú a felfutása, viszont több alkatrészt igényel.
(#) tothbela válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 13, 2022 /
 
A kimenő trafók a szorító lemezek közé berakható 90 fokkal elforgatva is. De ha jelenleg nem búg, akkor ne foglalkozz vele.

Ha a kapcsolási rajzot felrakod, talán sikerül egy egyszerű megoldást találni a puffanás ellen.
(#) sandor1632 válasza tothbela hozzászólására (») Máj 13, 2022 /
 
Nem jó elgondolás, mert úgy még mindig egy irányba állnának a vasak, ugyanúgy szórni fogja a hálózati a kimenőket.

Puffanásra annál egyszerűbbet nemigen találsz, mint amit ajánlottam.
1 db fólaikondi és 1 db relé ami az anódkörbe kerül,, ehhez kell még egy késleltető áramkör, mondjuk NE555-el.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2022
(#) BLY94A hozzászólása Máj 13, 2022 /
 
Szóval akkor a Hálózatit eltudom fordítani így 90ba lesz a kimenőkkel és megszűnik az alap brumm.
A pukkanásra meg az AC-t kapcsoljam ne a maxra feltöltöt kondikat robbantasam rá a csövekre
A trafó necces lesz de megpróbálom, a tánácsokat nagyon köszönöm.
Arról az anódos kapcsolásról tudtok küldeni kapcsolást? késleltetést nem kell rajzolni mert azt megoldom csak az AC kapcsolását és azt a kondival való babrálást...
Az elektronikában úgymond még kezdő vagyok azért vannak ezek a problémák, de most már tudom ezeket is .
(#) CHZ válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 13, 2022 / 2
 
Egyszeru, relevel a trafo andofesz tekercset kapcsold, erintkezoivel parhuzamosan 680n-1u kondit parhuzamosan kothetsz, ezzel megoldhato a tapegyseg elkoinak lassu toltodese, nem fog koppani.
(#) Ge Lee válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 13, 2022 /
 
Egy rendesen összerakott SE-nek nem kéne se brummosnak lennie sem pedig pukkanni, jel nélkül teljesen csendben kéne lennie. Én az enyémben hozzá is érinthetem a hálózatit a kimenőhöz bármilyen helyzetében és ugyanolyan csend van.
Ha jó hangot szeretnél az SE-dtől akkor a fetes anódszűrő/késleltetőt felejtsd el, megöli a hangot. Mezei CLC szűrés kell oda semmi más. A tuti megoldás az ha külön fűtőtrafód van. Nem csak azért mert azt akár egy külön hálózati kapcsolóval is tudod kapcsolni, hanem mert nem lesz az anódtekercs kapacitív csatolásban a fűtéssel. Ehhez még jön egy csillagpontos föld kialakítás és se zaj se brumm se gerjedés semmilyen formában.
Az enyém így van megcsinálva, akkor se zajos és brummos ha kiveszem a sávkorlátozó kondit, vagy kikötöm belőle az nvcs-t. Külön fűtőtrafót használok, külön hálózati kapcsolóval, mert a reléket se szeretem. Bekapcsolom a fűtést, majd 2-3 perc múlva adom csak rá az anódfeszt. Ha meg mondjuk fél órára kimegyek vagy elmegyek valahova akkor nem is szoktam lekapcsolni a fűtést hanem csak az anódfeszt kapcsolom le majd adom rá vissza.
(#) sandor1632 válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 13, 2022 / 1
 
Egyelőre a szórás a legnagyobb baja, mert írta, hogy anódfesz nélkül is búg a kimenet.
(#) BLY94A hozzászólása Máj 14, 2022 /
 
Jó reggelt! Csatoltam egy képet. Ha elforgatom 90 fokkal a táp trafót akkor kozelebenn kerűl majd az előerősítő csövekhez. Ettől nem fog brummogni? Már így is elég közel van hozzá.
A csövekhez való közelséget árnyékolással meg lehet már oldani?
(#) BLY94A hozzászólása Máj 14, 2022 /
 
Így kéne lennie?
(#) madzagos válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 14, 2022 / 1
 
Igen.
(#) djcaveman hozzászólása Máj 14, 2022 /
 
Üdvözlöm a szakikat.
Ágota DS1200 erősítő. A hiba mindkét oldali fetsor zárlat, source ellenállások többsége szakadt. A gate ellenállások is szakadtak. Hibás alkatrészek keresésekor még a meghajtókat cseréltem. Amiket végül is cseréltem minden tranzisztor, source, gate ellenállás. Az irf640, 9640 feteket az ismert módon válogattam két század voltra. Az NE5534 is cserelve lett. Indításnál a tápágakba 10-10 ohm 0,5W ellenállást tettem mérő pontnak, illetve 100W izzó a primerrel sorba. Indításnál a 10 ohmokon 3V feszültség esett ami 300mA áram. Ezt az áramot a szintén cserélt trimmerpotival gyakorlatilag semennyire sem lehetséges állítani. Amit észrevettem, ha a két meghajtó tranzisztor bázisa között lévő 4,7k ellenállás értéket cserélve 3,3k-ra, helyreáll a rend, szabályozható a nyugalmi áram. Viszont.... a nyugalmi áram nem áll be egy hőegyensúlyi állapot után egy stabil értékre, hanem lassan ugyan, de láthatóan a source ellenállásokon növekszik az átfolyó áram ezzel együtt a hűtőborda is melegedik lassan. Mi lehet a gond?
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2022
(#) djcaveman válasza djcaveman hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Annyit elfelejtettem, hogy a kimeneti dc szint az 0,9mV.
(#) tothbela válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Látom van egy kis félreértés. A hálózati ilyen elforgatása nem sokat javít.
Tekints el a vasmagoktól, csak a tekercseket figyeld meg. Képzeletben seprőnyelet dugj át a csévéken, és ezeknek az egymáshoz képest bezárt szöge a mérvadó. Akkor legkisebb az egymásra hatás, ha a hálózati és a kimenő seprőnyele egymáshoz képest 90 fokot zár be. Szerencsére a kimenőket könnyű vertikálisból horizontálisba szerelni.
(#) BLY94A válasza tothbela hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Az komoly. Meg varok ezzel mert ha ezt kell csinalnom akkor eleg komoly aluminium darabot kell kivagnom az erositobol...
(#) BLY94A válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Arra gondolsz hogy fektessem el a taptrafot, ugye?
(#) tothbela válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Nem kell vagdosni semmit. A kimenők összefogató lemezei közé kell másképpen betenni a trafót. Valahogy ahogx a rajzon van.
(#) tothbela válasza tothbela hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Lemaradt a rajz
(#) tothbela válasza tothbela hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Valamiért nem tudom feltölteni a rajzot.
(#) BLY94A válasza tothbela hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Csak egy felekeppen lehet betenni a trafot ha csak a vasmagot megforditom... amugy hipersil kimenok...
(#) tothbela válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 14, 2022 / 1
 
Talán így látszik. A keret elforgatható 90 fokkal, így a felfogató csavarok maradjanak alul, csak a trafót kell elforgatni.

90 fok.jpg
    
(#) BLY94A válasza tothbela hozzászólására (») Máj 14, 2022 /
 
Reménykedek hogy el lehet forgatni..
(#) BLY94A hozzászólása Máj 15, 2022 /
 
Akkor elvileg így a jó?
(#) tothbela válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 15, 2022 /
 
Így arra hasonlít, mintha vertikális polarizációjú rádióadó vennénk horizontális antennával. Már durva beállítással is 20dB (10X-es) brumm elnyomás érhető el, ami szerintem már egész jó. Természetesen ki lehet trimmelni jóval nagyobbra is.
Az anódtápot pedig ahogy Ge Lee javasolta. Én csak csöves gitár erősítőket szoktam szerelni, ott olyan megoldást alkalmaznak, hogy az anódtekercs és az egyenirányító között van a kapcsoló.
Nem ismerem a kapcsolásodat, de ha a katódellenállás át van hidalva kondenzátorral, akkor nagy áramlökéssel indulhat a végcső. Pentódánál segít, ha a segédrács feszültségét olyan vagy nagyobb időállandójú RC tagon keresztül kapja, mint a katód RC tag. Ha nem autobias, hanem fix bias a munkapont beállítás, akkor az is jó megoldás, hogy a negatív vezérlőrács feszültséget már a fűtés bekapcsolásával egyidejűleg megkapja. De persze nem ismerem a kapcsolásod.
(#) BLY94A hozzászólása Máj 15, 2022 /
 
Áteresztő kondis anódtáp elképzelés: Így gondoltátok, vagy mindkét tekercsen van kondi?

etd.PNG
    
(#) BLY94A válasza tothbela hozzászólására (») Máj 15, 2022 /
 
Ez az alap kapcsolásom.. Hangra szép . A tápot átrajzolom majd..
(#) mapetek hozzászólása Máj 15, 2022 /
 
Üdvözlet.
Fisher ca-550 -es eősítőben nem ál meg a végfokic. Hibásan került hozzám, kicseréltem a hibás alkatrészeket( q07 tranzisztor , r119 ellenálás és az ic04 (stk8280II)).Más hibás alkatrészt nem találtam.
Tudnátok segíteni milyen hibát nem vehettem észre?
( A dokumentációt valamiért nem tudom feltölteni:crazy
(#) tothbela válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 15, 2022 / 1
 
Igen, látom. A relé kapcsolja a már kész DC-ket. Ennek két hibája van. Egyik hogy nagy tranziensekkel indul az erősítő, másik hogy a még terheletlen feszültségek magasabbak mint az üzemi, ez is a pukkanás melegágya. A tápokat kösd direktbe, a relé pedig a diódahíd után az első puffer kondi előtt kapcsoljon. Mondhatnánk hogy ott DC van amit nem szeret a relé, de valójában 10msec (gyakorlatilag kevesebb) időegységenként 0 V lesz a relé érintkező között. Ennyi ideig tart az ív. Tehetnéd az érintkezőket a diódahíd elé is, de nem hozna több eredményt. Az anódtekercs mindkét kivezetését meg nem ajánlatos egyetlen relével kapcsolni, mert a kialakuló ív átköltözhet a szekunder kivezetését közé, ami nem jó. Kivéve, ha a relé érintkező erre vannak tervezve. Ilyenek vannak háromfázisú gépekben, de most nem megyek bele.
Az érintkező áthidalása kondenzátorral nem egyszerű, mert a kontaktok zárásakor iszonyatos árammal sül ki a kondenzátor. Ipari gépekben integrált RC tagokat használnak, vagyis a kondi házában van egy ellenállás is ez gyakorlatilag nálad 100nF+100 Ohm sorosan. Az ellenállás értéke akkora legyen, hogy ne égjen meg a relé. 10A max áramot feltételezve 300V táp esetén 33 Ohm körüli a minimum. Teljesítmény szempontból 5 W, de csak az impulzus miatt. Melegedni gyakorlatilag nem fog.
(#) sandor1632 válasza BLY94A hozzászólására (») Máj 15, 2022 /
 
Pontosan így.
Elég az egyik vezetékkel sorba rakott kondi. Ez lassú felfuást eredményez, nem pukkan bekapcsoláskor.

Ha teheted mindenhol AC oldalt szakíts a relékkel, mert a DC ívkeltés miatt hamar megég a pogácsája.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2022
Következő: »»   2381 / 2506
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem