Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Értem de nem volt ekkora mértékü látszata semminek se a szelepeknek se semminek a dugattyún sincs semmi nyom mivel elnyirta a vezérmüszíj fogait a vizpumpa mert befagyott.... elferdültek a szelepek mert nem zártak rendesen vettem rá uj hengerfejet idöközben lemostan meg pucoltam mert kokszos volt picit de csak mosással tisztitottam és feltettem . Másik autoró való volt ami müködött rá raktuk és azóta nem indul az autó mert közben nem volt szikra se de ez megoldodott most itt tartok vele jelen van minden szikra van benzin van el is robbantja a benzint de nem indul.... a karburátonál feljön a göz meg a benzin füsst féleség de ennyi gondolom a bemenö benzint robbantja el és ennyi és ha kéreznéd a komresszió mérést nem még nem volt mérve
Holnap vontasd el egy autószerelőhöz, aki összerakja a vezérlést. Felesleges tovább szaporítani a szót addig, amíg ez nincs rendezve.
A megfelelő szelepek nyitási sorrendje a gyújtási sorrendhez van rendelve, ezért a vez tengely bütykei ennek megfelelően vannak köszörülve, ami hézag mérővel leellenőrizhető, tehát: Ha egyesre raktad a vezérlést akkor a bütykök láthatóak az egyes felett, a hézagmérő betolható mivel az egyes szelepei zárva vannak. A gyújtási sorrendnél a folyamat négy üteméből adódik hogy hol tart a vez tengely a főtengelyhez képest. Kérdezz meg egy szerelőt, a 4 hengeres motort fejből köpi vágja melyik a következő. Ha jelen vannak a kerekek már nem érhet be a szelep a dugóba, kurblival, sebességben tologatva, gyertya, befecskendező nélkül, megforgatod a motort Tehát egy kettőben előre tolva a helyes forgásirány miatt,és melyik mozdul egyből, és melyik a következő megmutatja jól van-e összerakva. Tehát kérdezd meg a gyújtási sorrendhez a szelepek nyitási sorrendjét. Amehyik nyitva oda nem fér be a hézagmérő. Ez minden olyan motornál működik ahol 180° ra van a dugattyú csapágya.(Ezt a 2.2 es Audimnál tanultam meg, ott 72 °ra vannak a hajtókar csapágyak, 5 hengeres a moci,anno a márkaszervizben is bement kikeresni a gépkönyvből.) Tehát ha megmozgatod az összerakott szerkezetet kiderül elraktad e 180-ra, még el se kell húzatni... Ja TV szerelő a szakmám csak mindig ott voltam a gépeim javításánál, mert nálam az autó létszükséglet, munkaeszköz volt és megjegyeztem mit miért tettek a profik.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Ja mindezt megkérdezheted a szakitól is a nyitási sorrend mellett, ha már ott vagy.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Köszönöm
![]() ![]()
Most végeztem a beállitásokkal most az ékszíjtárcsán lévö jel és a burkolaton lévö jel egy helyen van a vezérmütengely jele is jo helyen van de a fötengely a tárcsa mögött nem úgy áll ahogy kéne, hanem igy áll ahogy a képen. Megcsináltam azt hogy kivettem a gyertyákat és átforgattam szíj nélkül a fötengelyt egy teljes fordulattal majd felraktam a vezérmüszíjat és úgy is átforgattam szépen forog ugy is nem akad sehol nem üt nem csinál semmit szépen forog igy vissza raktam a müanyag burkolatot amin az ékszíjtárcsa jelölése van, és az a jel meg a tárcsán lévö passzolt de a fötengely mögtte igy áll mint a képen
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Közben meglett az is hogy, hogyan pontosabb a fötengely beállitása. A váltonál van egy kis ablak amin benézve ott a lendkerék felette picivel rá van irva a szög elfordulás elvileg 0-5-10-15 a lendkeréken lévö pici bevágás jelet állitottam a 0 -ra ezt tanácsolták és így is tettem most a fötengely helyen van a vezérmütengely is és felrakom a vezérmüszíjat aztán a burkolatot és az ékszíjtárcsát ha jo akkor a burkolaton lévö jel és az ékszijtárcsán lévö jel passzol igaz ???? és ha igy se indul akkor valószínüleg a kompresszió nem jo ????
Többször nem mondanám el .... Bővebben: Link Az ábrákat amiket legelőször mutattam a beállításról teljesen kézenfekvőek. A felső holtpont és a gyújtáshoz tartozó jelölések az két különböző dolog. Mivel neked nem üzemszerűen állt meg a motor, így azok a jelölések most csak tájékoztató jellegűek. Ha normál szíjcsere lenne a dolog akkor ezeket a jelöléseket kell oda állítani ahová most Te állítgatod és lerögzítve ezt az állást történik meg a szíjcsere. Most nem ez a helyzet, mert a szíj elszakadásával függetlenítette magát a két tengely és a vezértengely ott állt meg ahol nem kapott tovább hajtást a főtengelytől. Sajnálom ha nem érted amiket eddig magyaráztam(tunk) de majd kitörlik a modik a felesleges részt, mert ez már motorszerelés kategória. A hengerfejet feleslegesen le ne vedd!
![]()
Azt hogy a kompresszió jó-e mérés nélkül nem mondja neked meg senki. Mint ahogy azt sem, hogy miért nem indul. Már javasoltam keress valakit a közelben, aki ért hozzá, mert ő tízperc alatt megoldja. Egyébként még eljátszhatsz vele egy pár napig. Persze az sem baj, mert legalább megtanulod.
![]()
Ennyi
![]() ![]()
Bocs hogy bele szólok, de sok autót javítottam már főleg a motorhibákat szeretem... DE
Ezek a jelek számomra elég furcsák amiket találtál. De igazából az lesz a jeled ami akkor áll jól amikor az egyes henger dugója fent van. Az utolsó lendkerekes dolog elég jól hangzik. Esetleg egy főtengely jeladó alatt kell keresni bizonyos típusoknál. Hengerfejen úgy keresd a jelet hogy mivel az 1. gyújt, a 4. hengeren kell szelepváltás legyen, ezt látod a himbákon. Amikor ezt tapasztalod, akkor nézegess jeleket össze, azzal pontosítod a vezérlést. 1 fok még nem okoz nagy bajt, de nem biztos hogy indul ha mégis szarul fog járni nagyon és nem jó neki. Ha felmerül hogy az ék sérült vagy elfordult a tengelyen a tárcsa, akár a főtengelyen akár a vezérműtengelyen, szedd szét nézd meg ellenőrizd mert baj lesz belőle. Ne indítgasd, és én sebességben sem tologatnám anélkül hogy nem vagyok biztos abban hogy jól áll minden. Ha úgy érzed hogy minden ok, ahogy írtam, gyertyát/izzítógyertyát vedd ki és egy krovával a főtengelyen forgasd körbe a motort(huzás/forgás irányba). Könnyen kell mennie hisz nem lesz kompresszíó. Ha valami akadást észlelsz nézd át újra. Kerüld a két tengely külön forgatását, mert ha nyitva van egy szelep és úgy forgatod a főtengelyt beleverhet a dugó, vagy vissza fele a dugó ha fent van és letolod a szelepet... Sok oka lehet ha nem indul egy motor nem csak a vezérlés.
Bár ahogy vissza lapozom ezt a rengeteg oldalt, lehet hogy inkább egy szerelőhöz kéne elgúrítani a talicskát.
A szelepdekni fedelet levéve a vezértengelyt addig forgasd az említett jelölést figyelembe véve (felfelé álljon a rovátka FHP-n), hogy a bütykök NE működtessék még az egyes hengerhez tartozó szelepszárakat, ekkor lesz hozzárendelve a vezérlés a gyújtáshoz. Majd balra kell a jelölést fordítani az oldalsó jelhez a gyújtási jelre és utána szíj rá és feszítés.
Neki elszakadt a szíj és semmi sincs ott ahol kellene, mert azt sem tudja mikor van az első henger FHP-n a vezértengely szerint.
![]()
azért olyan sok ész nem kell ahoz hogy tud mikor van fent és lent a dugyattyú elég érdekes ugye? de ismét köszi a megjegyzésedet. ami van a fötengelyen az a bevágás azt figyeltem ennyi. TEKERTEM ADDIG MIG FEL NEM ÉRT A DUGATTYÚ teljesen és lásson csodát mindenki a lendkeréknél is a nullán áll a jelölés. És szelepfedél levétele után pedig mivel látok igy látni hogy mikor müködteti az egyes hengerhez tartozó szelepeket
Fontos! Lehúzott hengerfejjel-főtengellyel külön,külön ne forgasd, mert a szelep görbül! Közben ha még le van húzva és jelen van minden végig gondolván a dolgok rendjét ha dugó fenn a gyujtás rotorjának az 1-es kábele felé kell nézzen benyásnál. H a szerncséd van, akkor a gyertyakábelek hossza is segít, vagy ha még nagyobb a fedél is számozva van.
![]() (ja 1432-t olvastam visszább arra írtam a választ, ha más akkor abban a sorrendben értelem szerű) A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
most néztem a másik hengerfejen ami már plussz alkatrész hogy ugye a hengerfejre rá van irva a gyujtási sorrend elvileg ami 1-3-4-2 na most ha az 1 -hez tartozó dugattyú fent van akkor a kipufogó szelepnek kéne nyitva lennie ? és ahogy megy lefele a dugattyú ugy zárodik a kipufogószep és lassan nyilik a szívó szelep és ahogy megy felfele a dugattyú a szívó szelep ugy zárodik és igy süríti össze a benzin +levegö keveréket aztán gyertya "gyújt" és ugyan ez?
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Idézet: Mondom NEM kell hogy működtesse, hiszen munka ütem következik! Nekem már ledobta az agyam a szíjat .... „látni hogy mikor müködteti az egyes hengerhez tartozó szelepeket” ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Sziasztok!
Alapjárati motorban lett cserélve valami.. Aztán 1órával később leszakadt a hátsó motor tartó bakom.. Ez egybefüggó dolog lehet? A szerelőm hibázhatott? Vagy a másik alapjárati "motor" miatt más a rezonálás mert manapság 80km/h-nál elkezd rázni a kocsi mintha szálszakadásos lenne a kerék de nem az és 100-110fel kisimul nem ráz annyira az mitől lehet?? Még valami a helyzetjelző égő milyen ? Mekkorát kell venni bele mert egyik foglalatomba sincs ![]()
Ahol a gyujtás rotor áll ott mindkét szelep zárva. A hézagoló mindkettő alá dugható. Ha a kipuff szelep nyitva akkor nem fér be a hézagmérő, de akkor szikra van épp és hogy megy a motor?
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Ezért kérdeztem mert nyitva a szelep ha jelre van állitva. Ezekszerint máshova kell állítsam a vezérmütenelyt ugy hogy az egyes henger szelepei zárva legyenek
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Szia!
Milyen motor? A kerekedre a gumis mondja az áment. (valószínűleg szál szakadt feltétlen nézesd meg!) A szálszakadás így viselkedik. HA B9 bajonettes akkor 4-5 W os A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
1992-es 999ccm-s bocsi nem írtam ide.
Akkor nem a bak lazulhatott fel megint? Hogy tudom megállapítani hogy szálszakadt-e? Hát gondolom akkora nincs semelyikbe se égőm.. ![]()
A szerelő nézze meg, az enyémek gariban, javítanak, ha nem húztak meg valamit.
Leszeded körbenézed, körbe tapogatod. pl ha megszúrja a kezed akkor biztos az. Ha bizonytalan vagy vidd gumishoz, van amelyiknél csak forgatásra jön elő a futófelület billegése. A B9 az 9 mm bajonettzár foglalatot jelent régen amíg kötelező volt a tartalék izzókészlet addig minden fajtából volt egy benne. Ha autósboltban keresed tudni fogják a katalógusukból mi kell bele. Idézet: „Hengerfejen úgy keresd a jelet hogy mivel az 1. gyújt, a 4. hengeren kell szelepváltás legyen,” Ha a 4-es hengeren szelepváltás van, semmiképp nem tud az 1es henger szelepe nyitva lenni mert munkaütemben van. 1es henger zárva van, 2es henger kipuffantó szelepe nyit, 3as henger szívó szelepe zár, és 4es henger szelepei váltanak. Ekkora van fent az 1-es dugó. Gyújtás sorrend a 4 hengeres Otto motoroknál 94%-ban 1-3-4-2 . Leírtam! Ha jelre van állítva és nyitva van a szelep, akkor nem az a jel valószínűleg. De még mindig azt gondolom hogy vidd el szerelőhöz, így nagyobb károd lesz csak.
Köszönöm ennyi érdekelt volna már az elejétöl fogva mert jelen van minden mégse indul szóval tuti hogy máshol van a jel most probálgatom a rossz hengerfejen hogy hogyan nyit zár mikor mi van vele nyugi nincs az autón hanem az asztalon tekergetem mert ha az egyes henger dugattyúja fent van a holtponton akkor a hozzátartozo szelepnek zárva kéne lenni elvileg igaz ?
Szia! Hát az alapjárati motornak és a motortartó baknak csak annyi köze van egymáshoz,hogy "motor"
Amint olvasom még mindig nem indult a paripa. Tegyél nyugodtan mindet vissza jelre. Azokat a jeleket a gyárilag rakták rá és nem véletlenül. Szed ki a gyertyákat és tegyél bele egy hurkapálcát. Azok majd megmutatják melyik henger van robbanási ütemben. Utána nézd meg melyik gyertya gyújt.Ha nem az a gyertya gyújt amelyik henger sűrít akkor cseréld fel a gyújtó kábeleket és tedd oda ahol sűrít a dugó.Erre csak két megoldásod van 1342 vagy1432. Több variáció nincs.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |