Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Nem akarom elrontani az örömödet, de a csapágy az egy viszonylag egyszerű szerkezet, vagy kopott, vagy nem, vagy zörög, vagy nem, vagy összetört,vagy nem...szoval értem,hogy csak 8000, de ha csapágy miatt megszorul egy generátor, az pár perccel késöbb ritkán szokott nesztelenül pörögni.
Ákos sikerült elrontani az örömöm , bár a nesztelen az nem igazán igaz mert a süvítő hang az megmarad csak nem olyan erős ,főleg alapjáraton hallatszik. De nem zörög.Meg az is furcsa ,hogy esős időben jött ki ez a hiba de nem mindig tehát a vízre se lehet ráfogni teljesen, hogy beázik.
A hiba jelenség tipikusan laza vagy kopott ékszíjra utal. Első körben azt nézd meg utána jöhet a csapágy vizsgálata de az állandó halható fémesen súrlódó /kenetlen/ hangot ad .
Idézet: „laza vagy kopott ékszíjra” Mivel nem ismeretes a motorkód, de az autó 2004-s, ezért az újabb típusok már bordás szíjjal futnak. Hát az érdekes volna, ha cincogna, no és a vezérlésről ne is beszéljünk. Ettől eltekintve az időjárási körülményekre nem tudok mit mondani.
Az ékszíjat kicserélték, vatta új. A hang meg nem súrlódás inkább mintha villanymotor hangja lenne , olyan mint mikor egy rosszul becsukott ablakon süvít a szél.Ha normál sebességen megyek akkor semmi.
igaz hogy a csapágy egyszerű szerkezet, ahogy írtad de hidd el sok érdekes dologra képes! 10 éve dolgozom szerelőként és láttam már pár érdekes dolgot! az a baj hogy ilyenkor legtöbben egy nagyon bonyolult hibát akarnak keresni. Közben meg ......... na én csak adtam egy tippet. DE még olyan is adódhat hogy az ékszíj tárcsa kopott ki. pont ma cseréltem egy olasz autó generátorán mert bármit csináltak vele (új szíj agyonra spanolva ) és még is csúszott. lecseréltem egy másik bontott szíjtárcsára és tökéletesen megy! elnézést hogy beleszóltam! további szép napot!
Szia Jóbi81 ! Nagyon hasznos volt amit mondtál örülök ,hogy hozzál szóltál ,nincs kizárva hogy a megoldás nálad van.Most már megvárom ,hogy újból előjöjjön az a hiba és az első szerelőhöz beviszem, remélem akkor rájönnek a bajára .Ígérem megírom ,mi a baja csak már ott tartanák,hogy valaki rá jöjjön.
Csak ismételni tudom magamat . A hiba jelenség tipikusan laza vagy kopott ékszíjra utal. És amit jobi 81 mond az is lehetséges az ugyan az mintha kopott lenne a szíj . Az ékszíj tárcsa aljára nem ülhet le a szíj mert akkor ez a jelenség . Egyszerű megnézni leveszed az ékszíjat és bele próbálod a tárcsába /ha új akkor is / ha már így is közel van az aljához akkor a feszítésnél biztosan oda fekszik. Ha ez még egy csepp vizel párosul biztosan csúszik mert nem az oldala súrlódik a tárcsához. Ennek jellegzetes hangja van egy időre elhagyja ha kitud száradni , ha ismét vizet kap újra kezdi.
szia. remélem tudtam segíteni igaz lehet a laza ékszíj is de mint írtad új szíj volt rajta akkor pedig más a hiba! ezek a hossz bordás szíjak elég strapabírók és nem csúsznak meg olyan könnyen . legyen szerencséd és minél hamarabb javuljon meg az autód. további szép napot.
Légy szíves, használj Shift-et a mondatkezdő betűkhöz!
Sziasztok!
Új vagyok még itt és nagyon örülők hogy rátaláltam az oldalra. A következő problémám van: Fiat Croma 86 évjárat 2000cm3 16V autóm van, a hiba vele az hogy 2000-es fordulat felett durrog és hörög, alapjárat ingadozik, nem is megy 90-nél jobban, injektor visszajelző ég, mikor odalépek a gázra elalszik de utána meg is áll az autó. Mi lehet szerintetek a probléma, nagy baj lehet? Várom segítő válaszaitokat.
Sziasztok
Ezen oldalon én is új vagyok. Van egy 98-a Mareám 1.4 12v a hibajelző lámpa időszakosan világit.Átnéztem,kipucoltam az összes csatlakozót,de nem jutottam semmire.Elvittem "drága szakszervizbe "vezérlőegység vizsgálatra,ott aszt írták:fojtószelep potenciométer;1 és 2 pálya szinkronizációs hiba.Kérlek titeket, hogy ha valaki valamit tud erről a kis kütyüről,és esetleges javíthatóságáró, ezt írja írjátok meg amit örömmel veszek!
**********************
Ha majd normálisan le tudod írni, mit szeretnél, akkor tedd meg újra! Addig kaptál egy kis gondolkodási időt. Frankye
Köszöntök mindenkit
Egykis segitsegre lenne szükségem, va egy tipo 1,4 esem,nem megy rajta az ablaktörlök,es a szellöztetö motor,bizti jo,ha direktbe adok aramot mizti helyére automatan elindul a törlö de a szellöztetö nem,vagy ha esetleg rajzot tudnanak küldeni rolla nagyon megköszönném. Tisztelettel Andras ***@****.** Fórumban nem kérünk privátban segítséget, és e-mail címet sem írunk ki, hacsak nem vagyunk mazochisták, és ezért imádjuk a spam-et! Frankye
Nekem Regattám volt a 90-es években.
Nagyon szerettem, de sajnos amikor 12-13 éves lett egyre több lett a kontakt hiba. A Tipo sem mai csirke, szerintem ami csatlakozót látsz húzd le és tisztítsd meg majd kontakt spray. Csodák történhetnek.
Sziasztok.
Nekem egy 2002 puntom van 1.2 8V és olyan problémám van, hogy indítás után kb. 10 perc és leáll, majd kb. 10 perc MÚLVA beindul és megint leáll és igy tovább... Valakinek ötlet, hogy mi lehet?
Hali.
Az a baj ,hogy ezt így innen megmondani szinte lehetetlen.Látni kéne az autót mikor nem indul. Szerintem valami zárlatos vagy túl melegszik benne és ha vissza hűl újra megy. Tápszivattyú,gyújtás,relék,befecskendező,bármi lehet.Riasztó van az autóban? Mert az is meg vicceli az embert néha. Üdv jalos
Szia!
A hibatárolót ki kellene olvasni. Először azt gondoltam, hogy MIL lámpás, de nem.
Hello.
Amikor nem indul nincs szikra és nem megy a benzinszivattyú se ez biztos. Riasztó van benne, nem gyári és van benne az a rablásgátló. Egy ismerős a holtponti jeladóra gyanakszik, mert a riasztó kiiktatása után is fennáll a hiba.
Elnézést de nem vettem észre, hogy a képek nem mentek el.
Üdvözlök Mindekit a fórumban!
Én is egy Fiat Punto 2 benzines, 8v tulajdonosa vagyok. Végig olvastam a fiatos fórumot de nem találtam eddig olyan hiba leírást ami rám illene. tehet ebben kérném a segítségeteket: adott a kocsi: 1.2 literes, 4 henger, 8 szelep, 40Kw, 2000 évjárat, Punto II. Most idén lett a kocsi 10 éves, és 5 éve van nálam. Minden szép és jó volt egy darabig, de aztán jött a két fő hiba: 1) kormány szervó folyamatosan leáll. Újra indítás után jó, de időjárás függő. Ha párás az idő akkor zsinórba ledobja egymás után. Kérdeztem szerelőt, de elriasztott, hogy csak kormány oszloppal együtt lehet cserélni, és javítani nem lehet. Az ára meg közel 6 szám jegyű. Van erre valami házilagos megoldás, vagy javítási segédlet? 2) Szintén időjárás függő, és párás időt nem szereti (hiába csak olasz a kocsi) az autó motorja. Vagyis időnként nem megy csak 2 henger a 4ből. Már cseréltem rajta alsó felső lamda szondát, mind a 2 trafót, gyújró kábel szettet, gyertyákat. állítólag mondja szintén a szerelő, hogy motor vezérlő elektronikával lesz gond, azt kéne cserélni. Én meg gondoltam vagy bekéne tekerni fóliába, hogy ne párásodjon, mert ennek a cserének is alsó hangon közel egy százas a költsége. Van erre valami házilagos megoldás, vagy javítási segédlet? Válaszotokat előre is köszönöm! Boldog Karácsonyt!!!
Ideiglenesen - ha a motorvezerlo szgep szetszedheto - egy kis zacsko kihevitett szilikagelt beltehetsz. AZTAN foliazd be.
A konkrét kérdésedre nem tudok semmit mondani, de én másfél évig szenvedtem egy olyan hibával, hogy időnként (többnyire meleg motor esetén) nem indult el az autó. ...és hidegen is nagyon nehezen indult. (Tempráról beszélek...)
Mindent végignéztem/cseréltem rajta, ahogy te is. A végén, a gyútásjeladó kábelcsatlakozóját találtam kontaktosnak. Jó adag kontaktspay-al befújtam, és egy jó éve már nem volt ilyen gondom... Fiat = trehány, sz@r csatlakozók.
Sziasztok! Elég komoly problémával küzdök én is meg a szerelőm is van egy 2002-es Fiat Stilo-m és 1,5 év alatt leégetett 3 db önindítót na most a kérdésem az lenne, hogy milyen vezérlő modult vagy alkatrészt kellene kicserélni ahhoz hogy ez többet ne történjen meg vagy egyáltalán hogy mi is lehet a baj. Mert a szerelőm is azt mondta inkább érdeklődjek utána a neten mind hogy elkezdjük szétszerelni az autót ízeire. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia!
Valószinű nem kapja meg a megfelelő mennyiségű áramot! Ellenőrizd a feszültséget! Kábel ellenállását, ha ez megfelelő van egy relé, amelyet vezérelsz indítózásnál... Szerintem ezek a lehetséges hibaforrások... nekem is volt hasonlo és akkor a kábel nagyon oxidos volt...
Először is a szerelődet cseréld le, ha emiatt vezérlőkben akar turkálni.
A te autódban tudtommal nincs relézve az indítás, a gyújtáskapcsoló direktben kapcsolja az önindítót (de ezt hamar ki lehet deríteni). Ez esetben nem nagyon lehet más felelőse 3 önindító halálának, mint maga a gyújtáskapcsoló. Meg persze a sofőr, mert nem kell vásottfülűnek lenni ahhoz, hogy meghalljunk egy beragadt önindítót. Pláne ha ez harmadszor fordul elő egy év alatt.
Hát ez az hogy nem ragadt be egyszer sem és ugy égett le erre mit tud mondani? Azért ennyire amatőr nem vagyok
Ja és a gyújtáskapcsoló direktben kapcsol ezt már tudjuk
Vagy beragadt, vagy 10 percig indítóztál folyamatosan. Mástól nem ég le.
Üdv. Először is én is azt ajánlom hogy szerelőt cserélj! Három önindító és nem tudja hogy mi is a hiba....... azért ez nem semmi. Másodszor. Mi is ég le valójában? A bendix? Esetleg az indítómotor álló vagy forgórésze? Mitől is éghet le? Csak és kizárólag ha túlterheljük. Túl hosszú ideig indítózunk vagy túl nehezen indul a motor. De általában inkább az aksi merül le mint hogy leégjen az indítómotor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |