Fórum témák
» Több friss téma |
hali!
a motoromban kihalt a hőfokmérő jeladója egy réz hengerben volt valami huzal féle aminek az egyik vége a henger oldalára volt forrasztva a másik fele pedig szigetelve a tetején volt gondolom itt a huzal a lényeg mit lehetne itt alkalmazni? 30-50 fokig 579 ohm 80foknál 127 ohm 110 foknál 48 ohm felette 42 ohm ellenállásnak kellene lenni ha pici eltérés van nem gond ezt hogy lehetne kivitelezni??? köszi!
Meg kellene először mérned a szondán átfolyó áramot, mert nem mindegy, mit raksz be helyette.
Megcsinálod ezt a sort, aztán a poti min-max értékénél kiszámítod a 10 ohm-on eső feszből, hány mA folyik, ill. max. ellenállásnál ( 527 ohm ) mennyi a max. terhelés. Ezután kereshetsz olyan NTK jellegű cuccot, ami jó ide. Régebben volt 1TT1, 1NTT1 jelű hűtőlemezkén, majdnem passzol is.
Hello!
Ahogy így számolgatom az általad megadott adatok alapján, ez egy 1kohm-os NTK volt. (25fokon van az ellenállása megadva, és kb. -3,6%/fokC az ellenállás csökkenésük) Viszont amit a Ferci ajánl, az itt van a kezemben (hűtőlemezes) az nem tudom, belefér-e a csőbe. Régebben voltak, un. "csőtermisztorok". Ezek olyan ellenállás formátumúak voltak. A gépjárműalkatrész boltban, már vettem a kis Fordomba ilyesmit. (de sajnos nem mértem meg anno, de azt gyanítom sok eltérés nincs köztük, vagy nem) üdv! proli007
Ügyes gyerek le tudja fűrészelni a felesleget...
6.5mm a cső belső átmérője
esetleg 7mm-te szerintem fel lehet fúrni ha muszáj és 27mm hosszú a cső mekkora kütyü ez? ennek az 1kohm ntk-nak ez a neve? kb milyen árban van? ritka dolog ez? mérni sajnos nem tudok rajta semmit mert kihalt teljesen megpattant a teteje és korrodált a belső rész
érthetetlenkedek..........
ilyent nem tudok csinálni mert a mérőműszerem nem tud milliampert mérni és nincs ilyen alkatrészeim azért írtam a gyári hőfok és ellenállás értékeket hátha valami "kész" megoldás van esetleg itt egy bővebb infó: dt-lc2 remélem ez segít valamit az lc2 változat kellene nekem
Azért írtam, hogy az ellenállásláncban a 10 ohm-on mérj millivoltot! ...abból vissza tudsz számolni.
Ez 1 k-s szobahőfokon. Azt látom, hogy nem tudsz ilyent belerakni, de nézz körül, amit proli007 is ajánlott boltot, aztán valahogyan oda tudod illeszteni ( ha más nincs!).
körbenézegettem
autósboltban csak kész jeladó van ami méretben nem is hasonlít az enyémre neten keresgéltem az 1k jeladó kb 20mmX30mm lapkán van ami ismét nem jó olyant még nem találtam ami beleférne a csőbe
Ha semmi sincs, akkor más úton kell menni...
Mérd meg, hány db pici diódát tudnál összeforrasztani pár mm-es lábbal és "belegyömöszölni" úgy, hogy a sor mindkét vége szigetelten ki legyen vezetve ( 4-6 db). A BAV19, 20, 21-es típus pl. 175 fokig megy az adatlap szerint, neked bőven sok.. 150 fok is elég. Kellene a táp, hogy milyen határok között mozog, akku van-e ( gondolom..), aztán kitalálok valamit.
max 3 centi a rendelkezésre álló hely 6.5 mm csőben
Egy ilyen megoldás elég jól működik; lehetne persze kicsit bonyolultabban is csinálni. 2 diódát kellene csak berakni, a meleg miatt finom dróttal betekerni az összeforrasztandó lábakat, majd visszahajlítás után forrasztani. Ha lehet, a keményebb, ezüstöt tartalmazó cinnel. Szilikonpasztába beágyazni...
A 330 ohm-mal az alapáramot állíthatod be, 35-40 mA, a többit a BD teszi hozzá, mikor melegszik a cucc. Kicsit el kell játszani a beállítással; ha kipróbálod, szólj. (Ha nem találnál semmi megfelelőt...)
elmentettem a rajzot (bár nem egyértelmű számomra az alkatrészlista)
ez kb mennyiből jönne ki? mert gondoltam arra elmegyek autósboltba egy mérőműszerrel és pár jeladót bemérek itthon meg szétszedem csak nem biztos hogy épen kibírja az akciót
Kb. 3-400 Ft ?....
Ha találsz jeladót, miért szednéd szét? az drága buli...
Szia!
A Vaterán itt látom a képen azt az "ellenállás" formátumú termisztort ami neked megfelelő lehet. (Nem tudom 1kohm-os van-e, de kérdezd az eladót) üdv! proli007
megkérdeztem itthon pár boltban de ami van az nem bírja
90mA túl sok neki
Hello!
Biztos, hogy 90mA folyik rajta? Mérted? Ez csak akkor lenne igaz, ha a műszernek ami méri, nincs belsőellenállása, és 12V közvetlen kerülne a szondára. Szerintem tegyél be egy 100ohm-os ellenállást a műszerkörbe, és mérd meg az áramot. Egyébként a hőérzékelőn átfolyó áram, mindenképpen meghamisítja a mérést, mert fűti az érzékelőt. De minden a hőelvonáson műlik. Magyarul a jó hőkontakton a mérőelem és a mért közeg között. üdv! proli007
kértem egy mérőkét és az 85-87 miliampert mutatott
ellenőrizni nem tudtam mert enyémbe nem jó csak a 20 amperes rész
Hello!
Meglepő! Ezt, hogyan mérted. (már mint milyen körülmények között) Ha ez igaz, akkor ez valami igen "parasztos" cucc. Lehet, hogy egy bimetálos műszerről va szó? Az első hozzászólásodban, ellenállás értékeket, honnan vetted? Lehet, hogy a jeladó, is egy kapcsolgatós bimetálos érzékelő volt, mint időszámítás előtt? Mostmár szétszedném a vacakot, hogy megnézzem eredetileg mi volt benne. (Csak, ha nem tudsz mit a helyére csavarni, az gáz!) Lehet, hogy az NTK-t valami jó hővezető fémragasztóval kellene beragasztani. Lassan fogytán a kacsáim. üdv! proli007
a gépkönyv szerinti ellenállás értéket írtam
akkor elmegyek villamosság szerelőhöz megméretem avval mert valami teszkós mérőke volt
Hello!
Sajna akkorát nem tudsz tévedni, hogy a Tecsós dolog legyen a bökkenő. Különben meg a puding... Össze kell állítani a mérőkört, egy pohárba deszt. vizetforralni, és megnézni mit mutat, így kopaszon az NTK. Ha a vízbe dugod és vársz, megláthatod, módosítja-e a mért értéket az érzékelő felfűtődése. üdv! proli007
majd kisérletezünk
csak az enyém kinyúlt és haverét kell tesztelni kicsit döcögős a manőver
Üdv. Meghalt az opel kadettem hőmérséklet jeladója. De az sem biztos, hogy rossz. 20foknál 30k ohm ha melegszik a motor akkor csökken 6k ohmra. Valaki meg tudná mondani, hogy a jó jeladó milyen ellenállású ?
Előre is köszi... |
Bejelentkezés
Hirdetés |