Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » hőfokmérő jeladó
 
Témaindító: ini, idő: Ápr 15, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) ini hozzászólása Ápr 15, 2008 /
 
hali!
a motoromban kihalt a hőfokmérő jeladója
egy réz hengerben volt valami huzal féle aminek az egyik vége a henger oldalára volt forrasztva a másik fele pedig szigetelve a tetején volt
gondolom itt a huzal a lényeg
mit lehetne itt alkalmazni?
30-50 fokig 579 ohm
80foknál 127 ohm
110 foknál 48 ohm
felette 42 ohm
ellenállásnak kellene lenni
ha pici eltérés van nem gond
ezt hogy lehetne kivitelezni???

köszi!
(#) ferci válasza ini hozzászólására (») Ápr 15, 2008 /
 
Meg kellene először mérned a szondán átfolyó áramot, mert nem mindegy, mit raksz be helyette.
Megcsinálod ezt a sort, aztán a poti min-max értékénél kiszámítod a 10 ohm-on eső feszből, hány mA folyik, ill. max. ellenállásnál ( 527 ohm ) mennyi a max. terhelés. Ezután kereshetsz olyan NTK jellegű cuccot, ami jó ide.
Régebben volt 1TT1, 1NTT1 jelű hűtőlemezkén, majdnem passzol is.
(#) proli007 válasza ini hozzászólására (») Ápr 15, 2008 /
 
Hello!

Ahogy így számolgatom az általad megadott adatok alapján, ez egy 1kohm-os NTK volt. (25fokon van az ellenállása megadva, és kb. -3,6%/fokC az ellenállás csökkenésük)

Viszont amit a Ferci ajánl, az itt van a kezemben (hűtőlemezes) az nem tudom, belefér-e a csőbe.
Régebben voltak, un. "csőtermisztorok". Ezek olyan ellenállás formátumúak voltak.

A gépjárműalkatrész boltban, már vettem a kis Fordomba ilyesmit. (de sajnos nem mértem meg anno, de azt gyanítom sok eltérés nincs köztük, vagy nem)

üdv! proli007
(#) ferci válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 15, 2008 /
 
Ügyes gyerek le tudja fűrészelni a felesleget...
(#) ini válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
6.5mm a cső belső átmérője
esetleg 7mm-te szerintem fel lehet fúrni ha muszáj
és 27mm hosszú a cső
mekkora kütyü ez?
ennek az 1kohm ntk-nak ez a neve?
kb milyen árban van?
ritka dolog ez?
mérni sajnos nem tudok rajta semmit mert kihalt teljesen
megpattant a teteje és korrodált a belső rész
(#) ferci válasza ini hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
Lásd #211002. Először.....
(#) ini válasza ferci hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
érthetetlenkedek..........
ilyent nem tudok csinálni mert a mérőműszerem nem tud milliampert mérni és nincs ilyen alkatrészeim
azért írtam a gyári hőfok és ellenállás értékeket
hátha valami "kész" megoldás van
esetleg itt egy bővebb infó:
dt-lc2

remélem ez segít valamit
az lc2 változat kellene nekem
(#) ferci válasza ini hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
Azért írtam, hogy az ellenállásláncban a 10 ohm-on mérj millivoltot! ...abból vissza tudsz számolni.
Ez 1 k-s szobahőfokon. Azt látom, hogy nem tudsz ilyent belerakni, de nézz körül, amit proli007 is ajánlott boltot, aztán valahogyan oda tudod illeszteni ( ha más nincs!).

1NTT.JPG
    
(#) ini válasza ferci hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
körbenézegettem
autósboltban csak kész jeladó van ami méretben nem is hasonlít az enyémre
neten keresgéltem az 1k jeladó kb 20mmX30mm lapkán van ami ismét nem jó
olyant még nem találtam ami beleférne a csőbe
(#) ferci válasza ini hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
Ha semmi sincs, akkor más úton kell menni...
Mérd meg, hány db pici diódát tudnál összeforrasztani pár mm-es lábbal és "belegyömöszölni" úgy, hogy a sor mindkét vége szigetelten ki legyen vezetve ( 4-6 db). A BAV19, 20, 21-es típus pl. 175 fokig megy az adatlap szerint, neked bőven sok.. 150 fok is elég.
Kellene a táp, hogy milyen határok között mozog, akku van-e ( gondolom..), aztán kitalálok valamit.
(#) ini válasza ferci hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
max 3 centi a rendelkezésre álló hely 6.5 mm csőben
(#) ferci válasza ini hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
Egy ilyen megoldás elég jól működik; lehetne persze kicsit bonyolultabban is csinálni. 2 diódát kellene csak berakni, a meleg miatt finom dróttal betekerni az összeforrasztandó lábakat, majd visszahajlítás után forrasztani. Ha lehet, a keményebb, ezüstöt tartalmazó cinnel. Szilikonpasztába beágyazni...
A 330 ohm-mal az alapáramot állíthatod be, 35-40 mA, a többit a BD teszi hozzá, mikor melegszik a cucc.
Kicsit el kell játszani a beállítással; ha kipróbálod, szólj.
(Ha nem találnál semmi megfelelőt...)
(#) ini válasza ferci hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
elmentettem a rajzot (bár nem egyértelmű számomra az alkatrészlista)
ez kb mennyiből jönne ki?

