Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Pró matic garázsnyitóm van Szeretném megtudni hogy hova köthetek egy kulcsos kapcsolót.
20-21a, de ez csak tipp. 5w izzon vagy ellenállással próbáld először osszezarni.
Udv
Pontos típus ismeretében letölthető a leírása...
Na megvettem az RX multivevőt és egy Hörmann ecostar 500 liftronic motort.
A kapu jól műkodik az eredeti távirányítóval. Az RX-et bekotottem a motor táp kimenetére (felső 2 csatlakozás a képen az értelmezésem szerint), és be is tudtam tanítani neki a régi hsm4 taviranyitomat, hallom is ahogy kapcsol es villog. Viszont a kapun nem csinál semmit. Hogyan kell osszekotni az rx-et es a motort? Udv Adam
Tudtad, hogy két helyen nem igazán illik ugyanazt megkérdezni? ...vagy nem?
De Hörmann-éknál maradva, az ő fotocelláik 2 vezetékesek, ugyanarra a vezeték-párra van (párhuzamosan) bekötve a fotocella adója, valamint a vevőegysége is! Egy érpáron kapja a tápot, és ugyanazon az érpáron érkezik a visszajelzés is.
Az a baj, hogy ennél a négyes sorkapcson a felső kettő nem a táp, hanem a fotocella. Ha oda kötve működik az rx multi, hát az nem semmi. Viszont az rx relékimenetét meg az alsó kettőre kell bekötni. Az a nyomógomb bemenet, tehát oda kell kötni az rx harmadik és negyedik kivezetését (az első és második a betápja).
Sziasztok
Valaki el tudná magyarázni, hogy működik a hörmann lakossági zuhanasgatlo? Az amelyik a kötéldobot akasztja be, tehát nem amelyik a sínbe vágja bele a pengét. Koszi. Udv
A pengés a drótkötél lazulására vág a sínbe.
A Hörmann féle beakasztós zuhanásgátló a rugótörés biztosítás. Van egy csappantyú cucc a kötéldobnál, ami egy csavar fejére támaszkodik fel. Ez tartja nyitott állapotban. Ez a csavar átmegy egy öntvényen, amit a rugó tart pozícióban, míg meg van feszítve. Ha a rugó eltörik, akkor már nem fejt ki erőt az öntvényre. Az öntvény egy picit elfordul és így a csavart is elhúzza a csappantyú útjából, az pedig bekattan. A kötéldob belső fele "fűrészfogas", a csappantyú ezekbe akad bele. Felfelé engedi mozogni a kaput, de lefelé nem. Az ipari kapunál is hasonló, amelyiknél van zuhanásgátló, csak ott külön fogazott tárcsa van. Ezeken nem tengelyvég hajtás van. Tengelyvég hajtásnál maga a motor a zuhanásgátló
Akkor valószínűleg rosszul van összerakva, mert látok egy hosszfuratot az önvénybe ami fixre van csavarozva. ezért nem értettem a működését.
Még arra gondoltam, hogy egy eltört rugó az egyik oldalt a másik oldal irányába a jó rugó elhúzza a tengelyt és ez akasztja be a kilincsművet. Viszont akkor se vágom, mi értelme van az egésznek, kötélszakadás esetén nem véd, ha eltörik az egyik rugó akkor a motor mechanikája, ha még nem is képes felhúzni, de ott tartja, tehát nem esik le. Akkor meg mire jó? Üdv
Alap esetben ezeket a kapukat már sok-sok éve kézi kapuként gyártották. Ott nagyon is sok értelme volt. Azt Ők is tudták, hogy a rugó lesz az, ami a kapunál menetrend szerűen elhasználódik. Márpedig, ha az ember épp kézzel húzza fel a néha 120 kilós kaput és a rugó közben törik el, akkor el lehet képzelni, mi történik. Nem mellesleg a motorsínben a szán és az egész nem arra van tervezve, hogy elbírja a kaput. Bizonyos szintig elbírja, de például, ha nyitás közben még félút előtt eltörik a rugó, a hirtelen súly simán eltöri a motorsínben a "mechanikát".
Szóval a rugótörés biztosításnak igenis van értelme. Ha elszakad a drótkötél? Nagyon kicsi az esélye egy jól működő kapunál, hogy csak úgy elszakadjon. Kb akkora az esélye normál körülmények között, mint hogy valamelyik görgő törik el csak úgy.
Sziasztok
Rotamatic 1 nél 1 szárnyú változatot szimulálok. Ebbe az ovisokna szánt leírásba tök szépen lerajzolják, hogy kell bekötni a motor vezetékeit (11 oldal) a vezérlés felől, de a motor felőli bekötést elfelejtik. Logikus, hogy ugyanaz a sorrend, működik is, csak pont fordítva, tehát tanításkor (23oldal) zárás irányába kellene indulni, kézenfekvő, hogy fordítsuk meg a motor bekötést. Csak az a gáz, hogy szeretem tudni, mi-miért van és nem hagy nyugodni a dolog. Üdv
Vezérlésben balról jobbra, motorban a a kis panel közelebbi szélétől a sorrend: fehér - barna - zöld - sárga
Egyébként a fehéret és a sárgát leírás szerint megcserélve változik az irány. Ezt szokás alkalmazni abban a ritka esetben, ha a kapu belülre szerelt motorral, de kifelé nyílik. Ilyenkor értelem szerűen a kapu akkor nyit, mikor a motor szárak kitolódnak.
Bár nincs feliratozva, de 35 oldal, 5.1 kép, fehér, sötét szürke,szürke, világos szürke (fehér-barna-zöld-sárga).
Az attól függ, melyik Rotamatic leírása. 12, vagy 16 dil kapcsolós, vagy az új 2-es BS széria.
A vezeték kiosztás ugyanaz mindegyiknél, de a leírásuk nem.
Sziasztok
Az a gáz, hogy minden stimmelve van bekötve, motor is jól van bedugva, mégis fordítva forog. Dip kapcsolóknál nem láttam olyat, amivel forgás irányt lehetne változtatni, bár kifele nyíló kapu ritka mint a fehér holló (talán egyszer találkoztam ilyennel) akkor is a végállás kapcsolót a zárási pozícióba kéri és csak így tanulja be a mozgástartományt. Na mindegy, ráhagyom fordítva bekötve, de jó lett volna tudni, miért... Üdv
Ezt a képet találtam, de csak megerősített, + de még a motorállórésze sincs fordítva visszarakva, mert azért fordult már elő bele nyúlkálás, de gondolom nálatok is
Én még olyat nem láttam, hogy a motor állórészét fordítva rakták volna be.
Nem lehet, hogy eleve a motor van fordítva kötve a "kispanelre" a motorfejben?
Rá lehet erőltetni fordítva a kábelt, de adja magát, meg a képen is úgy volt.
Ha szétszeded a motort és elforgatod az állórészt 180 fokkal, akkor fordítva forog. Más motoroknál, szoktam kefét cserélni és mindig összejelölöm az állórészt. Üdv
Az ok, hogy hogyan lehet. Én csak azt mondtam, hogy még nem találkoztam vele, hogy bárki is próbálta volna javítani a motort benne.
Fordított bekötés, a rotomatic2-ből való kivétel esetén lehetséges. Bár nem figyeltem meg soha de gondolom a jobbos balos fordítottan van bekötve. Vagy valaki piszkálta.
De programozás közben az irányt tudod változtatni, akárhogy volt bekötve. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2020
Nincs jobbos, vagy balos. Tök egyformák. Sokat nem kell tudnia hozzá, hisz mindkettő kitolva csuk (normál esetben). Egyébként igen, a 2-es Rotánál, meg a Lineánál is, ha folyamatosan nyomod a gombot a tanítás kezdetén és nem zárás irányba indul meg, akkor el kell engedni a gombot és a következő gombnyomásnál már jó irányban indul el.
Ez Lineamaticnál jó, mert ugye nem mindegy, a kapu melyik irányba zár (melyik oldalon van a motor). Rotánál meg azért jó, mert nem kell vezetékeket felcserélni, ha mondjuk belülre szerelt a meghajtás, de kifelé nyíló a kapu.
Hörmann Ecostar garázsnyitó problémával fordulok hozzátok!
Távirányítóval reggel kinyitottam, nagyon hosszú ideig nyitvahagytam a garázst, aztán zárnám be, de semmi reakció! Megpróbáltam az összes eddig tökéletesen működő távirányítót, egyikre sem reagál! A motoron lévő gombbal működik! Próbáltam újraprogramozni, de egyik távirányító jelét sem veszi! Programozásnál a lassú villogásból egy idő után visszaáll normál állapotba, hiába nyomom a távirányító gombját, nem gyorsul be a villogás, nem történik semmi, visszaáll alaphelyzetbe! Találkozott valaki ilyen jelenséggel, esetleg megoldással? Köszönöm SzCs
Sziasztok,
a mellékelt képen látható garázskapu mozgató motor javításával foglalkozik valaki? A problémája h a motor azt érzékeli h nehéz a kapu neki és ezért letilt. A mechanikát ellenőriztem olyan mint a “vaj” ott nem lehet gond. Köszönöm a segítséget!
Próbáltad beidomítani?
nyomógombon 1-L Ha ez sem segít, akkor a motorba lesz a hiba. Üdv
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni garázskapu táviránytóhoz, mert nem vagyok jártas ezen a téren. Jelenleg (már 11 éve, 2009 óta) egy Hörmann HSM4 távirányítóm van, a kék nyomógombos, ami 868MHz-en működik. Vennék egy második távirányítót mellé, de nem tudom melyik a megbízható és ez a Hörmann elég borsos áron van. Állítólag a pár ezer forintos kínaiak többsége hajlamos elfelejteni néhány nap után már a betanítást, így azokat inkább felejteném. A mostani távirányítóm négy nyomógombjából csak egyet használok, egy garázskapunk van. Ezért elég lenne akár csak egy egy nyomógombos változat is. Csak megbízható legyen! Láttam például Faac típust, azok milyenek lehetnek? Ezt csak példának hoztam. A kapuáruházban találtam egyet amit ott az enyém helyett javasolnak és jó áron is lenne éppen. Ezt Vagy maradjak a Hörmann vonalon és vegyek egy Hörmann HS1 BS távirányítót? Előre is köszönöm a válaszokat.
Még az előzőhöz annyit kérdeznék, hogy mit jelent az hogy ugrókódos ?
Sziasztok!
A nagy vihar után nálunk is csak 10 cm-re nyílik a kapu és megáll. Resetáltunk, próbáltunk újra betanítani, de a végkapcsolási fázisban nem L._ mutatja, hanem simán L_ és semmi sem történik. Ez ugyanaz a hiba? Akkor csak motor cserével lehet megoldáni? semelyik panelen (se motor, se vezérlőn) nem látszik égésnyom, nincsenek felpúposodva kondenzátorok. Amikor beépitésre került fél évvel ezelőtt, akkor nem kaptunk számlát, viszont most eltűnt a beépítő, akkor gari is ugrott? Köszönöm előre is! |
Bejelentkezés
Hirdetés |