Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Sziasztok!
Van egy kis gondom a FIAT BRAVA 1,6SX-mel. 2000-es évjárat. Tegnap este még mentem vele. Leállítottam nem volt semmi gond. Ma reggel nem indult. Gyújtást ráadom, AC megy, de ha indítok akkor csak egy kattanás van és olyan mintha lenne egy jókora rövidzár, mert minden kialszik. A km óra lenulláz és a rádió is. Aksi jó! Ha csak a gyújtást adom rá és bekapcsolom a lámpát akkor világít és ha kapcsolom a fényszórót akkor az is megy rendesen. Hol ugorjak neki??? Mivel kezdjem???
Hali! Ahogy írod,a fényszórók működnek,akkor az önindítót nézném én meg.Próba ként egy-két koppantás az oldalára,a kefék szoktak megragadni. Ja még annyit,ha rákapcsolod a világítást és úgy indítózol akkor is csak egy kattanás van? Akksi tuti? Aksi saru?
Szia!
Valószínűleg az indító motor csinál zárlatot, megnézheted, hogy az önindító nagy áramú tápján van-e biztosíték , nincs-e kiégve. Amennyiben kiégett, nem szabad áthidalni,(fel is gyúlhat a kocsi!) a hibát meg kell megkeresni, jó nagy zárlat lehet valahol, ha így leesik a feszültség. Mindenképpen az önindító körül kellene körülnézned.
Aksit mértem : 12,14V van benne!
Fényszórók jól működnek. Holnap reggel megemelem és megnézem az önindítót. Megkopogtatom hátha az segít. Egy kis fizikai ráhatás lehet meghozza a munkakedvét. Megmérem hogy egyáltalán elmegy-e oda valami feszültség. A biztosítéka az jó. Evvel kezdtem. Hogy érted hogy a motor átforgatható??? Az önindítóra gondoltál? Vagy a rendes motorra???
Az az igazság hogy most így végiggondolva a héten elég nehezen akart beindulgatni. Nem kellett köszörülgetni de ne volt az a pöcc-röff effektus ami előtte volt.
Szóval nehezebben indult. Annak tudtam be hogy hidegebb volt és talán ez lehet az oka. Télen is volt ilyen de ahogy jött a jó idő úgy lett vége ezeknek a nehezen indulásoknak. Most cseréltem gyertyákat meg teljes vezérlést is. De ez szerintem nem nagyon befolyásolja ezt a hibát.
Én azért nem lennék abban olyan biztos, hogy jó az az aksi.
Kontakt hibára gyanakszom.
Az akkutól a testre menő kábel, vagy az akkutól a főbizti felé menő kábel vagy inkább a kábelsaru nem érintkezik. Ha minden érintkezés jó, akkor valóban az akksiban kell keresni a hibát. Indítózás közben, valakinek feszültséget kell mérni az akkutól (akku kivezetésétől) indulva, végig az önindítóig. Ha már az akkun leesik a feszültség 10V alá, akkor megvan a bűnös.
Szerintem akos70 rátapintott a lényegre. Vizsgáld meg az akkut először. Savszint rendben van-e? Ha gondozás mentesnek hívják akkor is nézd meg. A sarukat is vizsgáld meg nem szulfátosak-e. Ha egyik hiba sincs akkor a testkábelt vizsgáld meg. Ha az is jó akkor jön az önindító. Tisztítás, szénkefék, stb..
Sziasztok!
Azt hiszem lesz ma dolgom! Átnézem a vezetékezést, kábeleket, csatlakozókat. Megtisztítok mindent hogy tényleg minimálisra csökkentsem a hibalehetőségeket.... önindító vagy aksi. Köszi a segítséget mindenkinek. Majd jelentkezem hogy mire jutottam.
Sziasztok!
Úgy néz ki megoldódott a probléma. 1. Lépés: Átnéztem az összes vezetéket de nem találtam semmi gondot. Aksi sarukat megtisztítottam, aksira menő vezetékeket is. Aksi vissza rak de nem indul. Ha csak a lámpákat kapcsolom akkor megy minden de amint a gyújtást ráadom akkor vége. 2. Lépés: Kicseréltem az aksit! Kaptam egyet kölcsönbe. Indítok, és láss csodát megy az autó. Pöcc-röff. Kezdtem megnyugodni hogy csak egy aksi lesz. De amikor rámértem járó motornál az aksi sarkaira csak 12,3-12,4V volt az aksin 13,8-14-4V helyett. Tehát nincs töltés. Ha nincs töltés akkor az generátor. Most itt tartok. Elvittem egy szakihoz aki szintén azt mondta hogy a generátor a hibás. Most szedik ki. Aztán majd meglátjuk mi volt a baja. Köszi a segítséget mindenkinek. Így utólag azért elég egyértelmű hogy ha nincs töltés akkor egy idő után nem lesz annyi energia az aksiban, (mert lemerül) hogy egy 30-40A-es fogyasztót meg tudjon forgatni mint most ebben az esetben az indítómotort. 1-2A-el pedig elmennek a lámpák ami mondjuk kicsit megtévesztő volt. Köszi még egyszer a segítséget mindenkinek.
Tehát tévedtem a kontakt hibával...
De azért örülök, hogy sikerült megtalálni a bajt. Erre nem gondltam volna, hiszen eddig, ha töltés probléma volt egy autón, azt a töltésjelző lámpa világítása mindig jelezte!
Sziasztok!
Akkor itt a vége : -Generátorban egyenirányító, feszstabilizátorral, szénkefékkel : csere! -Generátorban 2 db csapágy: csere! Nagyon kotyogott már az egész szerkezet. -Önindítómotorban : Bendix (remélem jól írtam!?) csere. Nagyon meg volt kopva valószínű ezért nyikkant meg néha néha, főleg hidegben. És egy alapos tisztítás a generátorban és az önindítómotorban is. Na tömören ennyi volt a történet. Az eredeti aksi fel lett töltve és vissza került az autóba. Most járó motornál 14,4V volt van a sarkain egyébként meg 13,5V volt amikor mértem. Köszönöm még egyszer mindenki segítségét. Sziasztok!
Nekem egyszer Puntó még új aksival sem indult. Mint utólag kiderült, a generátor ált be, és lefogta a motort. Betolás után az ékszíj sz....á égett..
Komolyan nem értem..nem lehet szebb szót találni..? köb.. ..mondjuk szétégett..
Tényleg jelzi szinte mindig, de gyakran úgy, hogy ráadott gyújtásnál és álló motornál nem világít. Azt meg hajlamosak vagyunk nem észrevenni.
No meg a világítás se 1-2-t.
Sziasztok.A problémám annyi volna,hogy a Bravám hidegen jól indul.Megyek valamennyit,megállok,ügyeket intézek,indítanám és csak gyenge erőlködés,nem indul a motor.Töltés van,esetleges aksi csere sem indít.Elképzelhető,hogy az önindító melegen megszorúl,netán zárlatot csinál ill. laszívja pik-pakk az aksit?Köszi,ha tudtok segíteni.
Sziasztok! Uno 93'-as 1.4-es karburátoros. Leállítottam azóta nem indul. Nincs szikra Digiplex gyújtása van. Trafót, gyújtókábeleket, rotort, elosztófedelet. valami jeladót is cserélt benne egy szerelő de még mindig nincs szikra. Esetleg van valakinek ötlete?
Na arra már rájöttem, hogy egy szikrát ki lehet csalni belőle ha a gyújtáselosztóból kihúzom a kábelt és a testhez tartom. De csak egyszer szikrázik és ha még egy szikrát szeretnék látni akkor le kell vennem az akku sarut pár percre.
Sziasztok,
Megint én vagyok A bosszúság tárgya: Fiat Seicento 1.1 (2001) Tegnap délelőtt cirka 50 km- t tettem meg vele egy óra alatt, (mátra és város) mikor az út közepén megállt minden előjel nélkül Újra sem akart indulni, csak beröffent, aztán le is állt. (Benzin van benne) Félretoltuk, délután 5 körül érte mentem, és lám ... pöcc-röff, majd irány a szerelőhöz, vele próbaút, (1óra alatt ismét 50km, majd ház előtt járatás, városi keringés, ház előtt járatás) de semmi nem jelentkezett. Esetleg lenne valakinek ötlete, tapasztalata? Előre is köszönöm a segítségeteket!!! További szép napot Mindenkinek, Erika
Hello
nekem olyan bajom van hogy egyszer van szikra egyszer nincs és kiéne egy kapcsolási rajz a fiat uno-m hoz de em találok sehol valaki külcse már el nekem a ne adj meg e-mail címet, arra ott van az adatlapod! email cimre előreis köszi
Hi
Én is szívtam ilyesmivel, azóta vagyok benne nyakig az autó elektronikába Minden rosszban van valami jó. Nekem a gyújtás modul volt a sz@r, azaz hol volt szikra hol nem.Volt amikor elment 200km-et de volt amikor 500m -se volt hajlandó, és egyszer csak ment. Először keres kontakt hibát, nézd meg van e táp mindenhol s utána indulj meg visszafelé, gyújtás elosztó, rotor stb, főkábel, gyújtótrafó, gyújtásmodul,s ecu, haljeladó. Nagyából ennyi a vezérlésed. nézek neked kapcs rajzot, de kellene az évjárat, típus s motorkód s a köbcenti.
Szia!
A motorkódot add meg légyszives, hogy az értékek pontosabbak legyenek a mérésnél.
Nekem a Tempránál a jeladó csatlakozójánál volt hiba. Kontaktsray-el befújtam kb. fél éve. Azóta megy.
A hibajelenség az volt, hogy 1. nehezen indult. 2. ha megáltam valahol, sokszor nem tudtam elindítani a motort melegen. Aztán egyszercsak bepöccent és ment... Szerencsére olyan nem volt, hogy menet közben állt le.
A rotor környékén mindenképpen nézz körül, a fedélnél is. Én anno ugyan ezzel "szívtam": A rotor nem érintkezett rendesen a fedél bronz érintkezőivel. Átmeneti megoldásként finom polírpapírral az érintekző felületeket meg lehet csiszolni, de pl. egy fedél-repedésen ez nem segít.
A kábeleket és a pipákat is érdemes kicserélni, de a sorrendre figyelj!
Sziasztok! javítgatok egy unó-t,de nem jutok 5-ról-6-ra. egy deka szikra sincs a trafónál. 4kivezetéses elektromos csatija van + a trafókábel. ha lenne valami jó ötlet, megköszönném. sziasztok
Sziasztok!
Nem rég vettem egy '91-es 1.0 i.e.-s UNO-t. Benzinszivattyú csere után a következő vele a gondom. Hidegen is leáll.Alapjárat ugrándozik fel-le. Menni se tudok vele egy métert sem, viszont a következő inditásra simán szépen elindul,de az előbb leirt jelenség ismét jelentkezik. Gyertyákat már néztük és a gyújtókábeleket is!! Ha valakinek van 5lete azt megköszönném!! A gyújtáselosztófedélen llévő membránnak v. a motor és vagy a vizhőfok jeladónak lehet ehhez köze esetleg?? Előre is köszönöm a segitséget!!
Szia,
Nem igazán értek hozzá, és nem is tudom, hogy a Tiedben van-e, de nekem a lambda szonda hibája okozott hasonló tüneteket a Seicentomon. (nem volt alapjáratom, rendszeresen leállt, de aztán gond nélkül újra be is indult) Esetleg egy próbát megér ... Üdv, Rike |
Bejelentkezés
Hirdetés |