Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Igen van benne lambdaszonda,de a cseréje elég húzós és ha nem ez volt a hiba akkor kidobtam 30 ezret az ablakon !!
Igy is sokba van már a vas. Elektromos üzemanyagszivattyú lett cserélve,hengerfejtömítés,szelepdeknitömítés,vákuumdob és még sorolhatnám.
Úgy néz ki hogy megoldódott a problémám az Unocskával kapcsolatban!! A lambdaszonda volt a bűnös.Kicseréltem használtra ugyanis az új 30 pár ezer forint lett volna. Kicserélem még a vizhőfokjeladót aztán kész a vas !! Köszi mindenkinek a segitséget !!
Sziasztok!
Adott egy 91-es Fiat Uno. A gondom az, hogy manapság egyre többször csinálja azt, hogyha felkapcsolom a világítást, akkor nem ég a műszerfalon a megvilágító lámpa, illet hátul nem ég egyáltalán semmi, csak az index (se helyzetjelző, se féklámpa). Viszont elől nincs gond. Ha leállítom, majd újra beindítom, akkor legrosszabb esetben másodszori indításra jó lesz. Amikor jó, világít a műszerfal is és hátul is minden. A gyújtáskapcsoló lenne a bűnos?
Én inkább valamilyen zárlatra-áthúzásra gyanakodnék. Javaslom, keress egy megbízható autóvillamossági szerelőt, ez túlmutat azon, ami otthon könnyedén orvosolható.
(Ha mégis gyújtáskapcsoló lenne, akkor viszont dagaszd a pénztárcád, még bontókban is elég húzós az ára... )
Nekem van egy elfekvőben, de ahhoz még kéne 3 db kulcsot másoltatni, ami kb 2000Ft lesz. Szóval ha most nem az a hibás, akkor nem akarom kidobni a pénzt érte. Ha áthúzás vagy zárlat van, akkor tudtommal az olvadóbiztosíték kimegy. De itt nem megy ki. Lekapcsolom, vissza, indít, és jó. AKkor csak ott lehet a hiba nem?
A leírásból nem derül ki biztosan, hogy az első helyzetjelző világít-e, amikor a hátsó nem. Ha igen, akkor biztosan nem a gyk. a hibás.
A gyújtáskapcsolóban amúgy lehet külön cserélni az elektromos betétet, így a kulcsok maradnak, ki se kell szerelni a helyéről.
Elől világít mindig, amikor a műszerfal megvilágítás nincs, akkor tudom hogy hátul se helyzetjelző és se féklámpa
Most ugye az első helyzetjelzőről beszélünk, és nem a tompitottról?
Szia!
Rajzom csak Puntó ill. Putó Classic-hoz van, DE! a Fiatoknál előszeretettel alkalmazzák a hátsó részen a világítás kapcsolására a nyomóérintkezőket. Valamelyik szálon (mert hogy a vezérlő egység figyeli a fogyasztók meglétét) nincs kontaktus (pl. csomagtér nincs becsukva). A lényeg, hogy a hátsó világítás csomagtartó részen elhelyezkedő érintkezőit kellene átnézni.
Azon az ablaktörlő, ablakfűtés megy.
A lámpák a kasznin vannak, nem az ajtóban.
Én szerintem a reléket kellene megnézd, ugyanis minden elektromos résznek van egy külön reléje, és szerintem a hátsó világító elemek reléje rosszalkodik.
Amúgy az elöttem szólónak is igaza lehet, mert illik a kasznin lévő érintkezőket is finom csiszoló papírral megcsiszolni, hogy ha lecsukod a csomagtér ajtót akkor kapnak csak a hátsó világító testek áramot. Vezeték szakadás nem lehet, se test hiba mert különben zárlat keletkezne az áramkörben ami kisütné a biztosítékot a biztosíték táblán. Én azt tudom javasolni még, hogy indítsd el az autót, kapcsold fel a lámpát, fogj egy multimáétert és mérd ki hogy a biztosíték tábláról kijön-e az áram. Ha nem akkor nézd meg hogy van-e bejövő áram a biztosítéktáblához.
Ló....t van a helyzetjelzőnek reléje egy Unóban.
És szintén ló....t megy át a hátsólámpa árama azon az érintkezőn. Előbb írtam le, hogy az mire való. Ne vezessük már félre szegény kérdezőt. (aki mellesleg nem én vagyok, legalább olvasd már el, mire, kinek válaszolsz)
Igaz! Most, hogy mondod. Már csak azt kell megtudni, hogy az Unohoz mennyire hasonlít a Punto világítási megoldása. (mert az van) A világítási főkapcsoló elég sok érintkezőt foglal magába (talán kopott?).
A gyújtáskapcsolón átmegy a helyzetjelző árama, úgyhogy akár az is lehet hibás, de még mindig nem kaptunk választ arra, hogy az elsők működnek-e. (gyakran hajlamosak azt mondani, hogy elöl jó, mert csak a tompítottat nézik)
Néztem egy másik rajzot is, és azon a gyk.-n keresztül kap a köd, távolsági és rendszám világítás. Tudtam, hogy ezek az olaszok furmányosak, de hogy ennyire? Jó éjt! :integet2:
Sziasztok, üdv mindenkinek!
A véleményetekre volnék kiváncsi. Adott egy Seicento 2006 os kis autó. Indításkor (amikor elkezd tekerni az elektromotor) lenullázódik az óra és nem indul a motor, illetve csak akkor ha indítás közbe rányomok a gázra, s úgy tartom amíg a műszerfalon a narancs led (kevés üzemanyag jelző) ki nem alszik. Utána minden OK, amíg újra le nem állítom a motort. Lehet hideg, meleg, bármilyen idő, csak így indul. Elöre is köszönöm észrevételeiteket
Nézd meg az akkusarukat és a motor testkábelét. Lehet, hogy csak érintkezési hiba.
A probléma megoldva. A kérdés feltevése után 2 napra, az akku kibukott teljesen. Így vettem egy újat, s minden szépen megy.
Sziasztok !!!Bennetek van az utolsó reményem . Puntó mániás vagyok, volt egy 98 as fiatom azt lecseréltem egy 2004 -es 1,2 puntóra (benzines). Olyan hibát produkál nekem amire nem tudok megoldást találni. Időnként, főleg esős időben indításkor, de már menet közben is csinálta elkezd visítani a motor világít az akku jelző elmegy a szervó teljesen. 7-8 kilométer után rendbe jön. Utána megint egy hónapig semmi baja. Ékszíjat cserélték semmi....., generátort bemérték semmi hiba ,az aksit is újra töltöttem de hibátlan volt. Ha van, vagy volt valakinek ilyen baja és tudja a megoldást írja meg ,mert nem bízok a kis csodában.Sokat megyek külföldre is vele kicsi gyerekekkel, attól tartok egyszer a pusztába cserben hagy.Köszi előre is !!
Ugye a szervo elektromos szervo?
Pedig csak ott lesz a disznosag valahol a generator korul. A visitas ekszijcsuszas-szerusegre hajaz, ennek nyomai nem latszanak? En a helyedben odatennek egy arammerot, aztan amikor produkalja a hibat, merni rajtuk. Ha azonnal megallsz, akkor is visit tovabb? Mert akkor jol locsold le a motorteret, aztan menj egy kort, ha visit, megallsz es motorhaz fel, aztan nezegetni. Jobb esetben szerelovel egyutt.
Köszi Balázs, én is arra jutottam ,hogy végső esetben mikor ezt produkálja akkor beviszem a szervizbe .Csak attól tartok ,hogy másnapra megjavul magától ahogy szokott és nem csinálnak rajta semmit, csak lehúznak egy rakás pénzel. A kérdésedre válaszolva ,ha újra indulok vele akkor is csinálja addig még le nem nyomok vele egy bizonyos km mennyiséget. Sőt a hangja induláskor állandóan egy darabig érdekes mintha villany motor lenne benne de más hibát nem mutat. Különben elektromos szervó van benne ,az is bevillan néha de ha újra indítom az eltűnik.Viszont érdekes mikor a szervó meghal akkor nem világít a jele, ha meg világít akkor pedig tökéletesen működik. Jól bele bonyolódtam remélem azért értetted ,köszi a gyors válaszodat
Ugy ertettem, hogy megallsz, ha visit, de a motor jar tovabb, akkor is visit tovabb?
Idézet: „indításkor, de már menet közben is csinálta elkezd visítani a motor világít az akku jelző elmegy a szervó teljesen. 7-8 kilométer után rendbe jön. Utána megint egy hónapig semmi baja. Ékszíjat cserélték semmi....., generátort bemérték semmi hiba” És a vízszivattyú az jó?
Igen ha megállok akkor is visít, a rohadék de brutális módon ..
Ákos nem igazán értek én hozzá , a szíjat kicserélték újra a feszítés meg elektronikus az nem csúszkálhat. Remélem ezt kérdezted nem vágom annyira a témát
Szia a vízszivattyút nem nézték eszembe se jutott normálisan melegszik a mutató állandóan a középen áll ,bár ne haragudj ha hülyeséget válaszoltam írtam már az előbb Ákosnak nem vágom a témát nagyon(inkább sehogy azért vág át az összes szerelő)
üdv! a generátorod lesz csapágyas! nekem bravám van az ugyan így kezdte én is cseréltem szíjat meg még a szíjtárcsát is de akkor se volt jobb. és egy pár száz kilométer után kigyulladt a töltés lámpa és elszakadt az új szíj. akkor már át se lehetett fordítani a generátort. szétszedtem és kicseréltem a csapágyakat azóta a régi szíjjal tökéletesen működik. cseréld ki a csapágyakat az a legolcsóbb! max 2000 a két csapágy és szerintem ennyivel megúszod. szerelő 8000 ért cseréli ki kollégámnak most csinálták a puntóját .
Meg kellene nézni. Mert az is okozhatja.
Azt az elektronikus szíjfeszítést meg nem is hallottam.. (vagy olvastam) |
Bejelentkezés
Hirdetés |