Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor áramtalanítsd le teljesen és a motor tekercsen mérj a test (fémház) fele ellenállást közönséges multiméterrel.
Ha nem több Mohm-ot mérsz vagy nem végtelent, akkor gond van, bár szerintem ez nem fog eredményt hozni. Az árnyékolt motorkábel tud hasonló problémát okozni ha nagyon hosszú (50-100 méter vagy több). Lehet hibás a frekvenciaváltó is. A motor áramát mérő elektronika hibája is okozhat indokolatlan földzárlat jelzést, nem egy ilyennel találkoztam már (Danfoss és SEW gyártmányoknál). Bár nem túl gyakori hiba. Ilyenkor motor nélkül a hiba nem jelentkezik, motorral pedig néha (rendszertelenül). Nekem a motor gyanús, hogy beázott. Ezt egy szigetelésmérő lebuktatja (multiméter nem). Ha van lehetőséged próbáld ki egy másik motorral.
Köszönöm, megpróbálok mindent amit javasoltál. A váltó vadi új, még bekötve sose volt, most debütál.
Van itt a szomszédba egy tekercselő ember, bemegyek hozzá hátha van valami műszere ami segít. Ha valami eredményre jutottam jelzem. Addig is köszi
Szia fege.
Bátorkodom én is egy ötlet erejéig beleszólni a dologba. Adott nekem is egy Lenze frekiváltó....OC2 hibakóddal el sem indúl....értelmezni pedig a hibakódszerint hogy földzárlat a motorfelé. Nos nálam azért érdekes a dolog, mert még motor sincs rákötve a kimenetre, nem hogy kábel hosszúság meg motor stb. Ötletem sem volt mi lehet a gond, azért is tettem ide fel a frekiváltók közzé mint témát egy jó pár hónapja. Azóta rájöttem, hogy a földzárlat hibakód az IGBT blok kimeneteit ellenörző elektrónika űzeni, hogy gond van. Pedig Ohm mérővel kimértem az IGBT blok-ot de úgy minden OK,....de mégis úgy néz ki hogy az égős teszten mégsem ment át. Ezért IGBT blok csere lesz, ha megéri a műtét, a költségeket illetően. Űdv varadi
Ja. Aztán volt egy Alitivár frekiváltó amely néhány percig működött aztán úgyanugy kimenő föld terhelés hibakóddal leállt.
Itt is IGBT blok-ra gyanakodtam. Mig végűl kiderűlt hogy a motor csillagbekötésre volt érzékeny....delta kellet neki...azóta kitűnően űzemel. Úgy jöttem rá, hogy volt egy kisebb teljesitményű Alitvár is, amely úgyanazt a hibakódot adta.....feltűnő volt mert nagyon ritka mikor azonos hibakóddal két Alitvár leáll. És láss csodát motor bekötés csere, csillagból deltába és műxik minden rendben. Űdv varadi
Sziasztok!
Próbáltam végignyálazni Omron V1000 angol könyvét de konkrétan nem találtam olyat amit keresek. Szerintetek megvalósítható vele hogy egy eszterga főorsóját mindig adott pontban állítja meg? Egy tárcsával és egy jeladóval 120 fokonként összesen 3db jelet tudnék adni a főorsóról a tokmány kulcsnyilásának megfelelően. A cél csak annyi hogy a tokmányon levő három darab szorító nyílás egyike mindig felül álljon meg és ne nekem kelljen tovább fordítanom. Jelenleg normál valamekkora lefutási idővel áll meg a futás parancs megszűnése után. Köszönöm a segítséget Üdv.
Jó reggelt
Ma lesz a vallatás, Ugyanis sikerült szereznem egy ugyanolyan paraméterű villanymotort.Ez egyszerűbben ment mint a szigetelésvizsgáló ![]() Ezt találtam a neten:" Maradva a normál 3x400 V hálózatnál a 3 kW alatti - tehát a 2,2 kW és ennél kisebb teljesítményű 230/400 V feszültségre méretezett villanymotorokat - mindig az un. "csillag" kapcsolásba kell bekötni. Ha ezeket a villanymotorokat "delta" kapcsolásba kötjük, akkor az elektromos megtáplálás oldalán háromszor nagyobb megtáplálásban részesítjük, és ez nagyon rövid időn belül a leégésükhöz vezet." Mivel ez egy 2,2 Kw-os 380-as motor egyenlőre marad a csillag bekötés , már csak amiatt is mivel módosítani a bekötést szinte ugyanannyi munka , mint kicserélni a motort, mivel eléggé hozzáférhetetlen helyen van.
Szia fege.
Nem zárom ki hogy akkor nálam más volt a helyzet...mivel a motor teljesitménye csúpán 150w, igaz én ezt a kis motort csak próbálgatásra/programozásra használom. Az Altivár frekiváltók fúrcsa viselkedése azért lett gyanús, mert az egyik az 750w-os a másik meg 5.5kw..és a kis motort rákapcsolva egyenként rákötve rövid időn belűl leálltak hibaűzenettel, s mindekettőnél úgyanazzal. Mint irtam, azonnal eltűnt mindkét frekiváltónál a jelenség, amikor a kis motor csillagból deltába lett átkötve. Megjegyzem a kisebb teljesitményű Altivar frekiváltó monofázisú bementes, a nagyobbikat pedig feszűltség dúplázóval teszteltem, háromfázis hiányába. Sok sikert.
Nemsokára kiderül....délután szerintem többet tudunk.
Addig is köszi
Lehet hülye kérdés, de ugye a csillagpontot nem kötötted a nullára? Nem azért tilt? A másik: a kis motort deltában ne kösd a 400V bemenetűre! Leéghet, ha nem úgy van beállítva!
Semmi gond...nincs nullára kötve, és fentebb írtam , hogy csillagba fog ketyegni a motor
Szia!
Én úgy próbálnám megoldani, hogy egy stop parancs csak csökkentse le kis sebességre a gépet, az pedig addig menjen, amíg "kulcs" pozícióba kerül. Lehet, hogy kell hozzá egy-két relé is.
Szia!
Abban a verzióban én is gondolkodtam már de át kell nézzem a rajzokat amiket csináltam az egész vezérléshez, hogy megtudom e oldani a dolgot a meglévő relékkel. Sorkapocs is csak kettő van talán üres már a szekrényben és nem fél már egy papír lap sem be nemhogy relé.... ![]() Mivel ez egy elég egyszerű feladat nem hiszem hogy erre Omron nem gondolt még nézegetem a könyvét is.... Köszi! Idézet: „Maradva a normál 3x400 V hálózatnál a 3 kW alatti - tehát a 2,2 kW és ennél kisebb teljesítményű 230/400 V feszültségre méretezett villanymotorokat - mindig az un. "csillag" kapcsolásba kell bekötni.” 3x400V-os táplálás esetén csillag/delta kapcsolás eldöntésénél nem mérvadó, hogy a motor teljesítménye mekkora! Az egyetlen fontos szempont a döntéshez a motor adattáblája! Ha azon az áll, hogy 230/400V (vagy 220/380V), akkor csillag kapcsolásban üzemeltethető. Ha viszont az van ott hogy 400/690V (vagy 380/660V) akkor delta kapcsolásba kell kötni. Más kérdés, hogy jellemzően (ami nem törvényszerű, és az átmenet sem éles) a 2.2kW-os motorok 230/400V-osak, a nagyobbak meg 400/690V-osak. De láttam már 200kW-os motort ami 220/660V-os! Megj.: természetresen az tartós, terhelt üzemről szól, a csillag-delta indítás bizonyos szempontból kivétel)
Az Omron MX sorozatú frekvenciaváltókkal egész biztosan meg lehet csinálni, mert programozhatóak (ami alatt nem a paraméterezhetőséget kell érteni, hanem konkrétan programot lehet írni rá).
Amennyire tudom a V1000 nem ilyen, így kell egy kis gépészkedés (külső vezérlés) ha azzal kell megoldani ezt a feladatot. Első ránézésre úgy tudom elképzelni a megvalósítást, hogy egy kimenetet fel kell programozni frekvencia küszöbre. Amikor a motor lassul (a frekiváltó a lefutó rámpát hajtja végre) akkor egy paraméterben beállított frekvencia alá érve ez a kimenet bekapcsolna egy relét. A relé érintkezőjével sorba kötve a STOP szenzor pedig a frekiváltó egy DC fékezésre állított bemenete adna jelet.
Szia
Motorcsere kész, egyenlőre forog szépen, jól reagál a szabályozásra. Ami számomra érdekes, hogy ez a motor jobban sípol mint az előző, pedig csak annyi a különbség a két motor között, hogy az egyik magyar (régi), a másik cseh gyártmány (most beépített). Holnap kicsit meggyötörjük masinát, és meglátjuk.
Igen a V és J sorozat nem programozható, Marad a hozzáépítős módszer, bár az is bonyolódik mert csak az optocsatolós kimeneteim szabadok már.
Sziasztok....
Nos, nem a motor és nem is a váltó volt a hunyó. Ez a masina egy excenterprés . Reggel az első munkaütemnél váltó letilt. Egy kis kutakodás után kiderült, hogy a gép hátuljába, a vázba beépítve van egy kapcsolótábla, mindenféle régi dolgokkal megspékelve. Ahogy ez az ördöglakat szerű tünemény ki lett kerülve, a gép kifogástalanul teszi a dolgát. Mindenkinek köszi , az észrevételeket , javaslatokat.
Sziasztok
Adott egy Altivar 28 (ATV28HU90N4) típusú frekvenciaváltó. Gyári alapállapotra vissza lett állítva. Próbaképen egy 500W-os motort kötök rá. Indítás után elindul kb 1 másodpercre és utána megáll, "OPF hibakódot ír ki. Minden jól van bekötve, nem tudom mi lehet a hiba. Tudna valaki segíteni, mit nézzek meg? A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2018
Szia makait1.
Milyen bekötés van a próbamotoron(csillag/delta)? Nekem volt hasonló hibám...ha visszaolvasol itt a fórúmon megtalálod. Űdv varadi
Csillagba van kötve, 400v-os hálózatról. 400/230v-os motor
Szia!
Megnézted-e mit jelent az OPF hibajelzés? ![]() Azt jelenti hogy fázis szakadás a kimeneten. Azért jelez ilyen hibát, mert ez egy 5.5kW-os frekvenciaváltó és a rákapcsolt 500W-os motor túlságosan kicsi neki. Az output phase loss figyelés kikapcsolható az OPL paraméter NO-ra állításával.
Megnéztem mit jelent, pont ezért volt furcsa.
Köszönöm, kipróbálom.
Sziasztok.....pont erre próbáltam rávilágitani korábbi bejegyzéseimmel, hogy az Altivar frekiváltó azt figúrát csinálta nekem is, hogy kicsi teljesitményű motort csillagba rákötve leállt egy két másodperc útán hibaűzenettel,...de ahogy deltára cseréltem a motor bekötést többet nem csinált ilyen figúrát....most nem tudom nagyobb teljesitményű motoroknál miként viselkedik....várom a kisérletezések eredményét tölletek.
Nekem mint mondtam kisteljesitményű motornál bevált a trűk a csillag-delta bekötés felcserélésével....kiváncsi vagyok mint mond a nagy teljesitményű motor esetén pl egy 5.5kw Altivar. Köszönöm. Tisztelettel varadi
Az OPL paramétert átállítottam, valamivel jobb lett, mert nem ír ki hibát, de ha 25Hz nél magasabbra tekerem a frekit a motor megáll. Kipróbáltam nagyobb motorral (kb3KW), azzal tökéletesen működik.
Úgyhogy nagyon köszönöm az eddigi segítséget A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Azért nem reagáltam én spec. erre a "megoldásra" mert ez vajákolás.
Azt hogy egy motort csillagba vagy deltába kell bekötni a névleges feszültsége dönti el és nem a teljesítménye. 230/400V-os motort delta kapcsolásban egy 3 fázisú betáplálással rendelkező (400V-os) frekvenciaváltóra nem szabad rákötni, kivéve ha a motorparamétereknél a motor névleges feszültsége 230V-ra lett beállítva! De egy 230/400V-os motort delta kapcsolásban kell olyan frekvenciaváltóra bekötni, amelyik egy fázisú táplálást kap (230V-os).
Tisztelt Fórumozók.
Új vagyok ezen az oldalon, szeretnék segítséget kérni egy Lenze 8400 StateLine C típusú frekvenciaváltó programozásában, pontosabban van e valakinek EZAEBK1001 Keypad X400 eladó,vagy programozókábel... mindenféle segítség érdekelne. tisztelettel: Rudolf
Szia. Én csak azt állitottam hogy nekem ez a trűk bevállt.....vagyis hogy a próbamotoron elvégzett csillag-delta átkötéssel megszűnt a hibakód. Igaz hogy egy 150w-os próbamotorról van szó...
Én nagyobb teljesitményű motorral nem próbáltam. Űdv. varadi
Üdv mindenkinek. Egy kérdéssel fordulnék hozzátok mivel erről nem sok mindent tudok. Sajna nem sok időm van olvasni meg keresgélni e dolog kapcsán,ezért bátorkodtam feltenni a kérdésem mely a következő lenne: egy 3fázisú 1Kw villanymotort szeretnék frekvencia váltórol üzemeltetni,szerintetek mekkora lehet az a táv ami a motor illetve a frekiváltó között lehet,a kábelre gondolok.Meg hogy a kábel valami spéci kell hogy legyen vagy sima vezeték. Mert nekem magyaráztak valami árnyékolt kábelt de ehhez nem értek. E két dolog érdekelne a vezeték hossza illetve a kábel.
A segítséget előre is köszönöm mindenkinek. Üdv.
Árnyékolt kábel kell. 30-50 méterre simán elvihető, vagy még távolabb is. Ha a frekiváltó gyártója másképpen nem rendelkezik. Gondolok itt egy két olyan típusra aminek a végfoka után semmi zavarszűrés sincs beépítve. Tehát árnyékolt 4x1 vagy 4x1,5 mm2. Nagyon fontos az árnyékolás a védőfölddel összekötendő a megtápálás és a felhasználási oldalon is! Pl, 4x1 YSLCY-JZ kb 180 Ft+áfa /m. Ez egy ide való kábel. Ezt mindenhol tartják, vagy másnapra ott van. Kivéve T--ó, Pra..er...stb...Érdekesség: az egyik mostani munkámban 18,5 kW-os motorokat hajtok kb 50 60 méteres távolságban, természetesen megfelelő keresztmetszet mellett, (4x10mm2, 4x16mm2)
Ha meg kell felelni az EMC emissziós követelményeknek (EN 61000-6-3, EN 61000-6-4, EN 55011, EN 61800-3, EN 61800-3) akkor árnyékolt motorkábel kell.
Hogy milyen hosszú lehet, a frekvenciaváltótól, van-e benne kimeneti szűrő és milyen, a telepítési környezettől ( az említett ajánlások térnek ki arra hogy milyen környezetben mekkora emisszió megengedett) a kapcsolási frekvenciától (PWM vivö) és magától a kábeltől is függ. Bizonyos összeállításban akár 150-200m is lehet (RFI szűrővel). Kimeneti LC szűrővel pedig még több. Ha nem kell betartani emissziós előírást, akkor nem kell árnyékolt kábel ![]() Az árnyékolt kábel sajnos növeli a "kúszóáramokat" ami a frekvenciaváltó teljesítményének visszaminősítését is szükségessé teheti (derating). |
Bejelentkezés
Hirdetés |