Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Szerintem nem..
Annyira nem tudod leárnyékolni, hogy ilyen közelről ne szórják meg egymást. Legjobb megoldás az elforgatás. Korábban DAC illesztő trafókkal végigszívtam ezt.. na azt árnyékolhattam akármivel, csak a fordíts segített.
Ja hogy SE, az valóban pukkan ha nem lassú felfutású az anódfesz.
Próbáld ki ezt az áteresztő kondis anódtáp rákapcsolós megoldást, amit írtam korábban, gyakorlatilag mint egy lágy indító. A másik lehetőség a késleltetett áteresztő FET-es táp, annak szintén lassú a felfutása, viszont több alkatrészt igényel.
A kimenő trafók a szorító lemezek közé berakható 90 fokkal elforgatva is. De ha jelenleg nem búg, akkor ne foglalkozz vele.
Ha a kapcsolási rajzot felrakod, talán sikerül egy egyszerű megoldást találni a puffanás ellen.
Nem jó elgondolás, mert úgy még mindig egy irányba állnának a vasak, ugyanúgy szórni fogja a hálózati a kimenőket.
Puffanásra annál egyszerűbbet nemigen találsz, mint amit ajánlottam. 1 db fólaikondi és 1 db relé ami az anódkörbe kerül,, ehhez kell még egy késleltető áramkör, mondjuk NE555-el. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2022
Szóval akkor a Hálózatit eltudom fordítani így 90ba lesz a kimenőkkel és megszűnik az alap brumm.
A pukkanásra meg az AC-t kapcsoljam ne a maxra feltöltöt kondikat robbantasam rá a csövekre A trafó necces lesz de megpróbálom, a tánácsokat nagyon köszönöm. Arról az anódos kapcsolásról tudtok küldeni kapcsolást? késleltetést nem kell rajzolni mert azt megoldom csak az AC kapcsolását és azt a kondival való babrálást... Az elektronikában úgymond még kezdő vagyok azért vannak ezek a problémák, de most már tudom ezeket is .
Egyszeru, relevel a trafo andofesz tekercset kapcsold, erintkezoivel parhuzamosan 680n-1u kondit parhuzamosan kothetsz, ezzel megoldhato a tapegyseg elkoinak lassu toltodese, nem fog koppani.
Egy rendesen összerakott SE-nek nem kéne se brummosnak lennie sem pedig pukkanni, jel nélkül teljesen csendben kéne lennie. Én az enyémben hozzá is érinthetem a hálózatit a kimenőhöz bármilyen helyzetében és ugyanolyan csend van.
Ha jó hangot szeretnél az SE-dtől akkor a fetes anódszűrő/késleltetőt felejtsd el, megöli a hangot. Mezei CLC szűrés kell oda semmi más. A tuti megoldás az ha külön fűtőtrafód van. Nem csak azért mert azt akár egy külön hálózati kapcsolóval is tudod kapcsolni, hanem mert nem lesz az anódtekercs kapacitív csatolásban a fűtéssel. Ehhez még jön egy csillagpontos föld kialakítás és se zaj se brumm se gerjedés semmilyen formában. Az enyém így van megcsinálva, akkor se zajos és brummos ha kiveszem a sávkorlátozó kondit, vagy kikötöm belőle az nvcs-t. Külön fűtőtrafót használok, külön hálózati kapcsolóval, mert a reléket se szeretem. Bekapcsolom a fűtést, majd 2-3 perc múlva adom csak rá az anódfeszt. Ha meg mondjuk fél órára kimegyek vagy elmegyek valahova akkor nem is szoktam lekapcsolni a fűtést hanem csak az anódfeszt kapcsolom le majd adom rá vissza.
Egyelőre a szórás a legnagyobb baja, mert írta, hogy anódfesz nélkül is búg a kimenet.
Jó reggelt! Csatoltam egy képet. Ha elforgatom 90 fokkal a táp trafót akkor kozelebenn kerűl majd az előerősítő csövekhez. Ettől nem fog brummogni? Már így is elég közel van hozzá.
A csövekhez való közelséget árnyékolással meg lehet már oldani?
Üdvözlöm a szakikat.
Ágota DS1200 erősítő. A hiba mindkét oldali fetsor zárlat, source ellenállások többsége szakadt. A gate ellenállások is szakadtak. Hibás alkatrészek keresésekor még a meghajtókat cseréltem. Amiket végül is cseréltem minden tranzisztor, source, gate ellenállás. Az irf640, 9640 feteket az ismert módon válogattam két század voltra. Az NE5534 is cserelve lett. Indításnál a tápágakba 10-10 ohm 0,5W ellenállást tettem mérő pontnak, illetve 100W izzó a primerrel sorba. Indításnál a 10 ohmokon 3V feszültség esett ami 300mA áram. Ezt az áramot a szintén cserélt trimmerpotival gyakorlatilag semennyire sem lehetséges állítani. Amit észrevettem, ha a két meghajtó tranzisztor bázisa között lévő 4,7k ellenállás értéket cserélve 3,3k-ra, helyreáll a rend, szabályozható a nyugalmi áram. Viszont.... a nyugalmi áram nem áll be egy hőegyensúlyi állapot után egy stabil értékre, hanem lassan ugyan, de láthatóan a source ellenállásokon növekszik az átfolyó áram ezzel együtt a hűtőborda is melegedik lassan. Mi lehet a gond? A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2022
Annyit elfelejtettem, hogy a kimeneti dc szint az 0,9mV.
Látom van egy kis félreértés. A hálózati ilyen elforgatása nem sokat javít.
Tekints el a vasmagoktól, csak a tekercseket figyeld meg. Képzeletben seprőnyelet dugj át a csévéken, és ezeknek az egymáshoz képest bezárt szöge a mérvadó. Akkor legkisebb az egymásra hatás, ha a hálózati és a kimenő seprőnyele egymáshoz képest 90 fokot zár be. Szerencsére a kimenőket könnyű vertikálisból horizontálisba szerelni.
Az komoly. Meg varok ezzel mert ha ezt kell csinalnom akkor eleg komoly aluminium darabot kell kivagnom az erositobol...
Arra gondolsz hogy fektessem el a taptrafot, ugye?
Nem kell vagdosni semmit. A kimenők összefogató lemezei közé kell másképpen betenni a trafót. Valahogy ahogx a rajzon van.
Valamiért nem tudom feltölteni a rajzot.
Csak egy felekeppen lehet betenni a trafot ha csak a vasmagot megforditom... amugy hipersil kimenok...
Talán így látszik. A keret elforgatható 90 fokkal, így a felfogató csavarok maradjanak alul, csak a trafót kell elforgatni.
Így arra hasonlít, mintha vertikális polarizációjú rádióadó vennénk horizontális antennával. Már durva beállítással is 20dB (10X-es) brumm elnyomás érhető el, ami szerintem már egész jó. Természetesen ki lehet trimmelni jóval nagyobbra is.
Az anódtápot pedig ahogy Ge Lee javasolta. Én csak csöves gitár erősítőket szoktam szerelni, ott olyan megoldást alkalmaznak, hogy az anódtekercs és az egyenirányító között van a kapcsoló. Nem ismerem a kapcsolásodat, de ha a katódellenállás át van hidalva kondenzátorral, akkor nagy áramlökéssel indulhat a végcső. Pentódánál segít, ha a segédrács feszültségét olyan vagy nagyobb időállandójú RC tagon keresztül kapja, mint a katód RC tag. Ha nem autobias, hanem fix bias a munkapont beállítás, akkor az is jó megoldás, hogy a negatív vezérlőrács feszültséget már a fűtés bekapcsolásával egyidejűleg megkapja. De persze nem ismerem a kapcsolásod.
Áteresztő kondis anódtáp elképzelés: Így gondoltátok, vagy mindkét tekercsen van kondi?
Ez az alap kapcsolásom.. Hangra szép . A tápot átrajzolom majd..
Üdvözlet.
Fisher ca-550 -es eősítőben nem ál meg a végfokic. Hibásan került hozzám, kicseréltem a hibás alkatrészeket( q07 tranzisztor , r119 ellenálás és az ic04 (stk8280II)).Más hibás alkatrészt nem találtam. Tudnátok segíteni milyen hibát nem vehettem észre? ( A dokumentációt valamiért nem tudom feltölteni:crazy
Igen, látom. A relé kapcsolja a már kész DC-ket. Ennek két hibája van. Egyik hogy nagy tranziensekkel indul az erősítő, másik hogy a még terheletlen feszültségek magasabbak mint az üzemi, ez is a pukkanás melegágya. A tápokat kösd direktbe, a relé pedig a diódahíd után az első puffer kondi előtt kapcsoljon. Mondhatnánk hogy ott DC van amit nem szeret a relé, de valójában 10msec (gyakorlatilag kevesebb) időegységenként 0 V lesz a relé érintkező között. Ennyi ideig tart az ív. Tehetnéd az érintkezőket a diódahíd elé is, de nem hozna több eredményt. Az anódtekercs mindkét kivezetését meg nem ajánlatos egyetlen relével kapcsolni, mert a kialakuló ív átköltözhet a szekunder kivezetését közé, ami nem jó. Kivéve, ha a relé érintkező erre vannak tervezve. Ilyenek vannak háromfázisú gépekben, de most nem megyek bele.
Az érintkező áthidalása kondenzátorral nem egyszerű, mert a kontaktok zárásakor iszonyatos árammal sül ki a kondenzátor. Ipari gépekben integrált RC tagokat használnak, vagyis a kondi házában van egy ellenállás is ez gyakorlatilag nálad 100nF+100 Ohm sorosan. Az ellenállás értéke akkora legyen, hogy ne égjen meg a relé. 10A max áramot feltételezve 300V táp esetén 33 Ohm körüli a minimum. Teljesítmény szempontból 5 W, de csak az impulzus miatt. Melegedni gyakorlatilag nem fog.
Pontosan így.
Elég az egyik vezetékkel sorba rakott kondi. Ez lassú felfuást eredményez, nem pukkan bekapcsoláskor. Ha teheted mindenhol AC oldalt szakíts a relékkel, mert a DC ívkeltés miatt hamar megég a pogácsája. A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |