Fórum témák
» Több friss téma |
Egy egyszerű megoldás van erre, hajtogatsz papírból egy éket és közé szorítod. Ha nem mozdul ki pár km alatt, akkor jól dolgoztál. Még az is lehet, hogy meg tudna élni valaki abból, hogy fejlesztene egy univerzális rögzítőt szivargyújtó aljzathoz...
Persze, akár építhetnék egy új autót is. Hogy egy 5 - 6 millás autóba nem fussa,
Bővebben: Link Bővebben: Link
Ha az autóban használható készülékek 100%-a szivargyújtós, akkor nem annyira járható út mindent átszerelni steckerre.
Vagy pedig vásárolsz egy megfelelő aljzatot, ami nem is veszélyesen drága. pl: Bővebben: Link
Meglepődnél min spórolnak 35-40 millás autóknál is.
Porsche talán kivétel...
Van ehhez kísértetiesen hasonló aljzatunk, de azon nincs ez a rögzítés, gagyi. Vajon, hogy működik, mit fog meg? A test 2 kiálló érintkezőjére gondoltak?
A cégnél a takarítónéni épp tegnap hozott egy elosztót mintának, hogy neki ilyen kellene, mert ez elromlott. Megnéztem; persze, hogy már nem rugózott a közepe. Ki lehetett még tekerni, belül megolvadt, a rugó elakadt, nem ért hozzá a biztosítékhoz. Szétkaptam, megmelegítettem, vissza hajlítgattam, összeraktam, jó...de meddig? Persze ez is telefon és hűtőláda üzemre kell. Megnéztük a felhozatalt, van vagy 10 fajta szivargyútó aljzatunk, elosztónk. Egy-két kivétellel mind gagyi műanyag ház, vékony bádog lemez érintkezők, amelyikbe belenéztem abban vékony drót, kókány forrasztás. Ennek a rögzítősnek utána nézünk, hátha ér valamit.
Sokat felhasználtam már belőle buszoknál- teherautóknál.
Saját autómban is benne van évek óta, kompresszor ill. hűtőláda szokott menni róla. A testérintkezőket fogja meg elforditáskor, nem engedi kicsúszni a dugót.20 A- rel nem merném tartósan terhelni, de 10 A alatt stabilan birja melegedés nélkül.
Sziasztok! 6V-os trabant tulajdonosa vagyok. Mivel jó állapotú, eredeti a gép, nem akartam átalakítani 12V-ra. Szerintetek működik benn az elektromos autós hűtőtáska? Vagy ha használom nem teszek benn kárt, hogy csak 6V-al üzemeltetem? Köszi a válaszokat, ÜDV!
Szia!
6 V-al kárt nem teszel benne, csak éppen hűteni nem fog. Gondolj bele, fele feszültség, ebből adódóan fele áram, 0,5 x 0,5 = 0,25 teljesítmény. Számodra a megoldás egy megfelelő teljesítményű Step Up Converter lenne, amiről más 12 V-os cuccot is működtethetnél, pl. egy komoly fejegységet. Ez a Step Up talán kisebb teljesítményű az elvártnál, de keresésnél kiindulási pontnak jó. Arra figyelj, hogy a bemenő feszültség tartományba beleessen a te akksi feszültséged. Üdv! A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2018
Szia!
Közben keresgéltem még, ez Bővebben: Link, vagy ez Bővebben: Link jobban megfelelne, de bármelyikre egy procihűtőventillátor felszerelése mindenképp ajánlott. Üdv.
Köszönöm a segítséget, úgy látom érdemes lenne venni egy ilyen átalakítót
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérném , egy gyári multipla hűtőboxba cserélek peltier elemet. Szét szereléskor a kemény szivacs házba van beillesztve két alkatrész ami sorba van kötve és amit nem tudok beazonosítani. Szerintetek mi lehet az? a hőmérséklet hatására változnia kell az ellenállásának?
Hőkapcsoló. Keress rajta feliratot, amiből kiderülhet, hogy hány fokon kapcsol.
Sziasztok!
Be szeretnék tenni az autóba egy 12v-ról működő hűtőtáskát. A teljesítménye 50-60W között van. Viszont az a gondom,hogy álló helyzetben is jó lenne ha működne, de attól félek hogy így lemeríti az akkut. Ezért arra gondoltam, hogy be kellene tenni egy olyan elektronikát az akku és a hűtőtáska közé, ami egy bizonyos feszültség ( kb 11,2-11,5 v-nál ) lekapcsolná az akkuról. Céges autó,ráadásul automata váltós, így ha lemerül az aksi akkor gáz van . Tudna valaki ajánlani egy megbízható kapcsolást, ami elbírja ezt a teljesítményt??
Köszi,ez sem rossz, de valami házilag kivitelezhető dologra gondoltam. Sajnos ők mindent aranyáron adnak, de legalább tudom milyen néven kutakodjak tovább.
Nem egy nagy was, egy komparátor, meg egy combos FET. Hasonlít egy áteresztő tranzisztoros stabilizátorra.
Sziasztok.
Egy Bosch huto/futo autos taska megadta magat. 40x40 mm-es Peltier elem van benne es gyanitom az ment tonkre. Annyit tudok rola,hogy 14V-on jaro motornal kozel 4,5A-t vett fel. Kiszedtem az elemet es 12V-on mar csak 2,5 mA-t vett fel. Ebbol gondolom ,hogy ez a ludas. A termosztaton rovidzarat mertem. Megerositest szeretnek kerni ,hogy ez jo lesz-e cserenek: https://www.hestore.hu/prod_10024207.html
Szia! A peltiernek a mérete a fontos, ha az előző is 40x40 akkor jó. 12V-ról kb 5A a felvételük. A feszültség annyiban érdekes, hogy ne engedd a maximálisan megengedett 6A fölé, akkor megszakad. A jó hőátadásról ne felejts el gondoskodni, emiatt is meg szoktak szakadni.
A biztit nézed? A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |