Fórum témák
» Több friss téma |
Teljesen egyetértek Veled!
Valószínű így is teszek.
Üdv! SEW típusú frekvencia váltót ismeri valaki? Egy ismerősöm birtokába jutott egy. Teszek fel képeket, a bekötésére és a beüzemelésére lenék kíváncsi.
Ez egy MDX61B talán szervóhajtás. Az opcióktól függ hogy mezei frekiváltóként használható vagy szervóként.
Én most nem fogom kibogarászni a típusjelből. De úgy látom van benne encoder kártya is. Nálunk sok ilyen üzemel szinkronmotorokkal. Úgyhogy már csak szinkronmotort kell szerezned hozzá ![]() No jó, nem, elvileg működik aszinkron motorral is. Bekötés beüzemelés megtudható a netről. Nagyon sok leírás van hozzá! Javaslom a SEW web oldalát kutakodáshoz!
Helló! Nem az én tulajdonom, csak megkértek, hogy ellenőrizem le, hogy működik-e. Csak járatlan vagyok ezen a téren és nem szeretném elrontani. Az illető is valahonnan kukázta így semmi előéleti ismeret. Tudnál tanácsot adni, hogyan lehet életre kelteni? Csak annyira, hogy működőképes-e. Sok időm nem volt tüzetesen szemügyre venni, de ha tudnál segíteni, hogy mire figyeljek, megköszönném. A web oldalán voltam és nekem egy kissé magas. Köszönöm, hogy idáig is segítettél. Szép napot!
Adj neki feszültséget (3 fázis 400V).
Ebből annyit tudsz meg, hogy elpukkan vagy nem. Illetve ad-e életjelet (LED kijelző világít vagy nem). Ha ez ok, akkor a további próbákhoz sajnos pontosan ismerni kell hogyan van paraméterezve, és hogy milyen opciós kártyák vannak benne. A paraméterekhez pl. egy ilyen DBG60B-01 kezelő konzollal férhetsz hozzá: Vagy a Motion studió szoftverrel (SEW-től letölthető) de kell hozzá egy USB11A USB-RS485 konverter. Továbbá ha úgy van beállítva hogy IPOS program is fut rajta, akkor csak úgy tudod kipróbálni hogy vagy átparaméterezed a fenti eszközökkel, vagy összeállítod azt a környezetet a számára amiben eredetileg működött. Ez lényegében annyit tesz, hogy rákötsz egy megfelelő teljesítményű szervó motort ami a készülékbe illesztett encoder kártyának megfelelő encodert tartalmaz. Így már a kezelő konzollal vagy a Motion studióval meg tudod forgatni a motort és akkor kiderül hogy jó vagy nem.
Köszönöm a válaszodat. Amiket felsoroltál nincs a kezemben és a fejemben sincs a megfelelő tudás.
![]()
Említettem, hogy a neten rengeteg, bőséges doksit találsz hozzá!
Meg kell nézni és annak megfelelően bekötni! MDX60B/61B operating instructions Az 58- 60. oldalon találod a kivezetések bekötését. Az X1 csatlakozó L1, L2, L3 pontjára kell neki a betáp (lásd a doksit)! Földelő csatlakozó a motor felől is van. Oda ne adj neki betápot! Megnéztem. MDX61B0150-503-4-00 Ez annyit tesz, hogy: - Opciókat lehet bele szerelni utólag - 15kW - AC 380-500V - Nincs benne RFI szűrő - 3 fázisú - Van benne fék chopper - Standard típus (a fent linkelt doksi 12. oldala) Talán nem lesz vele annyira nehéz dolgod ha kiveszed belőle az opciós kártyát (DEH) elindul egy normál aszinkron motorral. De ha nem tudod paraméterezni akkor meg leszel lőve.
Köszönöm szépen, sokat segítettél. Remélem felérem ésszel és szóra tudom bírni. Még egyszer köszönöm.
Sziasztok!
egy egyszerűbb motorvezérlést szeretnék összerakni, gyakorlás képpen, ehhez szeretnék segítséget kérni.. Az alap ötletem az lenne, hogy van egy háromfázisú motor, egy frekvenciaváltó, és hozzá 3 gomb, + 1 potenciométer. (később +2 gomb, motor előre-hátra irányváltás) -Start gomb -Stop gomb -Vész Stop gomb -Potenciométer Annyit szeretnék, hogy Start-ra induljon a motor, Stop-ra, vészStopra álljon meg, potenciómétert a frekvenciaváltóba kötném, ezzel a motor sebességét szeretném állítani. Elektronikai alapjaim vannak, viszont ilyesmivel nem foglalkoztam, segítség bekötési rajzban kellene, hogyan mit-merre kéne bekötni. Nézegettem,keresgéltem interneten kapcsolásokat de pont erre a feladatra nemtaláltam egyszerű példát, ami meglepett, mert szerintem ez egy általános vezérlésnek látszik, amit pl. egy cégnél alap, hogy meg kell csinálni. Ha esetleg valaki talált már neten ilyen kapcsolást, esetleg összedobna gyorsan egyet (majd megengedné, hogy legyen pár kérdésem mit miért hova kötött), azt nagyon megköszönném! ![]()
Nekem valamiért nem működik az ajánlás gomb, de több téma van ahol feltehetted volna a kérdést új téma nyitása nélkül.Majd mások becsatolják az ajánlásokat.
Válaszolva a kérdésre, a potméter triviális, a frekiváltó leírásában benne van milyet és hova kell kötni. A start és a stop gomb attól függ, hogy... A frekiváltónak folyamatos jel kell hogy menjen, tehát ha nyomógombod van akkor kell egy tartó áramkör. Lehet relé vagy valami egyéb bistabil áramkör, attól függöen, hogy a stop gombod záró vagy szakító éintkezős-e. A működtető jel általában 24V, de ez is benne van a leírásában. A vész stop szintén több tényezőtől függ, valamint hogy csak megállítani szeretnéd-e vagy áramtalanítani is. Frekiváltótól és alkalmazástól függően. Van olyan frekiváltó ami fékez, és van olyan ami nem. Ha fékez kérdés, hogy mekkora terhelés van a motoron, bírja-e az áttétel a hirtelen megállást, stb... Rajzolni most nincs időm, de lesznek majd itt jobban ráérők, addig megfogalmazhatod a választ a kérdéseimre.
Ebben mi a kerdes? A freki valtok 99%anak az adatlapjan ott vannak a bekotesi semak abraval, beallitasi parameterekkel.
Úgy viszonylag könnyű lenne, ha volna neve/típusa.
![]()
Ha irt volna tipust, akkor igen. De random keres 1 tipust, megnezi a leirast, es minden ott van.
SV-iE5 frekvenciaváltóm van, erre a motort rákötni rátudom, azt nem tudom, hogy ilyenkor a vész Stop-ot is ide kell kötnöm valahogyan a motor és frekvenciaváltó közé vagy azt is elég a vezérléshez? a vész-Stop,Stop bontóérintkezős nyomógomb, startgomb záróérintkezős.
Kép a bekötésemről Eddig jutottam, innentől nemvagyok biztos, hogy hogyan kellene bekötnöm. Illetve, hogy így jó-e az eddigi bekötés/kell-e valamit benne javítani, gondolok itt a vész-Stopra, jó helyen van-e, biztonságos-e.
A frekiváltók leírásában, ajánlásáiban szokott lenni vészleállító gomb bekötésre, programozására.
A frekiváltó meghibásodását nem számítva ha a beállítás ellenőrzött leállításra van programozva, akkor a gépkönyv szerinti vészleállító bemenete a frekiváltót hibaüzenettel leállítja és nem is engedi a hibatörlés előtt újraindulni. A programban szereplő leállítás biztonságot ad a gép egyébként szabadkifutása szerinti bajok megelőzésére.
Ott van a 17-20. oldalon a leírásában. Gondolom a 24V a rajzodon az egy külső tápegység.A kérdés, hogy egypólusú reléd van vagy több. Ha egypólusú akkor a 20. oldalon a using external power szerinti ábra alapján kell eljárnod. Ha többpólusú akkor lehet az internal és az external szerint is kötni, rajtad múlik. Maradjunk az externalnal, azt egyszerűbb elmagyarázni. Az ábrád alapján a start és a stop gomb közötti csomópontot kell a P1 bemenetre kötni, vagy a P2-re ha másik irányba kell forogjon. A tápod negatív pontját pedig a CM bemenettel kell összekötni. Csatoltam egy gyors skiccet. A leírásban szereplő kapcsolóról se feledkezz meg.
A vészleállítóval kapcsolatban továbbra is kérdés milyen gép és mi a követelmény. Vagy figyelembe veszed amit Orbán Jószef írt előttem, akkor viszont a bontó érintkezős vész stop nem jó, vagy ha nincs ilyen követelmény csak kell egy jó helyen elhelyezett stop akkor jó ott ahol van, viszont ekkor leállásnál figyelembe kell venni a beállított kifutást (RAMP). Szerk. Közben eszembe jutott, nem biztos, hogy az egypólusú relé működőképes. Nem ismerem ez a frekiváltót, nem biztos, hogy tolerálja ha a bemenetei 0-ra vannak húzva a relé kikapcsolt állapotában, bár valószínűleg nem gond. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2019
Van ennek egy angol manualja, ott minden emlitett funkciodhoz van opcio. Tanulmanyozd at! Nem kell mindenfele nyomogomb meg magneskapcsolo...
Bekot, paramererez, hasznal, orul.
Vészleállítást soha nem szabad a standard start/stop vezérlő bemenetre bízni.
Ha szabályos vészleállítást akarsz ami megfelel a munkabiztonsági előírásoknak, akkor csak olyan megoldás jöhet szóba, hogy a frekvenciaváltó safety stop bemenetére kötöd a vészleállítást, ha van neki olyan. Csak mert az olcsóbb/egyszerűbb típusokon nincs safety stop bemenet. Ezeknél a vészleállítás csak a frekvenciaváltó energiaellátásának megszakításával vagy a motor áramkör mágneskapcsolós megszakításával jöhet szóba. Ha a szabad kifutású (freewheel) megállítás valamilyen okból nem biztonságos, akkor további intézkedések szükségesek (pl. elektromechanikus fék alkalmazása).
Adott egy 2,2 kW-os háromfázisú motor. 3 fázis nincs, de cserébe van jól terhelhető 1 fázis, és egyébként is jó lenne ha fordulatszámot tudnánk szabályozni. Szerintetek érdemes lenne megvenni ezt a frekvenciaváltót?
Nagyon jó árban van, de célszerű kicsit nagyobbat venni, mint a motorteljesítmény. Legyen tartalék!
Otthoni célra biztos megfelelő. Én ha frekiváltónál néznék árat akkor kb. 10e/kW amit reális érte fizetni. Nem tudom pontosan mit tudhat ez a frekvenciaváltó adatlapot nem akarok nézegetni most, de mivel új és gyári csak nem lehet olyan rossz, már ha tökéletesen működik.
Méretezéshez, elvileg ha a motort nem járatod a maximális teljesítménye közelében akkor simán elég a 2,2kW. ATV-re tudok példát amikor 7kW-os frekiváltóval hajtottak 11kW motort, persze a frekiváltó miatt csak 7kW-ig volt terhelhető, de vitte normálisan, igaz csak tesztüzemben ment vagy 50 órát aztán jött a nagy testvér. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2019
Ebbe az árba beleszámítottad az ÁFÁ-t és a vámot is?! Mert számolgattam nem biztos, hogy jobban jársz! Egyszer már huzakodtam a vám-mal én is. 32$-os tételen követeltek rajtam 164$, elküldtem őket a fenébe és az utalási bizonylatot, meg írtam, hogy amennyiben nem hiszik akkor használják egészséggel.(ez kb. négy öt éve volt) 33€-ig vám és áfamentes, de azt hiszem 44€-ig nem szedik be az illetéket. (de ennek járj utána!)
Nekem fenntartásom van a kínai villanyos cuccokkal, valóban tudják-e amit ráírnak...
Inkább nagyobbat kell venni.
Hát, igen, az is meg ér egy misét. De elzárkózni sem kell, mert nagyon sok neves gyártó ugyan azon a szalagon gyártat mint a neve nincs kínai.
Vásárlás után egy szétszedést/ellenőrzést megér, legalább melegedés/hűtés szempontjából átnézni (már amennyire szét lehet), meg a félvezetők típusát felírkálni, ha netán később mepusztul, ledobja a kalapját
![]()
Mondjuk ez tényleg jó ötlet, főbb alkatrészek típusát felírni, mondjuk pl. a kondik márkája is árulkodó lehet a minőséget illetően.
Villanymozdony ha veszel egy ilyen frekvenicaváltót azt megtennéd, hogy ha valamikor szétszeded akkor felraknál pár képet a belsejéről? Kíváncsi vagyok milyen lehet. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2019
Sziasztok.
Segitségér fordulok hozzátok,vettem egy Altivar 31 es 1~2,2Kw os váltót,de már az első lépések sem sikeresek,gyári beállitáara vissza állitottam és rákötzem egy potmétert,mert sajnos a kezelőfelületen nincs. Inditom a váltót,jelet adok hogy induljon előre,tekerek a potin (hozzá való 10kohm os) elindulna de meg sem mozdul a motor csak sipol,tekerek a potin fentebb és OPF hibával megáll. Ez a magyar kézikönyve Ha valakinek volna ötlete és leirná azt nagyon megköszönném. Azt kihagytam hogy egy 1,1Kw os motor van rajta deltába a váltó pesig 2,2Kw os. Köszönöm a segitséget.
Szia!
A leírás ajánlásait elolvastad a "Hibák – Okok – Helyreállítási műveletek" fejezetnél? A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2019
A rákötött motor teljesítménye kisebb a névlegesnél.
A Flt-OPL értékét állítsd "nO"-ra, kapcsold ki. 61. oldalon a leírásban. |
Bejelentkezés
Hirdetés |