mert gondoltam arra elmegyek autósboltba egy mérőműszerrel és pár jeladót bemérek
itthon meg szétszedem
csak nem biztos hogy épen kibírja az akciót
(#) ferci válasza ini hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
Kb. 3-400 Ft ?....
Ha találsz jeladót, miért szednéd szét? az drága buli...
(#) proli007 válasza ini hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
Szia!

A Vaterán itt látom a képen azt az "ellenállás" formátumú termisztort ami neked megfelelő lehet. (Nem tudom 1kohm-os van-e, de kérdezd az eladót)

üdv! proli007
(#) proli007 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 19, 2008 /
 
Hello!

Az Elektrokontha-ban is találtam termisztort, SIEMENS és 1kohm/5,5mm

Katalóg

üdv! proli007
(#) ini válasza proli007 hozzászólására (») Máj 9, 2008 /
 
megkérdeztem itthon pár boltban de ami van az nem bírja
90mA túl sok neki
(#) proli007 válasza ini hozzászólására (») Máj 9, 2008 /
 
Hello!

Biztos, hogy 90mA folyik rajta? Mérted?
Ez csak akkor lenne igaz, ha a műszernek ami méri, nincs belsőellenállása, és 12V közvetlen kerülne a szondára. Szerintem tegyél be egy 100ohm-os ellenállást a műszerkörbe, és mérd meg az áramot.

Egyébként a hőérzékelőn átfolyó áram, mindenképpen meghamisítja a mérést, mert fűti az érzékelőt. De minden a hőelvonáson műlik. Magyarul a jó hőkontakton a mérőelem és a mért közeg között.

üdv! proli007
(#) ini válasza proli007 hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
kértem egy mérőkét és az 85-87 miliampert mutatott
ellenőrizni nem tudtam mert enyémbe nem jó csak a 20 amperes rész
(#) proli007 válasza ini hozzászólására (») Máj 10, 2008 / 4
 
Hello!

Meglepő! Ezt, hogyan mérted. (már mint milyen körülmények között)

Ha ez igaz, akkor ez valami igen "parasztos" cucc.
Lehet, hogy egy bimetálos műszerről va szó?
Az első hozzászólásodban, ellenállás értékeket, honnan vetted?
Lehet, hogy a jeladó, is egy kapcsolgatós bimetálos érzékelő volt, mint időszámítás előtt?

Mostmár szétszedném a vacakot, hogy megnézzem eredetileg mi volt benne. (Csak, ha nem tudsz mit a helyére csavarni, az gáz!)

Lehet, hogy az NTK-t valami jó hővezető fémragasztóval kellene beragasztani.

Lassan fogytán a kacsáim.

üdv! proli007
(#) ini válasza proli007 hozzászólására (») Máj 11, 2008 /
 
a gépkönyv szerinti ellenállás értéket írtam
akkor elmegyek villamosság szerelőhöz megméretem avval mert valami teszkós mérőke volt
(#) proli007 válasza ini hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Hello!

Sajna akkorát nem tudsz tévedni, hogy a Tecsós dolog legyen a bökkenő.

Különben meg a puding...
Össze kell állítani a mérőkört, egy pohárba deszt. vizetforralni, és megnézni mit mutat, így kopaszon az NTK.
Ha a vízbe dugod és vársz, megláthatod, módosítja-e a mért értéket az érzékelő felfűtődése.

üdv! proli007
(#) ini válasza proli007 hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
majd kisérletezünk
csak az enyém kinyúlt és haverét kell tesztelni
kicsit döcögős a manőver
(#) kalmi.kalmi hozzászólása Okt 16, 2013 /
 
Üdv. Meghalt az opel kadettem hőmérséklet jeladója. De az sem biztos, hogy rossz. 20foknál 30k ohm ha melegszik a motor akkor csökken 6k ohmra. Valaki meg tudná mondani, hogy a jó jeladó milyen ellenállású ?
Előre is köszi...
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem