Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt simán szabad szemmel megállapítottad hogy nem oxidos?
![]() Ha egy nyák-lapot bekensz disznózsírral, majd letörlöd, kb. ugyanúgy nem fogod látni, de mégsem fogod megforrasztani egykönnyen. Próbáltad azokat amiket ajánlottunk? Vagy egyhelyben topogsz? A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2015
Nincs itthon RO-55, és 2 csepp miatt nem veszek 1 litert. Mit tud a foszforsav, amit a sósav nem tud?
Hogyan lehet az, hogy bármelyik topikban írok, mindig nagyrészt ugyanaz a néhány ember válaszol???
Mert mi vagyunk itt, és mi hajlandóak vagyunk segíteni is (, ha hagyják).
Nekem a munkám hogy gép előtt legyek pl. De velem nem találkozhatsz minden topikban ![]() Van fél literes kiszerelés is. Minden nagyáruházban megtalálod a festékosztályon. De lehet körbekérdezed a szomszédaidat, akkor simán adnak egy kis üvegnyit/fiolányit. Foszforsav gyengédebben mar. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2015
Idézet: Természetesen! A nikkelhez nem tapad az ón, használhatsz bármilyen folyasztószert amíg a nikkel-króm fent van a fémen nem fogod ónnal megforrasztani. Bocs hogy én válaszoltam velem még egy témában sem beszélgettél „az egész csepp egyben leesik, mindegy mennyire nikkelezett.” A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2015
Természetesen tapad nikkelhez, lásd 9V-os elem papucsai. A króm viszont tényleg nem forrasztható.
Mert a folyasztoszer az onban csak a tiszta felületen hatásos, amint ott korrozio van, akkor már nem. A foszforsavtol meg ne félj annyira, minden mosogatoszerben meg tisztitoszerben az van, meg sok másban is amit vigan iszol ( ez nem a reklám helye).
De mindenképpen le kell mosni forrasztás után a csatit ( vagy olyat vegyél ami nem oxidálodott -pl. aranyozott tüskékkel. Oda nem kell más csak on. ![]()
Üdv : Szeretném kérdezni hogy ha forrasztok miért nem marad csillogós az ón,olyan matt marad.
Másik kérdésem volna az mivel tisztijátok le a forrasztás után a panelt ,mert olyan kis maradvány fojatószer flux marad utána. nem igen tetszik. Remélem lehet érteni. Kösz.
Többnyire akkor mattul meg, ha oxidálódik. Vagy túl magas hőmérsékletű a pákád, vagy túl sokáig tart a forrasztás. Mindkettőn lehet segíteni, utóbbihoz egy kis gyakorlás kell.
Én denaturált szesszel szoktam lemosni. Egy kis táéba öntök egy keveset és egy erre a célra rendszeresített fogkefével dörgölöm kicsit, a kefét mártogatva a szeszbe. A lecsöpögő denszesz vissza az edénybe. Száradás után egy kicsit át szoktam kefélni, mert a denszesz hagy maga után fehéres maradékot, de csak úgy, lefújom védőlakkal, akkor is szép fényes lesz a NYÁK.
Matt olyankor lesz amikor kevés, vagy nem megfelelő a folyasztószer, pl. a forrasztókrém tud ilyet művelni. Azt nyákon már nem is merem használni, egyszer a maradéka ottmaradt az IC lábak között, és nem tudtam hogy miért csinál érdekes dolgokat az IC. Aztán amikor letakarítottam a krém maradványait akkor megjavult. Illetve ha marad ott valami savmaradék, mondjuk sósavas forrasztás esetén.
Ha matt akkor kend át vékonyan oldott gyantával és húzd át rajta a pákát. A tisztítás meg attól függ hogy éppen mit kell tisztítani. Finomabb, kényesebb dolgok esetén izopropil alkoholt szoktam használni, minden más esetben nitrohigítót. Belemártom a fültisztító végét és lesikálom vele.
Köszönöm a szép épitő tanácsokat. Csak azért kérdeztem mert csak a új nyákkokal van ez gond, amit saját kezüleg van csinálva.
![]()
Esetleg ólommentes ónt használsz. Ha ugyanazzal a forrasztóónnal csak a saját paneled matt akkor vegyszermaradvány lehet a panelen.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2015
Nem tisztitottad meg rendesen a nyákot forrasztás elött, és kiveri a cundért.
Hát nem is tudom mert szépen megvan csinálva ,még Dynamask 5000 is levan laminálva. Tehát szép. Csak az a forrasztás nem marad csillogós. Holnap teszek képet róla.
Köszi.
Üdv!
A meleg páka miatt valóban lemattul mivel az kifüstöli a folyasztó szert. Ólmost 350 bleifreit 390°C-on szoktam jó pákával forrasztani. Mivel krém, flux stb. folyasztószerek nem az áramkör része ezért én oldószernek IPÁ-t (IzoPropilAlkoholt) használok(A legkevésbé büdös a Lenco Clean-ben is ez volt), felhordása Clines pumpálós 0,5-ös spréből, akár bőven is adható, nem bánt semmi mást, lötstoppot se, csepp mentesen szárad. Két kefét használok: először nagyon puha drótkefével a vastagabb gyantát stb ledúrom (még szárazon), vastagon befújom, majd rövid állás után fogkefével akár többször is átdörzsölöm amíg csak szükséges, még egy öblítés, lefolyatom utána elszívó előtt szárítom míg mindenütt porszáraz(Alkatrészek alatt is). Ha nem Pörög le a lötstop régi panel, v megégett olyan mint a gyári (elvégre most ott melózok). Joe
Hello!
Adott egy 2*10 lábú IC, amit ki szeretnék forrasztani. Van egy 35W-os állandó fütésű, meg egy pillanatpákám. Melyikkel forraszam, illetve hogyan? Van valami tippetek?
Szia, nekem is van 1 fajta forrasztó-ónom, mint kiderült ólmos, de a forrasztási felület hasonló matt marad, mint az ólommenteseknél. Szerintem az anyag összetétel miatt lehet, tegyél fel képet. Üdv: Mike
Szia, Milyen tokozású az IC, kell még, vagy rossz, kidobandó??? De inkább a 35W -ossal, Tegyél a lábakra fluxot, vagy gyantázd be, s futtasd tele a lábak közét ónnal, aládugva vékony csavarhúzót, felváltva melegítve a 2 oldalt, ki lehet húzni. Csak lassan türelemmel, hogy a fólia ne szakadjon fel.
Egy ónszippantó is jó segítség lehet.
Azt sem írta hogy SMD vagy furatgalvános?
Szia!
Amit Chipmunk mond úgy ok, de ha tuti rossz akkor inkább vágd ki, és lábak egyesével után letakarítani, tokot alá (gondolom Dip 20) de ha van szabályozható hőlégfújód az is segíthet az egybe kivételnél szűk kb 1 cm sugárral . Joe
Én is a kivágást javasolom, persze ha van olyan kicsi vágója.... de én azt is leköszörültem, hogy beférjen a lábak közé, de egy 0,5mm-es SMD- nél nem játszik.
Még kéne. Sima dip20-as tokozás. Esetleg a beültetési oldalról hűtsem a panelt? Az nem baj, ha leválik a fólia, csak az IC és körítése kell.
Nem kell hűteni, végig(egybe)futtatva soronként feszegetve,vagy vákumpumpával (kézi is jó) ha jó nagy a furat de ha tökölős akkor soronként....
Köszönöm segítségedet, majd tájékoztatlak az eredményről.
Akkor lehet furatonként egy megfelelő méretű injekciós tűt benyomni a láb, és a furat közé, az biztosan szétválasztja őket.
Sikerült kiszedni, köszönöm!
Szia, Lehet pont a Cu1% miatt olyan, amit írtam az keményebb, világosabb, s mattabb a forrasztási felület, mint a többi tekercsnek, de nagyon jó vele dolgozni, csak fenyőgyanta van benne, nem olyan büdös
![]() ![]()
Az jo. Az a érdekes hogy ha valamit javitok ezekkel a dolgokkal akkor nincs ilyen gond, szép csillogós lessz és nem is igen marad maradvány. Csak akkor ilyen mikor én csinálom a nyákot,annál van ez a gond.
![]()
Pedig nekem nagyon tetszik amit csináltál... Lehet marad a rézfelületen, valami vegyszermaradék, panel-radírral, vagy finom csiszolópapírral 1000-es csiszold át a forrasztási pontokat, s IPA-ban oldott fenyő/hegedű gyantával kezeld le. Hasonló lesz mint a Löty-lakk.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |