Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
Lapozás: OK   10 / 25
(#) ilulacika válasza r3pl4y hozzászólására (») Júl 15, 2009 /
 
Szia!
A simson .hu-n lévő fordulatszámmérő könnyen megépíthető . Én is kezdő vagyok (első áramköröm) de nekem működik .
(#) zolika60 válasza zoli693 hozzászólására (») Júl 15, 2009 /
 
Nem egyszerű szerintem megoldani. eleve csak 3000-ig mér. Meg 24v-ot csinálni simsonon nem egyszerű. Talán ha beszereznéd a rajzát kilehetne valamit okoskodni, de egyszerűbb építeni egyet ami idevaló.
(#) r3pl4y hozzászólása Júl 21, 2009 /
 
hali mindenkinek!

Na ugy döntöttem, hogy építek egy forulatszámmérőt a simsonomnak...

teláltam egyet csak ez elvileg 12V ére van, nekem meg 6V -re kellene.

Mit kell ezen átalakítani, hogy 6V -n mennyen?

Köszi mindnekinek a válaszokat!

Üdv!

kapcsolas.jpg
    
(#) Krisz03 válasza ilulacika hozzászólására (») Okt 30, 2009 /
 
Helló!

Tudom, elég régi a kérdésed, de én régebben használtam már ennek a fordulatszámmérőnek az F/U konverterét, és az 1.5 µF helyett 1 µF-os elektrolit kondit tettem. Kifogástalanul működött.

Viszont most összeraktam a 3 hozzászólással ezelőtt csatolt képen lévő rajzból a LED meghajtó részt (LM3914 + 2 x 2.2k), az 5-ös lábak és egy 10k-s poti közé raktam egy 8.2k-s ellenállást, a poti egyik széle testen, másik 5V-on (szimuláltam az F/U konvertert).
A helyzet az, hogy az alsó IC-hez tartozó LED-ek szépen végigmennek, ahogy tekerem fel a potit, viszont utána a többi egyszerre kezd világítani.
Na most ez csak olyan dugdosós próbapanelen van összerakva, de mégsem találok hibát, elkötést, és nem is értem a jelenséget. IC-ket felcseréltem, hátha rossz az egyik, de a hiba maradt.
Járt már így valaki?

Üdv
Krisz
(#) Bagett válasza DED hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Hello a digitális fod mérőt hogy csináltad nincs képleted ? Ha van létszi küld el buldog94@citromail.hu
(#) Bagett hozzászólása Dec 28, 2009 /
 
Mégegyszer írok végig olvastam ezt az egész fórumot mindenki a szocis ford mérőt mondják hogy rosz meg minden de van egy hasonló az jó Bővebben: Link. Nem tud valaki ojat ajánlani kapcs rajzal kijelzőset ami 18000 ig mér mert nem tudom a motorom ford számát de pörög mint őrült. Aggódom nem e 10000 fölött van. Nagyon kezdő vagyok faterom tudná ezt megoldani csak kapcs rajz kéne hogy kell a ki indulástól. köszi előre is
(#) Joshua válasza Bagett hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Heló Bagett!
Milyen motorod van?
Valamennyire értek a motorokhoz úgyhogy esetleg tanácsot tudok adni...
(#) Joshua válasza r3pl4y hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
r3pl4y elég a 6V!
Csak egyenirányítsd a 6V-ot és rakj rá egy 5V-os fesz. szabályzót. Az ICnek csak 5V kell!
Ha van még kérdés segítek!
(#) Bagett válasza Joshua hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Hello derbi rabasa savanna ilyen spanyom keverék váltó áram működtet mindent rajta egyenbe nagyából 20v-ot termel de azt a faterom segítségével lenyomjuk akármire csak valami jó kis ford mérő kéne ha tudnál ledes kijelzőre kapcs rajzot. az jó lenne.
(#) Joshua válasza Bagett hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Kijelzősre én nem tudok, de sima LEDes megoldás van nagyon sok...Vagy az nem jó? Esetleg van még az én témám a mutatós is amiben egy deprez műszer a mérő.
(#) Dempsey válasza Bagett hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Szia!

Ha jól emlékszem itt a fórumon találtam egy kapcsolási rajzot ami optoelektronikus módon mér fordulatszámot. A kapcsolás szerzője egy régi görgős egér egyik opto érzékelőjét használta fel jeladóként. Neked csak az alsó kapcsolást kell megépítened. (A felső része a kapcsolásnak egy motor vezérlő áramkör!) Remélem tudtam segíteni!

RajzRPM.pdf
    
(#) aflmor válasza Bagett hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
A Kapcsolási rajzot keresek topicba már ott van, de
ITT is megtalálod.
(#) Dempsey válasza Bagett hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Bocs a hex lemaradt!

lcd_v1.0.hex
    
(#) Krisz03 válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Helló!

A fenti problémám azóta már megoldódott, csak érintkezési hiba volt.

Viszont most teljes egészében összeraktam a fentebb csatolt (Bővebben: Link) fordulatszámmérőt, ami a hitelesítésnél is jól üzemelt, a robogómon sem lépett fel semmi hiba, viszont a Simson megszakítós gyújtásától megbolondult.

A robogó négyütemű, de kipufogó ütemben is van szikra, tehát ugyanúgy minden fordulatra jut szikra, mint a kétüteműnél. Gyújtása CDI, zavarszűrő ellenállásos gyertyapipa és gyertya. A műszer bemenetét a gyertyakábel köré tekert vezetékre kötöttem. Tápellátás a saját akkumulátoráról. Mint írtam, kifogástalanul üzemelt.

A Simson csak egy tartókeretbe szerelt blokk (tesztelésekre használom), teljesen gyári rendszerű megszakítós gyújtással, nyoma sincs zavarszűrő ellenállásoknak. Jel ugyanúgy a gyertyakábelre tekert vezetékről, tápellátás egy 12V-os NiCd akkupakkról, testje közös a blokkal. A jelenség pedig az, hogy 3500-ig jó a kijelzés, ezen a ponton felugruk valahova 7000 környékére, majd ahogy emelem tovább a fordulatszámot, visszatér a kijelzés a valós értékre, tehát olyan 4500-tól már jó. Ezután (mivel eredetileg is ilyen a fordulatszámmérő kialakítása) rákötöttem a megszakítóra. Az eredmény hasonló, de még talán rosszabb is. Már alapjáraton is 7000 körüli értéket mutat), aztán emelve a fordulatszámot, valamilyen szinten "észhez tér" a kijelzés.

Tulajdonképpen az nem zavar (bár nem így kellene lennie), hogy a megszakítóra kötve megbolondul, mert egyébként is úgy szeretném használni, hogy a gyertyakábelről veszem a jelet, mert így a galvanikus leválasztás is megoldott. Illetve az sem hagy nyugodni, hogy régebben is használtam már ehhez hasonló fordulatszámmérőt (abban UAA180-ak voltak), ugyanígy megszakítós gyújtással, és a gyertyakábelről vettem a jelet, de nem tapasztaltam ilyen zavart még akkor sem, amikor nem volt zavarszűrő ellenállás a gyertapipában.

Mi a véleményetek a jelenségről?
(#) mex válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Szerintem a megszakitó prellezése okozza. Ráadásnak ott van a kalapács rugóállandója is, ami 3500 fordulat környékén rezonál, igy többszörös megszakitást produkál, a bemeneti fokozat meg beszámolja.
(#) nyemi válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 9, 2010 /
 
Szia Krisz03. Szerintem túl nagy a bemeneti impedanciád. A 100kilóohm ellenállást cseréld le egy trimerre a bemenetre párhuzamosan meg köss be egy 1 kiloohmosat és a két trimer állítgatásával szerintem be tudod majd lőni a tranzisztor bázisán a megfelelő szintet. Az 1kilóohm csak tájékoztató adat. Én maszek frekvencia mérőmnél 75 ohm volt a nyerő(bár annak FET van a bemenetén). Ez az ellenállás osztó azért kell, mert a gyertya kábelről vet jel 100 Voltos nagyságot is elérheti és ennek a megfogására egy zéner szerintem kevés. Üdv nyemi.
(#) Dozo87 hozzászólása Ápr 16, 2010 /
 
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy Yamaha Jog robogóm és lehet e olyat csinálni, hogy trabi átfolyásmérőt bekössem?
Válaszotokat előre is köszi.
(#) janikiraly hozzászólása Máj 30, 2010 /
 
Helló. Nekem olyan problémám lenne, hogy a kétütemű robogómon nem tudom, hogy hova kellene bekötni a fordulatszámmérőt, CDI gyújtású. A gyertyakábelre milyen vastagságú/típusú vezetékkel lehet megoldani az induktív csatolást?
(#) mex válasza janikiraly hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Milyen fordulatszámmérőt akarsz rákötni?
(#) janikiraly válasza mex hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
josepino oldalán található rpm mérő II-t, PIC-es, 7szegmenses kijelzővel.

http://josepino.com/automobile/tachometer2
(#) 1lacko3 hozzászólása Jún 21, 2010 /
 
Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy ezt a fordulatszámmérőt szeretném össze rakni (http://www.simson.hu/cikk/56/kapcsolas.jpg), de nem kaptam sehol UAA180 IC-t, azt mondták nekem, hogy LM 3914 N-1 -el helyettesíthető, de én úgy tudom ez csak 10 LED meghajtására képes a 12 helyett. Ebben az esetben módosítani kell valamit a bekötésnél, vagy a rajzon? Amatőr vagyok, szóval nem valami profi. Előre is köszönöm a segítségeteket.
(#) 1lacko3 hozzászólása Jún 21, 2010 /
 
Hello

És esetleg nyák rajzot kérhetnék hozzá? Nagyon megköszönném.
(#) mikulamotor hozzászólása Jún 22, 2010 /
 
http://sites.google.com/site/muellerelectronics/home/termekek-1
én itt találtam fordmérőt és vannak dolgok aminek a nyákrajza is fent van.
(#) Krisz03 válasza mikulamotor hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Itt is vannak jó dolgok: Bővebben: Link.
(#) pillerb hozzászólása Jún 28, 2010 /
 
Sziasztok!

Ha minden jól megy készítek a motorra egy 20 ledes ford.szám mérőt. Azonban az az ötletem támadt, hogy mi lenne ha egy külön ledsor kijelezné mikor kell váltani, mint a Forma-1 ben . Persze ennek állíthtó értékűnek kellene lennie. Tudtok benne segíteni? Abszolút hülye vagyok az elektronikához sajnos
(#) Medve válasza pillerb hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Hello, LED sor? Nem volna elég egyetlen LED, ami egy fordulatszám érték felett világít? Ha sávkijelzést valósítasz meg, akkor egyszerűen ki kell emelni a kivánt fordulatszám értéknek megfelelő LED-et a sorból, vagy onnantól felfelé más színű LED-et kell használni.
(#) pillerb válasza Medve hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Szia!

Én egy külön sort szeretnék a fordszám mérő mellé, amiben fokozatosan gyulladnak ki a LED-ek.
(#) (Felhasználó 4577) válasza pillerb hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Egy LM3914 kell hozzá, egy 10-es LED csík. A kapcsolási rajzot megtalálod az LM3914 adatlapjában. A potméter egyik felét pedig az F/U konvertered kimenetére, a másik felét a testre, a középső lábát pedig az LM3914 bemenetére kell kötni.
(#) pillerb hozzászólása Jún 29, 2010 /
 
Szia! Az a helyzet, hogy én totál hülye vagyok az elektronikához. Mekkora poti kell hozzá, és hová kell kötnöm? F/U? mi az?
(#) Stewe válasza pillerb hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Ha a rajzokon szereplő dolgok sem segítenek, akkor nagyon nehéz kivitelezhető megoldást találni a problémádra.
variszabi által mondottakat viszont fontold meg továbbadod-e a környezetedben valakinek, aki megcsinálja helyetted (segíteni sokkal idő és munkaigényesebb lenne). A fordulatszámmérő kijelzése egyébként nem csak fénycsíkos, hanem vándorló fénypontos is lehet, az üzemi fordulatszám-tartományon kívüli fordulatszámokon más színű LED-et alkalmazva már meg is oldottad a problémát. Feltűnő visszajelzőt nem használnék, a KRESZ nagyon pontosan előírja milyen színű és rendeltetésű fényforrásokat használhatsz a műszerfalon. A hangjelzés pedig felesleges, akinek kevés a motorzaj azon úgysem segít...
Nagyon fontos a fényerő szabályozás (automatikus) is, Az a LED ami ráeső napfényben alig látszik, éjszaka egyszerűen vakít!
Következő: »»   10 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem