Fórum témák
» Több friss téma |
Én szoktam nézni a tévében kerékpárversenyt, és nekem úgy rémlik hogy a kerékpáros ha beszélni akar ott is gombot nyom méghozzá a headset vezetékén. Ugyanúgy volt megoldva ahogy a mobilos headsetnél a hívásfogadás gomb.
A duplex állandóan ad. (Különben nem lenne értelme, ha kapcsolgatod, akkor már lehetne szimplex is, vagy félduplex különböző adási-vételi frekivel.)
Ugyanazon bázisállomás hatókörében a konferenciahívás erősen korlátos (egy frekvencián 8 időszelet van, kérdés hány frekvenciát használ ott éppen a bázisállomás, meg mennyi tagot enged konferenciába a szolgáltató)
Üdv!
Bocsika, nem csak neked írtam, csak rossz helyen nyomtam a válasz gombot, és későn vettem észre. Igazából a válasz Gabbennek szólt.
Ha már itt tartunk, némelyik GSM szolgáltatónak volt egy olyan szolgáltatása, hogy Push - To - Talk, Némelyik telefon tudja is ezt a szolgáltatást, GPRS csomagokban ment a hang, akárhány résztvevőt össze lehetett kapcsolni, de úgy tudom érdektelenség miatt megszüntették.
Szerintem Push To- Talk most is van, de én úgy tudom, hogy az sem akárhány résztvevős lehet (valamelyik árvízkor csináltak is egy mintarendszert, az EDR alternatívájaként, de nem volt meggyőző, vagy be is bukott (?)). A bringásoknak ott is probléma lenne, hogy azt is nyomkodni kell.
Az a GSM Pro volt, azt is én csináltam (szerveztem), kaptam is érte hideget meleget. Az árvízkor kíválóan működött, a bemutatón, és kísérleti üzemben is. Valójában a konferencia beszélgetés egy formája volt, és a résztvevők száma is korlátos volt. De nem annyira a bázisállomás miatt, hanem a zaj miatt. Bázisállomásokon 12 - 24 csatorna állt min rendelkezésre, egy nagyobb rendezvényen (fesztiválok) nem igazán volt alkalmas, de más helyen közút, vízügy, vízimentők, szállítmányozók jól működött (ahol inkább nagy területen szórtan elhelyezett állomásokkal kellett úgy kommunikálni, hogy a csoporttagok egymást is hallják), az Ericsson 250 -nek pedig nyereséges külső antennája volt, ezért árvízkor elvarázsolt helyeken is működött.
(aztán eljöttem a cégtől, és a projekt "elanyátlanodott") De nem erre gondoltam, hanem volt tényleges Push to Talk szolgáltatás, GPRS -en keresztül, de érdeklődés hiányában elhalt. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2020
Már el is felejtettem, hogy mit írtam 11 évvel ezelőtt...
Én is most találtam rá, mert kerestem topikot egy fórumtársnak PMR ügyben, és az akkori beszélgetésünk elég befejezetlennek tűnt.
Elég kalandos, mozgalmas pályafutásom volt, sok "marhaságot" elkövettem. IC re utcai kártyás telefont mi raktunk először, aztán jött a Monétel (a telefonkártyás készülék gyártója, és csak azután lett a TGV -n is. Szabadalmaztatnom kellett volna. De volt még jópár attrakció. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2020
Szia!
Erről a vonatos telefonról írtál már valahol? Ha nem, akkor itt az ideje! ![]()
Mozgó vonaton telefon? Merre voltak az antennák? Nagyon érdekes.
Az intercityk étkező kocsijába szereltük, az előtérben volt egy szolgálati fülke, az lett kialakítva telefon fülkének. Először a miskolci intercityn volt. A rádiós rész egy Benefon 450 -es telefon volt, egy fax adapterrel, 24/12 V DC/DC inverterrel. Az antennája egy Kathrein vasúti antenna a kocsi tetején mozdony antenna (ma is ilyenek vannak a mozdonyokon). Azt a vasútgépészet rakta fel a Keletiben, ill Dunakeszin a saját előírásainak megfelelően. Ehhez csatlakozott a Monétel típusú kártyás utcai telefon.
A kunszt nem is a műszaki megoldás volt, hanem a Matávval való letárgyalás a Monétel üzemeltetéséről, bevétel megosztásról, merthogy szabványos Matáv telefon kártyával üzemelt. Az igaz, hogy kicsit gyorsabban szedte le az egységeket a kártyáról, viszont működött. A felügyeletet az étkező kocsi személyzete biztosította, cserébe kaptak "ingyen" kártyát. (nekik is jó volt, mert útközben leadhatták az utórendelést, mire beérkeztek a Keletibe, vagy a Nyugatiba, már várta őket a rendelt áru) Raktunk még sok 450 -es telefont, mikor kezdett elterjedni a vasút mellékvonalain a "vezetéknélküli hírközlés" mert ellopták a távbeszélő vezetékeket a vonal mellől néha oszlopostól, az összes BZ -be, valamint a postakocsikba is. Az egyik szalonkocsiba pedig építettünk komplett "hírközpontot", telefont fax -ot, és internet hozzáférést! is. Nem volt valami gyors, de működött. (1993 -ban) Az akkoriban újonnan üzembeállt BVmot mindhárom tagjába építettünk kártyás telefont, és két dunai hajóba a Hunyadi, és a Táncsics hajóba. Ezt viszonylag rövid életű volt, mert hamar rájöttek a hajósok, hogy hogy lehet megkerülni a kártyás telefont, sajnos technikailag nem lehetett olyan zárt rendszert kialakítani, hogy ne lehessen hozzáférni. (nem stimmelt az elszámolás) Így járt az a négy vidéki 7DU központ mellé szerelt utcai telefonfülke is, pedig azok a telefonközpont távfelügyeletét is ellátták. Szóval mozgalmas időszak volt. Idézet: „mert ellopták a távbeszélő vezetékeket a vonal mellől néha oszlopostól” Felénk csak a telefont lopták el, de szerintem tudom miről beszélsz. ![]()
Szomorú volt látni, mikor haladtunk a vasútvonal mellett, az oszlopokon csüngtek a félméteres drótdarabok, közte semmi, néha néha meg az oszlopok helye.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |